Trænings-sniksnak-tråd

Hvor mange agurker går der på en asparges? Og hvor langt skal man løbe for at brænde den af? Snak løs om træning og kost.
Oddinary
Indlæg: 573
Tilmeldt: 15. jan 2016, 16:08
Kort karma: 57
Likede indlæg: 679

Re: Trænings-sniksnak-tråd

Indlægaf Oddinary » 25. maj 2016, 19:28

Pandesteg skrev:Nogle der har prøvet boksning i Fitness World og kan fortælle lidt om det? Ville gerne prøve, men hvis der er meget sparring så er jeg ikke sikker på jeg har lyst :genert:


Har du prøvet det? :genert:
0
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12991
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21751

Re: Trænings-sniksnak-tråd

Indlægaf Pandesteg » 25. maj 2016, 19:36

Oddinary skrev:
Pandesteg skrev:Nogle der har prøvet boksning i Fitness World og kan fortælle lidt om det? Ville gerne prøve, men hvis der er meget sparring så er jeg ikke sikker på jeg har lyst :genert:


Har du prøvet det? :genert:


Ja for nogle uger siden! Sakser lige mit indlæg fra resultattråden:

Pandesteg skrev:Nå nu fik jeg prøvet boksetræning og det tror jeg var en engangsfornøjelse... Der var vildt meget "find lige sammen 2 og 2 eller 6 og 6 osv" og alle andre end mig var kommet i større eller mindre grupper. Og jeg hader sådan noget med at skulle gå tiggergang og spørge "undskyld, gider du træne med mig/må jeg være med her" - det gider jeg bare ikke. :(
Men træningen var sådan det udemærket, men jeg er i alt for god form til at synes det var hårdt andet end i armene. Medmindre det giver bagslag af helvede til i morgen :-D
1
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Oddinary
Indlæg: 573
Tilmeldt: 15. jan 2016, 16:08
Kort karma: 57
Likede indlæg: 679

Re: Trænings-sniksnak-tråd

Indlægaf Oddinary » 25. maj 2016, 20:34

Pandesteg skrev:Ja for nogle uger siden! Sakser lige mit indlæg fra resultattråden:

Pandesteg skrev:Nå nu fik jeg prøvet boksetræning og det tror jeg var en engangsfornøjelse... Der var vildt meget "find lige sammen 2 og 2 eller 6 og 6 osv" og alle andre end mig var kommet i større eller mindre grupper. Og jeg hader sådan noget med at skulle gå tiggergang og spørge "undskyld, gider du træne med mig/må jeg være med her" - det gider jeg bare ikke. :(
Men træningen var sådan det udemærket, men jeg er i alt for god form til at synes det var hårdt andet end i armene. Medmindre det giver bagslag af helvede til i morgen :-D


Argh, det lyder forfærdeligt. :D Tak for tilbagemeldingen. Hvis det kun er sådan moderat cardio-agtigt hårdt, og samtidigt ikke specielt sjovt, har jeg ikke noget stort behov for at melde mig til lige foreløbig. :genert:
0
Brugeravatar
Velvet-Goldmine
Indlæg: 1558
Tilmeldt: 17. jan 2016, 21:33
Kort karma: 254
Likede indlæg: 5861

Re: Trænings-sniksnak-tråd

Indlægaf Velvet-Goldmine » 20. jun 2016, 10:07

Jeg genopstartede styrketræning med kettlebells og ringe i går, efter 3 ugers ferie og 3 ugers dovnskab.

Jeg er ved at montere pensionisthåndtag ved toilettet og hvis jeg taber noget på gulvet i dag bliver det liggende til på torsdag... mindst!
3
Brugeravatar
Frk. L
Indlæg: 2533
Tilmeldt: 12. aug 2015, 15:12
Kort karma: 342
Geografisk sted: Sdrbronx
Likede indlæg: 3916

Re: Trænings-sniksnak-tråd

Indlægaf Frk. L » 22. jul 2016, 17:14

Hey - er der mon stadig liv i tråden?

