hvad motivere dig?

Hvor mange agurker går der på en asparges? Og hvor langt skal man løbe for at brænde den af? Snak løs om træning og kost.
Popfar
Indlæg: 1
Tilmeldt: 15. mar 2017, 21:18
Kort karma: 0
Likede indlæg: 1

Re: hvad motivere dig?

Indlægaf Popfar » 11. apr 2017, 05:12

Motiveres af flere ting:

Jeg prøver at løbe fra døden/alderen - "Løbere dør unge ... i en høj alder."
Jeg synes det er totalt blæret at kunne løbe længere end de unge mænd på mit arbejde.
Tydelige mål er helt afgørende for mig. Konkret halvmaraton i Boston i juli måned.
1
Brugeravatar
Cupid Carries A Gun
Indlæg: 133
Tilmeldt: 13. nov 2016, 11:25
Kort karma: 4
Likede indlæg: 154

Re: hvad motivere dig?

Indlægaf Cupid Carries A Gun » 11. apr 2017, 17:32

Jeg træner ikke fordi jeg skal tabe mig. Jeg træner for at opbygge flere muskler og for at forblive sund.

Motivation er når jeg kigger mig selv i spejlet. Jeg kan se der sker noget og at min krop ændrer sig. Jeg er vild med at jeg kan bruge min krop som skulptur og forme den som jeg vil.

Jeg træner fordi jeg føler mig fantastisk til mode når jeg har træner intenst i nogle timer. Jeg har behov for adrenalin-kicket hver dag.

(Og så er det mere legalt at spise lidt usundt) :P
1
I should be dealing with my demons, instead I am dancing with them.
Brugeravatar
Novella
Indlæg: 1930
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:21
Kort karma: 488
Likede indlæg: 5499

Re: hvad motivere dig?

Indlægaf Novella » 13. apr 2017, 18:15

Min alder og erkendelsen af, at det er nu, jeg sætter ind på kontoen til min alderdom. Jeg løfter vægte for 60-års-Novellas arme, ryg og førlighed og dyrker pulstræning for 70-års-Novellas hjerte og mentale helbred. Jeg nyder at løfte noget tungt og mærke fibrene spænde som fjedre, og SÅ er den der, og benene strækker og skubber hundrede kilo op. Jeg nyder at tage løbeskoene på og nærmest mærke kroppen vrinske fornøjet, så snart jeg sætter ud. Uanset hvor træt jeg har været, har jeg altid fået det bedre af lidt motion.
3
Brugeravatar
Anilara
Indlæg: 3749
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:43
Kort karma: 553
Likede indlæg: 8167

Re: hvad motivere dig?

Indlægaf Anilara » 13. apr 2017, 21:40

Mit spejlbillede.
Hvis jeg er utilfreds, er jeg motiveret.
0
Brugeravatar
Chachacha
Indlæg: 705
Tilmeldt: 3. sep 2015, 00:51
Kort karma: 104
Likede indlæg: 2116

Re: hvad motivere dig?

Indlægaf Chachacha » 13. apr 2017, 22:02

For mig er det følelsen af god samvittighed, der fylder meget. Jeg oplever fx ikke fysisk velvære af at intervalløbe (nej, jeg har det ikke helt fantaaaastisk efter en løbetur. Jeg er opkogt, mit hoved pulserer og jeg føler mig egentlig småsvimmel). Men det at vide, at jeg har gjort noget godt for mig selv er motiverende.

Når jeg dyrker yoga, hvilket jeg trods alt har et langt bedre forhold til end løb, motiverer det mig at mærke min krop og hvad den kan.

Jeg kan generelt langt bedre lide styrke end end pulstræning. Men man skal jo have pulsen op, så jeg tvinger mig selv til det...
0
Hewlett
Indlæg: 1445
Tilmeldt: 30. apr 2016, 19:33
Kort karma: 99
Likede indlæg: 4341

Re: hvad motivere dig?

Indlægaf Hewlett » 16. apr 2017, 10:18

Jeg motiveres af min progression.
Da jeg først startede ned styrketræning syntes jeg det var hårdt at squatte med en tom vægtstang på 15kg.
I dag er 15kg den allerførste opvarmning.

Jeg motiveres også af, at se andre kvinder løfte enten mere eller mindre end mig.

Et eksempel: jeg stod og dødløftede da en "ny" kom over og spurgte mig, om hun måtte prøve at løfte min vægtstang. Hun kunne ikke engang få den fri fra gulvet. Det var sindssygt motiverende for mig, for jeg blev pludselig mindet om, at jeg var hende for lidt over et år siden - og nu er min krop blevet så meget stærkere.

Bagefter havde vi så en god snak om, hvor hurtigt kroppen bliver stærkere - især i starten.
Så forhåbentligt gik hun også motiveret derfra :)
0
Brugeravatar
Little_Woman
Indlæg: 3391
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:53
Kort karma: 923
Likede indlæg: 10537

Re: hvad motivere dig?

Indlægaf Little_Woman » 16. apr 2017, 13:11

Jeg motiveres af at vide, at jeg gør noget godt for min krop og mig selv. Pt dyrker jeg ikke noget, jeg har et knæ der driller og føler mig ikke klar til at begynde at løbe igen. Til gengæld cykler jeg mindst 15 km alle hverdage og vinterbader - sidstnævnte for velvære og 'jeg gør noget andet end at sidde i sofaen'-følelsen. Den er guld værd, så kan det godt være maven er blød og lårene store, men jeg er et aktivt og velbefindende menneske, udenpå og indeni.
1
Nu med fugl

Otto, 16.11.18 :lun:
Dobbeltkonfekt
Indlæg: 176
Tilmeldt: 6. aug 2016, 15:24
Kort karma: 57
Likede indlæg: 422

Re: hvad motivere dig?

Indlægaf Dobbeltkonfekt » 16. maj 2017, 13:05

rosena skrev:...Der har jeg nu efter mange år fundet noget der har formået at holde mig nogenlunde til ilden i mere end 3 uger. Et kuglesystem inspireret af en, der skrev det herinde..


Vil du ikke uddybe det kuglesystem? :gruble: Det lyder som noget, jeg godt kunne blive inspireret af :genert:
0
Brugeravatar
NejJegErIkkeAsiat
Indlæg: 2568
Tilmeldt: 11. maj 2016, 10:08
Kort karma: 351
Geografisk sted: Hafnia
Likede indlæg: 7610

Re: hvad motivere dig?

Indlægaf NejJegErIkkeAsiat » 16. maj 2017, 13:29

Resultater. Både i styrke og udseende.
1

Tilbage til "Fit og/eller lækker"