hvad motivere dig?

Hvor mange agurker går der på en asparges? Og hvor langt skal man løbe for at brænde den af? Snak løs om træning og kost.
Brugeravatar
sansera
Indlæg: 827
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:30
Kort karma: 94
Likede indlæg: 3162

hvad motivere dig?

Indlægaf sansera » 16. mar 2017, 09:36

Synes jeg ser mange dele billeder og citater, som skal være motivation til at komme af sted til fitness / spise sundere / gå en tur / drikke vand eller andet der har med sundhed at gøre.
Jeg føler overhoved ikke at de rammer mig og så kom jeg til at tænke over, hvad der så gør og hvad andre finder motivation i. Det kan da ikke passe at jeg er den eneste der er ligeglad med "your only limit is you" osv.

Jeg finder motivation i:
musik
lister (er vild med at kunne hakke af at jeg har gjort noget jeg har planlagt :blush: )
fremskridt der kan måles (jeg kan fx løbe hurtigere eller længere / løfte mere / what ever)
ros (er vild med når min mand siger, at jeg er for sej og at han er stolt af mig)
1
Brugeravatar
Jasmin
Indlæg: 509
Tilmeldt: 14. jun 2016, 09:14
Kort karma: 45
Likede indlæg: 813

Re: hvad motivere dig?

Indlægaf Jasmin » 16. mar 2017, 11:42

Jeg har altid godt kunne lide at være fysisk aktiv.
Efter en hel dag med forelæsninger så er det super fedt at komme ud og brænde noget energi af.
Jeg får det bare mentalt godt bagefter.
0
“Frihed består i at kunne alt det, som ikke skader andre”
Den franske erklæring om menneskerettigheder 1789
Brugeravatar
Stars
Indlæg: 4846
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:11
Kort karma: 188
Likede indlæg: 6406

Re: hvad motivere dig?

Indlægaf Stars » 16. mar 2017, 11:47

Jeg har endnu tilgode at finde en motivation, der holder ift. motion/ sund kost.

Ved rygestoppet var det pakkens: "Rygning ælder din hud" sammen med et kig i forstørrelses-spejlet, der tydeligt viste sandheden i det udsagn.
0
"Vi har .. truffet den beslutning, at vi ikke tager børnene til Danmark, fordi deres forældre har vendt Danmark ryggen og har kæmpet for Islamisk Stat, og dermed har de truffet et valg på deres børns vegne."

Børnenes statsminister?
rosena
Indlæg: 235
Tilmeldt: 13. feb 2016, 11:26
Kort karma: 8
Likede indlæg: 181

Re: hvad motivere dig?

Indlægaf rosena » 16. mar 2017, 19:42

Det jeg primært har brug for motivation til er at holde mig fra sukker.
Der har jeg nu efter mange år fundet noget der har formået at holde mig nogenlunde til ilden i mere end 3 uger. Et kuglesystem inspireret af en, der skrev det herinde.
Derudover har en artikel jeg læste om sukkers virkning på kroppen også sat sine spor i mig ift. at holde igen fremfor de mængder jeg plejer at kunne spise.

Motiveres ikke af ugentlige vejninger. Jeg skal på en måde mærke konsekvensen rimelig hurtigt. Fx ingen kugle i glasset, men en op i stedet.

Kan motiveres til en løbetur bare ved, at jeg bliver mentalt ladet op. Typisk det jeg har brug for efter en arbejdsdag.

Min motivation for at træne regelmæssigt er også at holde kroppen sund og stærk.
1
Brugeravatar
Mangoness
Indlæg: 6480
Tilmeldt: 10. jan 2016, 18:04
Kort karma: 630
Likede indlæg: 14352

Re: hvad motivere dig?

Indlægaf Mangoness » 17. mar 2017, 19:52

Jeg motiveres af ros :blush:
3
Jeg elsker dig lille sølvpapirshat-smiley :love:

Billede

Persnikedy skrev:Hvis jeg en dag føler at mine fødder er løg så skal de da være løg :lol:


Cheese Billede
HappyHippo
Indlæg: 2527
Tilmeldt: 13. aug 2015, 13:16
Kort karma: 170
Likede indlæg: 4376

Re: hvad motivere dig?

Indlægaf HappyHippo » 19. mar 2017, 00:00

Youtube og instagram med træningsprogrammer

Musik
0
Brugeravatar
Joe
Indlæg: 3249
Tilmeldt: 4. sep 2015, 19:03
Kort karma: 754
Likede indlæg: 12359

Re: hvad motivere dig?

