Blær dig!

Hvor mange agurker går der på en asparges? Og hvor langt skal man løbe for at brænde den af? Snak løs om træning og kost.
Brugeravatar
Stitch
Indlæg: 7999
Tilmeldt: 13. jun 2017, 12:11
Kort karma: 1193
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 17845

Re: Blær dig!

Indlægaf Stitch » 28. aug 2023, 21:46

Jeg trænede ben idag og oplevede dette.

Jeg sidder ved den ene leg extension maskine og 2 yngre fyre, som træner sammen, deles om den anden. Da jeg er færdig og er ved at spritte af, spørger den ene om han må overtage.
Jeg sætter mig ved en anden maskine tæt på og kan så høre ham udbryde til sin ven “kæft hun er stærk, shiiit. Den er på 86kg. Det er mere om dobbelt så meget end os!”

De så så imponerede ud. Det gjorde mig helt stolt :genert:
7
"If you are neutral in situations of injustice, you have chosen the side of the oppressor. If an elephant has its foot on the tail of a mouse, and you say that you are neutral, the mouse will not appreciate your neutrality."

Free Palestine
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5649
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10032

Re: Blær dig!

Indlægaf FruKuk » 29. aug 2023, 18:55

Stitch skrev:Jeg trænede ben idag og oplevede dette.

Jeg sidder ved den ene leg extension maskine og 2 yngre fyre, som træner sammen, deles om den anden. Da jeg er færdig og er ved at spritte af, spørger den ene om han må overtage.
Jeg sætter mig ved en anden maskine tæt på og kan så høre ham udbryde til sin ven “kæft hun er stærk, shiiit. Den er på 86kg. Det er mere om dobbelt så meget end os!”

De så så imponerede ud. Det gjorde mig helt stolt :genert:


Det forstår jeg dælme godt! Hvor er du piv sej!! Og fedt, at de bare meldte klart ud, at du var for sej. Nu kommer jeg til at tjekke, hvad jeg kan klare på sådan en fætter i morgen - håber på 50 kg, så jeg kan prale af at være lige så stærk som de unge drenge :-D
0
Brugeravatar
Stitch
Indlæg: 7999
Tilmeldt: 13. jun 2017, 12:11
Kort karma: 1193
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 17845

Re: Blær dig!

Indlægaf Stitch » 30. aug 2023, 08:05

FruKuk skrev:Det forstår jeg dælme godt! Hvor er du piv sej!! Og fedt, at de bare meldte klart ud, at du var for sej. Nu kommer jeg til at tjekke, hvad jeg kan klare på sådan en fætter i morgen - håber på 50 kg, så jeg kan prale af at være lige så stærk som de unge drenge :-D


Taaaak! Det var nemlig så fint - det gjorde mig så glad. Jeg har også kæmpet for at blive stærkere, så det giver bare lidt ekstra, når andre bemærker det.

50kg er altså også en del på den maskine, så det skal du bare være stolt af. Sådan :pompom:
0
"If you are neutral in situations of injustice, you have chosen the side of the oppressor. If an elephant has its foot on the tail of a mouse, and you say that you are neutral, the mouse will not appreciate your neutrality."

Free Palestine
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5649
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10032

Re: Blær dig!

Indlægaf FruKuk » 31. aug 2023, 08:50

Stitch skrev:
FruKuk skrev:Det forstår jeg dælme godt! Hvor er du piv sej!! Og fedt, at de bare meldte klart ud, at du var for sej. Nu kommer jeg til at tjekke, hvad jeg kan klare på sådan en fætter i morgen - håber på 50 kg, så jeg kan prale af at være lige så stærk som de unge drenge :-D


Taaaak! Det var nemlig så fint - det gjorde mig så glad. Jeg har også kæmpet for at blive stærkere, så det giver bare lidt ekstra, når andre bemærker det.

50kg er altså også en del på den maskine, så det skal du bare være stolt af. Sådan :pompom:


Det kunne jeg så ikke :lol:

Kunne kun snuppe 35 kg :afro: Det må forbedres :-D
0
Brugeravatar
Stitch
Indlæg: 7999
Tilmeldt: 13. jun 2017, 12:11
Kort karma: 1193
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 17845

Re: Blær dig!

Indlægaf Stitch » 31. aug 2023, 09:00

FruKuk skrev:
Stitch skrev:
FruKuk skrev:Det forstår jeg dælme godt! Hvor er du piv sej!! Og fedt, at de bare meldte klart ud, at du var for sej. Nu kommer jeg til at tjekke, hvad jeg kan klare på sådan en fætter i morgen - håber på 50 kg, så jeg kan prale af at være lige så stærk som de unge drenge :-D


Taaaak! Det var nemlig så fint - det gjorde mig så glad. Jeg har også kæmpet for at blive stærkere, så det giver bare lidt ekstra, når andre bemærker det.

