Jeg vil gerne bestille et stk tynd, veltrænet FruKuk, tak!

Hvor mange agurker går der på en asparges? Og hvor langt skal man løbe for at brænde den af? Snak løs om træning og kost.
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5644
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10021

Jeg vil gerne bestille et stk tynd, veltrænet FruKuk, tak!

Indlægaf FruKuk » 14. okt 2015, 11:43

Jeg har gennem små tyve år levet af hvidt brød, chokolade og øl - naturligvis krydret med stillesiddende arbejde og minus motion. Det er så åbenbart ikke opskriften på en slank og trænet krop :forvirret:

Så nu prøver jeg noget helt nyt - nemlig grøntsager og motion. Og jo jo der virker da, men py hvor jeg synes, at det til tider er ualmindeligt svært og tænker, at jeg kan bruge denne tråd til at holde mig fast.

Jeg startede 4. august og har pt tabt mig 7,1 kg. Heraf er de 5 kg fedt. Jeg taber mig mellem 200 og 700 gram fedt om ugen og tager mellem 200 og 900 gram muskelmasse på om ugen. Det betyder jo bare, at jeg ikke taber kilo nær så hurtigt, som jeg havde drømt om :sur: Nogle uger tager jeg endda på, hvis jeg har lavet mere muskelmasse, end jeg har tabt fedt. Jeg prøver at sige til mig selv, at kiloerne ikke er de vigtige, men at det er forholdet mellem muskelmasse og fedt, der tæller - men ih hvor er det svært altså! Nogle dage overvejer jeg at droppe træningen, så jeg bare kunne tabe kilo. Men rygtet siger, at det er en fordel at kunne børste tænder uden at blive træt i armen...

Mit udgangspunkt var at tabe 10 kg, men jeg ville rigtigt gerne tabe 15 kg. Og skulle det lykkes at smide 20 kg, så ville jeg stadig ikke ligne en afpillet fisk.

Jeg har normalt vejedag om tirsdagen og spishvadduvildag om lørdagen. Jeg overvejer, om jeg kan blive ved med at opretholde min strikse kostplan uden mulighed for at spise et stk kage eller drikke en øl andre dage end lørdag. Er bare nervøs for, at det så lynhurtigt griber om sig. Men jeg fungerer bare pisse dårligt med restriktioner. Der må findes et fornuftigt leje.
3
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Jeg vil gerne bestille et stk tynd, veltrænet FruKuk, tak!

Indlægaf Bøtte » 14. okt 2015, 11:51

:pompom: Jeg hepper på dig :pompom:


Og skulle du få lagt bestilling ind et sted, så bestil også gerne et stk. tynd, veltrænet Bøtte. De er nemlig tydeligvis i restordre, der hvor jeg bestiller.
4
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4792
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Jeg vil gerne bestille et stk tynd, veltrænet FruKuk, tak!

Indlægaf MyGirl » 14. okt 2015, 12:01

Hvor godt gået med vægttabet indtil videre! Tillykke!

Glæder mig til at følge med, og 1000 hep herfra! :banan:
1
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5644
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10021

Re: Jeg vil gerne bestille et stk tynd, veltrænet FruKuk, tak!

Indlægaf FruKuk » 15. okt 2015, 18:27

Jeg har fået akupunkturnåle i mit venstre øre - og av for h...... da :tie: Jeg ville have svoret, at det aldrig skulle ske, at nogen fik lov til at stikke nåle ind i brusken i mit øre OG lade lortet sidde i en UGE!!! Men hvad gør man ikke for at slippe for at græde over, at man ikke må spise chokolade (tal lige om at være ynkelig...)? Jeg tror dog ikke helt på, at skidtet virker. Jeg har da stadig lyst til at kværne en plade Marabou :evil:
0
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5644
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10021

Re: Jeg vil gerne bestille et stk tynd, veltrænet FruKuk, tak!

Indlægaf FruKuk » 16. okt 2015, 06:23

Jeg holder helt sikkert fast i lørdags frådseriet. Men jeg vil også gerne finde et leje, hvor jeg kan tage et stykke kage til forældrekaffen i børnehaven eller et glas vin til en reception. Altså ved særlige lejligheder. Men der sgu bare så mange særlige lejligheder. Og jeg tror desværre bare, at det bliver en glidebane, hvor jeg kan opfinde særlige lejligheder hehe tiden.
Men det er bare lidt for trist, hvis jeg resten af mit liv kun må tage en øl om lørdagen.
0
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5644
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10021

Re: Jeg vil gerne bestille et stk tynd, veltrænet FruKuk, tak!

