Blær dig!

Hvor mange agurker går der på en asparges? Og hvor langt skal man løbe for at brænde den af? Snak løs om træning og kost.
HappyHippo
Indlæg: 2527
Tilmeldt: 13. aug 2015, 13:16
Kort karma: 170
Likede indlæg: 4376

Re: Blær dig!

Indlægaf HappyHippo » 20. jan 2019, 20:28

D.itsen skrev:
HappyHippo skrev:Jeg fik også maxtestet før nytår :D

Dog maxtester jeg med 3 reps, fordi jeg ikke har en spotter.

3x85kg backsquat
3x62,5kg bænk
3x110kg sumo dødløft
3x40kg skulderpres

Og så er jeg startet på crossfit. Lidt for sjov og for at få pulsen op. Det er sjovt! Og hårdt :lol:
Vidste ikke hvad double unders var før jeg stod og skulle lave 60 (eller 120 singles, som det blev til).

:worship: vildt, der kan jeg alligevel ikke følge med


Hvor er du sød. Føler mig så svag altid og jeg aldrig rigtigt rykker mig, bliver større osv. :genert:
0
D.itsen
Indlæg: 3287
Tilmeldt: 11. aug 2015, 15:23
Kort karma: 561
Geografisk sted: Vestsjælland
Likede indlæg: 8871

Re: Blær dig!

Indlægaf D.itsen » 20. jan 2019, 20:55

HappyHippo skrev:
D.itsen skrev:
HappyHippo skrev:Jeg fik også maxtestet før nytår :D

Dog maxtester jeg med 3 reps, fordi jeg ikke har en spotter.

3x85kg backsquat
3x62,5kg bænk
3x110kg sumo dødløft
3x40kg skulderpres

Og så er jeg startet på crossfit. Lidt for sjov og for at få pulsen op. Det er sjovt! Og hårdt :lol:
Vidste ikke hvad double unders var før jeg stod og skulle lave 60 (eller 120 singles, som det blev til).

:worship: vildt, der kan jeg alligevel ikke følge med


Hvor er du sød. Føler mig så svag altid og jeg aldrig rigtigt rykker mig, bliver større osv. :genert:

Altså hvor træner du lige? Jeg er en af de stærkeste hunkøn i mit lille træningscenter og jeg får nærmest ugentlig ros for min styrke :dåne: Men altså tager jeg ned i styrkeløfterklubben, kan jeg helt sikkert heller ikke følge med (men jeg overvejer det... meget.)
Du ligger da ikke så langt fra flere af dem til dm https://styrke.dk/?dbid=result&id=403. Selvfølgelig uden at jeg kender din vægtklasse.
0
UH UH UH UH KORT :love:

Hjemme i DK igen :banan2:
HappyHippo
Indlæg: 2527
Tilmeldt: 13. aug 2015, 13:16
Kort karma: 170
Likede indlæg: 4376

Re: Blær dig!

Indlægaf HappyHippo » 20. jan 2019, 23:15

D.itsen skrev:
HappyHippo skrev:
D.itsen skrev:
HappyHippo skrev:Jeg fik også maxtestet før nytår :D

Dog maxtester jeg med 3 reps, fordi jeg ikke har en spotter.

3x85kg backsquat
3x62,5kg bænk
3x110kg sumo dødløft
3x40kg skulderpres

Og så er jeg startet på crossfit. Lidt for sjov og for at få pulsen op. Det er sjovt! Og hårdt :lol:
Vidste ikke hvad double unders var før jeg stod og skulle lave 60 (eller 120 singles, som det blev til).

:worship: vildt, der kan jeg alligevel ikke følge med


Hvor er du sød. Føler mig så svag altid og jeg aldrig rigtigt rykker mig, bliver større osv. :genert:

Altså hvor træner du lige? Jeg er en af de stærkeste hunkøn i mit lille træningscenter og jeg får nærmest ugentlig ros for min styrke :dåne: Men altså tager jeg ned i styrkeløfterklubben, kan jeg helt sikkert heller ikke følge med (men jeg overvejer det... meget.)
Du ligger da ikke så langt fra flere af dem til dm https://styrke.dk/?dbid=result&id=403. Selvfølgelig uden at jeg kender din vægtklasse.


Jeg træner i fw :lol: og nu også crossfit cph, hvor de er endnu stærkere. Men de fleste vejer så også mere end mig, det glemmer jeg bare hurtigt.

Og det er svært at sammenligne alm træning med stævner. Der er rigtig meget der spiller ind med styrken lige den dag. De fleste har ofte et maxløft der er noget højere end det.

