Trænings-sniksnak-tråd

Hvor mange agurker går der på en asparges? Og hvor langt skal man løbe for at brænde den af? Snak løs om træning og kost.
Mirabella
Kort karma: 18
Likede indlæg: 183

Re: Trænings-sniksnak-tråd

Indlægaf Mirabella » 26. jul 2017, 08:25

Ballademager skrev:
Mirabella skrev:
Ballademager skrev:Jeg tænker, at det med at træne i fitness eller ej også afhænger lidt af, hvordan det passer ind i ens hverdagslogistik og hvor omfattende et projekt, det er at komme af sted. Hvis transporten enten er lang eller det ikke ligger godt i forhold til job / familieliv, så bliver det måske lidt for omfattende og svært at få til at fungere. Hvis det så samtidig ikke rigtigt fungerer, når man er der, så er det måske ikke så motiverende.

Mirabella, hvis jeg var dig, så ville jeg nok prøve et par styrkehold (Pump eller lignende), for lige at få prøvet nogle forskellige øvelser af. Dels for inspirationen og for at få styr på at lave øvelserne rigtigt, inden du kører på med hjemmetræning. Hvis du udfører dem forkert virker de i bedste fald ikke ordentligt, i værste fald kan det give skader.

Jeg har skam været til mange pump timer i min tid, problemet er bare at de timer der udbydes i fitnesscenteret af mit ynglingshold (bodypump) er kraftigt reduceret og det derfor er svært at få logistikken til at hænge sammen, desuden arbejder jeg primært aften og holdudbuddet i forhold til de hold jeg vil bruge, er nærmest ikke eksisterende mellem 8-12. Når jeg arbejder dag, så er det som regel efter en koldbøttevagt (8timer mellem fri og start, og jeg sover sjældent mere end 3 timer, derfor har jeg brug for at tage hjem og sove hvor jeg først er mentalt klar til træning omkring 21-tiden, der er der så heller ingen hold.

Når jeg siger at det er nemmere og hyggeligere, så kan jeg ikke se at der implicit i det ligger at jeg "slapper af" træning kan godt være hyggeligt - også hård træning.

Har jeg sagt det? Jeg skrev netop, at jeg godt kan forstå, hvis logistikken ikke fungerer.

Jeg synes næsten altid, at det er hyggeligt at træne - selvom det er helt enormt hårdt. For mig et det bare hyggeligst, hvis jeg er omgivet af andre, det også sveder :D Men det er jo meget individuelt, hvad det fungerer bedst for en.

Nej det har du ikke sagt, det var den præmis en anden havde sat op og som for mig åbnede diskussionen.
0
JoyNips
Kort karma: 944
Likede indlæg: 19752

Indlægaf JoyNips » 26. jul 2017, 08:45

Mirabella skrev:Nedladende spydige mennesker har som regel også svært ved at sige undskyld, de skal lige have en ekstra krølle på for at fortsætte med at mobbe.

Fortsætte mobning? Jeg skrev for søren da at jeg beklagede. Hvis dét er at mobbe, så er du altså ualmindelig tung at danse med.
0
Mirabella

Indlægaf Mirabella » 26. jul 2017, 08:55

JoyNips skrev:
Mirabella skrev:Nedladende spydige mennesker har som regel også svært ved at sige undskyld, de skal lige have en ekstra krølle på for at fortsætte med at mobbe.

Fortsætte mobning? Jeg skrev for søren da at jeg beklagede. Hvis dét er at mobbe, så er du altså ualmindelig tung at danse med.

---og fortsætter.
0
Mirabella

Indlægaf Mirabella » 26. jul 2017, 10:38

Ballademager skrev:Kunne vi få tråden tilbage på sporet? Tak.

Gerne.

Jeg har netop modtaget mine træningsting med GLS havde egentlig forventet at jeg selv skulle bære det op til 4.sal og dermed starte ud med træning allerede der - men næh de havde dælme båret alle 4 pakker op :D
1
Brugeravatar
NejJegErIkkeAsiat
Kort karma: 284
Geografisk sted: Hafnia
Likede indlæg: 5198

Indlægaf NejJegErIkkeAsiat » 2. aug 2017, 12:34

Nu har jeg ikke indtryk af at der er så mange crossfittere herinde. Men man ved jo aldrig :D
Hvis der er, og de tilfældigvis er medlem af CrossfitCPH, er der så nogen der har tilmeldt sig Muscle Challenge de næste 8 uger?
0
Brugeravatar
Joe
Kort karma: 570
Likede indlæg: 8182

Indlægaf Joe » 12. nov 2017, 19:31

Kan I anbefale et hjemmetræningsprogram? Gerne via youtube, hvis muligt.
0
B. 22.09.18

... og simpelthen det bedste, der ku’ ske.
Brugeravatar
Mangoness
Kort karma: 408
Likede indlæg: 7419

Indlægaf Mangoness » 12. nov 2017, 20:05

Joe skrev:Kan I anbefale et hjemmetræningsprogram? Gerne via youtube, hvis muligt.

