Trænings-sniksnak-tråd

Hvor mange agurker går der på en asparges? Og hvor langt skal man løbe for at brænde den af? Snak løs om træning og kost.
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4696
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7690

Re: Trænings-sniksnak-tråd

Indlægaf Ally » 16. okt 2015, 07:30

Jeg stod op kl. 06 for at tage i fitnesscentret - og jeg havde endda mulighed for at sove længe(re) pga. efterårsferie - men i stedet valgte jeg at svede og få pulsen op :D
6
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 13010
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21765

Re: Trænings-sniksnak-tråd

Indlægaf Pandesteg » 19. okt 2015, 10:54

Jeg er endelig fit for fight til at løbe igen. Har løbet igen uden smerter for første gang her i weekenden. Det var til at blive helt høj af :)
4
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
Frk. L
Indlæg: 2533
Tilmeldt: 12. aug 2015, 15:12
Kort karma: 342
Geografisk sted: Sdrbronx
Likede indlæg: 3916

Re: Trænings-sniksnak-tråd

Indlægaf Frk. L » 19. okt 2015, 18:57

Er lidt stolt! Det viser sig, at jeg faktisk godt kan finde ud af det der med at lytte til min krop. Tog ikke i fitness i dag, selvom jeg virkelig havde lyst. Men har haft hovedpine hele dagen og er bare ikke helt på toppen. Så nu håber jeg bare at jeg er frisk i morgen.

Og så sagde vægten 57,5 i morges, hvilket betyder at jeg har tabt præcis 5 kg siden midten af juni :banan:
1
Jeg står i midten nu!
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 13010
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21765

Re: Trænings-sniksnak-tråd

Indlægaf Pandesteg » 20. okt 2015, 09:47

Ballademager skrev:Jeg testede TRX i går (der er sådan lidt combatkrise lige pt, fordi programmerne er ret dårlige for tiden), fordi jeg trængte til at prøve noget nyt. Det var både sjovt og hårdt og udfordrende på en helt anden måde end Combat. Skal helt sikkert prøve det igen :D


Træner du i FDK? Det har jeg også overvejet, mest fordi jeg godt gad at lave noget styrketrækning. Men det er kun blevet ved tanken, primært fordi jeg ikke synes, at "mit" FDK udbyder særlig mange af de hold, som jeg gerne ville tage.
0
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
didas
Indlæg: 2145
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:28
Kort karma: 404
Geografisk sted: Amager
Likede indlæg: 5792

Re: Trænings-sniksnak-tråd

Indlægaf didas » 22. okt 2015, 12:14

Da jeg prøvede TRX første gang, gik der 5 dage, før jeg kunne strække mine arme helt ud igen :lol: Har aldrig haft så ømme muskler i mit liv! Man burde nok prøve det igen, men det er bare problematisk, hvis man hver gang misser almindelige træningsdage, fordi man ikke kan bevæge sig.
0
I was dropped as a baby into a pool of awesomeness and glitter :dance:
Brugeravatar
didas
Indlæg: 2145
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:28
Kort karma: 404
Geografisk sted: Amager
Likede indlæg: 5792

Re: Trænings-sniksnak-tråd

Indlægaf didas » 22. okt 2015, 13:09

Ballademager skrev:
didas skrev:Da jeg prøvede TRX første gang, gik der 5 dage, før jeg kunne strække mine arme helt ud igen :lol: Har aldrig haft så ømme muskler i mit liv! Man burde nok prøve det igen, men det er bare problematisk, hvis man hver gang misser almindelige træningsdage, fordi man ikke kan bevæge sig.


:lol:

Mon ikke, at man vænner sig til det med tiden?


Det er også min teori, men jeg har ikke været modig nok til at prøve den af endnu :lol:
0
I was dropped as a baby into a pool of awesomeness and glitter :dance:
Brugeravatar
Frk. L
Indlæg: 2533
Tilmeldt: 12. aug 2015, 15:12
Kort karma: 342
Geografisk sted: Sdrbronx
Likede indlæg: 3916

Re: Trænings-sniksnak-tråd

Indlægaf Frk. L » 22. okt 2015, 17:20

didas skrev:
Det er også min teori, men jeg har ikke været modig nok til at prøve den af endnu :lol:

Kender det godt. Var med til HIT engang først på året. Kunne jo hverken gå eller nærmest bruge kroppen overhovedet i flere dage efterfølgende.

