Trænings-sniksnak-tråd

Hvor mange agurker går der på en asparges? Og hvor langt skal man løbe for at brænde den af? Snak løs om træning og kost.
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 13013
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1557
Likede indlæg: 21767

Re: Trænings-sniksnak-tråd

Indlægaf Pandesteg » 21. mar 2016, 19:36

Mumifar skrev:Jeg har bestemt mig for at få et synligt vaskebræt. Er det også et af Jeres mål eller har I det allerede?


På gode dage har jeg 2-pack :P siger min mand. Men vaskebræt får jeg aldrig, tror ikke jeg har disciplin nok til blive så shredded. Men må indrømme jeg ikke synes det er så pænt til kvinder, hvis mavemusklerne bliver for markerede. Men det er jo en smagssag!

Held og lykke med projekt vaskebræt! :pompom:
1
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Akehurst2
Indlæg: 14189
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1266
Likede indlæg: 40748

Re: Trænings-sniksnak-tråd

Indlægaf Akehurst2 » 21. mar 2016, 19:46

Mumifar skrev:Jeg har bestemt mig for at få et synligt vaskebræt. Er det også et af Jeres mål eller har I det allerede?


Nej - for jeg synes mål skal være bare nogenlunde realistiske.

Da jeg var 19 var jeg meget veltrænet og vejede 53 kg. til mine 167 cm (13 kg. mindre end jeg gør nu :genert:) og dengang havde jeg ikke skyggen af sixpack, men derimod stadig en let blød og absolut ikke flad mave, så jeg tør ikke tænke på, hvor slank og supertrænet jeg ville skulle være for at få en sixpack.
1
Brugeravatar
Novella
Indlæg: 1930
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:21
Kort karma: 488
Likede indlæg: 5499

Re: Trænings-sniksnak-tråd

Indlægaf Novella » 21. mar 2016, 20:29

Pyh.. syv km med 8 x 1 minuts intervaller. Kæft det er hårdt at starte op, men jeg overlevede da :D
1
D.itsen
Indlæg: 3330
Tilmeldt: 11. aug 2015, 15:23
Kort karma: 563
Geografisk sted: Vestsjælland
Likede indlæg: 8998

Re: Trænings-sniksnak-tråd

Indlægaf D.itsen » 22. mar 2016, 05:45

Mumifar skrev:Jeg har bestemt mig for at få et synligt vaskebræt. Er det også et af Jeres mål eller har I det allerede?

Nej og nej. Jeg vil simpelthen ikke have udseende og slet ikke bestemte detaljer i mit udseende som mål for min træning. Det er potentielt en glidebane over i noget der ikke er Sundt for hverken krop eller hovedet og den risiko gider jeg ikke.
Oven i så taber jeg mig sidst på maven, så jeg ville være fuldstændig afpillet andre steder før man kunne se mine mavemuskler. Det er en kamp der ikke kan vindes for mig på en sund og fornuftig måde
0
UH UH UH UH KORT :love:

Hjemme i DK igen :banan2:
Brugeravatar
Novella
Indlæg: 1930
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:21
Kort karma: 488
Likede indlæg: 5499

Re: Trænings-sniksnak-tråd

Indlægaf Novella » 24. mar 2016, 10:00

Nå men jeg fik løbet noget terræn her til formiddag (kan virkelig anbefales - ti grader og sol, det er perfekt løbevejr). Jeg er meget langt fra fordums stolthed, men jeg kunne bruge noget gammelt indøvet teknik til at kompensere for manglende form, så jeg kom rundt på 8,5 km bakkeløb. Min km-tid er stadig sløj, men jeg kunne da få lidt distance på, og der var en god fornemmelse.
3
Brugeravatar
Novella
Indlæg: 1930
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:21
Kort karma: 488
Likede indlæg: 5499

Re: Trænings-sniksnak-tråd

Indlægaf Novella » 26. mar 2016, 13:49

Og så lige syv km mere (er det kun mig, der gider fortælle om, at jeg træner? :D ). Det var megalækkert, selv om min gamle baglårsskade brokkede sig lidt. Jeg må hellere tage den lidt med ro i de næste dage.
2
Brugeravatar
lulu-p
Indlæg: 1781
Tilmeldt: 20. aug 2015, 08:05
Kort karma: 105
Likede indlæg: 2242

Re: Trænings-sniksnak-tråd

Indlægaf lulu-p » 26. mar 2016, 16:58

Jeg har løbet 36 km i denne uge. Jeg kunne komme op på mere, men jeg har besluttet at holde 2 dages pause. Den længste tur var på 21,5 med en pace på 5.45. Så jeg kan uden problemer løbe et halvmaraton, spørgsmålet er hvilken tid jeg vil på.

