September ´15 - fællestråd

Hvor mange agurker går der på en asparges? Og hvor langt skal man løbe for at brænde den af? Snak løs om træning og kost.
FitBrideToBE
Likede indlæg: 20787

Re: September ´15 - fællestråd

Indlægaf FitBrideToBE » 25. sep 2015, 09:58

Puh jeg har i dag haft en solid gylden uge - ingen skridt ved siden af, træning alle dage alt fra 1-3t. om dagen, hvoraf tre er for meget, men engang i mellem, så bruger jeg træning socialt, og det kan tage lidt om sig.

Det vigtigste dog - jeg har ikke haft lyst til mad på den ukontrollerbare måde hele ugen - og jeg har fået snakket ud med min gruppe, hvilket betyder meget bedre gruppemiljø og mindre stress i mine omgivelser.

Så er der et men.. Jeg er i dag enormt sulten, men dette er tydeligt pga min høje træningsmængde, så hvad gør jeg i dag? Lytter til kroppen. Morgnens bentrænings kalorier bliver lagt oven i dagens normale kalorieregnskab, så jeg spiser i dag 22-2300kcal og med god samvittighed :) Det er en hårfin grænse.. min morgenmad efter træning alene bestod af 800kcal - BUM.. ikke 1.. ikke 2.. men 300kcal mere end normalt - en omelet med ost og syltet peberfrugt og masser af Heinz med en kokosproteinbar til dessert btw :savl:
Men jeg skal virkelig passe på de her dage, hvor jeg er lidt udmattet og sulten faktisk er meget stor. Tror det skal være et etapemål, at der skal jeg simpelthen lytte efter og få lidt ekstra ned.. :)
0
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4797
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: September ´15 - fællestråd

Indlægaf MyGirl » 25. sep 2015, 09:58

FitBrideToBE skrev:
MyGirl skrev:@Guilded_Lily Hvor er det fedt at høre med træningen! Godt gået.

@Bøtte Håber du får lidt tid til at slappe af i dag :( Lyder som en hård nat.

Ihhh... Blev lige stoppet i kopirummet af en af vores søde studiner, der kom og sagde: Du ser bare helt vildt slank ud i dag MyGirl! Man kan virkelig se, der sker noget!

:lun: Hun skulle have lønforhøjelse skulle hun.


Nogle mennesker er altså bare super gode til at give andre komplimenter.. Og hvor er det da skønt! - og kudos til dig for, at det ser ud til at virke alt fasteriet :) :gogo:


Tak :) Og ja, hun var så sød... "Jeg ved godt, der er mange, der ikke tør sige den slags, men jeg synes altså bare, du skal vide det" som hun sagde.



Har I andre egentlig også sådan specifikke steder på kroppen, I holder øje med, når I taber jer? (Hvis der er nogen af jer, der vel at mærke har yoyo-vægtet lige så meget som mig. :blush: )

For mig er det særligt mine kraveben af en eller anden grund. De forsvinder næsten helt, når jeg tager på, men nu er det et af de steder på kroppen, jeg står og studerer i spejlet i takt med, at de bliver mere og mere fremtrædende. (Os så naturligvis "mavedellen" som svinder, men aaaalt for langsomt :sur: )
0
FitBrideToBE
Likede indlæg: 20787

Re: September ´15 - fællestråd

Indlægaf FitBrideToBE » 25. sep 2015, 10:05

MyGirl skrev:Tak :) Og ja, hun var så sød... "Jeg ved godt, der er mange, der ikke tør sige den slags, men jeg synes altså bare, du skal vide det" som hun sagde.



Har I andre egentlig også sådan specifikke steder på kroppen, I holder øje med, når I taber jer? (Hvis der er nogen af jer, der vel at mærke har yoyo-vægtet lige så meget som mig. :blush: )

For mig er det særligt mine kraveben af en eller anden grund. De forsvinder næsten helt, når jeg tager på, men nu er det et af de steder på kroppen, jeg står og studerer i spejlet i takt med, at de bliver mere og mere fremtrædende. (Os så naturligvis "mavedellen" som svinder, men aaaalt for langsomt :sur: )


Uhm bum den kan jeg godt svare på ! Jeg har tre områder, som jeg virkelig (med mine 17kg yoyovægt) bruger som indikator for, at nu går det den rigtige vej..
1. Min hage - simpelthen, jeg er ikke født til at have en dobbelthage og gud hjælpe mig om ikke jeg får det, når jeg kommer helt op i 90'erne.. det gør mit ansigt stort og opsvulmet at se på - især på halsen.
2. Mine arme.. Suk jeg får de vildeste bryderarme..
3. Min mavse.. Jeg har normalt to striber der løber ned langs min torso der hvor inddelingen skiller mellem obliques og abs.. og de forsvinder jo helt :sur:
0
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4696
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7690

Re: September ´15 - fællestråd

Indlægaf Ally » 25. sep 2015, 10:40

Jeg kommenterer ikke meget for tiden. Ved ikke helt hvorfor, for forummet er jo fyldt med en masse skønne damer :love: Humøret er bedre og jeg føler også, at stemningen mellem manden og jeg er mindre is-agtig. Ej - det går bedre, men nogle gange føler jeg, at han taler før han tænker og formulerer sig lidt uheldigt. Det er naturligvis værst, når jeg har PMS og mens, for så er jeg bare ekstra følsom.

