Løbetråden

Hvor mange agurker går der på en asparges? Og hvor langt skal man løbe for at brænde den af? Snak løs om træning og kost.
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8698
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 511
Likede indlæg: 7172

Re: Løbetråden

Indlægaf Artem » 8. jan 2019, 11:43

Pandesteg skrev:Første løbetur i 2019 overstået. I det sidste halve år af 2018 druknede løbetræning og crossfit i renovering af vores hus. Men nu er vi så småt startet op igen :) det var en noget våd fornøjelse da jeg ikke lige havde opdaget hvor meget det regnede og min såkaldte “løberegnjakke” på ingen måde er vandtæt :rulle: mine sko var også gennemblødte i løbet af 0,5. Kan man ikke få sådan nogle vandtætte overtræk til sine sko? Det ville hjælpe en del.

Men ellers var det en skøn tur og hvis jeg kan få løbet 2-3 gange om ugen er jeg glad :)

Fedt du er kommet i gang igen :gogo:

Jeg er enig i at de virker demotiverende når man skal ud og løbe i regnvejr, men når man først er i gang betyder det jo ikke noget, og med våde sko, så er det jo helt normalt specielt hvis man løber en del trail som mig, som ofte er i gennem 10-80 cm vand
0
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12991
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21751

Re: Løbetråden

Indlægaf Pandesteg » 8. jan 2019, 12:01

Artem skrev:
Pandesteg skrev:Første løbetur i 2019 overstået. I det sidste halve år af 2018 druknede løbetræning og crossfit i renovering af vores hus. Men nu er vi så småt startet op igen :) det var en noget våd fornøjelse da jeg ikke lige havde opdaget hvor meget det regnede og min såkaldte “løberegnjakke” på ingen måde er vandtæt :rulle: mine sko var også gennemblødte i løbet af 0,5. Kan man ikke få sådan nogle vandtætte overtræk til sine sko? Det ville hjælpe en del.

Men ellers var det en skøn tur og hvis jeg kan få løbet 2-3 gange om ugen er jeg glad :)

Fedt du er kommet i gang igen :gogo:

Jeg er enig i at de virker demotiverende når man skal ud og løbe i regnvejr, men når man først er i gang betyder det jo ikke noget, og med våde sko, så er det jo helt normalt specielt hvis man løber en del trail som mig, som ofte er i gennem 10-80 cm vand


Nej selve vand-i-skoen fornemmelsen er til at abstrahere fra, synes bare mine fødder blev voldsomt kolde og har ikke rigtig kunnet få varmen siden, så det er lidt træls. Og så har jeg nogle gange fået vabler når der er kommet vand i skoene fordi friktionen ligesom bliver lidt anderledes.
0
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8698
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 511
Likede indlæg: 7172

Re: Løbetråden

Indlægaf Artem » 8. jan 2019, 22:39

Pandesteg skrev:Nej selve vand-i-skoen fornemmelsen er til at abstrahere fra, synes bare mine fødder blev voldsomt kolde og har ikke rigtig kunnet få varmen siden, så det er lidt træls. Og så har jeg nogle gange fået vabler når der er kommet vand i skoene fordi friktionen ligesom bliver lidt anderledes.

Ok det er naturligvis et problem hvis du ikke kan få fødderne varme og med vabler.
For ved mig virker det kolde vand mere afskrækkende end det er i virkeligheden, og det er også mit indtryk at de andre jeg løber med har det sådan. For når man først er varm og man løber gennem vand, så bliver ens fødder lige kolde og våde, men 200 meter efter så har man varmen igen.
Det var dog lidt anderledes her i weekenden, hvor vi 500 meter efter start skulle krydse fjorden med 200 meter. Det var koldt både fordi det var en så lang stækning med vand og vi endnu ikke var varme.
0
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12991
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21751

Re: Løbetråden

Indlægaf Pandesteg » 9. jan 2019, 07:20

Artem skrev:
Pandesteg skrev:Nej selve vand-i-skoen fornemmelsen er til at abstrahere fra, synes bare mine fødder blev voldsomt kolde og har ikke rigtig kunnet få varmen siden, så det er lidt træls. Og så har jeg nogle gange fået vabler når der er kommet vand i skoene fordi friktionen ligesom bliver lidt anderledes.

