September ´15 - fællestråd

Hvor mange agurker går der på en asparges? Og hvor langt skal man løbe for at brænde den af? Snak løs om træning og kost.
FitBrideToBE
Likede indlæg: 20787

Re: September ´15 - fællestråd

Indlægaf FitBrideToBE » 28. sep 2015, 08:35

Nye mål..
- sukker denne uge
5x træning
2x hviledag
- 1kg - den skal være der på torsdag !
0
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4693
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7687

Re: September ´15 - fællestråd

Indlægaf Ally » 28. sep 2015, 08:55

Kan man egentlig multiquote? :forvirret: Kan ikke huske hvem, der skrev og ikke skrev, men 1000 tak for jeres god bedring-hilsner. I er nogle skønne duller :love2:

Det går ikke bedre. Tværtimod. Jeg føler, jeg er midt i et sandt smertehelvede. Det er muligt, at der er smerter forbundet med en naturlig fødsel, men dem vil jeg til enhver tid hellere gen-opleve frem for rygsmerterne - hvilket jeg også skrev på FB i går aftes. Tuder seriøst af smerte. Det gør så nederdrægtigt ondt :whine:

Det, jeg er mest træt af - udover at være midt i mit eget lille smertehelvede - er, at jeg følte, jeg var kommet regelmæssigt i gang med træningen. De sidste 3-4 uger har jeg trænet cardio- og styrke to gange om ugen - og så er det altså ikke fair, at jeg bliver ramt af den forpulede rygskade igen. Talk about bad carma, huh?! :rulle:
0
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4792
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: September ´15 - fællestråd

Indlægaf MyGirl » 28. sep 2015, 09:49

Guilded_Lily skrev:
MyGirl skrev:Jeg faster i dag, og ovenpå weekenden, glæder jeg mig faktisk. Føler mig tit næsten helt "nulstillet" igen bagefter. Overvejer lidt at smide en ekstra fastedag ind i denne uge for at sætte lidt skub i motivationen, men nu må vi lige se.. Kan ikke rigtig finde ud af, hvornår den skal passes ind, medmindre jeg skal faste to dage i træk..

Første mål må være at komme igennem dagen uden at spise af den kage, jeg har bagt til mine kolleger!


Uh, den er ond! :lol2: Du får lige hepperen! :pompom:

Jeg plejer også at faste om mandagen, fordi det netop er så rart oven på weekenden, men jeg tæller dagen i går for en nogenlunde fd, på trods af jeg endte på 625. Jeg har bøvl med maven i dag, så jeg tror, det vil være mest fornuftigt at holde mig til almindelig madmængde. Jeg bagte pølsehorn og pestosnegle på børnenes opfordring i går, så det består frokosten af. Ikke det sundeste, når jeg bliver ret så oppustet af det hvide brød, men det klatter jeg altså på i dag.

Og så vil jeg nyde den ene mørke Bounty, der ligger og keder sig i skuffen hjemme, til Robinson i aften :-D


Havde skrevet et svar, men så kom der ting at se til på job, så mit log in udløb. Og nu maaagter jeg ikke skrive det om, kender i det? :genert:

Men tak for hep, og synes 625 kcal på en søndag er megasejt! Og god bedring med maven!
0
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12656
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 910
Likede indlæg: 12377

Re: September ´15 - fællestråd

Indlægaf Guilded_Lily » 28. sep 2015, 10:43

MyGirl skrev:Havde skrevet et svar, men så kom der ting at se til på job, så mit log in udløb. Og nu maaagter jeg ikke skrive det om, kender i det? :genert:

Men tak for hep, og synes 625 kcal på en søndag er megasejt! Og god bedring med maven!


Jeg plejer egentlig ikke at have problemer med at faste om søndagen og holder mig normalt under 500. Men nu var jeg ikke på toppen i går, og jeg synes heller ikke, det bliver bedre i dag - jeg er træt som et alderdomshjem, og bliver småsvimmel og får kvalme, hvis jeg står op for længe. Held i uheld, jeg kun har 10 elever (ud af normalt 26) pga. kursus, for jeg kan simpelthen ikke undervise ordentligt. Jeg burde nok være blevet hjemme/være taget hjem, men jeg skal ikke undervise resten af dagen som sådan - jeg har en forberedelseslektion nu, efterfuldt af to lektioner, hvor vi skal se en dokumentarfilm, så det går forhåbentlig.

Men hold nu kaje, jeg glæder mig til at komme hjem! :mellow:
0
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4792
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: September ´15 - fællestråd

Indlægaf MyGirl » 28. sep 2015, 10:58

Guilded_Lily skrev:
MyGirl skrev:Havde skrevet et svar, men så kom der ting at se til på job, så mit log in udløb. Og nu maaagter jeg ikke skrive det om, kender i det? :genert:

Men tak for hep, og synes 625 kcal på en søndag er megasejt! Og god bedring med maven!


