Trænings-sniksnak-tråd

Hvor mange agurker går der på en asparges? Og hvor langt skal man løbe for at brænde den af? Snak løs om træning og kost.
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 13010
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21764

Re: Trænings-sniksnak-tråd

Indlægaf Pandesteg » 26. okt 2015, 12:10

lulu-p skrev:
Pandesteg skrev:Har aldrig løbet i skumringstid før, begyndte først at løbe i marts i år og har holdt mig til de lyse timer. Men glæder mig faktisk lidt til at løbe i tusmørke - har lige bestilt sådan en lysdimmer til at have om armen, for mistænker, at der ikke er så meget kunstigt lys ved Amager Strand, hvor jeg løber. Så kan folk i det mindste se mig, når jeg kommer trissende :-p


I mørket har jeg altid et armbånd med lysdioder på, og så holder jeg mig til oplyste gader. Men ellers kan du købe en pandelampe til at løbe med. Det kender jeg efterhånden mange som løber med i vintermørket. Min mand har en, som jeg overvejer at låne.

Men efteråret er faktisk dejligt at løbe. At løbe i tåge er også helt særligt.


OK, tak for råd! Jeg må tage det lidt som det kommer. Hvis der er bælgragende mørkt holder jeg mig også til indersiden af stranden, hvor man stadig har gadebelysningen. Aner heller ikke, om de f.eks. rydder for sne dernede. Men det finder jeg jo tids nok ud af :-D
0
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
didas
Indlæg: 2145
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:28
Kort karma: 404
Geografisk sted: Amager
Likede indlæg: 5792

Re: Trænings-sniksnak-tråd

Indlægaf didas » 26. okt 2015, 13:44

Pandesteg skrev:Har aldrig løbet i skumringstid før, begyndte først at løbe i marts i år og har holdt mig til de lyse timer. Men glæder mig faktisk lidt til at løbe i tusmørke - har lige bestilt sådan en lysdimmer til at have om armen, for mistænker, at der ikke er så meget kunstigt lys ved Amager Strand, hvor jeg løber. Så kan folk i det mindste se mig, når jeg kommer trissende :-p


Hvis du holder dig til løbe-/gåstien ved siden af cykelstien, så er der fin belysning, stadig mørkt, men man kan godt se folk. Jeg løb der sidste vinter og tog en af gangene en løbetur indad mod strandparken for afvekslingens skyld og det vil jeg IKKE anbefale. Belysningen ophørte helt og det var så mørkt, at man ikke kunne se, hvor man satte fødderne, ret ubehageligt og potentielt farligt.

Edit: De rydder for sne på stierne, men hvis det har været frostgrader skal du være opmærksom på, hvor du sætter fødderne. Jeg har et par gange taget fejl af en vandpyt og en ispyt :genert:
0
I was dropped as a baby into a pool of awesomeness and glitter :dance:
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 13010
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21764

Re: Trænings-sniksnak-tråd

Indlægaf Pandesteg » 26. okt 2015, 16:41

didas skrev:
Pandesteg skrev:Har aldrig løbet i skumringstid før, begyndte først at løbe i marts i år og har holdt mig til de lyse timer. Men glæder mig faktisk lidt til at løbe i tusmørke - har lige bestilt sådan en lysdimmer til at have om armen, for mistænker, at der ikke er så meget kunstigt lys ved Amager Strand, hvor jeg løber. Så kan folk i det mindste se mig, når jeg kommer trissende :-p


Hvis du holder dig til løbe-/gåstien ved siden af cykelstien, så er der fin belysning, stadig mørkt, men man kan godt se folk. Jeg løb der sidste vinter og tog en af gangene en løbetur indad mod strandparken for afvekslingens skyld og det vil jeg IKKE anbefale. Belysningen ophørte helt og det var så mørkt, at man ikke kunne se, hvor man satte fødderne, ret ubehageligt og potentielt farligt.