Indlægaf FruKuk » 16. okt 2015, 06:24

Drømmer nok om, at når mit mål med vægttabet er nået, at jeg så kan holde vægten med overvejende sund kost og regelmæssig motion - og der så kan blive plads til at løsne spisereglerne lidt.
0
Akehurst2
Indlæg: 14124
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40530

Re: Jeg vil gerne bestille et stk tynd, veltrænet FruKuk, tak!

Indlægaf Akehurst2 » 16. okt 2015, 08:23

FruKuk skrev:Jeg holder helt sikkert fast i lørdags frådseriet. Men jeg vil også gerne finde et leje, hvor jeg kan tage et stykke kage til forældrekaffen i børnehaven eller et glas vin til en reception. Altså ved særlige lejligheder. Men der sgu bare så mange særlige lejligheder. Og jeg tror desværre bare, at det bliver en glidebane, hvor jeg kan opfinde særlige lejligheder hehe tiden.
Men det er bare lidt for trist, hvis jeg resten af mit liv kun må tage en øl om lørdagen.


Det kunne jeg have skrevet! Hold op, der er mange særlige lejligheder, hvor der kommer kage, snacks, morgenbrød eller alkohol på bordet. Alt muligt samvær kredser om mad og alt fejres med flødeboller og chokolade, om det er så graviditeter eller firmarejser.

Hvis man så oveni købet godt kan lide at gå ud og spise og er rigtig glad for god vin og cocktails, så er det jo ikke underligt, at der er lidt rigeligt på sidebenene...

Jeg tænker også meget over det her i mit forsøg på at blive sundere og slankere, for det er faktisk en af de allerstørste grunde til min overvægt. Og jeg har erkendt, at jeg skal finde en måde at integrere den sociale spisning i mit liv på en fornuftig måde, for som du skriver, så kan jeg heller ikke se for mig, at jeg kører en livsstil, hvor jeg kun må få vin fredag aften resten af mit liv.

Jeg har besluttet, at jeg skal tabe mig meget langsomt. Det er helt vildt fristende at køre total strammer-stil med kogt kylling og dampet broccoli, for jeg har gjort det før, og jeg ved, det virker super effektivt. Men jeg ved også, at det ikke holder. Så jeg spiser fornuftigt, både mængde og madmæssigt, og jeg holder mig fra kulhydrater i vidt omfang, men jeg spiser morgenmad på kontoret og kage og jeg spiser, hvad der bliver serveret, når jeg er ude, men jeg forsøger at sortere og ikke tage en kæmpeportion kartoffelmos, og jeg springer kagen over så tit, jeg magter, så det ikke tager overhånd. Og så reserverer jeg fx vin- og drinksdrikning til når jeg har rigtig meget lyst og drikker, hvad jeg vil - og er så på vandvognen meget oftere i stedet. Jeg drikker i længden meget mindre, hvis jeg ikke smådrikker for ofte - ikke lige får det der glas vin eller en enkelt gin og tonic.

Indtil videre virker det (kombineret med træning). Er det ikke nok må jeg jo så se, om jeg skal være hårdere og mere struktureret, men jeg vil meget gerne holde det på et niveau, hvor jeg ikke hele tiden skal sige nej og hvor jeg skal til at medbringe egen mad.
1
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5644
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10021

Re: Jeg vil gerne bestille et stk tynd, veltrænet FruKuk, tak!

Indlægaf FruKuk » 16. okt 2015, 09:23

Lyder som en fin tilgang til projekt "bliv sundere og tyndere Akehurst. Jeg har kørt total fornægter stil i 8 uger - med medbragt mad. Det gider jeg ikke i længden. Så den kommende periode skal bruges til at finde et leje, hvor det ikke stikker helt af for mig, men hvor der også er plads til, at jeg får "det de andre får". Med måde er nok kodeordet. Og træning. Massere af træning.

Men hvor er det egentligt vildt så meget kage, slik og alkohol, der serveres non stop alle vegne...
1
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5644
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10021

Re: Jeg vil gerne bestille et stk tynd, veltrænet FruKuk, tak!

Indlægaf FruKuk » 16. okt 2015, 09:32

Jeg havde egentligt aftalt med mig selv, at jeg godt måtte springe dagens træning over, fordi... tja... øøh... Og det endte da også med, at jeg fik så dårlig samvittighed overfor det, at jeg ræsede af sted alligevel. Men hvor idiotisk at bruge 1 time på at overbevise sig selv om, at det er ok at springe over - og så alligevel ikke at kunne finde ro i det og så pludselig se sig selv okse afsted for at nå det :rulle:

Men så tog jeg bare færre gentagelser med flere kilo. Nok ikke verdens mest effektive træning men bedre end ingenting.
0
Brugeravatar
ina
Indlæg: 2171
Tilmeldt: 9. sep 2015, 12:01
Kort karma: 391
Likede indlæg: 3050

Re: Jeg vil gerne bestille et stk tynd, veltrænet FruKuk, tak!

