Er yoga i fitnesscenter noget værd?

Hvor mange agurker går der på en asparges? Og hvor langt skal man løbe for at brænde den af? Snak løs om træning og kost.
OberstNasig
Indlæg: 1405
Tilmeldt: 19. feb 2016, 21:10
Kort karma: 259
Likede indlæg: 2975

Er yoga i fitnesscenter noget værd?

Indlægaf OberstNasig » 25. jun 2017, 19:32

Jeg vil rigtig gerne starte til yoga, men er i tvivl om, hvor jeg skulle starte henne.
Jeg ser at flere af de store fitness-kæder tilbyder yoga, men jeg er i tvivl om kvaliteten af dette?
Prisen er jo bare markant lavere med et medlemsskab og jeg vil samtidig kunne gå på andre hold, hvis jeg har lyst.

Er der nogle, der har erfaring med yogahold disse steder?

Tusinde tak :D
0
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7062
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1430
Likede indlæg: 13274

Re: Er yoga i fitnesscenter noget værd?

Indlægaf Rapfisk » 25. jun 2017, 19:52

De er noget værd, men kan ikke sammenlignes.

På plussiden (for mig) er, at centrene har fokus på træning af kroppen, hver de dedikerede yogacentre hurtigt bliver spirituelle.

På minussiden er, at holdene som regel er store, og der ikke systematisk øje på, om man gør noget forkert. Instruktørerne har meget forskellig baggrund, og som begynder kan man måske ikke selv bedømme, hvilke der er gode for én.

Når det er sagt, har jeg virkelig haft gode timer i Fitness World, og jeg kan kun anbefale at prøve det. Hvis man altid husker, at det er vigtigere at være præcis end at lave store bevægelser, skal det nok gå.
0
Livslinjen: 70 201 201
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19587
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2437
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46021

Re: Er yoga i fitnesscenter noget værd?

Indlægaf LadyFox » 25. jun 2017, 20:34

Jeg vil sige det kommer meget an på instruktøren. Men det er som Rapfisk nævner ikke det samme som i et yogacenter, men der er nogle instruktører der er mere "yoga-agtige" end andre.
Hvis hele det spirituelle tiltaler dig ville jeg nok anbefale at se andre veje.
Men ellers kan du jo prøve det af i et fitness-center og se om det er noget for dig, og se om du synes du mangler noget mere spiritualitet.

Jeg er selv ved at se mig om efter et yogacenter, jeg har været rigtig glad for nogle hold i FW, men jeg vil gerne dykke langt mere ned i yogaens verden end fitness-rammerne tillader.
0
...
Brugeravatar
Luffegås
Indlæg: 2832
Tilmeldt: 18. dec 2015, 09:17
Kort karma: 231
Geografisk sted: Fyn
Likede indlæg: 5510

Re: Er yoga i fitnesscenter noget værd?

Indlægaf Luffegås » 25. jun 2017, 20:52

I fitnessworld i Odense er der den sødeste dame der kalder sig Yoga-Jette. Hun er vildt rolig, og på et niveau alle kan være med på, og jeg fik helt klart meget mere ud af det end jeg tidligere har prøvet som nybegynder. Jeg følte mig set, og jeg følte hun faktisk var god til at italesætte folks problemer uden at udstille nogen, og uden at gå direkte ned til folk.Jeg supplerede med at komme til hendes timer, og ikke mindst en youtube-dame der også er fænomenal :)
0
Søger ikke gode råd, medmindre jeg har spurgt.
Brugeravatar
Ondemand
Indlæg: 1729
Tilmeldt: 16. aug 2016, 06:42
Kort karma: 77
Geografisk sted: Udkanten
Likede indlæg: 5956

Re: Er yoga i fitnesscenter noget værd?

Indlægaf Ondemand » 26. jun 2017, 05:37

Det er lige før man kunne blive fristet til at prøve :genert: :lol2:

0
“Tradition is not the worship of ashes, but the preservation of fire.”
― Gustav Mahler

Tilbage til "Fit og/eller lækker"