Edit: De rydder for sne på stierne, men hvis det har været frostgrader skal du være opmærksom på, hvor du sætter fødderne. Jeg har et par gange taget fejl af en vandpyt og en ispyt :genert:


Tak! Nej jeg tror også det bliver for skummelt at løbe på ydersiden af stranden, men ellers tager tænker jeg at tage turen langs tiøren og ud mod lufthavnen. Skal helst op på min. 8 km så det kræver lidt planlægning, hvis ikke jeg kommer rundt om stranden, men mon ikke jeg finder ud af det. Ellers må jeg løbe i ring et par gange! :-D

Edit: min tur i dag gik forresten fint. Ingen mavesmerter selvom jeg synes der kom en snert af det på et tidspunkt. Men det gik væk igen uden rigtig at blive til noget. Så har besluttet mig for at det er helt slut med at løbe om morgenen. Det er så også kun i weekenden det alligevel sker, så det går nok.
0
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
lulu-p
Indlæg: 1781
Tilmeldt: 20. aug 2015, 08:05
Kort karma: 105
Likede indlæg: 2242

Re: Trænings-sniksnak-tråd

Indlægaf lulu-p » 27. okt 2015, 18:38

Ha! Jeg har været sej og løbet intervaller. Forhåbentlig har jeg ondt i benene i morgen :-D
1
... Look to the light, Leland, find the light. Into the light, Leland, into the
light. Into the light, Leland... into the light... Don't be afraid. ...
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4696
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7690

Re: Trænings-sniksnak-tråd

Indlægaf Ally » 28. okt 2015, 18:22

I går cardiotrænede jeg og lavede øvelser efter fysioterapeutens anbefaling. I morges blev det til en ca. 8 km. cykeltur, da pigerne skulle afleveres i skole og børnehave.
0
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Brugeravatar
lulu-p
Indlæg: 1781
Tilmeldt: 20. aug 2015, 08:05
Kort karma: 105
Likede indlæg: 2242

Re: Trænings-sniksnak-tråd

Indlægaf lulu-p » 3. nov 2015, 09:04

Jeg løb i tågen i går. På vej hjem på et langt fladt stykke besluttede jeg at give lidt ekstra gas. Jeg løb med en pace på 4.41 :pompom: ...dog kun i 1,5 km. Men det var rigtig fedt, og jeg kan anbefale tågeløb...man kan pudse rigtig meget næse bagefter :P
2
... Look to the light, Leland, find the light. Into the light, Leland, into the
light. Into the light, Leland... into the light... Don't be afraid. ...
Brugeravatar
lulu-p
Indlæg: 1781
Tilmeldt: 20. aug 2015, 08:05
Kort karma: 105
Likede indlæg: 2242

Re: Trænings-sniksnak-tråd

Indlægaf lulu-p » 6. nov 2015, 09:52

Jeg inderligt hader intervaltræning. Men når det er overstået er jeg nærmest flyvende, og summer mig igennem resten af dagen. Og så er det fantastisk så hurtigt jeg kan mærke resultater på mine "almindelige" løbeture. Pludselig føles en pace på 5.30 fuldstændig afslappet over 10 km, hvor jeg før pustede mig igennem samtlige 10 km med en pace på 6.00
1
... Look to the light, Leland, find the light. Into the light, Leland, into the
light. Into the light, Leland... into the light... Don't be afraid. ...
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 13010
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21764

Re: Trænings-sniksnak-tråd

Indlægaf Pandesteg » 6. nov 2015, 10:55

Jeg er heller ikke helt gode venner med intervaltræning - elsker lange ture i roligt tempo, men som Lulu skriver så oplevede jeg også hurtig fremgang i mine hastigheder pr km da jeg intervaltrænede, så jeg skal til det igen... På den anden side af nytår :genert:
0
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
Frk. L
Indlæg: 2533
Tilmeldt: 12. aug 2015, 15:12
Kort karma: 342
Geografisk sted: Sdrbronx
Likede indlæg: 3916

Re: Trænings-sniksnak-tråd

Indlægaf Frk. L » 12. nov 2015, 20:37

Fik sparket mig selv ud at løbe her til aften. Det holdt hårdt, men det lykkedes og jeg kom afsted. Selvom klokken blev 19 og det var mørkt. Så fedt at jeg kom afsted, det kan jeg leve længe på. Det er typisk her jeg ender med ikke at komme afsted, derfor er det ekstra fedt når det lykkes-

