Hvilket tøj motionerer I i?

Hvor mange agurker går der på en asparges? Og hvor langt skal man løbe for at brænde den af? Snak løs om træning og kost.
Brugeravatar
NejJegErIkkeAsiat
Kort karma: 180
Geografisk sted: Hafnia
Likede indlæg: 2749

Re: Hvilket tøj motionerer I i?

Indlægaf NejJegErIkkeAsiat » 21. dec 2017, 07:37

Aima skrev:
Kaffe skrev:Hvis jeg motionerede, så ville jeg bruge en tshirt og cykelshorts. Det sidder løst og generer ikke. Hvad er fordelen ved decideret træningstøj? Udover at det måske ser smartere ud? Og er dyrere (signalværdi)?

Træningstøj er ikke nødvendigvis dyrere end andet tøj, men derudover er fordelen vel dels at træningstøj ofte er i materiale der er bedre egnet til at bevæge sig og svede i, og dels at man, lige så vel som i alle mulige andre sociale sammenhænge, godt kan have præferencer for hvordan man ser ud i et træningscenter. Det er vist ikke meget anderledes, end at ofre et par tanker på hvordan man ser ud, når man skal handle eller gå en tur i parken. Det er ikke nødvendigvis supervigtigt, men man fravælger alligevel at dukke op i morgenkåbe eller flyverdragt, selvom det principielt havde været lige så funktionelt.

Jeg har et par løbe-tights fra Nike, som jeg købte i august 2013 (jeg kan huske det, fordi jeg havde fødselsdag), og dem træner jeg i 9 ud af 10 gange, så de har vel været brugt mellem 500-700 gange nu. De er højtaljede og stramme og virkeligt behagelige og gode. Tidligere skiftede jeg mellem dem og et andet par løsere træningsbukser, men det par sled jeg simpelthen op. Jeg har tre-fire andre tights liggende, men de bliver kun brugt, hvis jeg har glemt mit træningstøj på jobbet eller det er i vaskemaskinen. Jeg har to sports-BH’er (fra Netto og Aldi) og derudover bruger jeg en træningstop fra Nike, også over tre år gammel, og mine gamle undertrøjer. Altid ærmeløse, det er rarest synes jeg.

Enig. De Nike T-shirts jeg træner i har ikke kostet mere end 100-200 kr. Men når jeg ind imellem ikke har haft flere rene og har måtte træne i en alm. T-shirt, har det været vildt ubehageligt. T-shirten bliver drivvåd og fortsætter med at være det. Sådan opfører mine trænings T-shirts sig slet ikke. De er også mere elastiske så man kan bevæge sig langt bedre i dem.
0
Brugeravatar
Rapfisk
Kort karma: 964
Likede indlæg: 8216

Indlægaf Rapfisk » 21. dec 2017, 08:01

Jeg har nogle lange løbebukser fra Nike med en lille lomme bagpå. De er fantastiske. Ellers bruger jeg H&M, som er behageligt og slidstærkt.
0
#TeamFrederiksberg

Livslinjen: 70 201 201
Xnaiv
Kort karma: 20
Likede indlæg: 199

Indlægaf Xnaiv » 21. dec 2017, 08:24

Jeg bruger 2xu tights da det er dem der klart sidder bedst. Toppe er blandet fra HogM og lign. Har endnu ikke haft fordel af at købe dyrere toppe, men tights har jeg ikke kunnet finde billige der fungere desværre :/
Jeg styrketræner og kan bedst arbejde med tætsiddende tøj.
0
Sweet Felicity Arkwright
Kort karma: 7
Likede indlæg: 83

Indlægaf Sweet Felicity Arkwright » 21. feb 2018, 18:17

Jeg har droppet mærkevarerne helt, og køber nu alt mit træningstøj i H&M. Jeg synes at det er lige så godt som f.eks. Nike, som jeg ellers har sværget til før, og det koster det halve. De har pæne ting, der sidder godt, svedtransporterer og kan tåle at blive vasket mange gange ved 60 grader.
Jeg træner altid i lange tights og top, og så har jeg gerne en langærmet svedtrøje med, som jeg tager på når jeg strækker ud efter træningen.
0
Brugeravatar
Pax Romana
Kort karma: 90
Likede indlæg: 1409

Indlægaf Pax Romana » 21. feb 2018, 18:58

Minionine skrev:Jeg vil også sige at planken bliver gjort forkert. Jeg er i ret god form, og kan kun holde et minut til halvandet i korrekt stilling.
Er din krop helt vandret, uden at numsen stikker det mindste op i vejret? (eller hænger ned mod gulvet) Det gør en betydelig forskel. Mavemusklerne syrer ret meget til.
Jeg vil give dig ret. Som utrænet kan du ikke holde den så længe. Jeg træner hver dag og kan i dag holde den et godt stykke tid. Min rekord er 3 min, 48 sek. Verdensrekorden er lidt over 8 timer. Så er man sgu en bad ass. :)
0
Those are my principles, and if you don't like them... well, I have others.
Life begins at the end of your comfort zone.
I don't know where I'm going, but I sure know where I've been.

Tilbage til "Fit og/eller lækker"