Erfaring med elcykel?

Hvor mange agurker går der på en asparges? Og hvor langt skal man løbe for at brænde den af? Snak løs om træning og kost.
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15233
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1240
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25520

Re: Erfaring med elcykel?

Indlægaf Delfin » 22. sep 2018, 15:19

avdotja skrev::gisp: Om ikke andet lærer man da at prise sig for de - trods alt begrænsede - problemer ens egen krop døjer med.

Jeg krydser fingre for at operationen går godt samt at du både slipper af med smerter OG får øget bevægelighed :pompom:


Mange tak.
Jeg er imponeret over, hvad lægerne kan i den retning. Det er helt vildt.
Også medicinsk når vi taler om leddegigten. De nye typer medicin på markedet har i den grad ændret verden for os med leddegigt. Det er langt de færreste af os, der ender med at se sådan ud i dag.

Billede
0
14 11 14
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 16938
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3549
Likede indlæg: 41157

Re: Erfaring med elcykel?

Indlægaf LaMariposa » 22. aug 2019, 18:26

Nå, men nu hiver jeg lige den her op igen. Hercules og jeg har årsdag om to dage, og det går stadig rigtig godt. Har cyklet tæt på 3300 km på et år, og det synes jeg er ret fint, når man tager i betragtning, at jeg stort set aldrig cyklede før. Det giver også ekstra frisk luft, hvilket er en fordel i ydresæsonerne, hvor jeg ikke er ret god til at komme ud, fordi jeg fryser (cyklede ikke så meget i vintermånederne). Men det fedeste er, at jeg nu tænker cyklen som primært transportmiddel, når jeg 20 km eller derunder til det, jeg skal. Og det er rigtig fedt og meget mere fleksibelt end bil og offenlig transport.
7
:lun: Be brave
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19587
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2437
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46021

Re: Erfaring med elcykel?

Indlægaf LadyFox » 22. aug 2019, 19:35

LaMariposa skrev:Nå, men nu hiver jeg lige den her op igen. Hercules og jeg har årsdag om to dage, og det går stadig rigtig godt. Har cyklet tæt på 3300 km på et år, og det synes jeg er ret fint, når man tager i betragtning, at jeg stort set aldrig cyklede før. Det giver også ekstra frisk luft, hvilket er en fordel i ydresæsonerne, hvor jeg ikke er ret god til at komme ud, fordi jeg fryser (cyklede ikke så meget i vintermånederne). Men det fedeste er, at jeg nu tænker cyklen som primært transportmiddel, når jeg 20 km eller derunder til det, jeg skal. Og det er rigtig fedt og meget mere fleksibelt end bil og offenlig transport.


Fedt at du stadig er glad for Hercules. :D

Jeg er ret ny elcykel ejer, men altså, det er den bedste investering jeg nogensinde har gjort mig. Ganske vist synes jeg min cykel er et dyrt bekendtskab. Men altså, cykel er mit primære transportmiddel og altså, min cykel-glæde er det hele værd. Jeg elsker det er så nemt, og jeg elsker at jeg ikke er svedig når jeg kommer frem til de ting jeg skal. Især det sidste er så værdifuldt for mig.
3
...
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6643
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 865
Likede indlæg: 18791

Re: Erfaring med elcykel?

Indlægaf Æble » 23. aug 2019, 05:46

LadyFox skrev:
LaMariposa skrev:Nå, men nu hiver jeg lige den her op igen. Hercules og jeg har årsdag om to dage, og det går stadig rigtig godt. Har cyklet tæt på 3300 km på et år, og det synes jeg er ret fint, når man tager i betragtning, at jeg stort set aldrig cyklede før. Det giver også ekstra frisk luft, hvilket er en fordel i ydresæsonerne, hvor jeg ikke er ret god til at komme ud, fordi jeg fryser (cyklede ikke så meget i vintermånederne). Men det fedeste er, at jeg nu tænker cyklen som primært transportmiddel, når jeg 20 km eller derunder til det, jeg skal. Og det er rigtig fedt og meget mere fleksibelt end bil og offenlig transport.


Fedt at du stadig er glad for Hercules. :D

Jeg er ret ny elcykel ejer, men altså, det er den bedste investering jeg nogensinde har gjort mig. Ganske vist synes jeg min cykel er et dyrt bekendtskab. Men altså, cykel er mit primære transportmiddel og altså, min cykel-glæde er det hele værd. Jeg elsker det er så nemt, og jeg elsker at jeg ikke er svedig når jeg kommer frem til de ting jeg skal. Især det sidste er så værdifuldt for mig.