Ok det er naturligvis et problem hvis du ikke kan få fødderne varme og med vabler.
For ved mig virker det kolde vand mere afskrækkende end det er i virkeligheden, og det er også mit indtryk at de andre jeg løber med har det sådan. For når man først er varm og man løber gennem vand, så bliver ens fødder lige kolde og våde, men 200 meter efter så har man varmen igen.
Det var dog lidt anderledes her i weekenden, hvor vi 500 meter efter start skulle krydse fjorden med 200 meter. Det var koldt både fordi det var en så lang stækning med vand og vi endnu ikke var varme.


Jeg synes heller ikke jeg plejer at få så våde fødder, men der var virkelig meget vand på vejen og jeg løb i mine tyndeste løbesko, så det var nok også dumt.
Det lyder som nogle ret fede løb du deltager i! :)
0
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
mortand
Indlæg: 18
Tilmeldt: 22. jan 2018, 09:07
Kort karma: 0
Likede indlæg: 24

Re: Løbetråden

Indlægaf mortand » 9. jan 2019, 19:50

Så fik jeg også løbet det nye år i gang. Eller i løb er det vel. Jeg er kommet lidt sent i gang, da jeg har døjet med manflu...øøh sygdom henover nytår, og forkølelsen hænger stadig ved, men nu er den nogenlunde overskuelig. Tempoet var behersket, og det var koldt og blæsende, men det var virkelig dejligt at få løbedresset på igen.

:danse:
1
Hewlett
Indlæg: 1445
Tilmeldt: 30. apr 2016, 19:33
Kort karma: 99
Likede indlæg: 4341

Re: Løbetråden

Indlægaf Hewlett » 11. jan 2019, 06:36

Jeg er klart mest til styrketræning, men tænker at min kondition godt kan tåle at blive lidt bedre :blush:

Slog så to fluer med ét smæk ved at løbe på stranden og tage mine to hunde med så de også fik sig en ordentlig tur. Tror maks at 2 km. var løb i sand, men hold nu kæft - det har givet godt :nerve:

Mine ben er ømme som efter relativ tung styrketræning, min lyske er øm (på den gode måde) og mine mavemuskler piver også en lille smule. Jeg er fan (og det var hundene også) :love2:
3
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8698
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 511
Likede indlæg: 7172

Re: Løbetråden

Indlægaf Artem » 13. jan 2019, 10:58

Lidt sjovt med forskellen på asfalt og trail løb.
Da jeg startede med at løbe var det i en løbeklub her inde i byen. Efterhånden som jeg er blevet bedre, er jeg blevet lige så god som en af en ældre erfarne mænd, som jeg så også nogle gange løber trail med i weekenden.
Men til forskel fra når vi løber på asfalt inde i byen, hvor jeg altid kan være med ham, og oftest løber fra ham til sidst. Så er det lige omvendt med trail, som han så også altid har gjort meget mere i, og også er orienteringsløber.
Men stadig tankevækkende at der er den forskel.
0
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
mortand
Indlæg: 18
Tilmeldt: 22. jan 2018, 09:07
Kort karma: 0
Likede indlæg: 24

Re: Løbetråden

Indlægaf mortand » 15. jan 2019, 20:42

Jeg er ved at finde ind i en løberytme igen efter sygdom hen over nytåret. Det blev til tre ture i sidste uge - to middelmådige og en fantastisk. Den fantastiske var også min første tur over 10 kilometer i år, og jeg følte overskud og power. Efter sådan en tur ved man virkelig hvorfor man elsker at løbe :)

Lidt sjovt, for øvrigt - jeg købte en ny løbejakke for et par måneder siden, men jeg føler mig ikke rigtig tilpas i den. Den virker tung og klodset, og det var den jeg havde på da jeg løb mine to middelmådige ture. Min fantastiske tur i søndags og den tur jeg løb her til aften (som også var helt fin), var i min gamle, slidte jakke med defekte lynlåse og hvad ved jeg. Men jeg føler mig meget bedre tilpas og letbenet i den. Eller letkroppet, hvis der er noget der hedder det. Jeg er nok bare et vanedyr :lol:
1
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12991
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21751

Re: Løbetråden

Indlægaf Pandesteg » 16. jan 2019, 08:00

Jeg har lige tilmeldt mig Royal Run 2019. Man kan ikke løbe 5 km i KBH, kun 10 km, så er der lidt at træne op til. Løber p.t. 6,5 km, men har før i tiden løbet 10 km uden problemer, så det skal nok gå. Glæder mig allerede :)
2
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8698
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 511
Likede indlæg: 7172

