Side 18 af 21

Re: Trænings-sniksnak-tråd

: 22. jul 2016, 17:14
af Frk. L
Hey - er der mon stadig liv i tråden?

Har brug for lidt hjælp til mine trænings-sko. De er begyndt at stinke helt vildt. Gælder både mine spinningsko og almindelig sko. What to do? Kan man købe et eller andet til at sprøjte i dem?

Re: Trænings-sniksnak-tråd

: 24. jul 2016, 12:20
af Marichen12
Oddinary skrev:
Pandesteg skrev:Ja for nogle uger siden! Sakser lige mit indlæg fra resultattråden:

Pandesteg skrev:Nå nu fik jeg prøvet boksetræning og det tror jeg var en engangsfornøjelse... Der var vildt meget "find lige sammen 2 og 2 eller 6 og 6 osv" og alle andre end mig var kommet i større eller mindre grupper. Og jeg hader sådan noget med at skulle gå tiggergang og spørge "undskyld, gider du træne med mig/må jeg være med her" - det gider jeg bare ikke. :(
Men træningen var sådan det udemærket, men jeg er i alt for god form til at synes det var hårdt andet end i armene. Medmindre det giver bagslag af helvede til i morgen :-D


Argh, det lyder forfærdeligt. :D Tak for tilbagemeldingen. Hvis det kun er sådan moderat cardio-agtigt hårdt, og samtidigt ikke specielt sjovt, har jeg ikke noget stort behov for at melde mig til lige foreløbig. :genert:


Nu er det lidt tid siden du har skrevet, men vil da lige give mit besyv med. Jeg kommer altid alene når jeg er til boksning i FW og jeg oplever slet ikke at jeg skal gå "tiggergang". Og jeg synes det er mere end moderat cardio, men det afhænger måske af hvor/hvem man træner hos...jeg ELSKER at man ikke skal ramme et eller andet tempo/koreografi og jeg giver den alt hvad jeg har i mig :genert: Boksning er mit favorit hold på lige linje med HIT :dåne:

Re: Trænings-sniksnak-tråd

: 24. jul 2016, 14:25
af Pandesteg
Marichen12 skrev:
Oddinary skrev:
Pandesteg skrev:Ja for nogle uger siden! Sakser lige mit indlæg fra resultattråden:

Pandesteg skrev:Nå nu fik jeg prøvet boksetræning og det tror jeg var en engangsfornøjelse... Der var vildt meget "find lige sammen 2 og 2 eller 6 og 6 osv" og alle andre end mig var kommet i større eller mindre grupper. Og jeg hader sådan noget med at skulle gå tiggergang og spørge "undskyld, gider du træne med mig/må jeg være med her" - det gider jeg bare ikke. :(
Men træningen var sådan det udemærket, men jeg er i alt for god form til at synes det var hårdt andet end i armene. Medmindre det giver bagslag af helvede til i morgen :-D


Argh, det lyder forfærdeligt. :D Tak for tilbagemeldingen. Hvis det kun er sådan moderat cardio-agtigt hårdt, og samtidigt ikke specielt sjovt, har jeg ikke noget stort behov for at melde mig til lige foreløbig. :genert:


Nu er det lidt tid siden du har skrevet, men vil da lige give mit besyv med. Jeg kommer altid alene når jeg er til boksning i FW og jeg oplever slet ikke at jeg skal gå "tiggergang". Og jeg synes det er mere end moderat cardio, men det afhænger måske af hvor/hvem man træner hos...jeg ELSKER at man ikke skal ramme et eller andet tempo/koreografi og jeg giver den alt hvad jeg har i mig :genert: Boksning er mit favorit hold på lige linje med HIT :dåne:


Altså selvfølgelig er det afhængig af hvem man træner hos - ligesom alle de andre hold, det synes jeg lidt siger sig selv :) man må jo bare prøve sig frem.

