Nytårsfortsæt?

Hvor mange agurker går der på en asparges? Og hvor langt skal man løbe for at brænde den af? Snak løs om træning og kost.
HappyHippo
Kort karma: 71
Likede indlæg: 1079

Re: Nytårsfortsæt?

Indlægaf HappyHippo » 30. dec 2017, 16:47

D.itsen skrev:
HappyHippo skrev:
D.itsen skrev:
D.itsen skrev:
HappyHippo skrev:
D.itsen skrev:
D.itsen skrev:
HappyHippo skrev:Jeg vil gerne dødløfte 100kg og bænke 50 kg

Den hopper jeg med på.
Og så to ordentlige pullups, det må simpelthen kunne lade sig gøre
Og nå ja, så har jeg lavet en aftale om at løbe 750 km i 2017, det er vel også et mål :-D

Kom lige i tanke om den her tråd. Der er jo lidt tid endnu, så der er (måske) tid til at nå målene

100 kg dødløft - det kræver vist lidt jeg går efter det, havde glemt alt om det, og har nærmest ikke trænet andet end stivbenet dødløft. Nå, men så ved jeg da hvad der skal trænes året ud, og lavet maks test på :rock:
Bænke 50 kg - det gjorde jeg da i morges som del af den almindelige træning. Så tjek :banan:
Pull ups... jeg hader det lort - synes ikke jeg har lavet andet end øve det hele året og jeg kan stadig ikke. Altså helt fra bunden. Jeg ved simpelthen hvorfor det er så svært for mig.

De 750 km: jeg har været skadet af 2 omgange over sommeren, og det har godt nok sat mig noget tilbage. Hvis jeg holder mit løbeprogram resten af året er der vist mulighed for jeg når derop omkring. Jeg håber i hvert fald på over 700 km

Hvordan går det med jer andre?

Fedt

Jeg har ingen spotter så kender ikke mit Max. Bænker 5x45kg for tiden, så måske den er der

Jeg har stadig lidt tid at løbe på

Men jeg kan tage 5 strict pullups :D

Hvis du kan lave 5x45 kg så er jeg ret sikker på du godt kan lave 1x50 kg.

Og så er jeg SÅ misundlig på de strict pull ups. Jeg kan lave 3 x 3/4. Og så med elastik. Men jeg er gået all in, så må vi se om det lykkes i år :D

Dødløft hedder 5x75 kg. Der er altså noget op, men nu får vi se om det kan lade sig gøre.

Det har faktisk givet lidt blod på tanden at have så firkantede mål for den næste 1,5 måned. Kommer nok heller ikke til at træne så frygteligt meget andet, for synes der går ret meget tid, nu jeg har skruet gevaldigt op på antal gentagelser på de to øvelser (og pulldown og hvad har vi ellers i forhold til pulls ups). Kører bænkpress, push ups, dips og mave udover

:klap: :banan: :rock:

Maks test i dødløft i går. De 100 kg kom fint af jorden og op uden problem :danse: Så prøvede jeg 105 kg med stropper, det fungerede slet ikke, så et forsøg uden stropper, hvor jeg heller ikke kunne flytte den af jorden. Og så blev jeg sur og stædig, og så kom den op med den flotteste lyd jeg til dato har sagt i træningscenteret :ninja: :lol:

mine pull ups er stadig ikke helt fra bunden, men jeg påstår det er pull ups jeg laver. Jeg har lavet én fra bunden, så det må lige teste d. 31. :D

Og jeg rundede de 750 km i løbeskoene i år.

Det er rigtig godt tilfreds. Nu er jeg begyndt at overveje hvad målet for 2018 skal være.

Sjovt, jeg testede Max dødløft i går. 100kg så jeg nåede målet. Men kan godt mærke jeg ikke tester max-løft så tit :lol:

Jeg er også fint tilfreds. Har kun trænet målrettet siden september, og mine løft er først blevet gode derefter. Men så er det ellers gået hurtigt :D

Sejt. Tillykke med det.

Jeg er helt med dig at Maks test kræver øvelse. Jeg er tydeligst meget svagere i bunden af øvelsen, men når jeg træner er det lænden der har det hårdt.

Jeg overvejer et bælte til maxløft, pga lænden, men synes det er lidt fjollet, når mit max er så lavt :genert:
0
Buller
Kort karma: 66
Likede indlæg: 1249

Indlægaf Buller » 30. dec 2017, 17:19

et bælte kan ikke anbefales, slet ikke til så lavt et dødløft.

Du ender bare med at træne et dårligt bevægemønster frem fordi du vænner dig til at rekruttere bugen forkert så.
0
Hewlett
Kort karma: 34
Likede indlæg: 1499

Indlægaf Hewlett » 30. dec 2017, 22:55

Buller skrev:et bælte kan ikke anbefales, slet ikke til så lavt et dødløft.