Så kan jeg godt leve med, at jeg ikke kan gennemføre en der squat-Challenge. Det kan jeg i næste uge :-D
3
... Look to the light, Leland, find the light. Into the light, Leland, into the
light. Into the light, Leland... into the light... Don't be afraid. ...
Brugeravatar
Outsider
Indlæg: 51
Tilmeldt: 5. jan 2016, 07:06
Kort karma: 0
Likede indlæg: 68

Re: Trænings-sniksnak-tråd

Indlægaf Outsider » 26. mar 2016, 19:56

Jeg vil da lige forsøge at være lidt med i denne tråd, det er lidt hyggeligt at følge med i hvordan andre træner :)

Jeg har personligt trænet siden august 2015 og træner minimum 3 gange i ugen, men oftest 4-5 gange. Jeg plejer at hænge med på holdtræningerne i mit center, da jeg synes det er sjovest og jeg altid glæder mig til at komme af sted til det :ivrig:

Idag har den stået på 60 min Zumba og 60 min yoga dejligt med ekstra tid i påsken :gogo:
2
Brugeravatar
Outsider
Indlæg: 51
Tilmeldt: 5. jan 2016, 07:06
Kort karma: 0
Likede indlæg: 68

Re: Trænings-sniksnak-tråd

Indlægaf Outsider » 28. mar 2016, 08:31

Idag var jeg på mit første Bodyattack pas og hold da op jeg skal lige love for at det fik pulsen op :gisp:

Og det lykkedes mig at overraske mig selv med, hvor langt jeg er kommet og hvor godt jeg kunne følge med. Skøn følelse :D
1
Brugeravatar
Aima
Indlæg: 3595
Tilmeldt: 23. aug 2015, 01:43
Kort karma: 1397
Likede indlæg: 15898

Re: Trænings-sniksnak-tråd

Indlægaf Aima » 28. mar 2016, 08:43

Mumifar skrev:Jeg har bestemt mig for at få et synligt vaskebræt. Er det også et af Jeres mål eller har I det allerede?


Vaskebræt er nok så meget sagt, men mine muskler på maven er ret tydelige. Det har dog aldrig været et konkret mål, men jeg har heller aldrig rigtigt brugt det der med at konkurrere med mig selv og sætte mål for min træning. Mit primære fokus har faktisk altid været på at være vedholdende og få trænet i de trælse perioder også, og så har det varieret en del, hvad jeg har gidet.

Jeg synes dog personlige mål er rigtigt fint, hvis det virker for en og man kan bruge det som en motiverende faktor.

Har du en plan, så? :)
0
I'll stick with hell no's and headphones...
Mumifar
Indlæg: 238
Tilmeldt: 19. mar 2016, 05:41
Kort karma: 12
Likede indlæg: 144

Re: Trænings-sniksnak-tråd

Indlægaf Mumifar » 28. mar 2016, 09:24

Aima skrev:
Mumifar skrev:Jeg har bestemt mig for at få et synligt vaskebræt. Er det også et af Jeres mål eller har I det allerede?


Vaskebræt er nok så meget sagt, men mine muskler på maven er ret tydelige. Det har dog aldrig været et konkret mål, men jeg har heller aldrig rigtigt brugt det der med at konkurrere med mig selv og sætte mål for min træning. Mit primære fokus har faktisk altid været på at være vedholdende og få trænet i de trælse perioder også, og så har det varieret en del, hvad jeg har gidet.

Jeg synes dog personlige mål er rigtigt fint, hvis det virker for en og man kan bruge det som en motiverende faktor.