Men altså, jeg ved godt jeg er stærkere end snittet, det går bare så laaaangsomt efterhånden.
0
AndreaPetrea
Indlæg: 70
Tilmeldt: 5. nov 2015, 23:51
Kort karma: 7
Likede indlæg: 197

Re: Blær dig!

Indlægaf AndreaPetrea » 21. jan 2019, 19:14

Flotte tal! Jeg håber, jeg snart kommer op på 60 kg i bænk...

Jeg skal maxe ud om to uger, men allerede i sidste uge fik jeg en PR, da jeg squattede 100 kg på min RPE 8 (var nok reelt 8.5) single. Jeg er så glad :banan: Nu er jeg også knap så nervøs for maxtest.

Jeg vejer normalt 63 kg, men de næste to uger spiser jeg en masse og satser på, at det hjælper mine løft - så må jeg cutte bagefter :tie:
3
D.itsen
Indlæg: 3287
Tilmeldt: 11. aug 2015, 15:23
Kort karma: 561
Geografisk sted: Vestsjælland
Likede indlæg: 8871

Re: Blær dig!

Indlægaf D.itsen » 21. jan 2019, 21:02

HappyHippo skrev:
Jeg træner i fw :lol: og nu også crossfit cph, hvor de er endnu stærkere. Men de fleste vejer så også mere end mig, det glemmer jeg bare hurtigt.

Og det er svært at sammenligne alm træning med stævner. Der er rigtig meget der spiller ind med styrken lige den dag. De fleste har ofte et maxløft der er noget højere end det.

Men altså, jeg ved godt jeg er stærkere end snittet, det går bare så laaaangsomt efterhånden.

Selvfølgelig er der mange faktorer der spiller ind på en stævnedag, men jeg tænker så også at dem der stiller op der, har en lidt anden tilgang til træning end de fleste gennemsnitsmotionister , så hvis man bare er i nærheden af deres tal, uden at køre hardcore efter de tre løft, så er man meget godt med
0
UH UH UH UH KORT :love:

Hjemme i DK igen :banan2:
Brugeravatar
Aima
Indlæg: 3595
Tilmeldt: 23. aug 2015, 01:43
Kort karma: 1397
Likede indlæg: 15898

Re: Blær dig!

Indlægaf Aima » 21. jan 2019, 21:39

Jeg har ikke trænet siden september og nærmest ikke bevæget mig siden oktober, men lige nu sidder jeg i mit træningstøj. Blev nærmest lidt forpustet bare af at få det på. Skal afsted til træning om en time, og jeg aner ikke, om jeg overhovedet kan nogetsomhelst, så indtil videre roser jeg lige mig selv for intention og mod på at tage afsted.
9
I'll stick with hell no's and headphones...
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12991
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21751

Re: Blær dig!

Indlægaf Pandesteg » 23. jan 2019, 09:33

Jeg øgede min løbedistance fra 6,5 km til 8 km i dag :D Den sidste strækning op til vores hus er op ad bakke og totalt dræber, så det plejer at passe med at jeg er helt færdig efter min faste tur på 6,5 km, men i dag havde jeg totalt meget overskud efter bakken (på trods af mit ansigt næsten var frosset til is), så tog lige en lille ekstra bonustur. Det gik superfint og dejligt allerede at have øget distancen, da jeg skal deltage i Royal Run 10 km til sommer.
6
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
HappyHippo
Indlæg: 2527
Tilmeldt: 13. aug 2015, 13:16
Kort karma: 170
Likede indlæg: 4376

Re: Blær dig!

Indlægaf HappyHippo » 24. jan 2019, 10:49

D.itsen skrev:
HappyHippo skrev:
Jeg træner i fw :lol: og nu også crossfit cph, hvor de er endnu stærkere. Men de fleste vejer så også mere end mig, det glemmer jeg bare hurtigt.

Og det er svært at sammenligne alm træning med stævner. Der er rigtig meget der spiller ind med styrken lige den dag. De fleste har ofte et maxløft der er noget højere end det.

Men altså, jeg ved godt jeg er stærkere end snittet, det går bare så laaaangsomt efterhånden.

Selvfølgelig er der mange faktorer der spiller ind på en stævnedag, men jeg tænker så også at dem der stiller op der, har en lidt anden tilgang til træning end de fleste gennemsnitsmotionister , så hvis man bare er i nærheden af deres tal, uden at køre hardcore efter de tre løft, så er man meget godt med


Altså jeg er fan af beerman og ifølge ham er min styrke god, når jeg ikke vejer mere end jeg gør (58kg), men man kan jo altid forbedre mig. Lige pt ligger mit fokus på mobilitet og vægtløftning :D
0
Brugeravatar
Aima
Indlæg: 3595
Tilmeldt: 23. aug 2015, 01:43
Kort karma: 1397
Likede indlæg: 15898

Re: Blær dig!

