Hvad er dit allerfarligste sted?

Hvor mange agurker går der på en asparges? Og hvor langt skal man løbe for at brænde den af? Snak løs om træning og kost.
Akehurst2
Indlæg: 14182
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1266
Likede indlæg: 40717

Hvad er dit allerfarligste sted?

Indlægaf Akehurst2 » 22. okt 2015, 14:03

Ja, vi har vel alle sammen et "allerfarligste sted" (tak, Log_Lady, for det særdeles rammende udtryk :kys: )

Mit er maven. Det er der, fedtet sætter sig først og slipper sidst, hvis det da nogensinde slipper, og i øvrigt fordeler sig klart værst. Sådan noget med bilringe i siden, helt flaprende og blødt. Og selvom jeg godt kan mærke, at der er nogen tiltagende faste muskler inde under flæsket, hvis jeg prikker lidt til mig selv, så drukner det bare i alt det bløde.

Jeg har altid haft en drøm om en helt flad mave. Stirret misundeligt på dem, der en (og også tænkt: Hvordan gør de? Hvor er tarmene henne?) og overvejet, om mave nogensinde kunne blive helt flad. Og det kan den ikke - har som voksen vejet ca. 53 kg (er 1,67 m) og var dengang superslank og veltrænet, men min mave havde stadig en umiskendelig runding.

Så maven er det, jeg altid kigger på - og skjuler. For hvor jeg er ganske rolig og ublufærdig i forhold til alle andre dele af kroppen er jeg vildt opmærksom på min mave og ekspert i mavecamouflerende tøj. Og skulle jeg vælge mellem en tur ned af Strøget med bare bryster eller bar mave, så vandt brysterne :-D

Hvad er jeres allerfarligste sted?
0
Brugeravatar
Panton
Indlæg: 4497
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:50
Kort karma: 941
Likede indlæg: 4728

Re: Hvad er dit allerfarligste sted?

Indlægaf Panton » 22. okt 2015, 14:13

Det øverste stykke af mine lår og mine knæ!!! Uanset hvad, og hvor tynde de er, så buler de alligevel. På knæet er der som om der hviler noget fedt øverst på knæskallen og det er så iøjenfaldende for mig, at det faktisk er en plage!!
0
You Think you’re in shape, until you try boxing// Tough times don't last, tough people do

Winners never quit
Quitters never win
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5647
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10027

Re: Hvad er dit allerfarligste sted?

Indlægaf FruKuk » 22. okt 2015, 14:44

Mine knæ!! De har sådan en ærgerlig fedtpølse på indersiden, der er VIRKELIG hæslig, og jeg ejer intet tøj, der ikke går til under knæene.
0
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Hvad er dit allerfarligste sted?

Indlægaf kidkomb » 22. okt 2015, 15:02

FruKuk skrev:Mine knæ!! De har sådan en ærgerlig fedtpølse på indersiden, der er VIRKELIG hæslig, og jeg ejer intet tøj, der ikke går til under knæene.

Jeg troede egentlig, at jeg var ret alene dér, men nej. Jeg har også knæpølser :trist:
Og det gælder uanset om jeg vejer for meget eller ej.
Og så har jeg altid haft mormorarme. Det ligger til familien. Tak for det.
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4696
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7690

Re: Hvad er dit allerfarligste sted?

Indlægaf Ally » 22. okt 2015, 15:06

Jeg har både fyldige hofter, lår, bagdel og mave, men det er uden tvivl maven, der er mit allerfarligste sted. Det er den del af kroppen, jeg forsøger at skjule, og den del, som jeg selv er mest opmærksom på. Andre vil sikkert sige, at det ikke er så slemt, men det er det.

Størrelsen på hofterne, lårene og bagdelen har jeg accepteret og det forhindrer mig heller ikke at gå i skinny jeans og tætsiddende nederdele og kjoler - maven skal bare kunne skjules med draperinger, oversized whatever og hvad der ellers er af muligheder for at camouflere den. Jeg siger ofte til mig selv, at jeg skal acceptere hele kroppen som den ser ud. Den har været igennem års kamp med/mod vægten, to graviditeter og fødsler, men det virker ikke altid.
0
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4797
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Hvad er dit allerfarligste sted?

Indlægaf MyGirl » 22. okt 2015, 15:09

Min overarme og det øverste af mine lår.

Det er de to steder, jeg virkelig synes er grænseoverskridende at vise frem. Går stort set aldrig i ting, der er kortere end lige over knæet og ting uden ærmer. Faktisk er det armene, der generer mig mest, fordi det er dem, der giver mig flest restriktioner tøjmæssigt.

Haaaaader at være hende til et sommerbryllup, der faktisk ser ret ok ud i kjolen, men som er nødt til at ødelægge det med åndssvage sjaler, jakker eller cardigans. (Har 1000 fine kjoler, og de "dør" alle en lille smule, når der bliver kylet noget over. )
0
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5647
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10027

Re: Hvad er dit allerfarligste sted?

