Trænings-sniksnak-tråd

Hvor mange agurker går der på en asparges? Og hvor langt skal man løbe for at brænde den af? Snak løs om træning og kost.
Brugeravatar
Novella
Indlæg: 1930
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:21
Kort karma: 488
Likede indlæg: 5499

Re: Trænings-sniksnak-tråd

Indlægaf Novella » 12. mar 2016, 10:41

lulu-p skrev:Jeg har besluttet mig for at løbe Aarhus City halvmarathon i juni. Jeg har dog ikke købt startnummer endnu.

Jeg har tidligere, i en form tilsvarende nu, uden de store problemer kunnet løbe 18 km. Så jeg tænker ikke at det bliver en kamp eller kæmpe udfordring at træne op til det. Til gengæld håber jeg, at det kan motivere mig til at få løbet lidt oftere. Pt er jeg på 2 gange løb om ugen, og mit mål er at løbe 3-4 gange om ugen. Men UHA tiden forsvinder mellem hænderne på mig..godt det snart bliver lysere.

Andre der har tilsvarende planer?

Ja! Jeg har i et anfald af overmod anskaffet mig en billet til Lillebælt halv :whine: Jeg skal sådan cirka løbe 100.000 km for at komme i tilstrækkelig form til det.

Status: Jeg vejer 5-6 kg for meget. Jeg kan løbe cirka 5 km, og vi taler jogging her - min løbetur for lidt siden var på 6:30 pr km. Fuck, der er langt til 21 lige nu :sarkasme:

Det gode er, at jeg har gjort det før. Jeg har løbet flere halve og også et helt. Jeg har et effektivt og latterligt intervalprogram liggende i skuffen, og det tager jeg frem hver gang jeg har været for længe på sofaen. Jeg er ved at dø over det, men det virker.

Jeg er heller ikke helt ude af form - bare ikke i løbeform. Jeg har trænet kampsport hele vinteren og styrketrænet lidt oveni, så jeg har noget muskulatur at arbejde med. Nu skal jeg bare have tæsket en masse intervaller, og så burde det kunne lade sig gøre.

Men det er allerede til maj! Fuck :(
0
Akehurst2
Indlæg: 14189
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1266
Likede indlæg: 40743

Re: Trænings-sniksnak-tråd

Indlægaf Akehurst2 » 15. mar 2016, 09:45

Velvet-Goldmine skrev:Jeg har lavet lidt om i min rutine. Jeg træner nu hver dag men med forskelligt program hver 2. dag.
Jeg laver en masse squats med 12 eller 18 kg. kettlebell, og det har altså sat sit præg på bagdelen, hvilket er voldsomt nice, men så kommer vi til armene.... jøsses det er ikke godt :lol:
Jeg er begyndt at lave push-ups og jeg er ikke engang på gulvet endnu :genert: Jeg laver dem fra kanten af sofabordet og jeg kan lave FEM!!!! :lol:

Jeg synes sgu ikke rigtigt at det batter på samme måde som resten af min krop (jeg er ret stærk i ben, balder, ryg og mave), og jeg føler mig som den usleste svækling.
Hvorfor kommer styrke ikke i samme takt i armene, som på resten af kroppen? :gruble:
Altså, jeg kan godt mærke at push-ups tager fat i andre muskler end armene, og de kan sagtens følge med, men jeg går død i armene.


Jeg har det på præcis samme måde. Udviklingen i øvelser for arme og overkrop går laaaaangsomt.

Lår, ryg og baller er jo bare nogle større muskelgrupper, som man også bruger mere i det daglige, selv, hvis man sidder på kontor, og så rykker det jo bare hurtigere med vægten - lige som man ofte kan putte mere vægt på i sådan nogle mærkbare ryk med 5 kg. af gangen. Benene er jo også vant til at bære rundt på hele kroppen - så de er stærkere i sig selv. Men armene, det er noget med 1 kg. af gangen og med længere mellemrum.

Min træner siger, at det er det med størrelsen på muskelgrupper - og så at kvinder generelt bare har mindre styrke i overkroppen en mænd. Så uanset hvad, så tager det længere tid for kvinder at træne sig op til push ups m.v.