Du ender bare med at træne et dårligt bevægemønster frem fordi du vænner dig til at rekruttere bugen forkert så.

Om 100kg er et lavt maks i dødløft kommer vel an på personens højde og drøjde :)
1
D.itsen
Kort karma: 295
Geografisk sted: Vest-Sjælland
Likede indlæg: 3388

Indlægaf D.itsen » 30. dec 2017, 23:08

Hewlett skrev:

Om 100kg er et lavt maks i dødløft kommer vel an på personens højde og drøjde :)

Køn har også en betydning :)
0
UH UH UH UH KORT :love:
Brugeravatar
Annione
Kort karma: 722
Likede indlæg: 6861
Kontakt:

Indlægaf Annione » 31. dec 2017, 02:32

Jeg skal købe 5 km på under 30 minutter.
Og så skal jeg arbejde på mine arme - de skal være rigtig pæne, uden at være store.
0
Buller
Kort karma: 66
Likede indlæg: 1249

Indlægaf Buller » 31. dec 2017, 07:18

D.itsen skrev:
Hewlett skrev:

Tjah, for en meget spinkel lille bitte kvinde så er det vel ok.

Jeg er en lille men ikke spinkel kvinde, og jeg har været på 100 kg uden at være specielt trænet og uden at være i nærheden af at skulle bruge bælte.

Dødløft, afhænger som alle andre store løft af teknik. Dårlig teknik kan maskeres af udstyr som bælter etc. Men skaderne sladrer alligevel til sidst.
0
D.itsen
Kort karma: 295
Geografisk sted: Vest-Sjælland
Likede indlæg: 3388

Indlægaf D.itsen » 31. dec 2017, 07:30

Buller skrev:
D.itsen skrev:
Hewlett skrev:

Jeg er en lille men ikke spinkel kvinde, og jeg har været på 100 kg uden at være specielt trænet og uden at være i nærheden af at skulle bruge bælte.

Dødløft, afhænger som alle andre store løft af teknik. Dårlig teknik kan maskeres af udstyr som bælter etc. Men skaderne sladrer alligevel til sidst.

Træner du i en styrkeløfter/vægtløfter klub?
0
UH UH UH UH KORT :love:
Brugeravatar
Hunkat
Kort karma: 335
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 11036

Indlægaf Hunkat » 31. dec 2017, 09:33

Jeg skal ha' hævet mit aktivitetsniveau fra -2 til omkring 0-0,5. To be fair så har jeg været nede med en voldsom omgang stress og har således været 'undskyldt' men jeg kan godt mærke at det står sløjt til.

Mindre sukker og lidt bedre kost. Meget samme grund som overstående, når det er en kamp at komme ud af sengen så er cola og toast acceptable aftensmad. Det holder selvfølgelig ikke men jeg gider heller ikke presse for voldsomt for jeg er slet ikke ude på den anden side endnu.
0
I'm Richard, Chief Warlock of the Brothers of Darkness, Lord of the Thirteen Hells, Master of the Bones, Emporer of the Black, Lord of the Undead Mistress of Fire, and Mayor of a little village up the coast
HappyHippo
Kort karma: 71
Likede indlæg: 1079

Indlægaf HappyHippo » 31. dec 2017, 10:44

Buller skrev:
D.itsen skrev:
Hewlett skrev:

Bælter kan bruges, når man arbejder med 3-1 RM og så er det vel individuelt hvad ens RM er. Jeg venter dog lidt, i hvert fald til jeg kan løfte det dobbelte af min kropsvægt, som jeg naturligvis snart kan :lol:
1
Hewlett
Kort karma: 34
Likede indlæg: 1499

Indlægaf Hewlett » 31. dec 2017, 10:54

Buller skrev:
D.itsen skrev:
Hewlett skrev:

Hvis du løfter 100kg i dødløft med korrekt teknik, så vil jeg altså mene, at du er rimelig trænet og godt med.

Ja, hvis du ikke er opmærksom og læner dig for meget op af bæltet.
Et bælte kan nemlig også virke helt modsat og hjælpe dig op på flere kg, stadig med korrekt teknik.
1
cola
Kort karma: 59
Likede indlæg: 1193

Indlægaf cola » 1. jan 2018, 12:12

Jeg har lavet et nytårsfortsæt med min søster. Hun taber sig 5 kg og jeg taber mig 1 kg, for nogen lyder det måske unfair, men hun vejer 70+ jeg er lige sneget mig op på 60 og har en normalvægt på ca 55-58 kg. Hun bør tabe en hel del mere end mig, men hvis vi kan holde hinanden i gang, så vil det lykkes for os begge to.
Sidst på året, ser vi hvem der er den største taber :-)
0

Tilbage til "Fit og/eller lækker"