Indlægaf FruKuk » 22. okt 2015, 15:09

kidkomb skrev:
FruKuk skrev:Mine knæ!! De har sådan en ærgerlig fedtpølse på indersiden, der er VIRKELIG hæslig, og jeg ejer intet tøj, der ikke går til under knæene.

Jeg troede egentlig, at jeg var ret alene dér, men nej. Jeg har også knæpølser :trist:
Og det gælder uanset om jeg vejer for meget eller ej.
Og så har jeg altid haft mormorarme. Det ligger til familien. Tak for det.


Min moster har fået fjernet knæfedtet med en operation - og selvom jeg ville have forsvoret, at jeg aldrig nogensinde skulle have en kosmetisk operation, så kommer tanken oftere og oftere til mig.
0
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Hvad er dit allerfarligste sted?

Indlægaf Fru Sunshine » 22. okt 2015, 15:27

Også mine knæ. Jeg har også knædeller og hader dem.
De er skarpt forfulgt af mine rygdeller og flabrelår (der er forårsaget af løs hud, der ikke gider trække sig sammen :sur: )
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
GoGetter
Indlæg: 93
Tilmeldt: 19. sep 2015, 12:32
Kort karma: 25
Likede indlæg: 171

Re: Hvad er dit allerfarligste sted?

Indlægaf GoGetter » 23. okt 2015, 05:17

Taljen/sidebenene. Jeg har sådan nærmest firkantede hofter, fordi sidder de dér deller mellem hoftebenene og taljen. Selv dengang (mimre, mimre) jeg vejede 5-7 kg mindre end nu og løb 10 km flere gange om ugen, havde jeg stadig side-muffins. Jeg ER nok bare skabt til at være mere digitalur end timeglas :D
6
Akehurst2
Indlæg: 14182
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1266
Likede indlæg: 40717

Re: Hvad er dit allerfarligste sted?

Indlægaf Akehurst2 » 23. okt 2015, 07:51

GoGetter skrev:Taljen/sidebenene. Jeg har sådan nærmest firkantede hofter, fordi sidder de dér deller mellem hoftebenene og taljen. Selv dengang (mimre, mimre) jeg vejede 5-7 kg mindre end nu og løb 10 km flere gange om ugen, havde jeg stadig side-muffins. Jeg ER nok bare skabt til at være mere digitalur end timeglas :D


Det er så meget mig, det der! Mere digitalur end timeglas - det er så poetisk :blush2:

Hvad sker der for den ophobning af fedt både i siden og foran på maven - kunne det ikke fordele sig lidt rundt på kroppen i stedet?
0
Brugeravatar
Lækre Arne
Indlæg: 251
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:53
Kort karma: 116
Likede indlæg: 687

Re: Hvad er dit allerfarligste sted?

Indlægaf Lækre Arne » 23. okt 2015, 08:28

Baglår og røv.
Sådan er det når man er glad for sit sofahjørne :lun:
0
Brugeravatar
girl_beat
Indlæg: 3993
Tilmeldt: 21. sep 2015, 19:24
Kort karma: 407
Likede indlæg: 5236

Re: Hvad er dit allerfarligste sted?

Indlægaf girl_beat » 23. okt 2015, 09:11

Panton skrev:Det øverste stykke af mine lår og mine knæ!!! Uanset hvad, og hvor tynde de er, så buler de alligevel. På knæet er der som om der hviler noget fedt øverst på knæskallen og det er så iøjenfaldende for mig, at det faktisk er en plage!!

Jeg er med hér... Dø, fedt oven på knæskallen :sur:

(okay, det er så rimelig tilforladeligt, når resten er super slim, men I spurgte selv...) :)
0
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
Pityt
Indlæg: 2610
Tilmeldt: 26. aug 2015, 13:43
Kort karma: 529
Geografisk sted: Sofaen, selvfølgelig!
Likede indlæg: 5055

Re: Hvad er dit allerfarligste sted?

Indlægaf Pityt » 23. okt 2015, 09:13

Inderlårene :s Det er som om det fedt der BURDE være på røven, kravler ned på lårene i stedet :genert:
0
What's done in the dark will be brought to the light
Akehurst2
Indlæg: 14182
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1266
Likede indlæg: 40717

Re: Hvad er dit allerfarligste sted?

Indlægaf Akehurst2 » 23. okt 2015, 09:17

Panton skrev:Det øverste stykke af mine lår og mine knæ!!! Uanset hvad, og hvor tynde de er, så buler de alligevel. På knæet er der som om der hviler noget fedt øverst på knæskallen og det er så iøjenfaldende for mig, at det faktisk er en plage!!


Det er det, min veninde så rammende kaldte "en trafikprop af fedt" - og det beskriver egentlig meget godt, hvordan fedtet sætter sig.

(Men det kan jeg da trods alt få væk, hvis jeg gør en indsats.... I modsætning til maven :sur:)
0
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14722
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 688
Likede indlæg: 19075

Re: Hvad er dit allerfarligste sted?

Indlægaf Flora » 23. okt 2015, 12:42

Mave og inderlår. Maven er altid stor og rund og inderlårene er slaskede uanset om jeg er normalvægtig eller ej :rulle:
0

Tilbage til "Fit og/eller lækker"