Samme her. Har en hverdag der skal passe stramt sammen. Jeg har ikke 30 min til at gå i bad når jeg ankommer på arbejde. Elcyklen er klart det hurtigste og bedste transportmiddel.

Jeg har i øvrigt en model fra Bilka til ca 7000kr. Den fungerer upåklageligt. Har kørt på den dagligt i 1,5 år.
0
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6643
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 865
Likede indlæg: 18791

Re: Erfaring med elcykel?

Indlægaf Æble » 23. aug 2019, 06:02

Cali skrev:Hvordan fungerer opladningen? Er det et batteri I kan tage med indenfor og lade op eller?


Man kan godt tage batteriet ud. Opladeren er sådan en ala en laptop, bare lidt større. Jeg har el udenfor i cykelskuret så jeg sætter bare ledningen direkte i cyklen.
1
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19587
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2437
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46021

Re: Erfaring med elcykel?

Indlægaf LadyFox » 23. aug 2019, 07:06

Cali skrev:
Æble skrev:
Cali skrev:Hvordan fungerer opladningen? Er det et batteri I kan tage med indenfor og lade op eller?


Man kan godt tage batteriet ud. Opladeren er sådan en ala en laptop, bare lidt større. Jeg har el udenfor i cykelskuret så jeg sætter bare ledningen direkte i cyklen.



Okay - jeg ville ikke kunne lade direkte nemlig.

Jeg lader i lejligheden, fordelen er også hvis man som mig bor i et lejlighedskompleks at sandsynligheden for at cyklen bliver stjålet er væsentlig mindre hvis batteriet ikke sidder i. Batterierne er temmelig dyre, så cyklen er væsentlig mindre værd uden batteri og det ved cykeltyven godt.
1
...
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 16938
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3549
Likede indlæg: 41157

Re: Erfaring med elcykel?

Indlægaf LaMariposa » 23. aug 2019, 09:11

Jeg tager også både batteri og display med ind, når jeg kommer hjem. Den er ikke meget ved uden de to ting, så jeg håber, at det bliver mindre attraktiv at rende med den så.
0
:lun: Be brave
Brugeravatar
Dawwty
Indlæg: 2082
Tilmeldt: 6. aug 2019, 11:03
Kort karma: 12
Likede indlæg: 1179

Re: Erfaring med elcykel?

Indlægaf Dawwty » 24. aug 2019, 15:54

Nu er det ikke for at skifte emne men hvordan er en elcykel i forhold til de nye elløbehjul?

Jeg tænker de opfylder samme behov.
0
Brugeravatar
DenBruneMunk
Indlæg: 5046
Tilmeldt: 8. jun 2017, 19:25
Kort karma: 69
Geografisk sted: Syd på i Danmark
Likede indlæg: 2263

Re: Erfaring med elcykel?

Indlægaf DenBruneMunk » 24. aug 2019, 16:05

Dawwty skrev:Nu er det ikke for at skifte emne men hvordan er en elcykel i forhold til de nye elløbehjul?

Jeg tænker de opfylder samme behov.

Så skal vi da have elbilen med i det billede, bare fordi de får et batteri op bagi, så er der jo stadig store forskelle. Cyklen har altså andre fordele end det hjul du tænker på, og man kan bære og flytte mere, man kan sidde ned og man kan da også dreje uden at risikere livet :)
0
Brugeravatar
Dawwty
Indlæg: 2082
Tilmeldt: 6. aug 2019, 11:03
Kort karma: 12
Likede indlæg: 1179

Re: Erfaring med elcykel?

Indlægaf Dawwty » 24. aug 2019, 17:34

Ja okay kan godt se at cykel er lidt mere fleksibel :)
0
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 16938
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3549
Likede indlæg: 41157

Re: Erfaring med elcykel?

Indlægaf LaMariposa » 25. aug 2019, 06:29

Dawwty skrev:Nu er det ikke for at skifte emne men hvordan er en elcykel i forhold til de nye elløbehjul?

Jeg tænker de opfylder samme behov.


Jeg cykler 38 km om dagen, når jeg cykler til job. Det gad jeg ikke på et løbehjul, der maks må køre 20 km i timen. Derudover er det besværligt at køre med computeren etc. på løbehjul. Endelig tvivler jeg på, at det kan køre 18 km på en opladning.

I mit tilfælde giver det overhovedet ikke mening at sammenligne.
0
:lun: Be brave
Brugeravatar
Dawwty
Indlæg: 2082
Tilmeldt: 6. aug 2019, 11:03
Kort karma: 12
Likede indlæg: 1179

Re: Erfaring med elcykel?

Indlægaf Dawwty » 25. aug 2019, 09:58

LaMariposa skrev:
Dawwty skrev:Nu er det ikke for at skifte emne men hvordan er en elcykel i forhold til de nye elløbehjul?

