Hvilket center træner I i?

Hvor mange agurker går der på en asparges? Og hvor langt skal man løbe for at brænde den af? Snak løs om træning og kost.
Brugeravatar
Panton
Indlæg: 4495
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:50
Kort karma: 940
Likede indlæg: 4728

Hvilket center træner I i?

Indlægaf Panton » 25. jun 2017, 10:33

Ja, hvor træner I og hvorfor? Er det billigt, tæt på, lidt luksus eller passer det ind i logistikken :D

Selv træner jeg i FW, men står nu foran en skillevej og overvejer kraftigt at skifte til Fitness DK. Jeg var i FW fordi det lå 300M fra min gamle bopæl og nu er det ca en km og på skolevejen, agtigt. Det var billigt, jeg bruger ikke hold så giver 149kr i måneden. Ulempen, jeg synes ofte ting ikke virker, rengøring er meget sparsommeligt og personalet er sure. Derudover er min søn ikke velkommen som medlem, selvom han altid er følgeskab med voksen og holder sig fra frivægteområdet.

Fitness DK; lækkert, fede omklædningsmuligheder, svømning, sauna, wellness. Min søn har været medlem siden han var 10, træner 3 gange i ugen i følgeskab med hans far, inden skole kl 6. Fede træningsområder, gode parkeringsmuligheder. Prisen er dog det dobbelte af FW, ihvertfald hvis du vil have mulighed for at træne i andre centre og på alle tidspunkter og dage. Det fåes billigere, men for mig er det 299kr.
Jeg ville kunne være en støtte og support for min søn på hans træningsdage, men det ligger små 5km fra min bopæl :gruble:

Jeg hælder til at skifte nu, til fDK, så det kunne være rart at høre hvor I andre træner og hvorfor ..
0
You Think you’re in shape, until you try boxing// Tough times don't last, tough people do

Winners never quit
Quitters never win
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19587
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2437
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46021

Re: Hvilket center træner I i?

Indlægaf LadyFox » 25. jun 2017, 11:01

Jeg gik FW, mest på grund af prisen og fordi det var det center jeg kendte i forvejen. Jeg var egentlig godt tilfreds og brugte mest hold. Jeg gik på hold fast, og gik på hold i 3 forskellige centre, et i Nordvest, og to på Østerbro.
Nu er jeg flyttet og det center der ligger nærmest (lå også tættere på der jeg var før) men tilbyder slet ikke hold.
Og de to på Østerbro ligger tilpas langt væk at jeg ikke får cyklet derhen mere. Så der er kun det andet i Nordvest. Det er ikke det værd, synes jeg.

Så hvis jeg skal igang igen så står valget mellem FitnessDK og Urban Gym. FitnessDK har et ret fint center herude af, men er dyrt synes jeg. Urban Gym har ikke hold, men er til gengæld billigere end FW.
1
...
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7062
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1430
Likede indlæg: 13274

Re: Hvilket center træner I i?

Indlægaf Rapfisk » 25. jun 2017, 14:22

Jeg bruger FW pga. prisen (er stadig på en gammel firmaaftale), og fordi flere af mine veninder bruger det, så vi kan gå sammen. I den forbindelse tæller det også, at der er mange centre, så vi kan vælge, hvad der er mest bekvemt.

Jeg bruger stort set kun hold.
1
Livslinjen: 70 201 201
Brugeravatar
Alphilia
Indlæg: 3433
Tilmeldt: 22. dec 2015, 15:22
Kort karma: 272
Likede indlæg: 3060

Re: Hvilket center træner I i?

Indlægaf Alphilia » 25. jun 2017, 14:32

FW fordi det bogstaveligt ligger lige rundt om hjørnet.
Det passer fint til mit (varierende) brug og er døgnåbent. Dét er et stort plus. Jeg træner ikke på hold.

Jeg er jævnligt fristet af Fitness.dk (som ligger rundt om et andet hjørne), men er for nærig til prisen set i lyset af mit forbrug.
1
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12991
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21751

Re: Hvilket center træner I i?

Indlægaf Pandesteg » 25. jun 2017, 14:40

Jeg vil nok prioritere medlemskab i det center, der ligger tættest på min bopæl, da jeg ikke gider spilde ekstra transporttid på at komme til og fra træning. P.t. træner jeg i et Crossfitcenter, som ligger 10 min gang fra mit hjem. Før det trænede jeg i FW, der ligger to centre samme distance væk.