Re: Løbetråden

Indlægaf Artem » 16. jan 2019, 20:40

Pandesteg skrev:Jeg har lige tilmeldt mig Royal Run 2019. Man kan ikke løbe 5 km i KBH, kun 10 km, så er der lidt at træne op til. Løber p.t. 6,5 km, men har før i tiden løbet 10 km uden problemer, så det skal nok gå. Glæder mig allerede :)

Jeg overvejer også at prøve det den her gang, da det virkede til at være den helt store løbefest sidste år.
Det burde også være ok med 10 km der, da det er 3 uger efter KBH marathon.

Er lidt spændt på hvordan det går på lørdag, hvor jeg skal ud og prøve at løbe 30 km :8:
1
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8698
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 511
Likede indlæg: 7172

Re: Løbetråden

Indlægaf Artem » 19. jan 2019, 12:41

Ny personlig rekord 30,5 km på lidt under 3 timer en tur med en snes gode løbevenner :banan:
Havde ikke lige lyst til 12 km mere i dag men er omvendt heller ikke helt smadret så det virker muligt :afro:
4
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
mortand
Indlæg: 18
Tilmeldt: 22. jan 2018, 09:07
Kort karma: 0
Likede indlæg: 24

Re: Løbetråden

Indlægaf mortand » 24. jan 2019, 19:21

Artem skrev:Ny personlig rekord 30,5 km på lidt under 3 timer en tur med en snes gode løbevenner :banan:
Havde ikke lige lyst til 12 km mere i dag men er omvendt heller ikke helt smadret så det virker muligt :afro:

Stærkt! Det må være en ret fed fornemmelse, når du selv efter 30,5 km føler dig nogenlunde tilpas? Så er de der sidste knap 12 km a piece of cake :afro:

Jeg har brugt min fridag på blandt andet at løbe en tur i kulden, brrr. En uelegant og krampagtig forsigtigpetertur, for jeg bliver aldrig vild med at løbe i sådan noget halv-iset vejrlig - det gør mig lidt anspændt. Jeg er en rigtig bangebuks. Men 10 km mere i benene, det er jo dejligt. Og det var trods alt ikke vildt glat, kun der hvor der helt åbenlyst lå is. Desuden har jeg modtaget mit startnummer til årets første løb, et af Spartas maratontestløb der foregår om ti dage. Det er 10 kilometer med fartholdere, og jeg håber jeg kan holde mig til 5-minuttergruppen og altså kan gennemføre på lige omkring de 50 minutter. Med mindre der ligger is, så kommer jeg til at kravle ruten rundt :ninja:
2
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12991
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21751

Re: Løbetråden

Indlægaf Pandesteg » 24. jan 2019, 19:37

mortand skrev:
Artem skrev:Ny personlig rekord 30,5 km på lidt under 3 timer en tur med en snes gode løbevenner :banan:
Havde ikke lige lyst til 12 km mere i dag men er omvendt heller ikke helt smadret så det virker muligt :afro:

Stærkt! Det må være en ret fed fornemmelse, når du selv efter 30,5 km føler dig nogenlunde tilpas? Så er de der sidste knap 12 km a piece of cake :afro:

Jeg har brugt min fridag på blandt andet at løbe en tur i kulden, brrr. En uelegant og krampagtig forsigtigpetertur, for jeg bliver aldrig vild med at løbe i sådan noget halv-iset vejrlig - det gør mig lidt anspændt. Jeg er en rigtig bangebuks. Men 10 km mere i benene, det er jo dejligt. Og det var trods alt ikke vildt glat, kun der hvor der helt åbenlyst lå is. Desuden har jeg modtaget mit startnummer til årets første løb, et af Spartas maratontestløb der foregår om ti dage. Det er 10 kilometer med fartholdere, og jeg håber jeg kan holde mig til 5-minuttergruppen og altså kan gennemføre på lige omkring de 50 minutter. Med mindre der ligger is, så kommer jeg til at kravle ruten rundt :ninja:


Jeg løber også virkelig forsigtigt, men det vigtigste er jeg kommer afsted og nyder det, så gider jeg ikke kikke så meget på min tid. Men temperaturen måtte godt lige kravle op over frysepunktet, for det er godt nok koldt især i ansigtet :D
0
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
mortand
Indlæg: 18
Tilmeldt: 22. jan 2018, 09:07
Kort karma: 0
Likede indlæg: 24

