Løbetråden

Hvor mange agurker går der på en asparges? Og hvor langt skal man løbe for at brænde den af? Snak løs om træning og kost.
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8767
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 512
Likede indlæg: 7222

Re: Løbetråden

Indlægaf Artem » 4. nov 2023, 22:10

Har været til Vestjysk halvmarathon i dag.
Altid et godt løb, med omkring 1000 deltagere og med start og mål i en hal, hvor der er mulighed for bad efterfølgende og stort kagebord.

Havde håbet på at jeg kunne presse tiden under de 2 timer for første gang i år, da der er tale om en rimelig hurtig og flad rute på asfalt.
Men lykkes ikkke hvor tiden blev 2:05 Som skyldes at jeg fra start døjede med skinnebensbetændelse. Ved ikke helt hvorfor det er begyndt med at drille mig lidt en gang i mellem. Men det var så slemt at jeg efter 2 km valgte at gå lidt, og så lunte af sted med pace 6 km.
Efter 7 km var mine ben gode igen og jeg kom op i den rette fart og lavede ikke andet end at overhale andre løbere. Men dog ikke fart nok til at jeg kunne nå det på under 2 timer, og 2 km fra mål stødte jeg så ind i min hurtige løbeveninde som gik. Så blev lige nødt til at gå lidt med hende for at finde ud af hvad der var sket der.

Så hvis der ikke havde været de gå pauser, og bentøjet ikke havde drillet fra start tror jeg godt at jeg ville have kunne presse den under de 2 timer.
2
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
Brugeravatar
Skvatman
Indlæg: 1230
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:14
Kort karma: 85
Likede indlæg: 1923

Re: Løbetråden

Indlægaf Skvatman » 9. nov 2023, 08:22

Så er min dreng på 10 og jeg tilmeldt Royal Run i Århus - vi glæder os :D Kunne desværre ikke lokke min datter med, som helt er stoppet med at dyrke sport efter at have gået til atletik i mange år. Mega ærgerligt.
1
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11395
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1802
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23638

Re: Løbetråden

Indlægaf Mani » 9. nov 2023, 09:16

Skvatman skrev:Så er min dreng på 10 og jeg tilmeldt Royal Run i Århus - vi glæder os :D Kunne desværre ikke lokke min datter med, som helt er stoppet med at dyrke sport efter at have gået til atletik i mange år. Mega ærgerligt.

Fedt - jeg elsker når man kan få ungerne med. Vores var med på den første RoyalRun, men nu er det sådan noget som Moesgaard Trail de er med på.

Jeg var til NightTrail i går - det var pissefedt og jeg blev mega mudret :lol:
1
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11395
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1802
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23638

Re: Løbetråden

Indlægaf Mani » 9. nov 2023, 09:22

Artem skrev:Har været til Vestjysk halvmarathon i dag.
Altid et godt løb, med omkring 1000 deltagere og med start og mål i en hal, hvor der er mulighed for bad efterfølgende og stort kagebord.

Havde håbet på at jeg kunne presse tiden under de 2 timer for første gang i år, da der er tale om en rimelig hurtig og flad rute på asfalt.
Men lykkes ikkke hvor tiden blev 2:05 Som skyldes at jeg fra start døjede med skinnebensbetændelse. Ved ikke helt hvorfor det er begyndt med at drille mig lidt en gang i mellem. Men det var så slemt at jeg efter 2 km valgte at gå lidt, og så lunte af sted med pace 6 km.
Efter 7 km var mine ben gode igen og jeg kom op i den rette fart og lavede ikke andet end at overhale andre løbere. Men dog ikke fart nok til at jeg kunne nå det på under 2 timer, og 2 km fra mål stødte jeg så ind i min hurtige løbeveninde som gik. Så blev lige nødt til at gå lidt med hende for at finde ud af hvad der var sket der.

Så hvis der ikke havde været de gå pauser, og bentøjet ikke havde drillet fra start tror jeg godt at jeg ville have kunne presse den under de 2 timer.

Mega træls med skinnebensbetændelse! Jeg håber, at du snart slipper af med det.

Jeg ville have været med, men logistikken gik ikke op, så jeg må have den til gode. Jeg løb Vejle Ådal i min hidtil bedste tid, men stadig på ingen måde hurtig.

Jeg er dog blevet fanget lidt af trail så håber at få lagt løb ind i løbet af 2024, så jeg kan være med i Thy i 2025.
1
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8767
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 512
Likede indlæg: 7222

Re: Løbetråden

Indlægaf Artem » 23. dec 2023, 20:22

Juleløbet 2023 på Thy Trail ruten fra Stenbjerg til Lodbjerg fyr blev en af de vådeste i mands minde
Hvor alle hullerne i terrænet var fyldt med vand og det lille hav levede virkelig op til sit navn i år hvor det var flere hundred meter bredt og med vand til skridtet
Hvor jeg var så uheldig at falde så overkrop og handsker blev våde :shock:
Heldigvis havde en løbeven ekstra med så jeg kunne få liv i fingerne igen :banan:

Men er nu en fed tradition og med efterfølgende julehygge hvor vi var 25 i år :klap:

God jul til alle løberne og andet godtfolk :jule:
3
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
Vaniljestang
Indlæg: 151
Tilmeldt: 20. okt 2018, 12:57
Kort karma: 11
Likede indlæg: 449

Re: Løbetråden

Indlægaf Vaniljestang » 8. jan 2024, 18:17

Altså man kan jo ikke løbe i det her vejr. Savner mine løbeture!
0
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8767
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 512
Likede indlæg: 7222

Re: Løbetråden

Indlægaf Artem » 8. jan 2024, 18:25

Vaniljestang skrev:Altså man kan jo ikke løbe i det her vejr. Savner mine løbeture!