Indlægaf ina » 16. okt 2015, 19:47

Jeg følger med (selvom jeg ikke er så meget herinde)! Mega sejt, at du har tid og overskud til det med to børn. :gogo:

Jeg er ved at tage tilløb til det samme.. Har efterhånden været længe undervejs. :fløjt:
1
D.itsen
Indlæg: 3287
Tilmeldt: 11. aug 2015, 15:23
Kort karma: 561
Geografisk sted: Vestsjælland
Likede indlæg: 8872

Re: Jeg vil gerne bestille et stk tynd, veltrænet FruKuk, tak!

Indlægaf D.itsen » 17. okt 2015, 05:11

FruKuk skrev:Jeg havde egentligt aftalt med mig selv, at jeg godt måtte springe dagens træning over, fordi... tja... øøh... Og det endte da også med, at jeg fik så dårlig samvittighed overfor det, at jeg ræsede af sted alligevel. Men hvor idiotisk at bruge 1 time på at overbevise sig selv om, at det er ok at springe over - og så alligevel ikke at kunne finde ro i det og så pludselig se sig selv okse afsted for at nå det :rulle:

Men så tog jeg bare færre gentagelser med flere kilo. Nok ikke verdens mest effektive træning men bedre end ingenting.

Uden at kende dit træningsprogram, så kunne det da sagtens lyde som den helt rigtige træning
Og sejt du kom afsted
0
UH UH UH UH KORT :love:

Hjemme i DK igen :banan2:
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5644
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10021

Re: Jeg vil gerne bestille et stk tynd, veltrænet FruKuk, tak!

Indlægaf FruKuk » 17. okt 2015, 16:46

D.itsen skrev:
FruKuk skrev:Jeg havde egentligt aftalt med mig selv, at jeg godt måtte springe dagens træning over, fordi... tja... øøh... Og det endte da også med, at jeg fik så dårlig samvittighed overfor det, at jeg ræsede af sted alligevel. Men hvor idiotisk at bruge 1 time på at overbevise sig selv om, at det er ok at springe over - og så alligevel ikke at kunne finde ro i det og så pludselig se sig selv okse afsted for at nå det :rulle:

Men så tog jeg bare færre gentagelser med flere kilo. Nok ikke verdens mest effektive træning men bedre end ingenting.

Uden at kende dit træningsprogram, så kunne det da sagtens lyde som den helt rigtige træning
Og sejt du kom afsted


Jeg er stadig så meget en novice mht styrketræning, at jeg faktisk ikke ved, hvad der er smartest. Men "min" træner nævnte godt, at det slet ikke var dårligt med megen vægt og få gentagelser. Så du har nok ret.
0
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5644
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10021

Re: Jeg vil gerne bestille et stk tynd, veltrænet FruKuk, tak!

Indlægaf FruKuk » 19. okt 2015, 18:59

Tror faktisk, at de nåle måske virker. I hvert fald lidt. Og jeg blev i hvert fald dårlig i lørdags, da jeg havde spisedag og fik slik. Men det kan nok lige så nemt skyldes, at jeg kværnede pizza, pommes, øl og en stor pose bland selv slik, mere end det skyldtes nålene... Men før kur kunne jeg altså sagtens indtage de samme mængder, uden at blive dårlig.

Jeg når ikke forbi træningscentret i morgen til vejedag grundet konference med mit arbejde, så jeg må vente til torsdag med at se, hvordan den forgangne uge er gået.
0
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5644
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10021

Re: Jeg vil gerne bestille et stk tynd, veltrænet FruKuk, tak!

Indlægaf FruKuk » 22. okt 2015, 14:47

Jubii - jeg har tabt 1,2 kg siden sidste vejedag :banan: Nu er der kun 1,7 kg til første delmål på de 10 kg.

Og i dag glæder jeg mig bare over vægttabet og dropper at ærgre mig over, at de 400 gram er muskler. 800 gram fedt tabt må godt overskygge 400 gram muskel tabt. I hvert fald i dag.
4
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5644
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10021

Re: Jeg vil gerne bestille et stk tynd, veltrænet FruKuk, tak!

Indlægaf FruKuk » 24. okt 2015, 07:53

Og så fik jeg lavet nyt træningsprogram. Var begyndt at kede mig lidt i maskinerne, og nu mente frk. træner, at jeg havde fået ok styrke til, at jeg kunne træne lidt med løse vægte. Og jubii hvor er det meget sjovere. Og sværere. Og hårdere. Jeg er HELT til tælling i skroget i dag.
2

Tilbage til "Fit og/eller lækker"