Indlægaf Joe » 19. mar 2017, 00:14

At vinde.
Og hvis jeg ikke kan vinde (det har jeg ikke kunnet i snart ti år), så er det hele tiden at nå nye mål. Der skal hele tiden være en eller anden målstreg. En eller anden sejr hele tiden.

Edith: Woow, det var mange omgange af hele tiden. Det viser virkelig hvor utålmodigt et menneske, jeg er.
2
Brugeravatar
Joe
Indlæg: 3249
Tilmeldt: 4. sep 2015, 19:03
Kort karma: 754
Likede indlæg: 12359

Re: hvad motivere dig?

Indlægaf Joe » 19. mar 2017, 11:22

Ballademager skrev:
Joe skrev:At vinde.
Og hvis jeg ikke kan vinde (det har jeg ikke kunnet i snart ti år), så er det hele tiden at nå nye mål. Der skal hele tiden være en eller anden målstreg. En eller anden sejr hele tiden.

Edith: Woow, det var mange omgange af hele tiden. Det viser virkelig hvor utålmodigt et menneske, jeg er.


Kunne det også være at vinde over sig selv? At lære eller træne sig op til noget, hvor man fra starten tænker, at det aldrig kommer til at ske?


Det kunne det sagtens. Men jeg er ikke til de der langstrakte processer. Der skal hele tiden være en målstreg, som jeg siger. Derfor er jeg begyndt at prøve klatring - i det her tilfælde bouldering. Jeg har helt klart ikke noget medfødt talent for det, til gengæld er der jo konstant et mål jeg kan nå.

Men når jeg brugte alle mine teenageår på konkurrencesport, hvor jeg ofte vandt, så har det generelt ikke været nemt at finde en motivation i det der motionssport.
0
D.itsen
Indlæg: 3287
Tilmeldt: 11. aug 2015, 15:23
Kort karma: 561
Geografisk sted: Vestsjælland
Likede indlæg: 8872

Re: hvad motivere dig?

Indlægaf D.itsen » 19. mar 2017, 11:45

Det er en meget lang liste:
- jeg har den bedre min krop, når den kan noget. Jeg glemmer aldrig da ikke kunne løbe 300 meter efter motion havde været ikke-eksisterende i et halvt år. Så længe jeg selv kan bestemme, sker det ikke igen. Jeg er ligeglad med hvor langsomt det går, men jeg vil kunne løbe 5 km
- Jeg kommer fra en familie med nærmest alle livsstilssygdomme i generne og jeg behøver ikke selv være alt for medvirkende til at jeg bliver ramt af det.
- Jeg får ondt i skuldre og håndled hvis jeg ikke bevæger mig
- jeg tager nemt på, så jeg er nødt til at være bevidst om min kost og min motion hvis jeg vil holde vægten. Og jeg gider ikke yoyo vægt, jeg gider ikke skulle købe ny garderobe, jeg gider ikke skulle forholde mig til en væsentlig tykkere mig osv osv osv, så nemmere bare at holde vægten nogenlunde
- mit selvbillede afhænger meget af hvor megetjeg bevæger mig og hvor meget jeg putter i hovedet. Der er intet problem med en slacker-weekend, men ret meget mere end det, så begynder jeg at føle mig utilpas i min krop og synes jeg ser kæmpe ud i spejlet
- mit overskud er større når jeg bevæger mig. Lunten er længere og jeg er gladere. Det samme gælder sådan set i forhold til at min hovedmåltider er nogenlunde fornuftige
- kampen mod uret eller PR. Det er altså lækkert at presse sig selv
- den følelse når man lige - igen - har løftet mest af alle kvinder i træningscenteret. Og mere end en del af mændene. Det er ikke fordi jeg løfter sindssygt meget, men jeg har ret klassisk tilgang til styrketræning. Og det er altså selvfedmepå den gode måde for mig
- den følelse når man slipper en virkelig tung vægt. Jeg har stadig ikke forstået det, tror der er sådan lidt "gorilla slås sig selv på brystet" over det også selvom jeg er helt alene
- jeg kan tage på en uges skiferie, surferferie eller vandreferie uden at blive totalt smadret
- jeg synes jeg er sej
- kæresten synes jeg er sej
- mere eller mindre random mennesker synes jeg er sej
- min krop bliver pænere og min kæreste elsker at jeg er trænet
- kæresten træner også meget og det er noget vi går op i sammen

ha ha, jeg er bidt af det skidt. Jeg er også inde i en virkelig god stime omkring især løb lige nu, så er lidt høj på det.
3
UH UH UH UH KORT :love:

Hjemme i DK igen :banan2:
Petrix
Indlæg: 3740
Tilmeldt: 8. apr 2016, 18:00
Kort karma: 174
Likede indlæg: 3625

Re: hvad motivere dig?