Prisen er ikke afgørende for mig - uden at det skal lyde som om jeg har røven fuld af penge, for det har jeg bestemt ikke, så er det de par hundrede kroner ekstra til fitnessabonnement der vælter læsset. Så det ville være det sidste jeg valgte efter.
1
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Allmost_Famous
Indlæg: 4177
Tilmeldt: 12. aug 2016, 18:37
Kort karma: 745
Likede indlæg: 17174

Re: Hvilket center træner I i?

Indlægaf Allmost_Famous » 25. jun 2017, 15:03

UrbanGym...

Fordele:
- Døgnåbent. Ikke at jeg generelt kommer sent, men det er rart nok at have muligheden når sønnike f.eks. sover hos en kammerat.
- Masser af maskiner. Jeg tror aldrig, jeg har ventet på en kredsløbsmaskine.
- Prisen. Det koster kr. 99,- om måneden.
- Gratis WiFi. Det er dog liiidt sløvt.

Ulemper:
- Beliggenhed. Der er 15 minutter hver vej (i bil), hvilket er lige i overkanten, men det er mest fordi der er noget trafik i det område, som er lidt træls.

Ting, der er midt imellem:
- Ingen bad i omklædningsrummet. for mig er det ligegyldigt, da jeg alligevel helst vil bade hjemme.
- Ingen hold. Jeg gider ikke hold alligevel.
- Intet personale. Man skal finde ud af det hele selv.
1
I've said it before and I'll say it again...

:lol:
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4691
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7687

Re: Hvilket center træner I i?

Indlægaf Ally » 25. jun 2017, 15:50

Jeg overvejede også både FitnessDK og Fitness World, men endte med FW og jeg har på intet tidspunkt fortrudt. Jeg benytter mig ikke af hold, men træner udelukkende selv og har valgt den dyre løsning til 249 kr., da jeg gerne vil have muligheden for at træne i mere end et specifikt center.
1
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Brugeravatar
FrøkenM
Indlæg: 6626
Tilmeldt: 10. okt 2015, 09:05
Kort karma: 1180
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 9490

Re: Hvilket center træner I i?

Indlægaf FrøkenM » 25. jun 2017, 15:52

Jeg træner i FW. Det gør jeg fordi det for mig er det mest optimale ift. afstanden fra mit hjem, fordi det er billigt og det passer fint til mit behov. Jeg bruger ikke hold, har ikke behov for personale, men de er der hvis det skulle ske og derudover har de åbningstider, der passer mig fint.
1
Volunteers are not paid - not because they are worthless, but because they are priceless! :dåne: :love: :lun:
Brugeravatar
Panton
Indlæg: 4495
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:50
Kort karma: 940
Likede indlæg: 4728

Re: Hvilket center træner I i?

Indlægaf Panton » 25. jun 2017, 16:01

Fedt at høre hvad I gør og hvilke tanker I har :)

Håber der kommer flere og melder ind.

Jeg har dog besluttet mig, jeg melder mig ud af FW imorgen, så er der løbende mdr (kort dog) og en mdr mere i betaling. Men jeg melder mig ind i FDK istedet. Det gør meget at jeg kan være motivationsfaktor for min søn (som vejer mere end han burde) og vi træner cardio sammen og han træner maskiner med sin far. Derudover er omklædningen mere lækker, stor, wellness og afskærmning i bruserum. I FW er der bare 4 brusere tæt sammen og man føler næsten man rører hinanden, hvilket jeg slet ikke kan have!! Jeg bader der hver gang, da jeg sveder meget og ikke først vil køre hjem.

De 150kr ekstra vælter heller ikke noget læs, men jeg har altid set det sådan at kan jeg spare, så gør jeg det. Nu vægter jeg det bare med andre ting, venligt personale, bade faciliteter og generelt mere lækkert center. Det betyder åbenbart noget for mig pt.
2
You Think you’re in shape, until you try boxing// Tough times don't last, tough people do

Winners never quit
Quitters never win
Pityt
Indlæg: 2607
Tilmeldt: 26. aug 2015, 13:43
Kort karma: 529
Geografisk sted: Sofaen, selvfølgelig!
Likede indlæg: 5053

Re: Hvilket center træner I i?

Indlægaf Pityt » 25. jun 2017, 20:27

Jeg træner i sådan et fysioterapi-center.
Det er ikke specielt billigt, men jeg går alligevel hos fysioterapeut der, det ligger 5 minutters gang fra mit job (jeg træner om morgenen inden jeg møder) og jeg træner sammen med de mest fantastiske pensionister :lun: (Den ældste er 92,- han træner 5 dage om ugen.)
3
What's done in the dark will be brought to the light
HappyHippo
Indlæg: 2527
Tilmeldt: 13. aug 2015, 13:16
Kort karma: 170
Likede indlæg: 4376

Re: Hvilket center træner I i?