Jeg plejer egentlig ikke at have problemer med at faste om søndagen og holder mig normalt under 500. Men nu var jeg ikke på toppen i går, og jeg synes heller ikke, det bliver bedre i dag - jeg er træt som et alderdomshjem, og bliver småsvimmel og får kvalme, hvis jeg står op for længe. Held i uheld, jeg kun har 10 elever (ud af normalt 26) pga. kursus, for jeg kan simpelthen ikke undervise ordentligt. Jeg burde nok være blevet hjemme/være taget hjem, men jeg skal ikke undervise resten af dagen som sådan - jeg har en forberedelseslektion nu, efterfuldt af to lektioner, hvor vi skal se en dokumentarfilm, så det går forhåbentlig.

Men hold nu kaje, jeg glæder mig til at komme hjem! :mellow:


Det kan jeg da virkelig godt forstå :( Og lyder som den helt rigtige løsning, at du har valgt at få lidt mad indenbords! God bedring :kys:

Min kontor-roomie har velduftende mad med op igen i dag - må virkelig få vænnet ham af med det! (Kan altid true med, at så får han ingen kage.. :slem: ) Sjovt som tanken om et stykke rugbrød faktisk er meget mere fristende end kage lige nu...
0
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4693
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7687

Re: September ´15 - fællestråd

Indlægaf Ally » 29. sep 2015, 07:32

Intet nyt under solen - stadig i et voldsomt smertehelvede. Jeg tuder af smerte. Og har meldt mig syg på arbejdet ugen ud.


Dog har jeg taget en beslutning. Jeg ved jo godt, at jeg skal tabe mig. Vægten er høj, alt for høj. Jeg fik et mindre chok i morges, da jeg stillede mig op på vægten. Føj. Jeg skal ned i vægt. Ikke bare lidt. Meget.
Det er ikke sikkert, at jeg kan undgå at opleve det smertehelvede, jeg er i for tiden, igen, men jeg kan gøre en indsats for, at det ikke sker foreløbigt. Det kræver, at jeg taber mig og træner. Ikke bare i perioder, men hele tiden. Også når motivationen svigter og jeg har et hav af undskyldninger.

Jeg går i gang, når jeg er rask igen. Men nu er beslutningen i hvert fald taget.
1
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12656
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 910
Likede indlæg: 12377

Re: September ´15 - fællestråd

Indlægaf Guilded_Lily » 29. sep 2015, 11:25

I går aftes var jeg næsten blevet enig med mig selv om at melde mig syg i dag. Men natten gik fint, og jeg havde det okay i morges - dog begyndte maven at krampe lidt under turen på arbejde. Så jeg prøvede mentalt at forberede mig på, jeg nok måtte tage hjem senere.
Men det er nu mere eller mindre væk. Jeg er lidt øm ved ribbenene i højre side (jeg tror ikke, det er leveren, mere en muskel, der stadig er øm efter søndagens træning).

Jeg har fri om 50 min (yay, lang dag aflyst - eller rettere, flyttet til i morgen), så nu sidder jeg og har en diskussion med mig selv om, om jeg skal udnytte den frie eftermiddag og køre ned og træne. Jeg har tøjet med anyway. På den ene side tænker jeg, det måske er smartest at tage den med ro og tage hjem og hvile lidt i stedet, men jeg kunne jo også tage derned og hoppe på crosstraineren og så se, hvor meget jeg kan holde til...

Uh, dilemma, dilemma...
0
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4792
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: September ´15 - fællestråd

Indlægaf MyGirl » 29. sep 2015, 12:26

Log_Lady skrev:
Guilded_Lily skrev:I går aftes var jeg næsten blevet enig med mig selv om at melde mig syg i dag. Men natten gik fint, og jeg havde det okay i morges - dog begyndte maven at krampe lidt under turen på arbejde. Så jeg prøvede mentalt at forberede mig på, jeg nok måtte tage hjem senere.
Men det er nu mere eller mindre væk. Jeg er lidt øm ved ribbenene i højre side (jeg tror ikke, det er leveren, mere en muskel, der stadig er øm efter søndagens træning).

Jeg har fri om 50 min (yay, lang dag aflyst - eller rettere, flyttet til i morgen), så nu sidder jeg og har en diskussion med mig selv om, om jeg skal udnytte den frie eftermiddag og køre ned og træne. Jeg har tøjet med anyway. På den ene side tænker jeg, det måske er smartest at tage den med ro og tage hjem og hvile lidt i stedet, men jeg kunne jo også tage derned og hoppe på crosstraineren og så se, hvor meget jeg kan holde til...

Uh, dilemma, dilemma...


Billede



:lol:
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: September ´15 - fællestråd

Indlægaf Bøtte » 29. sep 2015, 12:35

Det var godt at komme ind i tråden, jeg har nemlig lige overfaldet en pose slik, og har lyst til mere (det er sådan nogle små 40 grams poser, der er jo intet i). Men det hjalp lige at læse lidt herinde ;)

Jeg har været på date med min mand til frokost, holdt det dog relativt sundt med en wrap med kylling og salat.

