September ´15 - fællestråd

Hvor mange agurker går der på en asparges? Og hvor langt skal man løbe for at brænde den af? Snak løs om træning og kost.
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4693
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7687

Re: September ´15 - fællestråd

Indlægaf Ally » 13. sep 2015, 18:34

I dag var vi til fødselsdagsfejring hos en svigerinde og nevø. Det er altid hyggeligt at være sammen med mandens søster, svoger og børn - og vi ser dem igen om to uger, når de kommer til fødselsdagsfejring hos os.

Madpakkerne er smurte og jeg er klar til at give den en skalle resten af måneden. Jeg har gjort det før og kan igen! Sukkermonstret har boet alt for længe i mig og jeg tænker, at jeg langsomt skal trappe ud af sukkerfælden. Jeg kunne også forbyde mig selv slik, kage og chips, men det vil blot resultere i, at jeg "falder i" på et tidspunkt. Så - baby steps...

Næste uges etapemål
Motion i form af styrketræning og svømning - evt. gåture
Drikke vand
Negleolie og håndcreme
Minimere indtaget af slik, kage og chips
1
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Brugeravatar
Sophaya
Indlæg: 2963
Tilmeldt: 22. aug 2015, 11:26
Kort karma: 624
Likede indlæg: 6596

Re: September ´15 - fællestråd

Indlægaf Sophaya » 14. sep 2015, 05:15

Status på mål/vægt for denne uge:
-500 gram
-1 cm i taljen
-1 cm på hvert ben
-1 cm på numsen

Jeg synes ikke det går hurtigt nok! Jeg har massere at tage af, så de småtterier jeg taber lige nu er altså ikke godt nok. Jeg må stramme mig lidt an med både kost og motion.
1
cat has nine lives babe
nine lives to itself
but you only got one

x
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12656
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 910
Likede indlæg: 12375

Re: September ´15 - fællestråd

Indlægaf Guilded_Lily » 14. sep 2015, 07:00

TurtleSpeed skrev:
heeeejjj Lilyl :kys:


:kys:

Det kører slet ikke ovre på den anden. Så hvis jeg skal holde et overblik, bliver jeg nok nødt til at bruge tråden her også... :genert:

Jeg har ikke været på vægten, siden jeg kom hjem fra ferie og fik tabt ferievægten ugen efter. Men jeg kunne alligevel ikke dy mig i morges - og det var nedslående. Jeg har taget på igen - ikke meget, kun 900 g, men jeg er lige på grænsen af min "tolerancevægt", så der skal strammes op - igen.
Jeg har været "nedlagt" af et forstuvet ribben de sidste tre uger, og jeg er stadig ikke 100% smertefri, men jeg tog simpelthen ned og trænede lidt i går. Jeg bliver sgu tosset i hovedet af at se min lår blævrew mere og mere og se muffintoppen vende tilbage over de bukser, jeg købte - og kunne passe! - i april! :puke:

Jeg måtte opgive "overkropsmaskinerne" og nøjes med lettere frivægte, men så kunne jeg afprøve nogle øvelser for benene i stedet.
Jeg kunne ikke løbe mere end 1,64 km, hvor jeg skiftevis gik (6,1 km/t) og løb (9,5-10 km/t) i to minutter ad gangen. Så jog det lidt i skulderregionen - og min grundform bliver værre og værre :skeptisk:

Så mine mål for denne uge:
* faste 1-2 gange (helst to, men det kan blive svært pga. stramt program)
* træne min. 1 gang - og finde nogle maveøvelser, der både er effektive og jeg orker lave (hader mavetræning!)
* 1½-2 L vand dagligt
* fokus på kosten generelt
* mindfulness
* hånd- og neglepleje (jep, tørsæsonen er startet!)
1
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12656
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 910
Likede indlæg: 12375

Re: September ´15 - fællestråd

Indlægaf Guilded_Lily » 14. sep 2015, 08:14

Guilded_Lily skrev:
* fokus på kosten generelt



Og det starter godt - to kager på lærerværelset OG en elev har fødselsdag! Damnit! :lol:
0
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4693
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7687

Re: September ´15 - fællestråd

Indlægaf Ally » 14. sep 2015, 10:43

@Guilded_Lily Vi havde også både kage og flødeboller på lærerværelset - jeg spiste dog intet af det :clap:
2
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12656
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 910
Likede indlæg: 12375

Re: September ´15 - fællestråd

Indlægaf Guilded_Lily » 14. sep 2015, 10:57

Ally skrev:@Guilded_Lily Vi havde også både kage og flødeboller på lærerværelset - jeg spiste dog intet af det :clap:


Kæft, du er god! Denne luftige og seriøst svampede chokoladekage var lige en tand for svær at modstå - tre gange (det var så kun ét decent stykke (mindre end jeg plejer at tage) og to små hjørner i forbifarten... :fløjt: )

Nå, jeg tyr til det fortærskede udtryk: "Op på hesten igen".. :rulle:
1
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4693
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7687

Re: September ´15 - fællestråd

Indlægaf Ally » 15. sep 2015, 19:13

Guilded_Lily skrev:
Ally skrev:@Guilded_Lily Vi havde også både kage og flødeboller på lærerværelset - jeg spiste dog intet af det :clap:


Kæft, du er god! Denne luftige og seriøst svampede chokoladekage var lige en tand for svær at modstå - tre gange (det var så kun ét decent stykke (mindre end jeg plejer at tage) og to små hjørner i forbifarten... :fløjt: )

Nå, jeg tyr til det fortærskede udtryk: "Op på hesten igen".. :rulle:
Og det kommer du :kys: En kollega tilbød mig flødeboller i dag. Jeg takkede nej.