Jeg ville have anbefalet Jillian Michaels workout videoer fra BeFit på YouTube - men det ser ud til, at de er blevet slettet :gruble:

Ellers har BeFit og Blogilates generelt en del at vælge imellem.
0
Jeg elsker dig lille sølvpapirshat-smiley :love:

Billede

Persnikedy skrev:Hvis jeg en dag føler at mine fødder er løg så skal de da være løg :lol:

Cheese Billede
Brugeravatar
Torn
Kort karma: 107
Likede indlæg: 1772

Indlægaf Torn » 26. jan 2018, 09:12

Hvordan gør I med hviledag mellem træningerne?

Jeg træner helst 5-6 gange i ugen og det har jeg gjort regelmæssigt i 10 måneder. Jeg får dermed ikke ret mange hviledag lagt ind. Jeg træner langt hellere styrketræning (et program på 55 minutter, hvor jeg kommer igennem hele kroppen med vægtstang) end diverse konditionstræning, men jeg forsøger at veksle mellem styrketræning - løb - spinning. Der sker bare ret ofte, at jeg styrketræner programmet to dage i træk. Tror I det er dumt? Jeg føler ikke, at jeg har bruge for hviledagen, selvom jeg naturligvis godt kan have ømme muskler fra dagen før.
0
D.itsen
Kort karma: 410
Geografisk sted: North Carolina, USA
Likede indlæg: 5466

Indlægaf D.itsen » 26. jan 2018, 10:09

Hvis du vil være stærkere eller større, så skal dine muskler have 48 timers ro imellem. Selvfølgelig u der forudsætning du ikke træner meget lidt. Hvis du vil styrketræne så ofte, hvorfor så ikke køre et to eller tresplit program?
2
UH UH UH UH KORT :love:

Bor i North Carolina, USA
Brugeravatar
Torn

Indlægaf Torn » 26. jan 2018, 12:25

Jeg træner på hold, hvor de kører helkropsprogram. Jeg har ikke lyst til at styrketræne uden holdtræner.
Jeg træner ret hårdt, altså forsøger at nå max.rep. inden for det tredje eller fjerde sæt.

Det virker sådan set nu uden de 48 timers hvile (min muskelmasse vokser målbart og synligt), men måske det ville gå endnu hurtigere med hvilen.
0
D.itsen

Indlægaf D.itsen » 26. jan 2018, 12:27

Nå Max reps? Hvad er det for et hold?
0

Brugeravatar
Torn

Indlægaf Torn » 26. jan 2018, 13:58

D.itsen skrev:Nå Max reps? Hvad er det for et hold?

Ja, sandsynligvis. Træneren kalder det bare maximum repetition. Det er nok det samme? BodyFit i FW.
0
D.itsen

Indlægaf D.itsen » 26. jan 2018, 14:13

Torn skrev:
D.itsen skrev:Nå Max reps? Hvad er det for et hold?

Ja, sandsynligvis. Træneren kalder det bare maximum repetition. Det er nok det samme? BodyFit i FW.

Men hvad betyder det at nå Max reps?
0

Brugeravatar
Torn

Indlægaf Torn » 26. jan 2018, 14:36

Min træner kaldet maximum repetition når vi fx skal køre 8 x øvelse - det må ikke fysisk være muligt for os at tage den 9. gentagelse af øvelsen. Typisk giver jeg op ved 7. gentagelse, men det er fordi jeg overvurderer mig selv.
0
D.itsen

Indlægaf D.itsen » 26. jan 2018, 16:02

Torn skrev:Min træner kaldet maximum repetition når vi fx skal køre 8 x øvelse - det må ikke fysisk være muligt for os at tage den 9. gentagelse af øvelsen. Typisk giver jeg op ved 7. gentagelse, men det er fordi jeg overvurderer mig selv.

Så I putter mere vægt på for hvert sæt?
0

Tilbage til "Fit og/eller lækker"