Anyways. Jeg arbejder hjemmefra i dag. Dog overspringshandler jeg også. Har fået købt ind til weekendens fødselsdagsfejringer for pigerne. Både lørdag og søndag kommer der gæster. Får også ordnet vasketøj. Og arbejdet, naturligvis. Men, efter pigerne var afleveret i skole og børnehave, kørte jeg i fitnesscentret, så træningen, der blev udskudt fra i går aftes, kom også i hus!

:banan:
2
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4797
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: September ´15 - fællestråd

Indlægaf MyGirl » 25. sep 2015, 12:15

Ally skrev:Jeg kommenterer ikke meget for tiden. Ved ikke helt hvorfor, for forummet er jo fyldt med en masse skønne damer :love: Humøret er bedre og jeg føler også, at stemningen mellem manden og jeg er mindre is-agtig. Ej - det går bedre, men nogle gange føler jeg, at han taler før han tænker og formulerer sig lidt uheldigt. Det er naturligvis værst, når jeg har PMS og mens, for så er jeg bare ekstra følsom.

Anyways. Jeg arbejder hjemmefra i dag. Dog overspringshandler jeg også. Har fået købt ind til weekendens fødselsdagsfejringer for pigerne. Både lørdag og søndag kommer der gæster. Får også ordnet vasketøj. Og arbejdet, naturligvis. Men, efter pigerne var afleveret i skole og børnehave, kørte jeg i fitnesscentret, så træningen, der blev udskudt fra i går aftes, kom også i hus!

:banan:


Hvor dejligt at høre, det går fremad - både med mand og humør generelt :kys: De to hænger jo nok også uløseligt sammen..

Det lyder som en dejlig fredag! :) Glæder mig total til at blive færdig på job og holde weekend... overpringshandler vist også liiiidt igen i dag :blush: Og hvor fedt, du fik taget revanche med træningen :gogo:
0
Brugeravatar
Krølle
Indlæg: 3674
Tilmeldt: 16. aug 2015, 02:48
Kort karma: 1829
Likede indlæg: 14457

Re: September ´15 - fællestråd

Indlægaf Krølle » 25. sep 2015, 13:32

Jeg er oftest på fra tlf så det med at tagge og citere er lidt uoverskueligt, men hvor er I alle seje! :love:

Jeg købte jeans via nettet for et par mdr siden, da mærket ikke forhandles i DK. De var i to str., da udvalget var minimalt, og jeg lignede seriøst en indsnøret rullepølse i de mindste. I går hoppede jeg i str. 26, og de sidder perfekt. Yay!

Gåture rocks!
3
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5647
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10026

Re: September ´15 - fællestråd

Indlægaf FruKuk » 25. sep 2015, 19:16

MyGirl skrev:
FitBrideToBE skrev:
MyGirl skrev:@Guilded_Lily Hvor er det fedt at høre med træningen! Godt gået.

@Bøtte Håber du får lidt tid til at slappe af i dag :( Lyder som en hård nat.

Ihhh... Blev lige stoppet i kopirummet af en af vores søde studiner, der kom og sagde: Du ser bare helt vildt slank ud i dag MyGirl! Man kan virkelig se, der sker noget!

:lun: Hun skulle have lønforhøjelse skulle hun.


Nogle mennesker er altså bare super gode til at give andre komplimenter.. Og hvor er det da skønt! - og kudos til dig for, at det ser ud til at virke alt fasteriet :) :gogo:


Tak :) Og ja, hun var så sød... "Jeg ved godt, der er mange, der ikke tør sige den slags, men jeg synes altså bare, du skal vide det" som hun sagde.