Det blev til 5,5 km på 31:50

Og så skal jeg vist ud og have linvisteret i noget lygte/refleks-halløj. Damn det var mørkt. Løb af en lille sti, hvor jeg havde troet der ville være lygtepæle. Men næh nej, det var bare mørkt! Glad for lygten i mobilen :D
2
Jeg står i midten nu!
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4696
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7690

Re: Trænings-sniksnak-tråd

Indlægaf Ally » 13. nov 2015, 08:13

Jeg valgte at gå en tur i går eftermiddags. Nød de mange farver i skoven, den friske luft og solens stråler.
1
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 13010
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21764

Re: Trænings-sniksnak-tråd

Indlægaf Pandesteg » 13. nov 2015, 08:31

Jeg var virkelig heldig med vejret på min løbetur i går. Virkelig skønt efterårsvejr, eneste minus var at det nærmest var mørkt inden jeg var halvvejs gennemturen. Havde lige glædet mig til at få et skud dagslys :D Men må nok bare acceptere, at det er sådan der er de næste par måneder.

Forresten, nogen der ønsker sig noget lækkert træningsudstyr i julegave? Jeg har ønsket mig nye høretelefoner, løbehue- og handler og vist nok en cap også. Den cap jeg har nu er virkelig tudegrim :-D
0
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 13010
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21764

Re: Trænings-sniksnak-tråd

Indlægaf Pandesteg » 16. nov 2015, 17:27

Log_Lady skrev:I dag løb jeg 3 km på den bedste tid, jeg har præsteret, siden jeg fødte i april. 18:51 minutter - og selvom jeg langt fra er det hurtigste dyr i skoven, så er jeg virkelig godt tilfreds. Jeg har skruet op for intervaltræningen på det sidste, og det giver ret hurtigt bonus.

Jeg løb i alt 7 km i dag - de sidste 4 i et mere roligt tempo. Jeg kunne godt tænke mig at øge min udholdenhed, så jeg på længere sigt kan løbe 10 km uden at blive synderligt træt. Det lader til, at jeg er godt på vej. :banan:


Godt gået! Det er til at blive helt høj af når man slår sine egne rekorder!
0
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 13010
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21764

Re: Trænings-sniksnak-tråd

Indlægaf Pandesteg » 20. nov 2015, 11:01

^Jeg har også haft nogle rigtig gode ture på det sidste, hvor det virkelig er rykket mht. tiderne. Virkelig dejligt. Skal ud igen i eftermiddag :banan:
0
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
Frk. L
Indlæg: 2533
Tilmeldt: 12. aug 2015, 15:12
Kort karma: 342
Geografisk sted: Sdrbronx
Likede indlæg: 3916

Re: Trænings-sniksnak-tråd

Indlægaf Frk. L » 21. nov 2015, 14:29

Har i dag været på 3 hold i FW :banan:

Først 30 minutters Abattack.
Derefter 1 times boksetræning
og til sidst 1 times bodyfit (hvor vi samtidig samlede ind til /støttede familier med kræftramte børn)
3
Jeg står i midten nu!
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 13010
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21764

Re: Trænings-sniksnak-tråd

Indlægaf Pandesteg » 23. nov 2015, 11:52

Fräulein L. skrev:Har i dag været på 3 hold i FW :banan:

Først 30 minutters Abattack.
Derefter 1 times boksetræning
og til sidst 1 times bodyfit (hvor vi samtidig samlede ind til /støttede familier med kræftramte børn)


Hvilken/hvilke FW træner du i? :)

Jeg har lige meldt mig ind i FW i dag - kan godt mærke at det pludselig dyk i temperaturen med sne og is på vejene gør mig lidt nervøs for, om jeg kan blive ved med at holde til at løbe udendørs. Så nu er planen her i vinterhalvåret at tage 3x 8-10 km løb indendørs kombineret med 2 ganges holdtræning ugentligt. Skal faktisk til bodyfit her i eftermiddag. Har aldrig prøvet det før, så er lidt spændt. Men har før taget en del stram op-timer for et par år siden, så håber det er lidt i samme stil.

Er ab-attack sygt hårdt? Gad nemlig godt prøve både ab-attack og ass-attack (:lol:) men kan se de er i kategorien øvet, så er lidt nervøs for, om jeg er for utrænet. Men det virker interessant, især også fordi det kun er af en halv times varighed.
0
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:

Tilbage til "Fit og/eller lækker"