Taber fedt men ikke kilo

Hvor mange agurker går der på en asparges? Og hvor langt skal man løbe for at brænde den af? Snak løs om træning og kost.
Brugeravatar
Daphne
Kort karma: 576
Likede indlæg: 3559

Taber fedt men ikke kilo

Indlægaf Daphne » 12. apr 2017, 09:46

Ja jeg undrer mig lidt over, hvad min krop egentlig har gang i. Jeg gik i gang med en kostændring d. 26. marts. Vægten gik støt nedad og d. 3. april havde jeg tabt 3,6 kilo. Dejligt. Jeg fik så menstruation og jeg ved jo at det kan lave lidt rod i systemet, og på trods af at jeg har spist præcis lige så fint som de andre dage, så tog jeg på. Mens sluttede for nogle dage siden, men vægten opfører sig stadig mærkeligt.... jeg ligger på 3 kg's vægttab i alt lige nu. Jeg kan heldigvis se, at min fedtprocent har været konstant faldende hele perioden, imens vand- og muskelprocenter har været opadgående. Men jeg er endnu ikke begyndt med træning. Kunne forstå at kiloene kunne drille, hvis jeg byggede masser af muskler på, men det gør jeg jo slet ikke.
Må indrømme at jeg fatter lidt hat af det hele - jeg har rigtig mange kilo at tabe igen, så at ramme en stilstand kilomæssigt allerede, det er lidt hårdt. Er glad for at jeg har målt procenterne undervejs, for ellers ville jeg da være helt under gulvbrædderne. Jeg kan mærke tøj osv. sidder bedre, men jeg vil jo også gerne se kiloene komme af. Nogen der kan kaste lidt lys over, hvad det er der sker?
0
Brugeravatar
Neenah
Kort karma: 694
Likede indlæg: 7835

Re: Taber fedt men ikke kilo

Indlægaf Neenah » 12. apr 2017, 10:08

Det er meget normalt med en stilstand ind i mellem. Du har tabt 3 kg på omkring 3 uger - det er da rigtig flot. De første uger taber man altid mere fordi man taber væske, så det er slet ikke unormalt at vægten står lidt stille. Hav tålmodighed - det er en maraton, ikke en sprint, og det er ikke hensigtsmæssigt at tabe sig for hurtigt.
3
Brugeravatar
Pandesteg
Kort karma: 1594
Likede indlæg: 22166

Indlægaf Pandesteg » 12. apr 2017, 11:44

Du har været i gang i 2,5 uge? Tålmodighed er altafgørende. Du vil opleve at vægten ikke altid afspejler din indsats, men det er i det lange seje træk resultaterne viser sig.
3
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
Daphne
Kort karma: 576
Likede indlæg: 3559

Indlægaf Daphne » 12. apr 2017, 12:06

Tak. Jeg ved godt at det er relativt kort tid, men jeg har rigtig mange kilo at tabe af, og derfor går det også hurtigt i starten (og især når man smider væske) - jeg har aldrig været ude for, at det bare står stille på den måde så tidligt i forløbet. Jeg har været i gang med vægttab nogle gange før, og vægten gik nedad (bevares - det kunne gå meget langsomt indimellem, men nedad gik den) og den der stilstand kom først noget senere - et par måneder eller tre måske. Jeg synes det er tidligt, at det står stille.
Jeg har ikke nogen intention om at stoppe, men hvor kunne det være rart at se kilo-tallet gå nedad... :mellow:
0

Tilbage til "Fit og/eller lækker"