Re: Trænings-sniksnak-tråd

: 24. jul 2016, 14:44
af Marichen12
Pandesteg skrev:
Marichen12 skrev:
Oddinary skrev:
Pandesteg skrev:Ja for nogle uger siden! Sakser lige mit indlæg fra resultattråden:

Pandesteg skrev:Nå nu fik jeg prøvet boksetræning og det tror jeg var en engangsfornøjelse... Der var vildt meget "find lige sammen 2 og 2 eller 6 og 6 osv" og alle andre end mig var kommet i større eller mindre grupper. Og jeg hader sådan noget med at skulle gå tiggergang og spørge "undskyld, gider du træne med mig/må jeg være med her" - det gider jeg bare ikke. :(
Men træningen var sådan det udemærket, men jeg er i alt for god form til at synes det var hårdt andet end i armene. Medmindre det giver bagslag af helvede til i morgen :-D


Argh, det lyder forfærdeligt. :D Tak for tilbagemeldingen. Hvis det kun er sådan moderat cardio-agtigt hårdt, og samtidigt ikke specielt sjovt, har jeg ikke noget stort behov for at melde mig til lige foreløbig. :genert:


Nu er det lidt tid siden du har skrevet, men vil da lige give mit besyv med. Jeg kommer altid alene når jeg er til boksning i FW og jeg oplever slet ikke at jeg skal gå "tiggergang". Og jeg synes det er mere end moderat cardio, men det afhænger måske af hvor/hvem man træner hos...jeg ELSKER at man ikke skal ramme et eller andet tempo/koreografi og jeg giver den alt hvad jeg har i mig :genert: Boksning er mit favorit hold på lige linje med HIT :dåne:


Altså selvfølgelig er det afhængig af hvem man træner hos - ligesom alle de andre hold, det synes jeg lidt siger sig selv :) man må jo bare prøve sig frem.


Ja da, det var heller ikke for at nedgøre din oplevelse eller noget, ville bare dele mit synspunkt :genert: Og jeg har bokset i FW siden det første center åbnede og har kun positive oplevelser med :)

Re: Trænings-sniksnak-tråd

: 3. aug 2016, 10:36
af Oddinary
Jeg er så træt af at blive korrigeret af Fitness World-instruktører. Ikke det at blive rettet på - jeg vil gerne gøre det rigtigt. Men det at de aldrig er enige. Den ene halvdel mener, jeg skal have mere afstand mellem benene i lunges, den anden halvdel at jeg skal have mindre. Og nogle mener armene skal helt ud i strakt ved bicepcurls, andre at man skal holde lidt før for at skåne albuen. Og så videre. Jeg ved godt, at jeg bare kan holde mig til hold med dem, jeg er "enige" med, men det er ikke altid, det passer ind i skemaet. Oplever I noget lignende?

Re: Trænings-sniksnak-tråd

: 3. aug 2016, 18:54
af Oddinary
Ballademager skrev:
Oddinary skrev:Jeg er så træt af at blive korrigeret af Fitness World-instruktører. Ikke det at blive rettet på - jeg vil gerne gøre det rigtigt. Men det at de aldrig er enige. Den ene halvdel mener, jeg skal have mere afstand mellem benene i lunges, den anden halvdel at jeg skal have mindre. Og nogle mener armene skal helt ud i strakt ved bicepcurls, andre at man skal holde lidt før for at skåne albuen. Og så videre. Jeg ved godt, at jeg bare kan holde mig til hold med dem, jeg er "enige" med, men det er ikke altid, det passer ind i skemaet. Oplever I noget lignende?


Synes ikke, at jeg oplever det så meget. Men vi kører også meget koncepttimer i mit center, så det er ikke op til instruktørerne at bestemme, hvordan øvelserne skal laves.

Måske kunne du snakke med en personlig træner, hvis I har sådan en i centret. De har typisk en længere uddannelse bag sig end mange af instruktørerne, så de ville kunne fortælle dig, hvordan øvelserne skal laves rigtigt.


Ja, men jeg tænker, at det ville blive set som en fornærmelse hvis man ikke retter sig ind, og derudover er jeg ikke glad for at tiltrække opmærksomhed. Jeg har en teori om at dem, der gerne vil have mig mere bredstående, justerer for hvor lange ben, jeg har, og dem der justerer modsat har et mere "one size fits all"-syn på det. Ligeledes tror jeg tit at ting som fx "ikke gå helt ud i strakt arm" og sådan nogle ting er velmenende råd fra folk, der godt kan se på bevægelsen, at jeg er hypermobil, men det hjælper bare ikke noget, når man næste gang får det modsatte at vide fordi ellers får man ikke det optimale ud af det - eller hvad ved jeg.

