Løbetråden

Hvor mange agurker går der på en asparges? Og hvor langt skal man løbe for at brænde den af? Snak løs om træning og kost.
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8733
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 512
Likede indlæg: 7204

Re: Løbetråden

Indlægaf Artem » 28. mar 2018, 18:43

Hmm både en god og skidt aften. Min mave kører ikke helt godt, og var på toilet 2 gangen inden løb, og havde også lidt ondt i maven undervejs.
Men det blev til en hurtig tur på 8,4 km, og med ny rekord på 5 km med 25:30 :dance:
Det havde jeg helt ærligt ikke forventet da jeg følte det var en dårlig tur. :gruble:
1
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
Brugeravatar
Velvet-Goldmine
Indlæg: 1559
Tilmeldt: 17. jan 2016, 21:33
Kort karma: 255
Likede indlæg: 5868

Re: Løbetråden

Indlægaf Velvet-Goldmine » 29. mar 2018, 10:18

Jeg synes altså at det her løb er lidt hårdt :lol: Jeg er 'forud' i min træning til 5 km forstået på den måde at man egentlig skal løbe 3 gange om ugen, men jeg løber hver 2. dag i stedet. På den måde har jeg mulighed for at tage en ekstra gang på et niveau hvis jeg synes at det er for hårdt at gå et niveau op, og alligevel blive færdig med programmet inden marathon-stafetten.
Det går ganske glimrende hvis det bare er fladt terræn, men der er altså nogle højdemeter i det område jeg løber og det er bare så uendeligt meget hårdere at løbe opad - nøj hvor er jeg bare TUNG!! :/
Men altså, det tog mig jo det meste af et år at blive totalt slap, muskelfattig og tyk, så det går nok ikke væk på 2 uger selv om det ville være det fedeste.

Jeg kunne egentlig godt forestille mig at jeg tog en ekstra tur med nuværende indstillinger på lørdag, i stedet for at gå et niveau op, som jeg egentlig skal - bare så jeg synes at det har været en helt uproblematisk tur inden jeg presser yderligere på. Min fætter og hans kone kommer på besøg, og de har ikke løbet i et stykke tid og vil gerne med. Det skal nok blive hyggeligt.... jeg tænker vi smutter ud inden påskefrokosten :-D

Nå, men altså - tingene ruller... omend lidt langsomt.
1
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8733
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 512
Likede indlæg: 7204

Re: Løbetråden

Indlægaf Artem » 2. apr 2018, 11:43

Nu fik jeg prøvet 15,5 km med to ture først en på 10,2 og så et kvarter efter en tur på 5,3 km.
Som blev med et tempo på 5,49 og 6,0
Så umiddelbart burde jeg kunne klare den halvmarathon på lige omkring de 2 timer. Men der var godt nok ikke meget energi tilbage i mine ben til sidst.

Her var det forøvrigt en rigtig lækker forårsdag med høj sol og nærmest vindstille. :sol: Men kan forstå at i stadig kæmper med vinter andre steder.
2
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
Brugeravatar
Velvet-Goldmine
Indlæg: 1559
Tilmeldt: 17. jan 2016, 21:33
Kort karma: 255
Likede indlæg: 5868

Re: Løbetråden

Indlægaf Velvet-Goldmine » 2. apr 2018, 14:40

Artem skrev:Her var det forøvrigt en rigtig lækker forårsdag med høj sol og nærmest vindstille. :sol: Men kan forstå at i stadig kæmper med vinter andre steder.


Her har det også været totalt forår både i går og i dag :love2:


Nå, der er blevet løbet hen over påsken, og det blev lige aldeles åbenlyst hvordan bare en smule alkohol påvirker i meget negativ retning :8:
Jeg skulle løbe lørdag, og familien kom fredag, hvor vi lige delte en flaske vin til aftensmaden. Lørdagsturen var på samme niveau som i løbet af ugen og det var altså lidt hårdt, men ikke mere end det ganske ok. Min fættes kone var med, så det var super hyggeligt.
Lørdag eftermiddag lavede vi den store lækre påskefrokost hvor jeg fik en (ok, lidt stor) snaps og et par øl. Dvs, ingen vild fuldskab eller lign. og siden det var så fantastisk vejr i går, tænkte jeg at jeg da lige kunne lunte en tur på samme niveau igen (det er jo altså få minutter man faktisk løber på den halve time det tager, så jeg synes det var ok at løbe flere dage i træk) og måske få en virkelig god oplevelse..... NOT! Jeg kunne overhovedet ikke løbe og fik faktisk ikke gennemført det sidste løbeinterval fordi jeg bare var død!! Jeg nåede vitterligt at tænke, at jeg ALDRIG kom til at løbe 5 km. nogensinde :lol:
I dag skulle jeg jo så øge niveauet, dvs. ikke så mange flere samlede minutters løb men flere minutter i træk, og jeg gruede lidt for det pga. gårsdagens fiasko, men søreme om ikke det hele bare var piece of cake :forvirret: Jeg følte nærmest at jeg bare kunne have fortsat et program mere, men undlod dog :lol:
Det var rart at få en super oplevelse og nu begynder jeg at tro på at jeg nok skal komme op på den forband.. 5 km. i rette tid.
0
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8733
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 512
Likede indlæg: 7204

