Jeg vil gerne bestille et stk tynd, veltrænet FruKuk, tak!

Hvor mange agurker går der på en asparges? Og hvor langt skal man løbe for at brænde den af? Snak løs om træning og kost.
Akehurst2
Indlæg: 14128
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40532

Re: Jeg vil gerne bestille et stk tynd, veltrænet FruKuk, tak!

Indlægaf Akehurst2 » 21. jun 2017, 10:18

FruKuk skrev:
ManicNinja skrev:Hvad så, Kuk? Hvordan står det til, og hvordan er de sidste par måneder gået?


Åh jamen det går slet ikke - jeg er totalt umotiveret og formår ikke at holde fast. Det er simpelthen pinligt, at jeg ikke kan tage mig sammen. Men jeg elsker mad, kage, slik og alkohol, og når det så kombineres med, at jeg synes at alt motion er hæsligt, så kræver det simpelthen så megen viljestyrke, at det åbenbart er for svært for mig. Jeg er SÅ træt af det.

Men tak for interessen - jeg håber fortsat, at det lykkes mig at få styr på yoyovægten.


Er det en mulighed at vælge nogle små afgrænsede områder og sætte ind der, så du ikke slipper tøjlerne helt, men heller ikke påtager dig mere end du har overskud til pt.?

Fx at gå 10.000 skridt om dagen, spise fornuftig morgenmad og sige nej til hver andet eller tredje stykke kage. Bare nogle mindre ting, der ikke indebærer en masse afsavn og viljetyrke.
3
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5644
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10021

Re: Jeg vil gerne bestille et stk tynd, veltrænet FruKuk, tak!

Indlægaf FruKuk » 6. sep 2017, 09:35

Så er der fundet træningmakker og meldt ind i nyt center. Status er, at jeg er 1,5 kg fra min startvægt tilbage i august 2015, så der er lidt at tage fat på.

Men motivationen er retur, og der venter 4 skiferier, hvor jeg VIL kunne passe med fede skibukser og ikke de uduelige overtræksbukser, jeg måtte købe sidste år!!! Basta!
2
Akehurst2
Indlæg: 14128
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40532

Re: Jeg vil gerne bestille et stk tynd, veltrænet FruKuk, tak!

Indlægaf Akehurst2 » 6. sep 2017, 09:45

FruKuk skrev:Så er der fundet træningmakker og meldt ind i nyt center. Status er, at jeg er 1,5 kg fra min startvægt tilbage i august 2015, så der er lidt at tage fat på.

Men motivationen er retur, og der venter 4 skiferier, hvor jeg VIL kunne passe med fede skibukser og ikke de uduelige overtræksbukser, jeg måtte købe sidste år!!! Basta!


Dejligt at motivationen er tilbage - for os uden viljestyrke og disciplin er den helt afgørende! (Nu putter jeg dig lige ned i samme kasse som mig mht. viljestyrken :genert:)

Og så er skiferier god motivation. Man vil jo gerne være lækker snowbunny og i øvrigt have masser af energi. Er topmisundelig på dine 4 (!!) skiferier :-D
1
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5644
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10021

Re: Jeg vil gerne bestille et stk tynd, veltrænet FruKuk, tak!

Indlægaf FruKuk » 6. sep 2017, 11:47

Akehurst2 skrev:
FruKuk skrev:Så er der fundet træningmakker og meldt ind i nyt center. Status er, at jeg er 1,5 kg fra min startvægt tilbage i august 2015, så der er lidt at tage fat på.

Men motivationen er retur, og der venter 4 skiferier, hvor jeg VIL kunne passe med fede skibukser og ikke de uduelige overtræksbukser, jeg måtte købe sidste år!!! Basta!