.... - Har ikke turde deltage på holdet siden :lol:
0
Jeg står i midten nu!
Brugeravatar
Frk. L
Indlæg: 2533
Tilmeldt: 12. aug 2015, 15:12
Kort karma: 342
Geografisk sted: Sdrbronx
Likede indlæg: 3916

Re: Trænings-sniksnak-tråd

Indlægaf Frk. L » 22. okt 2015, 17:23

Jeg har hele tiden haft planlagt at jeg ville ud at løbe i dag. Og gerne 10 km da det er ved at være længe siden sidst. Jeg kom afsted. Men øv! det viste sig hurtigt, at jeg bare slet ikke have "gode ben". Fandt bare aldrig rigtig ind i rytmen og var ved at død mindst 17 gange undervejs. Men jeg gennemførte og fik løbet de 10 km på 1 time og 20 sek.

Holdt dog pænt mange pause undervejs :D
3
Jeg står i midten nu!
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4696
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7690

Re: Trænings-sniksnak-tråd

Indlægaf Ally » 22. okt 2015, 18:26

Fräulein L. skrev:Jeg har hele tiden haft planlagt at jeg ville ud at løbe i dag. Og gerne 10 km da det er ved at være længe siden sidst. Jeg kom afsted. Men øv! det viste sig hurtigt, at jeg bare slet ikke have "gode ben". Fandt bare aldrig rigtig ind i rytmen og var ved at død mindst 17 gange undervejs. Men jeg gennemførte og fik løbet de 10 km på 1 time og 20 sek.

Holdt dog pænt mange pause undervejs :D

Der vil være gode såvel dårlige løbeture, men :klap: for, at du kom af sted som planlagt og gennemførte! :dance:
1
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Aquadorable
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 12. aug 2015, 17:27
Kort karma: 256
Geografisk sted: Nordsjælland
Likede indlæg: 2921

Re: Trænings-sniksnak-tråd

Indlægaf Aquadorable » 23. okt 2015, 07:49

Mht. TRX: Trust me, det bliver bedre! :D Efter et par gange, vil jeg sige. Og jeg synes altså, det er både sjov og effektiv træning :gogo:
0
K - 12.06.18 :love:
Brugeravatar
lulu-p
Indlæg: 1781
Tilmeldt: 20. aug 2015, 08:05
Kort karma: 105
Likede indlæg: 2242

Re: Trænings-sniksnak-tråd

Indlægaf lulu-p » 26. okt 2015, 08:16

Tømmermænd kureres bedst med en løbetur i smukt og klart efterårsvejr...hø-hø

lap5.jpg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
2
... Look to the light, Leland, find the light. Into the light, Leland, into the
light. Into the light, Leland... into the light... Don't be afraid. ...
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 13010
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21765

Re: Trænings-sniksnak-tråd

Indlægaf Pandesteg » 26. okt 2015, 09:44

lulu-p skrev:Tømmermænd kureres bedst med en løbetur i smukt og klart efterårsvejr...hø-hø

lap5.jpg


Fuck du er sej! :klap: :pompom: :rock: Efter min skade kæmper jeg stadig med at få mine tider under 7 min pr. km igen :tie: :tie:

Men jeg løb lørdag morgen og dét gik skidt. Lidt som om mine smerter i maven kom igen, bare ikke på fuld styrke. Mærkeligt når jeg har haft over 1 uge uden problemer. Men jeg har aldrig været morgenløber og har altid haft nemt ved at gå kold og få sidestik, når jeg løber om morgenen. Og fredag aften røg der en del rødvin og smøger indenbords :genert: Så håber det bare var en engangsforseelse. Skal løbe igen i eftermiddag og hvis det fantastiske vejr holder så bliver det en dejlig tur.
1
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
lulu-p
Indlæg: 1781
Tilmeldt: 20. aug 2015, 08:05
Kort karma: 105
Likede indlæg: 2242