Altså, det er heller ikke fordi det er en big deal, det er bare i længden lidt belastende med modsatrettede råd. :genert: For det er bogstaveligt talt kun modsigende ting om de samme ting, jeg får at vide. :genert:

Re: Trænings-sniksnak-tråd

: 12. aug 2016, 18:58
af Frk. L
Med 33 dages træning i træk, vil jeg nu smutte til Rhodos med god samvittighed. Planlægger at lave mindst muligt; ligge ved stranden hele dagen og spise alt for meget. Har dog pakket løbeskoene, så må vi se om de kommer i brug :D

Re: Trænings-sniksnak-tråd

: 13. aug 2016, 11:20
af Torn
Jeg har fået en rigtig god rytme. Træner 65 minutter tirsdag, torsdag og søndag. Åh, jeg håber det varer ved!

Re: Trænings-sniksnak-tråd

: 13. aug 2016, 12:48
af Petrix
Fräulein L. skrev:Med 33 dages træning i træk, vil jeg nu smutte til Rhodos med god samvittighed. Planlægger at lave mindst muligt; ligge ved stranden hele dagen og spise alt for meget. Har dog pakket løbeskoene, så må vi se om de kommer i brug :D


Selvfølgelig skal du da holde træningen vedlige når du er på ferie. Du er jo på ferie fra dit job og ikke på ferie fra dig selv.

Re: Trænings-sniksnak-tråd

: 26. aug 2016, 12:30
af Torn
Når jeg laver stivbenet dødløft får jeg sådan nogle slag i venstre håndled og underarm. Jeg træner tungt og det er nok i forbindelse med vægten, at det sker. Jeg holder korrekt, er fokuseret på mine håndled og bruger generelt meget tid på teknik. Er jeg nødt til at bruge håndledsbeskyttere eller kan jeg gøre noget andet teknisk? Det hjælper ikke at skifte grebet/mixgreb.

Re: Trænings-sniksnak-tråd

: 19. sep 2016, 16:04
af Oddinary
Kan I anbefale nogle træningstshirts, der ikke er helt vildt uflatterende? Er der et særligt materiale, der ikke klistrer til ens krop ligesom et badeforhæng? :D Jeg plejer bare at bruge nogle basic H&M bomulds-agtige-nogen, men jeg er kommet til det stadie, hvor jeg virkelig har brug for noget "dry fit". :genert:

Re: Trænings-sniksnak-tråd

: 20. sep 2016, 21:17
af HappyHippo
Jeg har nogle Tshirts og toppe fra UA der ikke sidder til eller klistrer på kroppen. De er ofte på tilbud til billige penge

Re: Trænings-sniksnak-tråd

: 17. apr 2017, 11:53
af Oddinary
Hey, er der nogen af jer, der kommer i FW, der har prøvet "Strength"? Hvad kan jeg forvente, foregår det fx i holdsalen?

Re: Trænings-sniksnak-tråd

: 28. apr 2017, 06:05
af Pandesteg
Oddinary skrev:Hey, er der nogen af jer, der kommer i FW, der har prøvet "Strength"? Hvad kan jeg forvente, foregår det fx i holdsalen?


Jeg har ikke prøvet det, men er ret sikker på at det foregår i holdsal ja... Jeg tænker, det er lidt a la bodyfit, bare med mere vægt. Men er ikke sikker.

Re: Trænings-sniksnak-tråd

: 28. apr 2017, 08:59
af Frk. L
Oddinary skrev:Hey, er der nogen af jer, der kommer i FW, der har prøvet "Strength"? Hvad kan jeg forvente, foregår det fx i holdsalen?


Hey :)

Jeg har prøvet det, og er vild med det!

Det foregår i holdsalen. Og er mange af de øvelser du kender hvis du går til pump. Det er så bare med mere vægt og færre gentagelse. Det er delt op i forskellige bloks, hvor der fx er tre forskellige øvelser, hvor vi skal lave 12 gentagelser i eget tempo, før man går videre til næste øvelse. Det gentages så et bestemt antal runder eller et bestemt antal minutter - før der er nye øvelser. Der er både bloks med styrke og puls.

Håber det gav mening - ellers spørg endelig :)