Dejligt at motivationen er tilbage - for os uden viljestyrke og disciplin er den helt afgørende! (Nu putter jeg dig lige ned i samme kasse som mig mht. viljestyrken :genert:)

Og så er skiferier god motivation. Man vil jo gerne være lækker snowbunny og i øvrigt have masser af energi. Er topmisundelig på dine 4 (!!) skiferier :-D


Jeg hører utroligt godt til i den kasse :fløjt: Og ja vi må holdes i gang med motivation - det der viljestyrke er for mig en saga blot :/

Jeg er i øvrigt også meget godt tilfreds med udsigten til mange timer på ski - de 2 af turene er dog arbejdsrelaterede, så der skal jeg stå i mine TOP FEDE skibukser på børnebakken og opmuntrende bekræfte, at ingen kommer til at dø :-D
2
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5644
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10021

Re: Jeg vil gerne bestille et stk tynd, veltrænet FruKuk, tak!

Indlægaf FruKuk » 7. sep 2017, 17:45

Dag 2 - nu med arme, der gør så naller, at tandbørstning er problemastisk :wacko: Kosten har ikke været prangende, men tilgengæld fik jeg trænet igen i dag. Satser på at nå en runde styrke i morgen og så ikke gå alt for amok på kostsiden i weekenden!
0
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5644
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10021

Re: Jeg vil gerne bestille et stk tynd, veltrænet FruKuk, tak!

Indlægaf FruKuk » 8. sep 2017, 13:27

Næsten dag 3 - fandt et "hemmeligt" sted i det nye center - 8 maskiner i et rum med en lampe i loftet, der lyser grønt, når der skal trænes, rødt når der skal skiftes til næste maskine og gult, når man gør sig klar. 3 runder i maskinerne og min krop er totalt mørbanket. Det er altså lige noget for mig - træning uden at skulle tænke sig om :D
2
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5644
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10021

Re: Jeg vil gerne bestille et stk tynd, veltrænet FruKuk, tak!

Indlægaf FruKuk » 16. sep 2017, 11:49

Og det begynder at virke. 1,8 kg er røget af, og jeg har også i denne uge fået trænet 3 gange. Satser på at komme afsted i morgen også, hvis jeg lige får taget mig sammen. Dog må ungerne så med, men de kan som oftest underholder af en IPad.
6
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5644
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10021

Re: Jeg vil gerne bestille et stk tynd, veltrænet FruKuk, tak!

Indlægaf FruKuk » 18. sep 2017, 19:20

Jeg kom afsted i går og ungerne storhyggede sig med løbebånd, romaskiner og elastikker i loftet. Dog blev min træning knap så effektiv som normalt, når der også lige skulle holdes øje med en 4 og en 7 årig, der helst ikke skulle blive en belastning for resten af centret.
3
Brugeravatar
TakeAChanceOnMe
Indlæg: 5875
Tilmeldt: 6. aug 2017, 20:04
Kort karma: 828
Geografisk sted: United Kingdom
Likede indlæg: 14622

Re: Jeg vil gerne bestille et stk tynd, veltrænet FruKuk, tak!

Indlægaf TakeAChanceOnMe » 14. okt 2017, 18:19

Hvis du godt kan lide god mad (selvfølgelig - hvem nyder dårlig mad?), men gerne vil have den super lækre smag - så overvej at kig på Lean in 15 fra Joe Wicks. Opskrifterne er ofte hurtige at lave og maden er faktisk rigtig god. Han har også træningsprogrammer og snacks med - plus litteratur om træning/diæt.
1
Petrix
Indlæg: 3740
Tilmeldt: 8. apr 2016, 18:00
Kort karma: 174
Likede indlæg: 3625

Re: Jeg vil gerne bestille et stk tynd, veltrænet FruKuk, tak!

Indlægaf Petrix » 15. okt 2017, 00:34

Nu holder du vel træningsrytmen :)
0
27102021
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5644
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10021

Re: Jeg vil gerne bestille et stk tynd, veltrænet FruKuk, tak!