Har du en plan, så? :)


Jeg vil fortsætte mit styrketræningsprogram, men lave nogle mere varierende maveøvelser. Den vigtigste faktor er dog at jeg cutter lidt ned på mit indtag af føde (læs også chokolade). skruer løbet op fra ca 15 km pr uge til ca 25 km.
Nu er det så bare et spørgsmål om handling :dance:
1
Senest rettet af mumifar 24. dec 2046, 23:59, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
klumphen
Indlæg: 1696
Tilmeldt: 1. jan 2016, 17:57
Kort karma: 289
Likede indlæg: 3244

Re: Trænings-sniksnak-tråd

Indlægaf klumphen » 28. mar 2016, 10:36

Nogen havde hængt skohornet på vægten i omklædningen, med det resultat at den viste for lidt. Så jeg var da lige ved at panikke lidt, da den påstod at jeg lå omkring 67kg :wacko: og ikke de normale 73kg.
0
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 13013
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1557
Likede indlæg: 21767

Re: Trænings-sniksnak-tråd

Indlægaf Pandesteg » 28. mar 2016, 11:04

Novella skrev: (er det kun mig, der gider fortælle om, at jeg træner? :D )


Nej, men da jeg træner ret meget synes jeg godt det kan blive lidt for selvfedt hvis jeg skriver det i den her tråd hver gang :genert: men nu jeg alligevel er her kan jeg da nævne at jeg løb 10 km i morges - synes godt nok jeg var tung i kroppen oven på påskehygge galore, men min tid blev ganske fin trods alt. Var dog skiftevis ved at dø og brække mig de sidste 2 km :lol:
2
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
Velvet-Goldmine
Indlæg: 1559
Tilmeldt: 17. jan 2016, 21:33
Kort karma: 255
Likede indlæg: 5869

Re: Trænings-sniksnak-tråd

Indlægaf Velvet-Goldmine » 29. mar 2016, 08:39

Velvet-Goldmine skrev:
Jeg er hoppet ned på gulvet, for jeg synes at det var noget ged at lave dem fra kanten af sofabordet. Jeg laver dem så på knæene, og kan tage 8 ad gangen. Når jeg kommer op på 10 vil jeg begynde at lave dem rigtigt, og så er vi nok nede på en enkelt eller to, men så må jeg jo kæmpe mig fremad derfra :lol:
Jeg bliver lidt stædig kan jeg mærke, for jeg har aldrig lavet push ups før. Jeg har aldrig kunnet det, og så var det jo pr. definition noget skrammel, men der er jo noget rigtigt i udsagnet "det du har sværest ved, er det din krop har mest brug for", og så længe jeg bare ligger herhjemme på gulvet og maser, skal jeg jo ikke ligne en idiot foran alle mulige i et center.
Jeg laver dem hver 2. dag og flere gange i løbet af den dag, så jeg satser på at jeg får lidt fremgang trods mormorarme :/


Manner, det er noget af et projekt - og det går altså ikke voldsomt stærkt fremad.
Jeg er stadig på knæene, men min teknik er forbedret 100%. Nu er jeg helt lige i kroppen, core og baller er spændt, albuerne er kommet ind til kroppen og hver pushup bliver lavet 'eksplosivt' op fra gulvet.
Jeg kan også mærke mine overarme i tricepsområdet er blevet mere faste i det mindste :lol:

Jeg prøvede så lige at gå op på tæerne og prøve at lave en rigtigt i går... hahahahahaha!!!

Nå, men alt andet styrketræning går rigtigt godt, og jeg begynder at føle en signifikant forskel i min krop. Både holdning og måde at bevæge mig på, det er lidt nice.
2
Akehurst2
Indlæg: 14189
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1266
Likede indlæg: 40748

Re: Trænings-sniksnak-tråd

Indlægaf Akehurst2 » 29. mar 2016, 08:49

Velvet-Goldmine skrev:Manner, det er noget af et projekt - og det går altså ikke voldsomt stærkt fremad.
Jeg er stadig på knæene, men min teknik er forbedret 100%. Nu er jeg helt lige i kroppen, core og baller er spændt, albuerne er kommet ind til kroppen og hver pushup bliver lavet 'eksplosivt' op fra gulvet.
Jeg kan også mærke mine overarme i tricepsområdet er blevet mere faste i det mindste :lol:

Jeg prøvede så lige at gå op på tæerne og prøve at lave en rigtigt i går... hahahahahaha!!!



Det er helt vildt, så stor forskel der er på "på knæene" og "ikke på knæene". Jeg synes også, mine "på knæene efterhånden er rigtig fine og netop med helt lige krop, flot opspænd og det hele, men at komme videre derfra :tie:
1

Tilbage til "Fit og/eller lækker"