Har brug for lidt hjælp til mine trænings-sko. De er begyndt at stinke helt vildt. Gælder både mine spinningsko og almindelig sko. What to do? Kan man købe et eller andet til at sprøjte i dem?
0
Jeg står i midten nu!
Brugeravatar
Marichen12
Indlæg: 751
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:14
Kort karma: 290
Likede indlæg: 2046

Re: Trænings-sniksnak-tråd

Indlægaf Marichen12 » 24. jul 2016, 12:20

Oddinary skrev:
Pandesteg skrev:Ja for nogle uger siden! Sakser lige mit indlæg fra resultattråden:

Pandesteg skrev:Nå nu fik jeg prøvet boksetræning og det tror jeg var en engangsfornøjelse... Der var vildt meget "find lige sammen 2 og 2 eller 6 og 6 osv" og alle andre end mig var kommet i større eller mindre grupper. Og jeg hader sådan noget med at skulle gå tiggergang og spørge "undskyld, gider du træne med mig/må jeg være med her" - det gider jeg bare ikke. :(
Men træningen var sådan det udemærket, men jeg er i alt for god form til at synes det var hårdt andet end i armene. Medmindre det giver bagslag af helvede til i morgen :-D


Argh, det lyder forfærdeligt. :D Tak for tilbagemeldingen. Hvis det kun er sådan moderat cardio-agtigt hårdt, og samtidigt ikke specielt sjovt, har jeg ikke noget stort behov for at melde mig til lige foreløbig. :genert:


Nu er det lidt tid siden du har skrevet, men vil da lige give mit besyv med. Jeg kommer altid alene når jeg er til boksning i FW og jeg oplever slet ikke at jeg skal gå "tiggergang". Og jeg synes det er mere end moderat cardio, men det afhænger måske af hvor/hvem man træner hos...jeg ELSKER at man ikke skal ramme et eller andet tempo/koreografi og jeg giver den alt hvad jeg har i mig :genert: Boksning er mit favorit hold på lige linje med HIT :dåne:
0
Mor til 4... :pompom: :preggo1:
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12991
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21751

Re: Trænings-sniksnak-tråd

Indlægaf Pandesteg » 24. jul 2016, 14:25

Marichen12 skrev:
Oddinary skrev:
Pandesteg skrev:Ja for nogle uger siden! Sakser lige mit indlæg fra resultattråden:

Pandesteg skrev:Nå nu fik jeg prøvet boksetræning og det tror jeg var en engangsfornøjelse... Der var vildt meget "find lige sammen 2 og 2 eller 6 og 6 osv" og alle andre end mig var kommet i større eller mindre grupper. Og jeg hader sådan noget med at skulle gå tiggergang og spørge "undskyld, gider du træne med mig/må jeg være med her" - det gider jeg bare ikke. :(
Men træningen var sådan det udemærket, men jeg er i alt for god form til at synes det var hårdt andet end i armene. Medmindre det giver bagslag af helvede til i morgen :-D


Argh, det lyder forfærdeligt. :D Tak for tilbagemeldingen. Hvis det kun er sådan moderat cardio-agtigt hårdt, og samtidigt ikke specielt sjovt, har jeg ikke noget stort behov for at melde mig til lige foreløbig. :genert:


Nu er det lidt tid siden du har skrevet, men vil da lige give mit besyv med. Jeg kommer altid alene når jeg er til boksning i FW og jeg oplever slet ikke at jeg skal gå "tiggergang". Og jeg synes det er mere end moderat cardio, men det afhænger måske af hvor/hvem man træner hos...jeg ELSKER at man ikke skal ramme et eller andet tempo/koreografi og jeg giver den alt hvad jeg har i mig :genert: Boksning er mit favorit hold på lige linje med HIT :dåne:


Altså selvfølgelig er det afhængig af hvem man træner hos - ligesom alle de andre hold, det synes jeg lidt siger sig selv :) man må jo bare prøve sig frem.
0
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
Marichen12
Indlæg: 751
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:14
Kort karma: 290
Likede indlæg: 2046

Re: Trænings-sniksnak-tråd

Indlægaf Marichen12 » 24. jul 2016, 14:44

Pandesteg skrev:
Marichen12 skrev:
Oddinary skrev:
Pandesteg skrev:Ja for nogle uger siden! Sakser lige mit indlæg fra resultattråden:

Pandesteg skrev:Nå nu fik jeg prøvet boksetræning og det tror jeg var en engangsfornøjelse... Der var vildt meget "find lige sammen 2 og 2 eller 6 og 6 osv" og alle andre end mig var kommet i større eller mindre grupper. Og jeg hader sådan noget med at skulle gå tiggergang og spørge "undskyld, gider du træne med mig/må jeg være med her" - det gider jeg bare ikke. :(
Men træningen var sådan det udemærket, men jeg er i alt for god form til at synes det var hårdt andet end i armene. Medmindre det giver bagslag af helvede til i morgen :-D


Argh, det lyder forfærdeligt. :D Tak for tilbagemeldingen. Hvis det kun er sådan moderat cardio-agtigt hårdt, og samtidigt ikke specielt sjovt, har jeg ikke noget stort behov for at melde mig til lige foreløbig. :genert:


Nu er det lidt tid siden du har skrevet, men vil da lige give mit besyv med. Jeg kommer altid alene når jeg er til boksning i FW og jeg oplever slet ikke at jeg skal gå "tiggergang". Og jeg synes det er mere end moderat cardio, men det afhænger måske af hvor/hvem man træner hos...jeg ELSKER at man ikke skal ramme et eller andet tempo/koreografi og jeg giver den alt hvad jeg har i mig :genert: Boksning er mit favorit hold på lige linje med HIT :dåne:


Altså selvfølgelig er det afhængig af hvem man træner hos - ligesom alle de andre hold, det synes jeg lidt siger sig selv :) man må jo bare prøve sig frem.


Ja da, det var heller ikke for at nedgøre din oplevelse eller noget, ville bare dele mit synspunkt :genert: Og jeg har bokset i FW siden det første center åbnede og har kun positive oplevelser med :)
0
Mor til 4... :pompom: :preggo1:
Oddinary
Indlæg: 573
Tilmeldt: 15. jan 2016, 16:08
Kort karma: 57
Likede indlæg: 679

Re: Trænings-sniksnak-tråd

Indlægaf Oddinary » 3. aug 2016, 10:36

Jeg er så træt af at blive korrigeret af Fitness World-instruktører. Ikke det at blive rettet på - jeg vil gerne gøre det rigtigt. Men det at de aldrig er enige. Den ene halvdel mener, jeg skal have mere afstand mellem benene i lunges, den anden halvdel at jeg skal have mindre. Og nogle mener armene skal helt ud i strakt ved bicepcurls, andre at man skal holde lidt før for at skåne albuen. Og så videre. Jeg ved godt, at jeg bare kan holde mig til hold med dem, jeg er "enige" med, men det er ikke altid, det passer ind i skemaet. Oplever I noget lignende?
0
Oddinary
Indlæg: 573
Tilmeldt: 15. jan 2016, 16:08
Kort karma: 57
Likede indlæg: 679

Re: Trænings-sniksnak-tråd

Indlægaf Oddinary » 3. aug 2016, 18:54

Ballademager skrev:
Oddinary skrev:Jeg er så træt af at blive korrigeret af Fitness World-instruktører. Ikke det at blive rettet på - jeg vil gerne gøre det rigtigt. Men det at de aldrig er enige. Den ene halvdel mener, jeg skal have mere afstand mellem benene i lunges, den anden halvdel at jeg skal have mindre. Og nogle mener armene skal helt ud i strakt ved bicepcurls, andre at man skal holde lidt før for at skåne albuen. Og så videre. Jeg ved godt, at jeg bare kan holde mig til hold med dem, jeg er "enige" med, men det er ikke altid, det passer ind i skemaet. Oplever I noget lignende?


Synes ikke, at jeg oplever det så meget. Men vi kører også meget koncepttimer i mit center, så det er ikke op til instruktørerne at bestemme, hvordan øvelserne skal laves.

Måske kunne du snakke med en personlig træner, hvis I har sådan en i centret. De har typisk en længere uddannelse bag sig end mange af instruktørerne, så de ville kunne fortælle dig, hvordan øvelserne skal laves rigtigt.