Indlægaf FruKuk » 15. okt 2017, 11:29

Petrix skrev:Nu holder du vel træningsrytmen :)


Jep - kommer afsted 3-4 gange om ugen. Har ændret lidt fokus i forhold til, hvad målet skal være. Så for nu er det primære, at jeg kommer i god form til mine mange skiture og IKKE fortsat stiger i vægt. Sekundært vil jeg fortsat gerne smide 8 kilo, men det må blive på den virkeligt langsomme måde, hvor jeg blot har for øje ikke at overspise og så begrænse sukker.
Senest rettet af FruKuk 15. okt 2017, 11:31, rettet i alt 1 gang.
3
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5644
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10021

Re: Jeg vil gerne bestille et stk tynd, veltrænet FruKuk, tak!

Indlægaf FruKuk » 15. okt 2017, 11:31

TakeAChanceOnMe skrev:Hvis du godt kan lide god mad (selvfølgelig - hvem nyder dårlig mad?), men gerne vil have den super lækre smag - så overvej at kig på Lean in 15 fra Joe Wicks. Opskrifterne er ofte hurtige at lave og maden er faktisk rigtig god. Han har også træningsprogrammer og snacks med - plus litteratur om træning/diæt.


Det må tjekkes ud - tak
0
Akehurst2
Indlæg: 14128
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40532

Re: Jeg vil gerne bestille et stk tynd, veltrænet FruKuk, tak!

Indlægaf Akehurst2 » 24. okt 2017, 14:51

FruKuk skrev:
Petrix skrev:Nu holder du vel træningsrytmen :)


Jep - kommer afsted 3-4 gange om ugen. Har ændret lidt fokus i forhold til, hvad målet skal være. Så for nu er det primære, at jeg kommer i god form til mine mange skiture og IKKE fortsat stiger i vægt. Sekundært vil jeg fortsat gerne smide 8 kilo, men det må blive på den virkeligt langsomme måde, hvor jeg blot har for øje ikke at overspise og så begrænse sukker.


3-4 gange om ugen er da også super godt! Og er du inde i en god rytme, så er der også noget lettere at tage fat på ksoten, når du har overskud til det.

Jeg hepper videre.
1
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5644
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10021

Re: Jeg vil gerne bestille et stk tynd, veltrænet FruKuk, tak!

Indlægaf FruKuk » 24. okt 2017, 15:47

Akehurst2 skrev:
FruKuk skrev:
Petrix skrev:Nu holder du vel træningsrytmen :)


Jep - kommer afsted 3-4 gange om ugen. Har ændret lidt fokus i forhold til, hvad målet skal være. Så for nu er det primære, at jeg kommer i god form til mine mange skiture og IKKE fortsat stiger i vægt. Sekundært vil jeg fortsat gerne smide 8 kilo, men det må blive på den virkeligt langsomme måde, hvor jeg blot har for øje ikke at overspise og så begrænse sukker.


3-4 gange om ugen er da også super godt! Og er du inde i en god rytme, så er der også noget lettere at tage fat på ksoten, når du har overskud til det.

Jeg hepper videre.


Jeg er inde i en rigtig fin rytme med at få trænet om morgenen inden arbejde. Og så prøver jeg at lade være med at overspise (alt for tit...) og holde igen med sukkeret. Pt smider jeg vel en 200-300 gram om ugen, så den er den langsomme vej, til gengæld tror jeg, at jeg kan holde ud at leve sådan her resten af livet, så måske finder jeg overskuddet til at smide de 8 kilo og så holde vægten. Håber :kryds:
4
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5644
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10021

Re: Jeg vil gerne bestille et stk tynd, veltrænet FruKuk, tak!

Indlægaf FruKuk » 28. okt 2017, 09:42

Hip hip hurraaa - det virker fisme også på vægten selvom jeg kun undgår overdrevent indtag af sukker og kun spise til jeg er mæt. Også selvom det smager lækkert. 3 kg er røget - det er jeg ret tilfreds med :banan:
5

Tilbage til "Fit og/eller lækker"