Løbetråden

Hvor mange agurker går der på en asparges? Og hvor langt skal man løbe for at brænde den af? Snak løs om træning og kost.
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8713
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 511
Likede indlæg: 7186

Re: Løbetråden

Indlægaf Artem » 12. mar 2018, 15:12

Mani skrev:Jeg er også ved at gå total bananas.
Derudover er jeg jo ikke nær så effektiv, som når jeg er klar i hovedet. Har en lægetid på onsdag, men håber jo hovedpinen er væk før da!

Det kan jeg godt forstå. Men lige for at være helt med. Har du konstant hovedpine, med daglige migræne anfald?
0
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11229
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1788
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23203

Re: Løbetråden

Indlægaf Mani » 12. mar 2018, 16:33

Artem skrev:
Mani skrev:Jeg er også ved at gå total bananas.
Derudover er jeg jo ikke nær så effektiv, som når jeg er klar i hovedet. Har en lægetid på onsdag, men håber jo hovedpinen er væk før da!

Det kan jeg godt forstå. Men lige for at være helt med. Har du konstant hovedpine, med daglige migræne anfald?

Jeg har haft konstant hovedpine og 5 dage med migræneanfald siden fredag den 2. marts. Så derved at være lidt slidt :blush2:
0
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11229
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1788
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23203

Re: Løbetråden

Indlægaf Mani » 12. mar 2018, 18:04

Og vi løb intervaller på banen i dag :tie:
1
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8713
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 511
Likede indlæg: 7186

Re: Løbetråden

Indlægaf Artem » 14. mar 2018, 20:07

Tror det er weekendens strabasser der gav bagslag i dag. For havde godt nok dårlige ben. Men ok fik da løbet 9,5 km på 52:23 med to gå pauser.
Men det gør da godt nok at jeg kommer i tvivl med halvmarathon projektet...
0
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12998
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21756

Re: Løbetråden

Indlægaf Pandesteg » 15. mar 2018, 08:17

Jeg fik kun løbet den ene tur for et par uger siden, vejret har simpelthen været for dårligt lige siden med megameget først sne og is, og nu sjap :boo: Jeg mødte dog vores nye nabo i går, faktisk da han løb forbi vores hus og han fortalte mig om en forholdsvis fredelig løberute fra vores vej. Den tænker jeg, at jeg skal prøve i morgen, hvis vejret er til det. Det kunne være så fedt med en rute ud fra vores eget hus. Og så skal jeg på kursus i USA fra på søndag og kan se, at der er motionsrum (og swimming pool :D) på hotellet, så det skal helt klart udnyttes, så jeg kan få taget et par ture på løbebåndet efter de lange kursusdage.
2
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11229
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1788
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23203

Re: Løbetråden

Indlægaf Mani » 15. mar 2018, 12:40

Bah, lægen mente jeg bare skulle slappe mere af , måske noget meditation og at kulden derudover kunne generer min skulder (er opereret i skulderen).

Jeg var ude med klubben i går, men bagstopperen var syg og de andre mente jo snildt jeg kunne følge med - om ikke andet så i opvarmningen. Jeg kunne så se på uret, at det var en meget hurtig opvarmning de havde gang i! Vi var på 5:40 lige før vi ramte den 1 km. Da det fulgte op med bakker holdt jeg ikke mere end 5 km - drejede af lige efter de 4.
1
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
D.itsen
Indlæg: 3293
Tilmeldt: 11. aug 2015, 15:23
Kort karma: 561
Geografisk sted: Vestsjælland
Likede indlæg: 8892

Re: Løbetråden

Indlægaf D.itsen » 18. mar 2018, 04:22

Har lige været på 3,5 uges ferie og har næsten fuldt mit løbeprogram mens jeg var afsted. Nogle dage var det enten for varmt eller for kuperet til at holde de givne hastigheder, men løb de kilometer der var planlagt. Det er jeg godt tilfreds med, nu skal jeg så bare vænne mig til at løbe i polarkulde.....
2
UH UH UH UH KORT :love:

Hjemme i DK igen :banan2:
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8713
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 511
Likede indlæg: 7186

Re: Løbetråden

Indlægaf Artem » 18. mar 2018, 13:19

En stille og rolig tur på 10,8 km. Men god tur med godt vejr, og hvor benene er ok igen efter lidt smerter først på turen, men efter at jeg blev godt varm kom det ellers til at køre godt.
1
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8713
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 511
Likede indlæg: 7186

Re: Løbetråden

Indlægaf Artem » 18. mar 2018, 13:23

Mani skrev:Bah, lægen mente jeg bare skulle slappe mere af , måske noget meditation og at kulden derudover kunne generer min skulder (er opereret i skulderen).

Jeg var ude med klubben i går, men bagstopperen var syg og de andre mente jo snildt jeg kunne følge med - om ikke andet så i opvarmningen. Jeg kunne så se på uret, at det var en meget hurtig opvarmning de havde gang i! Vi var på 5:40 lige før vi ramte den 1 km. Da det fulgte op med bakker holdt jeg ikke mere end 5 km - drejede af lige efter de 4.

Har du så prøvet på at slappe af? og går det bedre?

Men ja en lidt hurtig opvarmning :8:
0
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
D.itsen
Indlæg: 3293
Tilmeldt: 11. aug 2015, 15:23
Kort karma: 561
Geografisk sted: Vestsjælland
Likede indlæg: 8892

Re: Løbetråden

Indlægaf D.itsen » 18. mar 2018, 15:31

Nå, jeg havde simpelt fået lidt for meget tøj på på dagens løbetur :D Det var tungt, er ramt af jet lag og ømme for-lår efter gårdagens styrketræning. Første gang i over 3 uger.... jeg er ikke sikker på jeg kan gå i morgen :D
2
UH UH UH UH KORT :love:

Hjemme i DK igen :banan2:
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11229
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1788
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23203

Re: Løbetråden

Indlægaf Mani » 18. mar 2018, 15:45

Artem skrev:
Mani skrev:Bah, lægen mente jeg bare skulle slappe mere af , måske noget meditation og at kulden derudover kunne generer min skulder (er opereret i skulderen).