Men det er virkelig en udfordring af acceptere at det går så langsomt. Jeg kan lave fem push ups på knæene og arbejder mig hen imod at lave en rigtig - men det bliver ikke lige med det samme.
0
Brugeravatar
lulu-p
Indlæg: 1781
Tilmeldt: 20. aug 2015, 08:05
Kort karma: 105
Likede indlæg: 2242

Re: Trænings-sniksnak-tråd

Indlægaf lulu-p » 15. mar 2016, 11:21

Jeg fik løbet 25 km i sidste uge..fordelt på 3 ture. Dejlig fornemmelse.

Jeg håber at ramme 25-30 i denne uge.
1
... Look to the light, Leland, find the light. Into the light, Leland, into the
light. Into the light, Leland... into the light... Don't be afraid. ...
Muddi
Indlæg: 3438
Tilmeldt: 8. nov 2015, 13:34
Kort karma: 411
Likede indlæg: 2513

Re: Trænings-sniksnak-tråd

Indlægaf Muddi » 15. mar 2016, 13:17

Jeg overvejer at begynde at løbe. Har aldrig løbet før, så det bliver helt fra bunden, efter sådan en løbe app, hvor man kan træne sig op til at løbe 5 km. Kan bare ikke tage mig sammen til at komme igang, frygter at jeg kommer til at vildt dum ud når jeg klumper rundt på gaden. :genert:
0
Brugeravatar
Neenah
Indlæg: 4441
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:37
Kort karma: 667
Likede indlæg: 7379

Re: Trænings-sniksnak-tråd

Indlægaf Neenah » 15. mar 2016, 13:56

Muddi skrev:Jeg overvejer at begynde at løbe. Har aldrig løbet før, så det bliver helt fra bunden, efter sådan en løbe app, hvor man kan træne sig op til at løbe 5 km. Kan bare ikke tage mig sammen til at komme igang, frygter at jeg kommer til at vildt dum ud når jeg klumper rundt på gaden. :genert:


I starten hjalp det mig at løbe når det var mørkt :) Dels følte jeg at jeg løb hurtigere, og dels følte jeg mig mere usynlig overfor eventuelle lurere. Men helt ærligt - der er sgu ikke nogen der kigger efter dig. Og hvad hvis de gør? Hvad er det værste der kan ske ved det? :kys:
0
Brugeravatar
Velvet-Goldmine
Indlæg: 1559
Tilmeldt: 17. jan 2016, 21:33
Kort karma: 255
Likede indlæg: 5869

Re: Trænings-sniksnak-tråd

Indlægaf Velvet-Goldmine » 16. mar 2016, 10:14

Akehurst2 skrev:Jeg har det på præcis samme måde. Udviklingen i øvelser for arme og overkrop går laaaaangsomt.

Lår, ryg og baller er jo bare nogle større muskelgrupper, som man også bruger mere i det daglige, selv, hvis man sidder på kontor, og så rykker det jo bare hurtigere med vægten - lige som man ofte kan putte mere vægt på i sådan nogle mærkbare ryk med 5 kg. af gangen. Benene er jo også vant til at bære rundt på hele kroppen - så de er stærkere i sig selv. Men armene, det er noget med 1 kg. af gangen og med længere mellemrum.

Min træner siger, at det er det med størrelsen på muskelgrupper - og så at kvinder generelt bare har mindre styrke i overkroppen en mænd. Så uanset hvad, så tager det længere tid for kvinder at træne sig op til push ups m.v.

Men det er virkelig en udfordring af acceptere at det går så langsomt. Jeg kan lave fem push ups på knæene og arbejder mig hen imod at lave en rigtig - men det bliver ikke lige med det samme.


Ja, vi har færre muskler i armene end mænd - det er vildt snyd!
Men jeg synes jo alligevel at der burde ske noget mere hurtigere, men måske jeg bare er lidt for utålmodig, for der sker jo egentlig noget.