Re: Trænings-sniksnak-tråd

Indlægaf lulu-p » 26. okt 2015, 11:01

Pandesteg skrev:
lulu-p skrev:Tømmermænd kureres bedst med en løbetur i smukt og klart efterårsvejr...hø-hø

lap5.jpg


Fuck du er sej! :klap: :pompom: :rock: Efter min skade kæmper jeg stadig med at få mine tider under 7 min pr. km igen :tie: :tie:

Men jeg løb lørdag morgen og dét gik skidt. Lidt som om mine smerter i maven kom igen, bare ikke på fuld styrke. Mærkeligt når jeg har haft over 1 uge uden problemer. Men jeg har aldrig været morgenløber og har altid haft nemt ved at gå kold og få sidestik, når jeg løber om morgenen. Og fredag aften røg der en del rødvin og smøger indenbords :genert: Så håber det bare var en engangsforseelse. Skal løbe igen i eftermiddag og hvis det fantastiske vejr holder så bliver det en dejlig tur.


Det fantastiske vejr skulle holde sig hele ugen, så der er lagt i kakkelovnen til nogle fantastiske ture. Eneste problem er bare, at det nu bliver så tidligt mørkt. Men skumringsløb er også ret dejligt.
0
... Look to the light, Leland, find the light. Into the light, Leland, into the
light. Into the light, Leland... into the light... Don't be afraid. ...
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 13010
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21765

Re: Trænings-sniksnak-tråd

Indlægaf Pandesteg » 26. okt 2015, 11:45

lulu-p skrev:
Pandesteg skrev:
lulu-p skrev:Tømmermænd kureres bedst med en løbetur i smukt og klart efterårsvejr...hø-hø

lap5.jpg


Fuck du er sej! :klap: :pompom: :rock: Efter min skade kæmper jeg stadig med at få mine tider under 7 min pr. km igen :tie: :tie:

Men jeg løb lørdag morgen og dét gik skidt. Lidt som om mine smerter i maven kom igen, bare ikke på fuld styrke. Mærkeligt når jeg har haft over 1 uge uden problemer. Men jeg har aldrig været morgenløber og har altid haft nemt ved at gå kold og få sidestik, når jeg løber om morgenen. Og fredag aften røg der en del rødvin og smøger indenbords :genert: Så håber det bare var en engangsforseelse. Skal løbe igen i eftermiddag og hvis det fantastiske vejr holder så bliver det en dejlig tur.


Det fantastiske vejr skulle holde sig hele ugen, så der er lagt i kakkelovnen til nogle fantastiske ture. Eneste problem er bare, at det nu bliver så tidligt mørkt. Men skumringsløb er også ret dejligt.


Har aldrig løbet i skumringstid før, begyndte først at løbe i marts i år og har holdt mig til de lyse timer. Men glæder mig faktisk lidt til at løbe i tusmørke - har lige bestilt sådan en lysdimmer til at have om armen, for mistænker, at der ikke er så meget kunstigt lys ved Amager Strand, hvor jeg løber. Så kan folk i det mindste se mig, når jeg kommer trissende :-p
Senest rettet af Pandesteg 26. okt 2015, 11:48, rettet i alt 1 gang.
0
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
lulu-p
Indlæg: 1781
Tilmeldt: 20. aug 2015, 08:05
Kort karma: 105
Likede indlæg: 2242

Re: Trænings-sniksnak-tråd

Indlægaf lulu-p » 26. okt 2015, 12:01

Pandesteg skrev:Har aldrig løbet i skumringstid før, begyndte først at løbe i marts i år og har holdt mig til de lyse timer. Men glæder mig faktisk lidt til at løbe i tusmørke - har lige bestilt sådan en lysdimmer til at have om armen, for mistænker, at der ikke er så meget kunstigt lys ved Amager Strand, hvor jeg løber. Så kan folk i det mindste se mig, når jeg kommer trissende :-p


I mørket har jeg altid et armbånd med lysdioder på, og så holder jeg mig til oplyste gader. Men ellers kan du købe en pandelampe til at løbe med. Det kender jeg efterhånden mange som løber med i vintermørket. Min mand har en, som jeg overvejer at låne.

Men efteråret er faktisk dejligt at løbe. At løbe i tåge er også helt særligt.
1
... Look to the light, Leland, find the light. Into the light, Leland, into the
light. Into the light, Leland... into the light... Don't be afraid. ...

Tilbage til "Fit og/eller lækker"