50kg er altså også en del på den maskine, så det skal du bare være stolt af. Sådan :pompom:


Det kunne jeg så ikke :lol:

Kunne kun snuppe 35 kg :afro: Det må forbedres :-D


Alt tæller og 35 kg er stadig mere end du startede med, så det er stadig flot :)
1
"If you are neutral in situations of injustice, you have chosen the side of the oppressor. If an elephant has its foot on the tail of a mouse, and you say that you are neutral, the mouse will not appreciate your neutrality."

Free Palestine
Brugeravatar
Nicolait
Indlæg: 4992
Tilmeldt: 31. aug 2015, 22:26
Kort karma: 290
Likede indlæg: 8012

Re: Blær dig!

Indlægaf Nicolait » 1. sep 2023, 21:46

Jeg løb dhl i går. Sidst jeg 5 km var til dhl sidste år. Jeg forbedrede min tid med 4 minutter.
7
"If you immediatley know the candle light is fire then the meal was cooked along time ago"
Brugeravatar
Contrast
Indlæg: 2086
Tilmeldt: 21. jan 2016, 18:24
Kort karma: 214
Likede indlæg: 6206

Re: Blær dig!

Indlægaf Contrast » 5. sep 2023, 10:22

Stitch skrev:Jeg trænede ben idag og oplevede dette.

Jeg sidder ved den ene leg extension maskine og 2 yngre fyre, som træner sammen, deles om den anden. Da jeg er færdig og er ved at spritte af, spørger den ene om han må overtage.
Jeg sætter mig ved en anden maskine tæt på og kan så høre ham udbryde til sin ven “kæft hun er stærk, shiiit. Den er på 86kg. Det er mere om dobbelt så meget end os!”

De så så imponerede ud. Det gjorde mig helt stolt :genert:


Af nysgerrighed, er det en maskine som den her? :) det er nemlig den, der hedder leg extension i mit fitnesscenter.

pc1605_relax_Leg_Extension_Leg_Curl.jpg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0
Inge Færch Schott
Brugeravatar
Stitch
Indlæg: 7999
Tilmeldt: 13. jun 2017, 12:11
Kort karma: 1193
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 17845

Re: Blær dig!

Indlægaf Stitch » 5. sep 2023, 13:04

Contrast skrev:
Stitch skrev:Jeg trænede ben idag og oplevede dette.

Jeg sidder ved den ene leg extension maskine og 2 yngre fyre, som træner sammen, deles om den anden. Da jeg er færdig og er ved at spritte af, spørger den ene om han må overtage.
Jeg sætter mig ved en anden maskine tæt på og kan så høre ham udbryde til sin ven “kæft hun er stærk, shiiit. Den er på 86kg. Det er mere om dobbelt så meget end os!”

De så så imponerede ud. Det gjorde mig helt stolt :genert:


Af nysgerrighed, er det en maskine som den her? :) det er nemlig den, der hedder leg extension i mit fitnesscenter.


Jeg er faktisk hernede nu og det er den her:
(Man træner forlår)

IMG_2285.jpeg
0
"If you are neutral in situations of injustice, you have chosen the side of the oppressor. If an elephant has its foot on the tail of a mouse, and you say that you are neutral, the mouse will not appreciate your neutrality."

Free Palestine
Brugeravatar
Stitch
Indlæg: 7999
Tilmeldt: 13. jun 2017, 12:11
Kort karma: 1193
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 17845

Re: Blær dig!

Indlægaf Stitch » 5. sep 2023, 13:24

Idag blev det til 3 sæt af 86kgx12rep og 2 sæt af 91kgx12rep på leg extension :)

Jeg er igang med progressive load og det virker. Det er rart at se.
1
"If you are neutral in situations of injustice, you have chosen the side of the oppressor. If an elephant has its foot on the tail of a mouse, and you say that you are neutral, the mouse will not appreciate your neutrality."

Free Palestine
Brugeravatar
TakeAChanceOnMe
Indlæg: 5953
Tilmeldt: 6. aug 2017, 20:04
Kort karma: 833
Geografisk sted: United Kingdom
Likede indlæg: 14806

Re: Blær dig!

Indlægaf TakeAChanceOnMe » 10. sep 2023, 19:48

Jeg har haft en super produktiv dag - synes jeg selv!
Kl. 10 havde jeg forbrændt 480 kcal og kl. 11.30 var det 630 kcal. Nu her kl. 20.44 er det 881.