Efter aftensmaden, mens manden puttede pigerne, kørte jeg i fitnesscentret. Tæskede kroppen igennem med 65 minutters fed cardio- og styrketræning.
Bonus, mens jeg trænede cardio: Et afsnit af Greys Hvide Verden. McDreamy :dåne: :love:
1
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Brugeravatar
Sophaya
Indlæg: 2963
Tilmeldt: 22. aug 2015, 11:26
Kort karma: 624
Likede indlæg: 6596

Re: September ´15 - fællestråd

Indlægaf Sophaya » 15. sep 2015, 19:21

Jeg gik ikke efter chips på den her lortedag, hvilket er en sejr i sig selv.Dog bagte jeg mini scones som jeg spise nogle af. Men det kunne helt klart have været meget værre, for jeg trøstespiser hvis jeg ikke holder godt fast i mig selv.
0
cat has nine lives babe
nine lives to itself
but you only got one

x
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12656
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 910
Likede indlæg: 12375

Re: September ´15 - fællestråd

Indlægaf Guilded_Lily » 16. sep 2015, 04:53

Ally skrev:Og det kommer du :kys: En kollega tilbød mig flødeboller i dag. Jeg takkede nej.

Efter aftensmaden, mens manden puttede pigerne, kørte jeg i fitnesscentret. Tæskede kroppen igennem med 65 minutters fed cardio- og styrketræning.
Bonus, mens jeg trænede cardio: Et afsnit af Greys Hvide Verden. McDreamy :dåne: :love:


Det må stå sin prøve i dag - jeg skal på UU-kursus med kaffe og kage i pausen. Det foregår på mit gamle gymnasium, så jeg må gå en tur rundt og lure i pausen :P Jeg har fd i dag, så jeg SKAL have mobiliseret den der rygrad!

Jeg når ikke i fitness før en gang i weekenden, men jeg håber på, jeg kan nå bare en lille løbetur i dag - selv i regnvejr!
0
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4693
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7687

Re: September ´15 - fællestråd

Indlægaf Ally » 16. sep 2015, 05:50

PMS'en har ramt mig :gisp: Stemningen mellem manden og jeg var ej heller den bedste til morgen. Nogen råbte lidt højt. "Nogen" kan have været mig.
Jeg kan have de værste cravings, når jeg rammes af PMS - og nu er ingen undtagelse. Jeg drømmer allerede om chokolade og chips, sidstnævnte må Holiday-dip lavet på fuldfed creme fraiche :love:
0
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Brugeravatar
Sophaya
Indlæg: 2963
Tilmeldt: 22. aug 2015, 11:26
Kort karma: 624
Likede indlæg: 6596

Re: September ´15 - fællestråd

Indlægaf Sophaya » 16. sep 2015, 06:17

Ally skrev:PMS'en har ramt mig :gisp: Stemningen mellem manden og jeg var ej heller den bedste til morgen. Nogen råbte lidt højt. "Nogen" kan have været mig.
Jeg kan have de værste cravings, når jeg rammes af PMS - og nu er ingen undtagelse. Jeg drømmer allerede om chokolade og chips, sidstnævnte må Holiday-dip lavet på fuldfed creme fraiche :love:


Øv - det er så træls. Ville dog gerne være med på den holiday dip :love:
1
cat has nine lives babe
nine lives to itself
but you only got one

x
Aquadorable
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 12. aug 2015, 17:27
Kort karma: 256
Geografisk sted: Nordsjælland
Likede indlæg: 2921

Re: September ´15 - fællestråd

Indlægaf Aquadorable » 16. sep 2015, 06:26

Holiday-dip kan altså også godt fungere sammen med grøntsagsstænger, hvis man godt vil spare chipskalorierne ... Har jeg hørt :cool:
1
K - 12.06.18 :love:
Brugeravatar
Frandsen
Indlæg: 1276
Tilmeldt: 14. aug 2015, 08:49
Kort karma: 197
Likede indlæg: 2717

Re: September ´15 - fællestråd

Indlægaf Frandsen » 16. sep 2015, 06:48

Heeeej, hej :wave:

Kan I huske mig? Hende, der pludselig forsvandt, da hun blev gravid ...

Jeg er stadig gravid. Og nu med en vægtøgning på 10 kg.! Nooooo! Jeg forstår seriøst ikke, hvor de kg. kommer fra, for jeg træner stadig tre gange om ugen, og jeg spiser altså rimelig fornuftigt. 'Rimelig' er nok kodeordet her, for kiloene må jo komme et eller andet sted fra.

Så nu tænker jeg, at jeg (hvis det er ok) hopper ind i fællestrådene igen for ligesom at holde fast i de sunde vaner og derved minimere de næste mange ugers vægtøgning. Det er som om, det er lidt nemmere at motivere sig selv, når man 'står til ansvar' over for jer i tråden :-P
1
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4693
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7687

Re: September ´15 - fællestråd

Indlægaf Ally » 16. sep 2015, 08:03

Aquadorable skrev:Holiday-dip kan altså også godt fungere sammen med grøntsagsstænger, hvis man godt vil spare chipskalorierne ... Har jeg hørt :cool:

Det passer faktisk - men nogle gange "vinder" de fedtede, olierede chips over knasende, sunde grøntsagsstænger. Har jeg hørt :D
2
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4792
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: September ´15 - fællestråd

Indlægaf MyGirl » 17. sep 2015, 13:17

Nu fik jeg også sneget mig herover :blush2: Kan jo se, der er meget mere liv "on the other side"

Håber, jeg må være med fra næste etape!
2

Tilbage til "Fit og/eller lækker"