Ja, men jeg tænker, at det ville blive set som en fornærmelse hvis man ikke retter sig ind, og derudover er jeg ikke glad for at tiltrække opmærksomhed. Jeg har en teori om at dem, der gerne vil have mig mere bredstående, justerer for hvor lange ben, jeg har, og dem der justerer modsat har et mere "one size fits all"-syn på det. Ligeledes tror jeg tit at ting som fx "ikke gå helt ud i strakt arm" og sådan nogle ting er velmenende råd fra folk, der godt kan se på bevægelsen, at jeg er hypermobil, men det hjælper bare ikke noget, når man næste gang får det modsatte at vide fordi ellers får man ikke det optimale ud af det - eller hvad ved jeg.

Altså, det er heller ikke fordi det er en big deal, det er bare i længden lidt belastende med modsatrettede råd. :genert: For det er bogstaveligt talt kun modsigende ting om de samme ting, jeg får at vide. :genert:
0
Brugeravatar
Frk. L
Indlæg: 2533
Tilmeldt: 12. aug 2015, 15:12
Kort karma: 342
Geografisk sted: Sdrbronx
Likede indlæg: 3916

Re: Trænings-sniksnak-tråd

Indlægaf Frk. L » 12. aug 2016, 18:58

Med 33 dages træning i træk, vil jeg nu smutte til Rhodos med god samvittighed. Planlægger at lave mindst muligt; ligge ved stranden hele dagen og spise alt for meget. Har dog pakket løbeskoene, så må vi se om de kommer i brug :D
3
Jeg står i midten nu!
Brugeravatar
Torn
Indlæg: 2816
Tilmeldt: 29. dec 2015, 10:21
Kort karma: 169
Likede indlæg: 3437

Re: Trænings-sniksnak-tråd

Indlægaf Torn » 13. aug 2016, 11:20

Jeg har fået en rigtig god rytme. Træner 65 minutter tirsdag, torsdag og søndag. Åh, jeg håber det varer ved!
5
Petrix
Indlæg: 3740
Tilmeldt: 8. apr 2016, 18:00
Kort karma: 174
Likede indlæg: 3624

Re: Trænings-sniksnak-tråd

Indlægaf Petrix » 13. aug 2016, 12:48

Fräulein L. skrev:Med 33 dages træning i træk, vil jeg nu smutte til Rhodos med god samvittighed. Planlægger at lave mindst muligt; ligge ved stranden hele dagen og spise alt for meget. Har dog pakket løbeskoene, så må vi se om de kommer i brug :D


Selvfølgelig skal du da holde træningen vedlige når du er på ferie. Du er jo på ferie fra dit job og ikke på ferie fra dig selv.
0
27102021
Brugeravatar
Torn
Indlæg: 2816
Tilmeldt: 29. dec 2015, 10:21
Kort karma: 169
Likede indlæg: 3437

Re: Trænings-sniksnak-tråd

Indlægaf Torn » 26. aug 2016, 12:30

Når jeg laver stivbenet dødløft får jeg sådan nogle slag i venstre håndled og underarm. Jeg træner tungt og det er nok i forbindelse med vægten, at det sker. Jeg holder korrekt, er fokuseret på mine håndled og bruger generelt meget tid på teknik. Er jeg nødt til at bruge håndledsbeskyttere eller kan jeg gøre noget andet teknisk? Det hjælper ikke at skifte grebet/mixgreb.
0
Oddinary
Indlæg: 573
Tilmeldt: 15. jan 2016, 16:08
Kort karma: 57
Likede indlæg: 679

Re: Trænings-sniksnak-tråd

Indlægaf Oddinary » 19. sep 2016, 16:04

Kan I anbefale nogle træningstshirts, der ikke er helt vildt uflatterende? Er der et særligt materiale, der ikke klistrer til ens krop ligesom et badeforhæng? :D Jeg plejer bare at bruge nogle basic H&M bomulds-agtige-nogen, men jeg er kommet til det stadie, hvor jeg virkelig har brug for noget "dry fit". :genert:
0

Tilbage til "Fit og/eller lækker"