Jeg oplever at være utilpas i fitness centeret.

Hvor mange agurker går der på en asparges? Og hvor langt skal man løbe for at brænde den af? Snak løs om træning og kost.
Soulme
Indlæg: 186
Tilmeldt: 4. nov 2015, 20:47
Kort karma: 7
Likede indlæg: 161

Jeg oplever at være utilpas i fitness centeret.

Indlægaf Soulme » 13. nov 2016, 20:46

Jeg oplever at være meget utilpas i træningscenteret.
Jeg har for to år siden trænet en del og var meget glad for det. Tabte 25 kg. Har så pga af en del skader og en flytning stoppet helt med træning.
Det har gjort jeg har taget 6 kg på igen.
Nu prøver jeg så at komme igang igen. Har fundet et nyt center tætter på. Håret fra fitness World til fitnessdk.
Men jeg føler mig så utilpas i centeret. Er så bange for folk kigger, at jeg gør øvelser forkert, ikke kan finde ud af maskine, at mine bukser er gennemsigtige, at jeg lugter osv osv. Tanker køre total i negativ spiral. Det ender med jeg står 25 minutter på cosstrainer også går jeg hjem.
Og de sidste tre uger er jeg slet ikke kommet afsted.
Jeg føler mig bare så forkert og bange for at være i vejen.
Jeg ved ikke hvordan jeg skal vende den negative tankegang. Overvejer at få en personlig træner så jeg sikker på jeg gør øvelserne ordentligt.
Andre der oplever de samme tanker som mig? Eller har i ideer til hvordan jeg kommer videre?
0
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: Jeg oplever at være utilpas i fitness centeret.

Indlægaf Annione » 13. nov 2016, 22:33

Soulme skrev:Jeg oplever at være meget utilpas i træningscenteret.
Jeg har for to år siden trænet en del og var meget glad for det. Tabte 25 kg. Har så pga af en del skader og en flytning stoppet helt med træning.
Det har gjort jeg har taget 6 kg på igen.
Nu prøver jeg så at komme igang igen. Har fundet et nyt center tætter på. Håret fra fitness World til fitnessdk.
Men jeg føler mig så utilpas i centeret. Er så bange for folk kigger, at jeg gør øvelser forkert, ikke kan finde ud af maskine, at mine bukser er gennemsigtige, at jeg lugter osv osv. Tanker køre total i negativ spiral. Det ender med jeg står 25 minutter på cosstrainer også går jeg hjem.
Og de sidste tre uger er jeg slet ikke kommet afsted.
Jeg føler mig bare så forkert og bange for at være i vejen.
Jeg ved ikke hvordan jeg skal vende den negative tankegang. Overvejer at få en personlig træner så jeg sikker på jeg gør øvelserne ordentligt.
Andre der oplever de samme tanker som mig? Eller har i ideer til hvordan jeg kommer videre?


Kan du ikke få en træner til at lave og gennemgå et træningsprogram til dig? Hører det ikke med i sådan en startpakke?
1
HappyHippo
Indlæg: 2530
Tilmeldt: 13. aug 2015, 13:16
Kort karma: 170
Likede indlæg: 4383

Re: Jeg oplever at være utilpas i fitness centeret.

Indlægaf HappyHippo » 14. nov 2016, 00:08

I de fleste centre kan man få en times personlig træning gratis. Der er fx altid lister i min fitnessworld som man kan skrive sig på.

Ellers se nogle youtube videoer og kom i gang. Jeg har også spurgt nogle af de andre det træner om hvordan man indstiller squat-stativet osv første gang.

Du kan også prøve holdtræning, så er du i hvert fald sikker på at gøre det rigtigt.
0
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Jeg oplever at være utilpas i fitness centeret.

Indlægaf Slettet bruger » 14. nov 2016, 00:15

Bliv ved med crosstraineren til det ikke føles akavet, til du føler det er normalt. Alt skifter fra at blive akavet til normalt hvis man bare bliver on location og giver det tid.
6
Brugeravatar
Luffegås
Indlæg: 2839
Tilmeldt: 18. dec 2015, 09:17
Kort karma: 231
Geografisk sted: Fyn
Likede indlæg: 5529

Re: Jeg oplever at være utilpas i fitness centeret.