Jeg tænker de opfylder samme behov.


Jeg cykler 38 km om dagen, når jeg cykler til job. Det gad jeg ikke på et løbehjul, der maks må køre 20 km i timen. Derudover er det besværligt at køre med computeren etc. på løbehjul. Endelig tvivler jeg på, at det kan køre 18 km på en opladning.

I mit tilfælde giver det overhovedet ikke mening at sammenligne.


Jeg kan godt se det ikke er helt det samme, men der var mere fordi jeg tænkte på migselv og jeg køre kun få kilometer og uden bagage.

Men kan godt se at barnesæde og rækkevidde og så videre ikke er der samme.
0
Rosen
Indlæg: 347
Tilmeldt: 23. maj 2016, 11:41
Kort karma: 40
Likede indlæg: 523

Re: Erfaring med elcykel?

Indlægaf Rosen » 29. aug 2019, 08:42

Jeg har en Gazelle elcykel med godt batteri (holder ca 80 km med maks hjælp) og jeg ELSKER den.
Det er seriøst det jeg elsker mest af mine jordlige ejendele.

Har godt nok kun 14 km til arbejde hver vej....men har også cyklet over 40 km på en dag og der blev jeg lidt træt i benene.
Men...hvis du har godt med tid så ville jeg bare slå til. Jeg cykler de 14 km jeg har med 27-30 km/t og får derved ikke nogen hjælp på nær når jeg stopper ved røde lys. Jeg bruger det som træning...og det virker...men du kan jo nøjes med at cycle under 25 og få et skub med på vejen.

Så findes jo disse elcykler som hjælper op til 45 km/t...men prisen på dem starter ved 30.000 DKK.
0
avdotja
Indlæg: 4929
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 536
Likede indlæg: 14679

Re: Erfaring med elcykel?

Indlægaf avdotja » 29. aug 2019, 09:08

Rosen skrev:Jeg har en Gazelle elcykel med godt batteri (holder ca 80 km med maks hjælp) og jeg ELSKER den.
Det er seriøst det jeg elsker mest af mine jordlige ejendele.

Har godt nok kun 14 km til arbejde hver vej....men har også cyklet over 40 km på en dag og der blev jeg lidt træt i benene.
Men...hvis du har godt med tid så ville jeg bare slå til. Jeg cykler de 14 km jeg har med 27-30 km/t og får derved ikke nogen hjælp på nær når jeg stopper ved røde lys. Jeg bruger det som træning...og det virker...men du kan jo nøjes med at cycle under 25 og få et skub med på vejen.

Så findes jo disse elcykler som hjælper op til 45 km/t...men prisen på dem starter ved 30.000 DKK.

Slår cyklen virkelig helt fra? Jeg tænker det virker overflødigt at købe en elcykel, hvis det eneste sted man bruger den er lige efter stop :gruble:

Man undgår vel heller ikke at svede så? Mit indtryk er i hvert fald at de fleste mennesker vil få pulsen op, ved at køre 14 km på en normal cykel, på en halv time.
0
Rosen
Indlæg: 347
Tilmeldt: 23. maj 2016, 11:41
Kort karma: 40
Likede indlæg: 523

Re: Erfaring med elcykel?

Indlægaf Rosen » 29. aug 2019, 10:59

[/quote] Slår cyklen virkelig helt fra? Jeg tænker det virker overflødigt at købe en elcykel, hvis det eneste sted man bruger den er lige efter stop :gruble:

Man undgår vel heller ikke at svede så? Mit indtryk er i hvert fald at de fleste mennesker vil få pulsen op, ved at køre 14 km på en normal cykel, på en halv time.[/quote]

Ja, den slår fra ved 25 km/t. Det som er godt er når du feks cykler op ad bakke i modvind og kommer under de 25 km/t så får du skub med et samme så du slipper for at køre 5 km/t op ad bakken i stærk vind mens du kæmper for dit liv ;).

Jeg sveder maks på min cykel da jeg netop cykler med hastighed hvor jeg ikke får hjælp. Hvis jeg cykler i tæt trafik og ikke kan komme op på 25 km/t så slår jeg hjælpen ned til det minimale så det føles som om at cykle langsomt på en almindelig cykel. Hvis jeg slår muligheden for hjælp helt fra er cyklen meget tung.
Jeg tager altid et bad på arbejde....men igen, jeg ønsker at bruge det som træning men uden at skulle kæmpe mig op ad bakker og bruge en time til at komme på arbejde i stedet for 35 minutter.
0

Tilbage til "Fit og/eller lækker"