Indlægaf Petrix » 19. mar 2017, 13:53

Jeg føler mig slap, træt og sørgelig hvis ikke jeg motionerer, så derfor holder jeg mig i form.
0
27102021
Oddinary
Indlæg: 573
Tilmeldt: 15. jan 2016, 16:08
Kort karma: 57
Likede indlæg: 679

Re: hvad motivere dig?

Indlægaf Oddinary » 19. mar 2017, 22:12

Jeg har meget hypermobile led. De forvolder mig heldigvis ikke smerter, men jeg havde en lang periode, hvor jeg ikke styrketrænede, og der begyndte de at drille. Fx vrikkede jeg tit om på foden. Der gik det op for mig, at selv om jeg ikke træner hardcore, og nogle gange har halvlallede perioder, hvor jeg ikke kommer så meget afsted, så har det en mærkbar sundhedsfremmende effekt for mig. Og jeg gider ikke være en af dem, der får en masse smerter i bevægeapparatet, jeg gider ikke være kronisk smertepatient, og jeg gider ikke være begrænset i mine bevægelser. Så jeg er bare blevet bevidst om, at det er ret nice at være rask med stabile led og bærende muskulatur, og det vil jeg sgu gerne beholde, så det må jeg hellere blive ved med.
0
Brugeravatar
sansera
Indlæg: 827
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:30
Kort karma: 94
Likede indlæg: 3162

Re: hvad motivere dig?

Indlægaf sansera » 24. mar 2017, 09:04

uh - og så bliver jeg motiveret af, at mit tøj sidder flottere på min krop når jeg træner. Vægtmæssigt er der ikke den store forskel, men i spejlet kan det fandme ses, når den lille sorte bodycon kjole skal på.
0
Akehurst2
Indlæg: 14128
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40535

Re: hvad motivere dig?

Indlægaf Akehurst2 » 24. mar 2017, 10:21

Tallene på vægten :blush: Og ja, det er en dum motivation, men det virker på mig.

Jeg bliver også virkelig glad, når jeg pludselig kan løbe længere eller hurtigere, eller kan udføre nye øvelser eller flere gentagelser eller løfte mere, men det motiverer i mindre grad end vægten.
0
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7062
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1430
Likede indlæg: 13274

Re: hvad motivere dig?

Indlægaf Rapfisk » 24. mar 2017, 11:33

Jeg har aldrig været fysisk aktiv eller fundet glæde ved det. Som barn gik jeg først, da jeg næsten var i børnehave, og gennem min skoletid har idræts- og svømmetimer været en række af konstante nederlag. Jeg gik til flere sportsgrene, men så snart der kom et konkurrenceelement i det, faldt jeg bagud og holdt op.

Som voksen har det været rigtig godt at opleve, at jeg kan komme i fitnesscenteret og være der på mit eget niveau. Det kan godt være, at jeg har de letteste vægte eller danser til højre, når alle andre går til venstre og ikke lærer det efter mange timer, men jeg kan finde motivationen i at vide, at jeg stadig gør det bedre end at sidde i sofaen. Jeg kan også nyde musikken til dans eller indadvendtheden i yoga.

På et mere generelt plan motiveres jeg af pænt tøj og tanken om, hvor fint det sidder, når det passer.
3
Livslinjen: 70 201 201
Brugeravatar
billiebean
Indlæg: 3416
Tilmeldt: 11. dec 2015, 11:29
Kort karma: 332
Likede indlæg: 4382

Re: hvad motivere dig?

Indlægaf billiebean » 8. apr 2017, 18:15

- Jeg bliver motiveret af træning der indeholder noget med rytme, kropsbevidsthed og sekvenser. Fx dans, yoga eller gymnastik.
- Jeg motiveres i højere grad af selve processen og hvor fed den er end af når jeg når et mål. Jeg afskyr og demotiveres totalt af konkurrence.
- Og lidt forfængeligt men motiveres også af at se en fysisk forskel og at tøjet sidder bedre.
1

Tilbage til "Fit og/eller lækker"