Indlægaf Luffegås » 14. nov 2016, 06:48

Kæft hvor jeg kender det. Der er bare intet andet sted man bliver SÅ selvbevidst som i et træningscenter. Ikke bare om sit udseende, om man er den type der har for stramme bukser på til så stor en røv, men ja, også bare det med øvelserne. Jeg ved jeg laver dem nogenlunde rigtigt, så rigtigt som jeg engang har lært, men ja, føler også bare alle kigger, og hvis jeg starter ud med for hårde kilo og bliver nød til at gå ned føler jeg alle kigger og dømmer at jeg bare er en slap wannabe.
Så ja, tror også jeg starter med noget holdtræning hvor jeg kan gemme mig lidt i mængden, og med høj musik, når jeg er klar igen. Det næste er jo så alle undskyldningerne for ikke at komme afsted :P
0
Søger ikke gode råd, medmindre jeg har spurgt.
Brugeravatar
sansera
Indlæg: 827
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:30
Kort karma: 94
Likede indlæg: 3162

Re: Jeg oplever at være utilpas i fitness centeret.

Indlægaf sansera » 14. nov 2016, 08:03

Jeg tror at der meget normal at at føle som du gør, jeg kan i hvert fald genkende det fra mig selv. Når jeg tager træningstøj på og går i centeret føler jeg det nogen gange som om jeg har en nytårshat på eller sådan noget. "alle kigger på dig siger min hjerne" Derfor skifter jeg også helst hjemmefra, så jeg ikke skal kæmpe med sportsbh'en med publikum på.
For mig har det også hjulpet at gå på hold fx cirkeltræning. Så fik jeg vist maskinerne og set at rigtig mange af de andre også bliver rettet. Den anden ting der hjælper mig er, at langt de fleste altså er totalt optaget af dem selv, når de træner. De tjekker deres puls, lytter til musik, køre deres program og sveder. De har ikke tid til at se, om jeg har en svedplet på røven eller om jeg er rød i hoved.
Og endelig - skulle der stå nogen i et hjørne og dømme mig, ja så dem om det. De er i hvert fald ikke selv i gang med at træne hårdt, for så har man ikke tid til det pjat.
7
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1430
Likede indlæg: 13276

Re: Jeg oplever at være utilpas i fitness centeret.

Indlægaf Rapfisk » 14. nov 2016, 08:09

For det første: Du har lige så meget ret til at være der som alle andre - uanset om du sveder, lugter, pruster eller har gennemsigtige bukser (hvis de andre aldrig oplever de første tre, træner de sandsynligvis ikke hårdt nok.

Som Sansera skriver, så har de fleste andre ikke tid til at tænke så mange tanker om én som man selv gør. Det er ret vigtigt at huske. Det er ikke fordi, der ikke er idioter, der ser skævt til tykke eller endda mobber i motionscenteret. Det har jeg set, og det gjorde, at jeg arbejdede endnu hårdere, for næste gang vil jeg være én, der kan sige noget til de mokker (jeg gik ud fra, at det ville være kontraproduktivt, hvis én elefant forsvarede en anden, som i øvrigt var megasej og arbejdede hårdt for sagen). Vi er alle sammen ansvarlige for det miljø, vi vil have i det center, vi kommer i, og det bedste, du kan gøre, er at komme og vise, at det handler om at være der, ikke hvordan man ser ud, inden man kommer.

Hvis der virkelig er en dårlig stemning i centeret, ville jeg overveje at skrive en mail til centerchefen om det. De må være interesserede i at skabe et godt miljø.

Derudover synes jeg altid, at det er en god idé med en personlig træner. Hvis du kender andre, der træner i centeret, kan du måske også lave aftaler med dem? Og endeligt synes jeg, at rådet om hold er en god idé. Der er altid nogen, der er rigtig gode, men også tit nogen, der er mindre gode, og instruktørerne er forhåbentlig gode til at skabe en stemning, hvor alle er velkomne.
1
Livslinjen: 70 201 201
Brugeravatar
Anlewi
Indlæg: 2592
Tilmeldt: 21. maj 2016, 12:13
Kort karma: 178
Geografisk sted: Storkøbenhavn
Likede indlæg: 3874

Re: Jeg oplever at være utilpas i fitness centeret.

