Garmin Vivosmart HR

Hvor mange agurker går der på en asparges? Og hvor langt skal man løbe for at brænde den af? Snak løs om træning og kost.
jeanett88
Indlæg: 371
Tilmeldt: 26. sep 2015, 14:24
Kort karma: 65
Likede indlæg: 646

Garmin Vivosmart HR

Indlægaf jeanett88 » 25. jun 2017, 09:51

Jeg har fået et Garmin Vivosmart HR og er egentlig rigtig glad for det, men er lidt i tvivl om hvor nøjagtig kalorieberegneren er :gruble:

Ifølge uret forbrænder jeg meget få kalorier. Førhen brugte jeg Endomondoapp'en på min tlf til at tracke mine gå- og løbeture og der forbrændte jeg noget mere :genert:
Lavede et forsøg i går, hvor jeg fik en velkendt distance på 500m og både havde uret og Endomondo til at tracke. Ifølge mit ur forbrændte jeg 18 kalorier og ifølge app'en forbrændte jeg 35 kalorier.
Det er jo en ret stor forskel. Er der nogen, der ved om app'en elller uret virkelig er så upræcis?
0
jeanett88
Indlæg: 371
Tilmeldt: 26. sep 2015, 14:24
Kort karma: 65
Likede indlæg: 646

Re: Garmin Vivosmart HR

Indlægaf jeanett88 » 25. jun 2017, 17:30

Jeg vejer 66kg, så hvis man skal gå efter din teori, Pige, er det Endomondo der kommer tættest på :gruble:

Jeg tænker også at uret er mest præcist, netop fordi det måler min puls. Men bliver i tvivl om der kan være noget galt med det? Jeg synes virkelig ikke at jeg forbrænder særlig mange kalorier ifølge det.
I dag var jeg å¨tre hold i fitness. Det ene var et intensivt cardiohold. Jeg gav den virklig gas i de 25min holdet varede. Ifølge uret havde jeg forbrændt 114 kalorie, på trods af en gennemsnitspuls på 132.

Er det normalt? :gruble:
0

Tilbage til "Fit og/eller lækker"