Jeg er hoppet ned på gulvet, for jeg synes at det var noget ged at lave dem fra kanten af sofabordet. Jeg laver dem så på knæene, og kan tage 8 ad gangen. Når jeg kommer op på 10 vil jeg begynde at lave dem rigtigt, og så er vi nok nede på en enkelt eller to, men så må jeg jo kæmpe mig fremad derfra :lol:
Jeg bliver lidt stædig kan jeg mærke, for jeg har aldrig lavet push ups før. Jeg har aldrig kunnet det, og så var det jo pr. definition noget skrammel, men der er jo noget rigtigt i udsagnet "det du har sværest ved, er det din krop har mest brug for", og så længe jeg bare ligger herhjemme på gulvet og maser, skal jeg jo ikke ligne en idiot foran alle mulige i et center.
Jeg laver dem hver 2. dag og flere gange i løbet af den dag, så jeg satser på at jeg får lidt fremgang trods mormorarme :/
1
Muddi
Indlæg: 3438
Tilmeldt: 8. nov 2015, 13:34
Kort karma: 411
Likede indlæg: 2513

Re: Trænings-sniksnak-tråd

Indlægaf Muddi » 16. mar 2016, 17:25

Neenah skrev:
Muddi skrev:Jeg overvejer at begynde at løbe. Har aldrig løbet før, så det bliver helt fra bunden, efter sådan en løbe app, hvor man kan træne sig op til at løbe 5 km. Kan bare ikke tage mig sammen til at komme igang, frygter at jeg kommer til at vildt dum ud når jeg klumper rundt på gaden. :genert:


I starten hjalp det mig at løbe når det var mørkt :) Dels følte jeg at jeg løb hurtigere, og dels følte jeg mig mere usynlig overfor eventuelle lurere. Men helt ærligt - der er sgu ikke nogen der kigger efter dig. Og hvad hvis de gør? Hvad er det værste der kan ske ved det? :kys:


Det ved jeg ikke. :blush: Jeg er engang blevet mobbet med hvordan jeg så ud når jeg løb, så måske er det det der sidder i mig endnu. :genert:
0
Muddi
Indlæg: 3438
Tilmeldt: 8. nov 2015, 13:34
Kort karma: 411
Likede indlæg: 2513

Re: Trænings-sniksnak-tråd

Indlægaf Muddi » 16. mar 2016, 17:31

Log_Lady skrev:
Muddi skrev:Jeg overvejer at begynde at løbe. Har aldrig løbet før, så det bliver helt fra bunden, efter sådan en løbe app, hvor man kan træne sig op til at løbe 5 km. Kan bare ikke tage mig sammen til at komme igang, frygter at jeg kommer til at vildt dum ud når jeg klumper rundt på gaden. :genert:


Jeg løber en del, og jeg kan fortælle dig, at jeg - hver eneste gang, jeg ser en løber, som tydeligvis starter fra bunden - tænker: You rock! Det er pissehårdt at løbe, når man ikke er vant til det, og jeg synes, det er beundringsværdigt og sejt, når folk bider tænderne sammen og knokler på. Og jeg er med garanti ikke den eneste, som tænker sådan. :kys: Så af sted med dig - og før, du ser dig om, bliver du sikkert helt bidt af det! :pompom:


Hvor er du sød. :kys:

Jeg har faktisk løbet for første gang idag - altså gået halvandet minut, løbet et osv. Og puha det var hårdt, vidste ikke det var SÅ hårdt at løfte de fødder i hurtigere tempo end gå tempo. :genert:

Og du havde ret, alle jeg mødte smilede bare, så måske det hele bare findes inde i mit eget hoved. :P
6
Brugeravatar
Novella
Indlæg: 1930
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:21
Kort karma: 488
Likede indlæg: 5499

Re: Trænings-sniksnak-tråd

Indlægaf Novella » 17. mar 2016, 12:27

Muddi skrev:Jeg har faktisk løbet for første gang idag - altså gået halvandet minut, løbet et osv. Og puha det var hårdt, vidste ikke det var SÅ hårdt at løfte de fødder i hurtigere tempo end gå tempo. :genert:

Og du havde ret, alle jeg mødte smilede bare, så måske det hele bare findes inde i mit eget hoved. :P


Det ER skidehårdt, og du skal altså holde tempoet heeeelt nede for ikke at få skader. Det nemmeste i verden er at skade sig selv ved at fare for hurtigt frem. Jeg lærte engang, at man skal sætte tempoet så lavt, at man synes, at det er decideret pinligt - og så halvere det :D

Mere gajolæske-bullshit: Uanset hvor langsomt du løber, er du stadig hurtigere end dem, der ligger på sofaen :kys: Giv dig selv masser af tid og blæs på hvad andre kan og gør og virker som.
3
Brugeravatar
lulu-p
Indlæg: 1781
Tilmeldt: 20. aug 2015, 08:05
Kort karma: 105
Likede indlæg: 2242