Indlægaf Aima » 24. jan 2019, 17:41

Aima skrev:Jeg har ikke trænet siden september og nærmest ikke bevæget mig siden oktober, men lige nu sidder jeg i mit træningstøj. Blev nærmest lidt forpustet bare af at få det på. Skal afsted til træning om en time, og jeg aner ikke, om jeg overhovedet kan nogetsomhelst, så indtil videre roser jeg lige mig selv for intention og mod på at tage afsted.


Jeg kom afsted og har været afsted en enkelt gang siden. Derudover gik jeg i går en god tur på cirka 6 kilometer. Lige nu overvejer jeg at gå en tur igen, og sent i aften har jeg endnu en træningsaftale.

Jeg har ondt cirka over det hele (ikke i øjnene, dog! :D ), men det føles SÅ godt at få kroppen lidt igang igen.
2
I'll stick with hell no's and headphones...
HappyHippo
Indlæg: 2527
Tilmeldt: 13. aug 2015, 13:16
Kort karma: 170
Likede indlæg: 4376

Re: Blær dig!

Indlægaf HappyHippo » 2. feb 2019, 11:53

Jeg fik overvundet mig selv og lavede strict hspu i dag (handstand pushups). Så nu må jeg øve videre, så jeg snart kan gå på hænder.
Jeg er simpelthen så bange for at falde, ved ikke hvorfor. Lige som første gang jeg skulle lave boxjumps :genert:
2
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12991
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21751

Re: Blær dig!

Indlægaf Pandesteg » 2. feb 2019, 16:55

HappyHippo skrev:Jeg fik overvundet mig selv og lavede strict hspu i dag (handstand pushups). Så nu må jeg øve videre, så jeg snart kan gå på hænder.
Jeg er simpelthen så bange for at falde, ved ikke hvorfor. Lige som første gang jeg skulle lave boxjumps :genert:


Sejt, tillykke!

Jeg kan ikke lave HSPU endnu, men ja, husker tydeligt hvor bange jeg var for at lave box jumps, muligvisdiesu der var flere i vores Box som havde fået skrællet skinnebenene af :lol:
1
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
RavenClaw
Indlæg: 5390
Tilmeldt: 15. maj 2016, 17:27
Kort karma: 658
Geografisk sted: Fyyyn
Likede indlæg: 13850

Re: Blær dig!

Indlægaf RavenClaw » 4. feb 2019, 21:11

Jeg meldte mig ind i fitness for 25 uger siden. I dag har jeg rundet uge 25 i træk med træning. Selvom nogle træninger har været virkelig dårlige, så har jeg dog formået at slæbe mig selv derned hver eneste uge, siden jeg meldte mig ind :banan:

Screenshot_2019-02-04-22-08-31.png
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
4
Have you ever been so annoying you caused the reinvention of an entire literary genre?
HappyHippo
Indlæg: 2527
Tilmeldt: 13. aug 2015, 13:16
Kort karma: 170
Likede indlæg: 4376

Re: Blær dig!

Indlægaf HappyHippo » 4. feb 2019, 23:10

Pandesteg skrev:
HappyHippo skrev:Jeg fik overvundet mig selv og lavede strict hspu i dag (handstand pushups). Så nu må jeg øve videre, så jeg snart kan gå på hænder.
Jeg er simpelthen så bange for at falde, ved ikke hvorfor. Lige som første gang jeg skulle lave boxjumps :genert:


Sejt, tillykke!

Jeg kan ikke lave HSPU endnu, men ja, husker tydeligt hvor bange jeg var for at lave box jumps, muligvisdiesu der var flere i vores Box som havde fået skrællet skinnebenene af :lol:


Jeg har også prøvet at falde :lol: jeg er bare konkurrencemenneske, og efter at være en af de hurtigste til 100toes2bar måtte jeg jo ikke tabe hastigheden under boxjumps. Så kan jeg lære det.
0
Brugeravatar
Urtekussen
Indlæg: 6157
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:12
Kort karma: 1449
Likede indlæg: 16076

Re: Blær dig!

Indlægaf Urtekussen » 9. feb 2019, 13:32

Løbet for første gang i meget meget længe. 3 km blev det til.
1
2011
2015
2018
2020
2023
Selma156
Indlæg: 2341
Tilmeldt: 27. maj 2016, 16:41
Kort karma: 398
Likede indlæg: 6807

Re: Blær dig!

Indlægaf Selma156 » 14. mar 2019, 15:31

Jeg er faktisk en lille smule stolt over, at jeg to dage i træk har hevet mig selv ud i øsende regnvejr og sindssyg blæst og fået løbet alligevel.
2

Tilbage til "Fit og/eller lækker"