Har I andre egentlig også sådan specifikke steder på kroppen, I holder øje med, når I taber jer? (Hvis der er nogen af jer, der vel at mærke har yoyo-vægtet lige så meget som mig. :blush: )

For mig er det særligt mine kraveben af en eller anden grund. De forsvinder næsten helt, når jeg tager på, men nu er det et af de steder på kroppen, jeg står og studerer i spejlet i takt med, at de bliver mere og mere fremtrædende. (Os så naturligvis "mavedellen" som svinder, men aaaalt for langsomt :sur: )


Jeg holder øje med maven - både set fra siden og ikke mindst muffintoppene.
0
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12717
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 912
Likede indlæg: 12448

Re: September ´15 - fællestråd

Indlægaf Guilded_Lily » 25. sep 2015, 19:37

FruKuk skrev:
MyGirl skrev:Har I andre egentlig også sådan specifikke steder på kroppen, I holder øje med, når I taber jer? (Hvis der er nogen af jer, der vel at mærke har yoyo-vægtet lige så meget som mig. :blush: )

For mig er det særligt mine kraveben af en eller anden grund. De forsvinder næsten helt, når jeg tager på, men nu er det et af de steder på kroppen, jeg står og studerer i spejlet i takt med, at de bliver mere og mere fremtrædende. (Os så naturligvis "mavedellen" som svinder, men aaaalt for langsomt :sur: )


Jeg holder øje med maven - både set fra siden og ikke mindst muffintoppene.


Me too - og gardinerne på ryggen!
0
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5647
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10026

Re: September ´15 - fællestråd

Indlægaf FruKuk » 26. sep 2015, 06:15

Jeg har tømmermænd :nej: Udover, at det ikke går ret godt i hånd med vægttab, så er det virkeligt ikke værd at kombinere hovedpine og "tidligt op med 2 årig"...

Men det var hyggeligt, og jeg kan sove lur, når manden står op.
2
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12717
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 912
Likede indlæg: 12448

Re: September ´15 - fællestråd

Indlægaf Guilded_Lily » 26. sep 2015, 08:17

Et lille kærligt ment "spark": det er muligt, en hyggedag eller fest med efterfølgende tømmermænd er en lille bremse i forhold til vægttab, men er der ikke større chance for at gennemføre et vedholdende forløb og opnå et holdbart resultat, hvis man giver sig selv lov til at skeje ud en gang i mellem?

Jeg ved i hvert fald, at jeg aldrig har gennemført tidligere "tabsforsøg", fordi jeg aldrig gav mig selv lov.

:kys:
2
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4797
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: September ´15 - fællestråd

Indlægaf MyGirl » 26. sep 2015, 09:50

Guilded_Lily skrev:Et lille kærligt ment "spark": det er muligt, en hyggedag eller fest med efterfølgende tømmermænd er en lille bremse i forhold til vægttab, men er der ikke større chance for at gennemføre et vedholdende forløb og opnå et holdbart resultat, hvis man giver sig selv lov til at skeje ud en gang i mellem?

Jeg ved i hvert fald, at jeg aldrig har gennemført tidligere "tabsforsøg", fordi jeg aldrig gav mig selv lov.

:kys:


Helt enig! :D
2
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12717
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 912
Likede indlæg: 12448

Re: September ´15 - fællestråd

Indlægaf Guilded_Lily » 26. sep 2015, 13:37

Nui, jeg glæder mig til i morgen. Der skal jeg nemlig ned at træne igen.

Hvad skete der? Hvornår/hvordan blev jeg en spirende fitness-freak? :nerve:
3
FitBrideToBE
Likede indlæg: 20787

Re: September ´15 - fællestråd

Indlægaf FitBrideToBE » 26. sep 2015, 15:06

Hurra for spirende fitnessfreaks!!! :banan:
1
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5647
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10026

Re: September ´15 - fællestråd

Indlægaf FruKuk » 26. sep 2015, 15:34

Guilded_Lily skrev:Et lille kærligt ment "spark": det er muligt, en hyggedag eller fest med efterfølgende tømmermænd er en lille bremse i forhold til vægttab, men er der ikke større chance for at gennemføre et vedholdende forløb og opnå et holdbart resultat, hvis man giver sig selv lov til at skeje ud en gang i mellem?

Jeg ved i hvert fald, at jeg aldrig har gennemført tidligere "tabsforsøg", fordi jeg aldrig gav mig selv lov.

:kys:


Du har ret :blush2: Har brugt dagen på at finde ro med det. Jeg orker jo alligevel ikke at leve i "fornægtelsesland" for evigt, så det må være noget med at finde et passende leje, hvor der stadig er plads til vin og chokolade ind imellem.

Tak for spark - og fedt med dit liv som spirende træningsfreak
1
FitBrideToBE
Likede indlæg: 20787

Re: September ´15 - fællestråd

Indlægaf FitBrideToBE » 27. sep 2015, 07:27

Jeg overvejer, om jeg skal træne idag.. :gruble: har trænet søndag-lørdag og klokket en 12timer.. Tilgengæld fik jeg lidt for meget mad fredag og for meget igår :rulle: har en kæmpe udfordring hjemme ved forældrene :rulle:
I just don't know :genert:
0

Tilbage til "Fit og/eller lækker"