Fritidsaktiviteter - hvad og hvordan?

Hvor mange agurker går der på en asparges? Og hvor langt skal man løbe for at brænde den af? Snak løs om træning og kost.
Brugeravatar
lillebjoern
Indlæg: 5380
Tilmeldt: 13. aug 2015, 15:39
Kort karma: 698
Likede indlæg: 10395

Fritidsaktiviteter - hvad og hvordan?

Indlægaf lillebjoern » 24. okt 2016, 09:33

Jeg skal igang med at bevæge mig mere, men jeg er simpelthen kørt træt i træningscenteret. Jeg synes det er så enormt kedeligt at træne på løbebånd eller crossfitter, også selvom jeg er sammen med andre, og på holdene keder jeg mig også. Ikke fordi det ikke er hårdt, det er MEGAhårdt, men fordi jeg ikke har det sjovt og bare hele tiden kigger på uret, hvilket jo bare gør timen endnu hårdere. Og så kommer jeg slet ikke afsted. Jeg har nok fundet frem til at jeg gerne vil starte til en slags holdsport, hvor man spiller mod og med andre - eller sådan set bare en sport, hvor det er sjovt, og hvor man træner SAMMEN med andre. Det har jeg i hvert fald altid haft det sjovt med.

Jeg har ofte talt med min veninde og min kæreste om at starte til eksempelvis badminton, og med fare for at lyde dum. så ved jeg faktisk ikke, hvordan sådan noget med tilmelding fungerer. Der er flere haller hvor jeg bor (Nørrebro), men man skal vel betale kontingent eller være medlem af noget for at kunne spille? Og man kan vel ikke bare sådan melde sig på et hold?

Og har I andre idéer til hvad man kan spille/træne? Jeg har ikke tænkt mig at blive eliteudøver, men på sådan et fritidsplan et par gange om ugen. Jeg er villig til at tage de fleste steder hen i København, for har bil til rådighed om eftermiddag/aften.
0
If you love something, set it free. Unless it’s a tiger.
:danse:
Brugeravatar
Anlewi
Indlæg: 2595
Tilmeldt: 21. maj 2016, 12:13
Kort karma: 178
Geografisk sted: Storkøbenhavn
Likede indlæg: 3877

Re: Fritidsaktiviteter - hvad og hvordan?

Indlægaf Anlewi » 24. okt 2016, 09:57

Du søger på de badminton København og så kommer der flere grupper frem
0
:savl: selvom man er tyk kan man godt have tynd mave :savl:
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1430
Likede indlæg: 13276

Re: Fritidsaktiviteter - hvad og hvordan?

Indlægaf Rapfisk » 24. okt 2016, 10:07

Man kan enten blive medlem af en klub (hvor man også kan modtage undervisning), eller også kan man leje baner og selv bare gå ind at spille. Det er dog ikke så let at komme i nærheden af banerne, for der er rift om dem, men det kan lade sig gøre.

Min veninde og tre af hendes venner lejer en tennisbane hos KB en gang om ugen. Min svoger og hans venner spillede squash en overgang - det var også bare noget med at leje en bane og gå i gang som glade amatører.
2
Livslinjen: 70 201 201
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19610
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2444
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46096

Re: Fritidsaktiviteter - hvad og hvordan?

Indlægaf LadyFox » 24. okt 2016, 10:14

Jeg kender flere der er, eller har været glad for valley ball, i klubber. :)
1
...
Brugeravatar
lillebjoern
Indlæg: 5380
Tilmeldt: 13. aug 2015, 15:39
Kort karma: 698
Likede indlæg: 10395

Re: Fritidsaktiviteter - hvad og hvordan?

Indlægaf lillebjoern » 24. okt 2016, 10:44

Anlewi skrev:Du søger på de badminton København og så kommer der flere grupper frem


Jo, men man kan vel ikke bare blive medlem? Eller hvad? Jeg synes det er svært at gennemskue. Og man skal vel meldes til på sæsonbasis?
0
If you love something, set it free. Unless it’s a tiger.
:danse:
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1430
Likede indlæg: 13276

Re: Fritidsaktiviteter - hvad og hvordan?

Indlægaf Rapfisk » 24. okt 2016, 11:15

lillebjoern skrev:Jo, men man kan vel ikke bare blive medlem? Eller hvad? Jeg synes det er svært at gennemskue. Og man skal vel meldes til på sæsonbasis?

Man kan altid høre. Jeg tror ikke, jeg har hørt om ret mange foreninger i København (sådan over en bred kam), der ikke mangler medlemmer. Hvis man skal begynde til undervisning, er det nok mest fornuftigt omkring sæsonstart, men det kunne sikkert også være efter nytår.
0
Livslinjen: 70 201 201
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1430
Likede indlæg: 13276

Re: Fritidsaktiviteter - hvad og hvordan?

Indlægaf Rapfisk » 24. okt 2016, 11:17

Jeg har for resten også en veninde, der er medlem af en klatreklub. Der skulle også være godt sammenhold, og det er monsterhårdt fysisk. Måske er det også en idé?

Selv har jeg overvejet at begynde på noget kajak, men det bliver altså ikke om vinteren :-D
0
Livslinjen: 70 201 201

Tilbage til "Fit og/eller lækker"