Jeg var ude med klubben i går, men bagstopperen var syg og de andre mente jo snildt jeg kunne følge med - om ikke andet så i opvarmningen. Jeg kunne så se på uret, at det var en meget hurtig opvarmning de havde gang i! Vi var på 5:40 lige før vi ramte den 1 km. Da det fulgte op med bakker holdt jeg ikke mere end 5 km - drejede af lige efter de 4.

Har du så prøvet på at slappe af? og går det bedre?

Men ja en lidt hurtig opvarmning :8:

Altså, der er to langtidssygemeldte på mit arbejde (graviditetsrelateret og kræft), så det er lidt svært ‘bare at slappe af på jobbet’ som han sagde. Når det så er sagt nåede vi en vigtig deadline i sidste uge og jeg har snart 10 dages påskeferie, så der kommer formodentlig mere ro på.
Hovedpinen har i al fald været væk siden fredag :gogo:

I hvert fald til mit tempo :lol:
Kæmpede mig igennem gårsdagens tur på løbebåndet. Shit, jeg synes det er dødssygt. Sexkunderne snegler sig afsted. Men det var simpelthen for koldt og blæsende ude - og alt for meget fygesne!

Hvordan går det med dine 1/2-marathon planer?
0
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
Selma156
Indlæg: 2343
Tilmeldt: 27. maj 2016, 16:41
Kort karma: 398
Likede indlæg: 6809

Re: Løbetråden

Indlægaf Selma156 » 18. mar 2018, 18:06

Jeg skal ud på ugens lange tur i morgen og kan allerede mærke at jeg ikke gider :D
0
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8713
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 511
Likede indlæg: 7186

Re: Løbetråden

Indlægaf Artem » 18. mar 2018, 19:09

Mani skrev:Altså, der er to langtidssygemeldte på mit arbejde (graviditetsrelateret og kræft), så det er lidt svært ‘bare at slappe af på jobbet’ som han sagde. Når det så er sagt nåede vi en vigtig deadline i sidste uge og jeg har snart 10 dages påskeferie, så der kommer formodentlig mere ro på.
Hovedpinen har i al fald været væk siden fredag :gogo:

I hvert fald til mit tempo :lol:
Kæmpede mig igennem gårsdagens tur på løbebåndet. Shit, jeg synes det er dødssygt. Sexkunderne snegler sig afsted. Men det var simpelthen for koldt og blæsende ude - og alt for meget fygesne!

Hvordan går det med dine 1/2-marathon planer?

Ja det gør det jo ikke nemt, men dejligt for dig med et par dage ugen hovedpine. ;)

Hmm jeg svinger lidt fra dag til dag med om det skal være 11 km eller 21 km 7 april.
Der er nok 75% chance for at jeg prøver den halvmarathon selv om jeg ikke har fået trænet op til den som jeg gerne ville. Men tror på at jeg kan gennemføre hvis jeg sørger for at holde et lav tempo fra start, og om ikke andet med et par gå pauser til sidst når det går lidt opad osv...
Men hvis jeg gør det så bliver det mere for at gennemføre end at få en god tid. Hvor jeg jo ellers gerne ville under de 2 timer.
Tror jeg beslutter mig efter næste weekend. Hvor jeg har mulighed for at løbe 10-11 km med nogle i lavt tempo både lørdag og søndag. Som jeg tænker kan være ok for at få en del km i benene her 2 uger før.
1
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11229
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1788
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23203

Re: Løbetråden

Indlægaf Mani » 18. mar 2018, 19:19

^ Jeg tænker lidt, at hvis jeg melder mig til den i start maj, så bliver det for at prøve. Hvis jeg må ned at gå en gang eller to, så må det være det. Men jeg ved også godt at jeg nok ville være lidt træt af det på dagen :-D
0
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
Brugeravatar
Velvet-Goldmine
Indlæg: 1559
Tilmeldt: 17. jan 2016, 21:33
Kort karma: 254
Likede indlæg: 5867

Re: Løbetråden

Indlægaf Velvet-Goldmine » 19. mar 2018, 18:23

Mani skrev:Kæmpede mig igennem gårsdagens tur på løbebåndet. Shit, jeg synes det er dødssygt. Sexkunderne snegler sig afsted.


Øehm... er der mange af dem på et løbebånd? :-D

Nå, jeg melder mig ind i denne tråd. Jeg er 'kommet til' at love en veninde at være med på et marathon i maj. Nej, jeg er ikke blevet helt vanvittig, det er sådan et hyggearrangement hvor vi skal være 5 personer pr. hold. 3 der skal løbe 5 km. og 2 der skal cykle 13,6 km.
Jeg skal løbe 5 km. og det er egentlig skræmmende nok i sig selv. Jeg har løbet en hel del i andre perioder af mit liv, men har lige være gennem en langvarig stress-sygemelding der er nærmest er foregået på sofaen i 8-9 mdr.
Det kan godt mærkes (og ses)!!! :tie:

Jeg har foreberedt mig en smule de sidste uger med lidt styrketræning med mine kettlebells, så jeg ikke er helt som en kogt spaghetti alle vegne, og så startede jeg op i dag på første træningssession af "From couch to 5 k".
Hold.nu.kæft. ... jeg kunne jo ikke trække vejret :lol:

Nå, det bliver bedre... hurtigt.... håber jeg ... meget.
3

Tilbage til "Fit og/eller lækker"