Og efterfølgende har jeg taget en time i haven. Og skal slå græs senere, så tænker det går :)

@Log_Lady hvor er du sej med sukkerstoppet :gogo:

@Guilded_Lily afsted med dig :kys:
1
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4792
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: September ´15 - fællestråd

Indlægaf MyGirl » 29. sep 2015, 15:18

@Ally Øv, hvor det bare ikke lyder særlig rart. Rigtig god bedring, og vi står klar til at heppe, når du er klar igen!

@Log_Lady Er fuld af beundring over sukkerstoppet! :worship: Er ikke engang voldsomt sukkerafhængig, men har så meget respekt for, at du kan det der! Men vægttabt må bestemt være en motiverende faktor - tillykke med det!

@Guilded_Lily Håber, du kom af sted til træning! Det er ikke nogen skam at kende sine egne begrænsninger, og tage hjem efter 10 minutter, hvis kroppen ikke vil være med.

Her går alt ganske fint. Jeg holdt mig fra kagen i går, og fastede indtil aften, hvor jeg fik for små 500 kcal. skyr med frugt, og så fastede jeg videre indtil kl. 12. i dag, hvor jeg har spist fisk og grøntsager.

Alt i alt superfint, men gud, hvor det irriterer mig, at mine weekender er så sløve madmæssigt. Jeg bruger altid de første par dage af en ny uge på at "komme tilbage" til der, hvor jeg føler mig slankere og ikke længere er oppustet. (Målte lige i morges, og var faktisk vist nok større end jeg var ved sidste måling om maven :( ) Håber en fastedag mere torsdag kan råde bod på det, men kan ikke lade være med at tænke på, hvor jeg ville være, hvis jeg nu bare havde spist fornuftige mængder særligt søndag.

Min ambition er derfor at få lagt en masse planer for mig selv næste weekend, så jeg får fokus væk fra maden. (Så er det godt, at jeg får besøg af både mine forældre og en veninde, der kommer med kage :S Og så igen ville det jo ikke være så slemt i sig selv, hvis jeg bare holdt mig til en portion ordentlig mad til mine måltider )

Og så må jeg gå på vægten på fredag... For søren, det er jeg spændt på! Var sidst på den den 9. september, så håber der er sket bare et eller andet.
0
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12656
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 910
Likede indlæg: 12377

Re: September ´15 - fællestråd

Indlægaf Guilded_Lily » 29. sep 2015, 15:38

:lol: Hvor er I søde. Men jeg tog hjem i stedet. Jeg må nok give min kollega/veninde ret i, at det nok er bedst ikke at belaste, når mellemgulvet føles, som det gør efter en ordentlig gang opkastsyge :tie: (og jeg har IKKE kastet op!)

Men træls er det, for jeg kan ikke slippe følelsen af at snyde mig selv...
0
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4792
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: September ´15 - fællestråd

Indlægaf MyGirl » 29. sep 2015, 16:59

Guilded_Lily skrev::lol: Hvor er I søde. Men jeg tog hjem i stedet. Jeg må nok give min kollega/veninde ret i, at det nok er bedst ikke at belaste, når mellemgulvet føles, som det gør efter en ordentlig gang opkastsyge :tie: (og jeg har IKKE kastet op!)

Men træls er det, for jeg kan ikke slippe følelsen af at snyde mig selv...


Det skal der også være plads til ;) håber, du har nydt det, og ikke været alt for dårlig.
0
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4693
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7687

Re: September ´15 - fællestråd

Indlægaf Ally » 29. sep 2015, 17:37

MyGirl skrev:@Ally Øv, hvor det bare ikke lyder særlig rart. Rigtig god bedring, og vi står klar til at heppe, når du er klar igen!

Tusind tak, MyGirl :kys: Det er vitterlig heller ikke rart. Det er et helvede og det føles bare som om, at smerterne forbliver de samme. Det varmer dog at vide, at I er klar til at heppe på mig, når jeg er rask igen.
0
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4792
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: September ´15 - fællestråd

Indlægaf MyGirl » 29. sep 2015, 18:19

Ally skrev:
MyGirl skrev:@Ally Øv, hvor det bare ikke lyder særlig rart. Rigtig god bedring, og vi står klar til at heppe, når du er klar igen!

Tusind tak, MyGirl :kys: Det er vitterlig heller ikke rart. Det er et helvede og det føles bare som om, at smerterne forbliver de samme. Det varmer dog at vide, at I er klar til at heppe på mig, når jeg er rask igen.


Vi hepper også gerne på, at du bliver rask :genert:

Så har jeg nemlig en undskyldning for at bruge denne her :pompom:
1
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5645
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10021

Re: September ´15 - fællestråd

Indlægaf FruKuk » 29. sep 2015, 18:29

Mega lang arbejdsdag og så komme hjem til gnaven mand - great :tie:

Er så dårlig til den der silent treatment sådan en jysk knudemand kan stille op med.

På den positive side går det stadig den rigtige vej med vægttabet. Har nu tabt 6,5 kg ud af de oprindelige ønskede 10 kg :rock: Håber, at jeg kan finde motivationen til at "snuppe" i alt 15 kg. Meeeen nu starter jeg med de 10 kg.
3

Tilbage til "Fit og/eller lækker"