Hvorfor ikke?

Var selv på en nytårstrail i går med omkring 100 andre. Faktisk en vildt fed tur med smuk natur, sol og næsten vindstille.
Men ja det er koldt og glat nogle steder. Men med det rette tøj og når man er klar over at det kan være glat går det jo fint
0
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11395
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1802
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23638

Re: Løbetråden

Indlægaf Mani » 8. jan 2024, 18:58

Artem skrev:
Vaniljestang skrev:Altså man kan jo ikke løbe i det her vejr. Savner mine løbeture!

Hvorfor ikke?

Var selv på en nytårstrail i går med omkring 100 andre. Faktisk en vildt fed tur med smuk natur, sol og næsten vindstille.
Men ja det er koldt og glat nogle steder. Men med det rette tøj og når man er klar over at det kan være glat går det jo fint

Vi har også været ude med løbeklubben både lørdag og i dag - onsdag i sidste uge måtte vi dog aflyse.
1
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
Vaniljestang
Indlæg: 151
Tilmeldt: 20. okt 2018, 12:57
Kort karma: 11
Likede indlæg: 449

Re: Løbetråden

Indlægaf Vaniljestang » 8. jan 2024, 19:07

Der er ren is og sne på nærmest alle (vil jeg tro) veje, fortove stier her i byen. Jeg vil ikke risikere at glide og brække et eller andet.
0
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8767
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 512
Likede indlæg: 7222

Re: Løbetråden

Indlægaf Artem » 8. jan 2024, 20:30

Vaniljestang skrev:Der er ren is og sne på nærmest alle (vil jeg tro) veje, fortove stier her i byen. Jeg vil ikke risikere at glide og brække et eller andet.

Du skal have nogle pigsåler.

Det løb vi med i nordnorge, som fungerer rigtigt godt. Har også haft købt nogle her hjemme, men de kan ikke så godt tåle hvis der ikke er sne og is over alt. Så de går i stykker for os, og jeg bruger dem ikke når der næsten ingen sne er. Og vi har ikke fået ret meget i denne omgang til forskel for jer andre.

Men ellers synes jeg virkelig ikke at det er et problem at løbe selv om det er glat, man ændrer bare løbestil til det.
Eller lad mig sige det på en anden måde. Er aldrig faldet fordi det er glat, men kun over stræstubbe osv på trail ture.
0
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
Brugeravatar
Luffegås
Indlæg: 2875
Tilmeldt: 18. dec 2015, 09:17
Kort karma: 234
Geografisk sted: Fyn
Likede indlæg: 5602

Re: Løbetråden

Indlægaf Luffegås » 9. jan 2024, 08:24

Jeg løb i sne i december, købte nye sko og det var så dejligt lækkert. Men det her er ikke bare sne, det er decideret is og frost. Vi bor på en vej ude på landet der ikke får hverken salt eller noget som helst, fortov har vi kun i den ene side af vejen og de er også blanke flere steder. De steder uden fortov hører til vejen. Jeg tør simpelthen ikke. Sne - giv mig. Frost. nej tak, ikke som begynder.
2
Søger ikke gode råd, medmindre jeg har spurgt.
Vaniljestang
Indlæg: 151
Tilmeldt: 20. okt 2018, 12:57
Kort karma: 11
Likede indlæg: 449

Re: Løbetråden

Indlægaf Vaniljestang » 13. jan 2024, 18:21

Jeg var endelig afsted i dag på en lille tur og asfalten var fin men på skovstien var der stadig is og sne, så der måtte jeg løbe lidt anstrengt. Men trængte virkelig, så det var skønt!
2
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 13049
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1566
Likede indlæg: 21832

Re: Løbetråden

Indlægaf Pandesteg » 13. jan 2024, 19:15

Jeg fik også løbet for første gang i 100 år i går. Ingen is eller sne der drillede, damn det var fantastisk. Selvom jeg dyrker en del andet sport, så vil løb bare altid være yndlings.
3
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
Urtekussen
Indlæg: 6187
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:12
Kort karma: 1450
Likede indlæg: 16179

Re: Løbetråden

Indlægaf Urtekussen » 13. jan 2024, 19:25

Vaniljestang skrev:Jeg var endelig afsted i dag på en lille tur og asfalten var fin men på skovstien var der stadig is og sne, så der måtte jeg løbe lidt anstrengt. Men trængte virkelig, så det var skønt!

Jeg var ude i går, for første gang i 3 uger. Der var lige 500 meter på vores vej, som ikke var ren is, så jeg løb mange gange frem og tilbage:-D
1
2011
2015
2018
2020
2023
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11395
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1802
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23638

Re: Løbetråden

Indlægaf Mani » 15. jan 2024, 06:54

Jeg var til ½ maraton i går. Det var rigtig hyggeligt, med fokus på en god oplevelse fremfor fart pga føret.
3
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'

Tilbage til "Fit og/eller lækker"