Blær dig!

Hvor mange agurker går der på en asparges? Og hvor langt skal man løbe for at brænde den af? Snak løs om træning og kost.
TurtleSpeed
Indlæg: 665
Tilmeldt: 11. aug 2015, 17:10
Kort karma: 101
Likede indlæg: 593

Blær dig!

Indlægaf TurtleSpeed » 1. sep 2015, 16:15

Hvad har du lavet i dag som er ren blær?

Har du nået en ny PR, prøvet en ny ting, er kommet til træning selvom du ikke gad?

Vi har alle brug for at blære os lidt nogen gange! Billede
0
TurtleSpeed
Indlæg: 665
Tilmeldt: 11. aug 2015, 17:10
Kort karma: 101
Likede indlæg: 593

Re: Blær dig!

Indlægaf TurtleSpeed » 1. sep 2015, 16:18

Igaar oevede jeg triceps og fik igen oeget vaegten paa maskinen. (den der hvor man sidder ned og holder paa to staenger - hvad hedder den? :gruble:).
Er nu oppe paa 70kg ved 4 set af 20 rep.

Og saa naevner vi ikke hvor lidt vaegt jeg bruger ved de andre oevelser :fløjt:
2
Brugeravatar
Frk. L
Indlæg: 2533
Tilmeldt: 12. aug 2015, 15:12
Kort karma: 342
Geografisk sted: Sdrbronx
Likede indlæg: 3916

Re: Blær dig!

Indlægaf Frk. L » 3. sep 2015, 19:40

Har sat ny PR til Feminas Kvindeløb her til aften. 5 km på 26 minutter. Eller det vil sige 4,83 km, da de åbenvart ikke kan finde ud af at måle ruten ordenlig op. Men pyt! Jeg er glad og stolt
6
Jeg står i midten nu!
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4691
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7687

Re: Blær dig!

Indlægaf Ally » 4. sep 2015, 08:26

Fräulein L. skrev:Har sat ny PR til Feminas Kvindeløb her til aften. 5 km på 26 minutter. Eller det vil sige 4,83 km, da de åbenvart ikke kan finde ud af at måle ruten ordenlig op. Men pyt! Jeg er glad og stolt


Sådan! :pompom:
1
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Akehurst2
Indlæg: 14124
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40528

Re: Blær dig!

Indlægaf Akehurst2 » 4. sep 2015, 19:39

Jeg var splitsekunder for at synke sammen på sofaen foran fjernsynet, men jeg tog mig sammen og kom af sted :)

Og lavede dødløft, selvom jeg faktisk slet ikke tør gå hen til de frie vægte, når der bare er fyldt med store stærke vægtløftertyper :genert:
4
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4691
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7687

Re: Blær dig!

Indlægaf Ally » 8. sep 2015, 19:02

Både i går og i dag har jeg været i svømmehallen! :banan:
4
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Brugeravatar
Garfield
Indlæg: 805
Tilmeldt: 7. sep 2015, 07:19
Kort karma: 117
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 1309

Re: Blær dig!

Indlægaf Garfield » 8. sep 2015, 20:34

TurtleSpeed skrev:Igaar oevede jeg triceps og fik igen oeget vaegten paa maskinen. (den der hvor man sidder ned og holder paa to staenger - hvad hedder den? :gruble:).
Er nu oppe paa 70kg ved 4 set af 20 rep.

Og saa naevner vi ikke hvor lidt vaegt jeg bruger ved de andre oevelser :fløjt:


"Lateral pulldown" på engelsk... En søgning på Google fortæller mig at øvelsen kaldes "træk til bryst" på dansk... Jeg har aldrig brugt andet end det engelske udtryk..

70 kg er godt nok flot :gogo: (jeg vil også snart i gang med træning igen :( )
1
Garfield er en hankat, men jeg er altså en hunkat. Lev med det.
TurtleSpeed
Indlæg: 665
Tilmeldt: 11. aug 2015, 17:10
Kort karma: 101
Likede indlæg: 593

Re: Blær dig!

Indlægaf TurtleSpeed » 8. sep 2015, 21:27

Garfield skrev:
TurtleSpeed skrev:Igaar oevede jeg triceps og fik igen oeget vaegten paa maskinen. (den der hvor man sidder ned og holder paa to staenger - hvad hedder den? :gruble:).
Er nu oppe paa 70kg ved 4 set af 20 rep.

Og saa naevner vi ikke hvor lidt vaegt jeg bruger ved de andre oevelser :fløjt:


"Lateral pulldown" på engelsk... En søgning på Google fortæller mig at øvelsen kaldes "træk til bryst" på dansk... Jeg har aldrig brugt andet end det engelske udtryk..

70 kg er godt nok flot :gogo: (jeg vil også snart i gang med træning igen :( )



Ahh. Tak. Havde jeg aldrig gættet. Bruger faktisk sjældent betegnelser for øvelserne. Jeg laver dem bare :D . Og tak for komplimenten. Jeg bruger 6kg håndvægte når jeg laver dem med en arm over hovedet - det gjorde jeg i hvert fald igår. Men på maskinen går det fint med 70 :banan:

den her mener jeg med 6kg håndvægte:
Billede
0
TurtleSpeed
Indlæg: 665
Tilmeldt: 11. aug 2015, 17:10
Kort karma: 101
Likede indlæg: 593

Re: Blær dig!