Indlægaf HappyHippo » 26. jun 2017, 21:34

Jeg bor lige ved siden af både fitnessdk og FW. Jeg træner i FW pga prisen, men også fordi det er et af de bedste centre i Kbh, så der mangler ikke noget.
Jeg træner aldrig hold og mest frivægte
1
Brugeravatar
Minionine
Indlæg: 1165
Tilmeldt: 7. sep 2015, 18:28
Kort karma: 207
Likede indlæg: 3302

Re: Hvilket center træner I i?

Indlægaf Minionine » 27. jun 2017, 04:57

Jeg træner i crossfit center. Det er lidt rigeligt dyrt, men det hele værd. Jeg har trænet i diverse fitnesscentre siden jeg var 14, men det er først med crossfitten at jeg har fundet reel glæde ved hård træning.
Jeg er for nyligt flyttet fra et center tæt på hvor vi bor, til et der er 15 min væk på cykel - udelukkende fordi samtlige gamle medlemmer og trænere valgte at flytte center :) Så der er også noget socialt indover mit valg af afstand til centeret. Jeg er ellers stor fortaler for at vælge det der ligger tættest på, da alt for mange ikke kommer afsted, fordi det er "ubelejligt" :)
1
JoyNips
Indlæg: 12041
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33854

Re: Hvilket center træner I i?

Indlægaf JoyNips » 27. jun 2017, 05:06

Jeg har trænet i FW i snart 10 år, både som medlem og som instruktør. Jeg overvejer dog at begynde i fdk når jeg skal træne igen, simpelthen fordi der ligger et center meget tæt på og nærmeste FW ligger 10-15 min væk.
1
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
Lover-Moses
Indlæg: 446
Tilmeldt: 6. jul 2016, 12:06
Kort karma: 18
Geografisk sted: Næstved
Likede indlæg: 493

Re: Hvilket center træner I i?

Indlægaf Lover-Moses » 29. jun 2017, 07:21

Jeg træner i et lille center der er med i en kæde, der gør at jeg kan træne i flere byer. Det er dog ikke noget jeg benytter mig af. Der er ikke hold, men godt udstyr og rigeligt med frie vægte og stativer. Maskiner bruger jeg ikke, og om formiddagen er der generelt en del pensionister, og de bruger sjældent de frie vægte. Der er ikke de bedste badeforhold, men det virker og man er helt sig selv inde bag en lukket dør.

Jeg har tidligere trænet en smule i FitnessWorld, men til den pris irriterer det mig at der ikke er døgnåbent, og 249kr er ikke det der vælter budgettet, men det er stadig ca. 60kr mere end hvad jeg betaler nu, og jeg kan se at i andre FW centre kan man nøjes med 149kr, hvis ikke man er interesseret i at træne i flere centre og hold træning. Og så må jeg indrømme at noget jeg er begyndt at kigge efter, er om centeret har et samarbejde med anti doping danmark. Jeg ved godt at chancen for at blive udtaget til kontrol er lille, men jeg træner ca. 5 gange om ugen af over en times varighed, og jeg ville nok være en af dem der blev udpeget. Jeg har aldrig, og kommer aldrig til at bruge doping, men får medicin der er på listen over forbudte stoffer, og jeg vil ikke stå og skulle forsvare mig selv, og dokumentere noget over for et fremmed menneske. Slet ikke når jeg kun er hobby-løfter (hvis det er en ting :P ).
1
Ficus
Indlæg: 2194
Tilmeldt: 17. jul 2016, 06:49
Kort karma: 193
Likede indlæg: 2906

Re: Hvilket center træner I i?

Indlægaf Ficus » 29. jun 2017, 08:11

Træner i Fitness DK. Lige nu er det i bero, men når jeg er færdig med at være gravid og vi er flyttet, så bliver det genoptaget.

Hvor vi bor nu, er FW tættere på, men det er et virkelig dårligt center. Derudover så har jeg en bedre pris i FDK gennem arbejde, end de 249 som det ville koste hos FW, når man gerne vil have mulighed for flere centre(nødvendigt for mig i FW, da jeg ikke kan få de 2 hold jeg bedst kan lide, i samme center, tæt på her).
1

Tilbage til "Fit og/eller lækker"