Indlægaf Anlewi » 14. nov 2016, 14:52

Af andre grunde der minder om, er jeg blevet selvtræne oppe hos min fysioterapeut, så slipper jeg for disse tanker da der hele tiden er kompetent personale man kan spørge og der er helt almindelige mennesker der ligner mig seæv
0
:savl: selvom man er tyk kan man godt have tynd mave :savl:
Brugeravatar
Lover-Moses
Indlæg: 446
Tilmeldt: 6. jul 2016, 12:06
Kort karma: 18
Geografisk sted: Næstved
Likede indlæg: 493

Re: Jeg oplever at være utilpas i fitness centeret.

Indlægaf Lover-Moses » 20. nov 2016, 21:11

Hvis ikke man er til holdtræning, så kan de små centre klart anbefales. Jeg holder mig langt væk fra fitness world og fitnessdk. Jeg kommer selv i et lille center, hvor der stort set altid er nogen, men det er mest ældre mennesker, eller folk der træner alene.

En personlig træner kan være rigtig god at starte op med, men det er lige så godt at finde et program på nettet, og så youtube øvelserne.
0
Brugeravatar
sansera
Indlæg: 827
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:30
Kort karma: 94
Likede indlæg: 3162

Re: Jeg oplever at være utilpas i fitness centeret.

Indlægaf sansera » 1. dec 2016, 07:50

Hvordan går det?
0
libertá
Indlæg: 854
Tilmeldt: 29. jan 2018, 17:39
Kort karma: 15
Likede indlæg: 346

Re: Jeg oplever at være utilpas i fitness centeret.

Indlægaf libertá » 29. jan 2018, 18:51

Jeg gider ikke fitnesscentre, fordi jeg kun vil måle mig med mig selv og ikke med andre.

Jeg har dårlig ryg og vil aldrig kunne præstere det samme som en eller anden mega pumpet rockertype på steroider.Derfor gider jeg heller ikke stå og få nederlag ved at skulle sammenligne mig med sådan nogle opblæste karle.

Min erfaring er, at fitnesscentre mest er en slag exhibitionisme, hvor det gælder om at vise sig frem og blære sig overfor andre. Så jeg træner kun derhjemme.
0
Petrix
Indlæg: 3745
Tilmeldt: 8. apr 2016, 18:00
Kort karma: 174
Likede indlæg: 3632

Re: Jeg oplever at være utilpas i fitness centeret.

Indlægaf Petrix » 29. jan 2018, 19:01

Jeg træner om morgenen/formidagen i FDK.
På det tidspunkt er 75% af kunderne pensionister.
0
27102021
Wunder8
Indlæg: 553
Tilmeldt: 29. dec 2015, 15:42
Kort karma: 117
Likede indlæg: 1463

Re: Jeg oplever at være utilpas i fitness centeret.

Indlægaf Wunder8 » 10. feb 2018, 18:05

Jeg kan godt følge dine tanker, men lige præcis i fitnesscenteret er folk så optagede af andre ting, at de ikke ænser, hvad du laver og hvordan du ser ud. Det tror jeg er ret vigtigt at huske :)
2
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 16988
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3556
Likede indlæg: 41301

Re: Jeg oplever at være utilpas i fitness centeret.

Indlægaf LaMariposa » 12. feb 2018, 08:20

Wunder8 skrev:Jeg kan godt følge dine tanker, men lige præcis i fitnesscenteret er folk så optagede af andre ting, at de ikke ænser, hvad du laver og hvordan du ser ud. Det tror jeg er ret vigtigt at huske :)


Enig... Du kan godt regne med, at folk er for selvoptagede til at lægge mærke til, hvad du laver.
0
:lun: Be brave
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Jeg oplever at være utilpas i fitness centeret.

Indlægaf Slettet bruger » 12. feb 2018, 08:45

Wunder8 skrev:Jeg kan godt følge dine tanker, men lige præcis i fitnesscenteret er folk så optagede af andre ting, at de ikke ænser, hvad du laver og hvordan du ser ud. Det tror jeg er ret vigtigt at huske :)


Jeg tror nu nok en del mænd lægger mærke til de smukke, unge kvinder i fitnesscentret.
1

Tilbage til "Fit og/eller lækker"