Indlægaf TurtleSpeed » 8. sep 2015, 21:28

Jeg er forresten ved at kigge på denne side: http://www.motion-online.dk/styrketraen ... _oversigt/ for inspiration til øvelser. Der er for alle niveauer :)
0
Brugeravatar
Garfield
Indlæg: 805
Tilmeldt: 7. sep 2015, 07:19
Kort karma: 117
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 1309

Re: Blær dig!

Indlægaf Garfield » 8. sep 2015, 22:24

Jeg har brugt Bret Contreras' bog: Strong Curves og de programmer, der er deri. Det har fungeret godt for mig (da jeg trænede og pt træner jeg overhovedet ikke).
0
Garfield er en hankat, men jeg er altså en hunkat. Lev med det.
Brugeravatar
Garfield
Indlæg: 805
Tilmeldt: 7. sep 2015, 07:19
Kort karma: 117
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 1309

Re: Blær dig!

Indlægaf Garfield » 8. sep 2015, 22:36

TurtleSpeed skrev:
Ahh. Tak. Havde jeg aldrig gættet. Bruger faktisk sjældent betegnelser for øvelserne. Jeg laver dem bare :D . Og tak for komplimenten. Jeg bruger 6kg håndvægte når jeg laver dem med en arm over hovedet - det gjorde jeg i hvert fald igår. Men på maskinen går det fint med 70 :banan:

den her mener jeg med 6kg håndvægte:
Billede


Den har det lette navn "seated dumbbell overhead triceps extension" (igen ifølge Google) :lol2:

Mht pulldown - er du sikker på at det er kg og ikke lsb? Jeg er selv blevet snydt flere gange af at nogle maskiner har vægten i kg og nogle i lsb... 70 lsb er lig med 31,75 kg.
0
Garfield er en hankat, men jeg er altså en hunkat. Lev med det.
TurtleSpeed
Indlæg: 665
Tilmeldt: 11. aug 2015, 17:10
Kort karma: 101
Likede indlæg: 593

Re: Blær dig!

Indlægaf TurtleSpeed » 8. sep 2015, 22:49

Garfield skrev:
TurtleSpeed skrev:
Ahh. Tak. Havde jeg aldrig gættet. Bruger faktisk sjældent betegnelser for øvelserne. Jeg laver dem bare :D . Og tak for komplimenten. Jeg bruger 6kg håndvægte når jeg laver dem med en arm over hovedet - det gjorde jeg i hvert fald igår. Men på maskinen går det fint med 70 :banan:

den her mener jeg med 6kg håndvægte:
Billede


Den har det lette navn "seated dumbbell overhead triceps extension" (igen ifølge Google) :lol2:

Mht pulldown - er du sikker på at det er kg og ikke lsb? Jeg er selv blevet snydt flere gange af at nogle maskiner har vægten i kg og nogle i lsb... 70 lsb er lig med 31,75 kg.


Alle maskinerne hernede har kg betegnelser, men kan da prøve at spørge. Tager nemlig derover nu. :) . Tak for heads up. Måske har jeg ingen ide om hvad jeg løfter i de forskellige. Det skulle ikke undre mig :lol2: . Jeg løfter bare uden rigtig kigge på hvor meget. Bare det der passer og når jeg kan mærke det ikke er nok mere, så øger jeg.
1
Brugeravatar
Garfield
Indlæg: 805
Tilmeldt: 7. sep 2015, 07:19
Kort karma: 117
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 1309

Re: Blær dig!

Indlægaf Garfield » 8. sep 2015, 22:50

God træning :gogo:
0
Garfield er en hankat, men jeg er altså en hunkat. Lev med det.
D.itsen
Indlæg: 3287
Tilmeldt: 11. aug 2015, 15:23
Kort karma: 561
Geografisk sted: Vestsjælland
Likede indlæg: 8871

Re: Blær dig!

Indlægaf D.itsen » 9. sep 2015, 04:00

Garfield skrev:
TurtleSpeed skrev:Igaar oevede jeg triceps og fik igen oeget vaegten paa maskinen. (den der hvor man sidder ned og holder paa to staenger - hvad hedder den? :gruble:).
Er nu oppe paa 70kg ved 4 set af 20 rep.

Og saa naevner vi ikke hvor lidt vaegt jeg bruger ved de andre oevelser :fløjt:


"Lateral pulldown" på engelsk... En søgning på Google fortæller mig at øvelsen kaldes "træk til bryst" på dansk... Jeg har aldrig brugt andet end det engelske udtryk..

70 kg er godt nok flot :gogo: (jeg vil også snart i gang med træning igen :( )

Lateral pulldown er primært en rygøvelse og ikke en triceps øvelse. Så tænker det giver god mening, hvis det er den øvelse, at vægten er så meget højere end ved den isolerede triceps øvelse med håndvægt.
0
UH UH UH UH KORT :love:

Hjemme i DK igen :banan2:
Brugeravatar
lulu-p
Indlæg: 1778
Tilmeldt: 20. aug 2015, 08:05
Kort karma: 105
Likede indlæg: 2237

Re: Blær dig!

Indlægaf lulu-p » 11. sep 2015, 08:28

Det lykkedes mig endelig at få en lap-time under 5.30 på NÆSTEN hele løbeturen. Tilfredsstillende efter at have rodet rundt med lap-times på omkring 6 minutter hele sommeren :/

lap..jpg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
5
... Look to the light, Leland, find the light. Into the light, Leland, into the
light. Into the light, Leland... into the light... Don't be afraid. ...

Tilbage til "Fit og/eller lækker"