Re: Løbetråden

Indlægaf mortand » 24. jan 2019, 20:01

Pandesteg skrev:Jeg løber også virkelig forsigtigt, men det vigtigste er jeg kommer afsted og nyder det, så gider jeg ikke kikke så meget på min tid. Men temperaturen måtte godt lige kravle op over frysepunktet, for det er godt nok koldt især i ansigtet :D

Ja, den var lidt strid i dag - jeg var sågar bange for at overtræde maskeringsforbuddet, som jeg kom vraltende der med pandebåndet halvt nede over øjnene og halstørklædet helt op til tuden. Jeg følte mig ærligt talt lidt kuldskær, da jeg blev passeret af en medmotionist - i shorts :ad!:
0
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8698
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 511
Likede indlæg: 7172

Re: Løbetråden

Indlægaf Artem » 24. jan 2019, 21:52

mortand skrev:
Artem skrev:Ny personlig rekord 30,5 km på lidt under 3 timer en tur med en snes gode løbevenner :banan:
Havde ikke lige lyst til 12 km mere i dag men er omvendt heller ikke helt smadret så det virker muligt :afro:

Stærkt! Det må være en ret fed fornemmelse, når du selv efter 30,5 km føler dig nogenlunde tilpas? Så er de der sidste knap 12 km a piece of cake :afro:

Jeg har brugt min fridag på blandt andet at løbe en tur i kulden, brrr. En uelegant og krampagtig forsigtigpetertur, for jeg bliver aldrig vild med at løbe i sådan noget halv-iset vejrlig - det gør mig lidt anspændt. Jeg er en rigtig bangebuks. Men 10 km mere i benene, det er jo dejligt. Og det var trods alt ikke vildt glat, kun der hvor der helt åbenlyst lå is. Desuden har jeg modtaget mit startnummer til årets første løb, et af Spartas maratontestløb der foregår om ti dage. Det er 10 kilometer med fartholdere, og jeg håber jeg kan holde mig til 5-minuttergruppen og altså kan gennemføre på lige omkring de 50 minutter. Med mindre der ligger is, så kommer jeg til at kravle ruten rundt :ninja:

Tak nu er det ikke ligefrem en flad by jeg bor i så var en lettere kuperet rute, hvor specielt de sidste par km op af bakke fra fjorden var hårdt når man nu havde løbet så langt.
Som en af de erfarne marathonløbere siger, så handler det også meget om at når jeg ved at turen er på 30 km, så er energien der til og ikke mere, men hvis jeg havde vidst at jeg skulle løbe 35 km eller 42,2 km, jamen så ville man ikke være løbet tør for energi ved de 30 km. Det er på den måde også meget mentalt.
Som jeg tror der er meget om, for normalt når vi løber langt er det de 21 km, og der er normalt ikke energi til mere, men her den anden dag, løb jeg jo ikke tør for energi ved 21 km, netop fordi jeg vidste at jeg skulle løbe 30 km.

Men nej mine ben var ikke smadret efterfølgende og var også ude at cykle 10 km nogle timer efter. Det summer altid en del i mine ben efter sådan en lang tur, hvor jeg har svært ved at finde hvile, og der er sådan en cykeltur faktisk god til at løsne benene op.

Jeg løb faktisk turen som lettere skadet. Kan desværre ikke rigtigt tåle at løbe hurtigt mere, som nu to gange er resulteret i at jeg har fået ondt i mit højre knæ. Ved ikke helt hvordan jeg skal beskrive det, men gør primært ondt når jeg går på trapper. Hvor der ikke er noget på lige vej og faktisk heller ikke rigtigt når jeg løber. Så løb de 30 km selv om jeg stadig havde det problem med mit knæ. Det forværede det en lille smule og af samme grund har ikke løbet siden i lørdags, for det var en tur der havde været planlagt i langt tid som jeg ville med på, men nu holder jeg pause med løb ind til at det knæ er smertefri igen. Træner så på andre måder.

Held og lykke med løbet og håber du klarer dig lige under 50 min for 10 km. :gogo: Er også med det tempo jeg kan løbe en 10 km, men mit ene knæ er som sagt bare ikke glad for mig, når jeg gør det :(
0
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!

Tilbage til "Fit og/eller lækker"