Re: Trænings-sniksnak-trå

Indlægaf lulu-p » 18. mar 2016, 21:43

Jeg har løbet 17 km i dag. Det er jo ret fantastisk og dejligt. Det samme var vejret....men mine FØDDER. De er hævede og de gør ondt og de er vokset til str 39 :alien: . Overvejer at sove med en pude under fødderne...
1
... Look to the light, Leland, find the light. Into the light, Leland, into the
light. Into the light, Leland... into the light... Don't be afraid. ...
Brugeravatar
lulu-p
Indlæg: 1781
Tilmeldt: 20. aug 2015, 08:05
Kort karma: 105
Likede indlæg: 2242

Re: Trænings-sniksnak-tråd

Indlægaf lulu-p » 21. mar 2016, 11:54

lulu-p skrev:Jeg fik løbet 25 km i sidste uge..fordelt på 3 ture. Dejlig fornemmelse.

Jeg håber at ramme 25-30 i denne uge.


Nå men jeg taler bare med mig selv :lol:

I denne uge blev det til i alt 45 km fordelt på 4 ture. Den sidste tur var på 16,5 km med en gennemsnitlig pace på 5:45. Så var jeg også flad bagefter.
2
... Look to the light, Leland, find the light. Into the light, Leland, into the
light. Into the light, Leland... into the light... Don't be afraid. ...
Akehurst2
Indlæg: 14189
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1266
Likede indlæg: 40743

Re: Trænings-sniksnak-tråd

Indlægaf Akehurst2 » 21. mar 2016, 11:59

Vi andre får jo helt stress af dig, lulu :-D

Min træning går lidt fremad. Meget lidt - men jeg kan faktisk løfte benene lidt højere ved hanging leg raise end tidligere, hvor det var ydmygende så lidt de blev løftet. Nu ligner det jo næsten noget, der nok engang skal blive godt.

Er til gengæld pænt svært at hænge i armene og løfte benene og forsøge koncentrere sig om det, mens en, der ligger og laver øvelser på en måtte bag en, synger højt med på det musik, hun havde i ørerne. Altså højt som i, at jeg kunne høre hende, selvom jeg selv havde høretelefoner med musik i :tie: Var faktisk lidt i tvivl, om man kunne bede hende om at tie stille, men gjorde det ikke.
0
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 13012
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1557
Likede indlæg: 21767

Re: Trænings-sniksnak-tråd

Indlægaf Pandesteg » 21. mar 2016, 18:19

lulu-p skrev:
lulu-p skrev:Jeg fik løbet 25 km i sidste uge..fordelt på 3 ture. Dejlig fornemmelse.

Jeg håber at ramme 25-30 i denne uge.


Nå men jeg taler bare med mig selv :lol:

I denne uge blev det til i alt 45 km fordelt på 4 ture. Den sidste tur var på 16,5 km med en gennemsnitlig pace på 5:45. Så var jeg også flad bagefter.


Hvor er du cool!!! :pompom:
0
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Mumifar
Indlæg: 238
Tilmeldt: 19. mar 2016, 05:41
Kort karma: 12
Likede indlæg: 144

Re: Trænings-sniksnak-tråd

Indlægaf Mumifar » 21. mar 2016, 18:25

Jeg har bestemt mig for at få et synligt vaskebræt. Er det også et af Jeres mål eller har I det allerede?
0
Senest rettet af mumifar 24. dec 2046, 23:59, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
FrøkenM
Indlæg: 6708
Tilmeldt: 10. okt 2015, 09:05
Kort karma: 1198
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 9689

Re: Trænings-sniksnak-tråd

Indlægaf FrøkenM » 21. mar 2016, 18:32

Jeg er begyndt at træne i fitness som en slags genoptræning efter operation i januar - og det går fremad :banan:

Jeg bliver aldrig nogen fitness-dronning, men det er heller ikke som sådan målet. Jeg har lidt optur over, at jeg er gladere for at træne end jeg havde troet.
3
Volunteers are not paid - not because they are worthless, but because they are priceless! :dåne: :love: :lun:

Tilbage til "Fit og/eller lækker"