Derudover morer jeg mig helt vildt over at alle knægtene på arbejdet dømmer mig på min størrelse, uden at tænke på hvad indvirkning min sport har på min styrke.
Jeg dødløftede 90 kg. den anden dag på en trapbar og den ene af knægtene var bare sådan helt:

Billede

Vi har heller ikke en abduction maskine, så vi gør det med at en ligger ned med bukkede ben og prøver at presse knæene ud, mens den anden står over (så knæ mod knæ) og prøver at skubbe benene sammen. To af knægtene var hundrede på at jeg da overhovedet ikke kunne holde dem og slet ikke hvis de puttede 100% i.
Den ene fik benene klappet sammen uden at jeg kørte på mere end 50% og den anden måtte sande at han var meget tæt på at gøre det samme. Så nu har de frygt i livet for styrken af mine ben :lol: . Hvilket er skide morsomt for de er elite atleter og jeg er hobby rytter :cool:
3
Brugeravatar
Mivsen
Indlæg: 1172
Tilmeldt: 3. sep 2021, 07:39
Kort karma: 94
Likede indlæg: 1107

Re: Blær dig!

Indlægaf Mivsen » 12. sep 2023, 13:32

Jeg har endelig taget mig sammen efter 2,5 års motions pause. :genert:
Jeg har nu de sidste 5 uger gået 3 km hver morgen inden arbejde og i dag har jeg meldt mig ind i den lokale løbe/gå klub så er det afsted 1-2 gange i ugen og gå 10 km.

Så håber jeg de ekstra "jeg er stoppet med at ryge" kilo forsvinder :)
3
Brugeravatar
Elverpigen
Indlæg: 2382
Tilmeldt: 25. jun 2017, 04:31
Kort karma: 94
Likede indlæg: 2345

Re: Blær dig!

Indlægaf Elverpigen » 17. sep 2023, 12:02

Efter at være tilbage til opvågnen med smerter i skulderen de seneste nætter, var mit humør og optimisme for nedadgående.

Noget selvmassage med diverse værktøjer (se evt. viewtopic.php?f=40&t=24550) løsnede tilstanden lidt.

Derefter kunne jeg gennemføre lidt forskellig mikro-træning med bl.a. reducerede udgaver af diverse øvelser med elastik :klap:

Summen af det har lettet det meste af smerterne :banan: her hvor tilsyneladende ingen fagpersoner tør anbefale øveler, før der er blevet scannet og diagnosticeret nærmere (ud over jævnlige små skulderrul o.l., som jeg laver gennem dagen)

Jeg har besluttet at belønne min indsats (incl. sellerijuice om morgenen :puke: ) med et eller andet massageapparat med varme i - skal lige finde ud af hvilket :gruble:
0
Brugeravatar
Elverpigen
Indlæg: 2382
Tilmeldt: 25. jun 2017, 04:31
Kort karma: 94
Likede indlæg: 2345

Re: Blær dig!

Indlægaf Elverpigen » 22. nov 2023, 23:20

Det er lidt op ad bakke for mig at finde noget at blære mig med i denne tråd, men jeg tror at det er lykkedes :D

Jeg har 2 arbejdsdage i træk kun stået op ved mit hæve-sænkebord på arbejdet, og kun siddet ned til et par mindre møder og i frokostpausen.

Det er vist rekord i stående timer foran hæve-sænkebord for mig :-D

Mange bække små!
4
Brugeravatar
achillaxedprune
Indlæg: 3669
Tilmeldt: 4. jan 2016, 18:38
Kort karma: 1204
Likede indlæg: 12189

Re: Blær dig!

Indlægaf achillaxedprune » 28. dec 2023, 07:13

Jeg har tabt mig 35 kg. på 2,5 år og har i 2021, 2022 og 2023 gået over 1000 km. om året. Jeg har en app, jeg sætter til, når jeg går ture og har som mål at gå 3 km. i snit om dag. Og det er klaret for 3. år i år. :banan:
9
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.
Citat: Ukendt morfar.
Fynerfin82
Indlæg: 1486
Tilmeldt: 25. aug 2015, 06:23
Kort karma: 179
Likede indlæg: 4083

Re: Blær dig!

Indlægaf Fynerfin82 » 6. jan 2024, 08:41

Jeg er endelig kommet igang med træningen igen efter en længere pause. Startede i starten af december og træner primært i vores EGYM (cirkeltræning i maskiner), hver 6 gang skal man have lavet en styrke test. I langt de fleste maskiner var min styrke steget med mere end 20 %, det var jeg ret stolt af. Min kærestes var faldet hen over december. Men jeg har også været til cross fit 3 gange i perioden, hvilket nok er der min styrke virkelig bliver forbedret.
EGYM er sat op til en maskine, der beregner ens bioage. Som mit brugernavn indikerer, nærmer jeg mig de 42 år. Men se lige min bioage baseret på muskelsundhed :banan:
Screenshot_20240106_093302_com.netpulse.mobile.netpulsefitness.jpg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
4

Tilbage til "Fit og/eller lækker"