Re: Løbetråden

Indlægaf Artem » 2. apr 2018, 18:13

Velvet-Goldmine skrev:Her har det også været totalt forår både i går og i dag :love2:


Nå, der er blevet løbet hen over påsken, og det blev lige aldeles åbenlyst hvordan bare en smule alkohol påvirker i meget negativ retning :8:
Jeg skulle løbe lørdag, og familien kom fredag, hvor vi lige delte en flaske vin til aftensmaden. Lørdagsturen var på samme niveau som i løbet af ugen og det var altså lidt hårdt, men ikke mere end det ganske ok. Min fættes kone var med, så det var super hyggeligt.
Lørdag eftermiddag lavede vi den store lækre påskefrokost hvor jeg fik en (ok, lidt stor) snaps og et par øl. Dvs, ingen vild fuldskab eller lign. og siden det var så fantastisk vejr i går, tænkte jeg at jeg da lige kunne lunte en tur på samme niveau igen (det er jo altså få minutter man faktisk løber på den halve time det tager, så jeg synes det var ok at løbe flere dage i træk) og måske få en virkelig god oplevelse..... NOT! Jeg kunne overhovedet ikke løbe og fik faktisk ikke gennemført det sidste løbeinterval fordi jeg bare var død!! Jeg nåede vitterligt at tænke, at jeg ALDRIG kom til at løbe 5 km. nogensinde :lol:
I dag skulle jeg jo så øge niveauet, dvs. ikke så mange flere samlede minutters løb men flere minutter i træk, og jeg gruede lidt for det pga. gårsdagens fiasko, men søreme om ikke det hele bare var piece of cake :forvirret: Jeg følte nærmest at jeg bare kunne have fortsat et program mere, men undlod dog :lol:
Det var rart at få en super oplevelse og nu begynder jeg at tro på at jeg nok skal komme op på den forband.. 5 km. i rette tid.

Virkeligt lækkert med sådan noget vejr, havde næsten glemt hvordan det kan være. ;)

Jeg skal heller ikke løbe dagen efter at jeg har drukket, altså 2-3 genstande kan være ok, men ikke ret meget mere end det.
Men godt du kommer af sted og at du havde en super oplevelse. Er de dage man skal leve på. ;)
0
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8733
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 512
Likede indlæg: 7204

Re: Løbetråden

Indlægaf Artem » 3. apr 2018, 21:01

Frandsen skrev:Jeg løber stadig, selv om jeg glemmer at opdatere herinde :)

De seneste fem weekender har min ugentlige langtur ligget på hhv 20, 21, 21, 23 og 22 km.

Sjovt, hvordan en distance, der engang virkede uoverskuelig (halvmaraton), nu 'bare' er en træningstur :-p

Nu er der lidt under syv uger til maraton, og jeg panikker lidt over, at jeg ikke har været oppe på de cirka 30 km endnu. :panik: Jeg skal jo begynde nedtrapning om tre-fire ugers tid.

Regner dog med at løbe en 28'er næste weekend, og så må vi se ...

Har lige et spørgsmål. Hvornår på dagen løber du de ture? og sørger du for at spise inden?

Grunden til at jeg spørger er at jeg på weekendens tur på 15,5 km om formiddagen løb tør for energi. Havde ikke ondt eller noget, var bare drænet for energi de sidste par km. Faktisk første gang jeg har prøvet det.
Skal jo gerne undgå det i weekenden til halvmarathon. Løbet er kl 13 så har mulighed for at stå op i rimelig tid og spise morgenmad ved 9-10 tiden. Så det satser jeg på og så at spise en moderat mængde der. Hvor det forhåbentlig gør at jeg ikke løber tør for energi. Men at spise og drikke fornuftigt i forhold til min træning er en af de ting jeg ellers ikke har forstand på.
0
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8733
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 512
Likede indlæg: 7204

Re: Løbetråden

Indlægaf Artem » 4. apr 2018, 19:40

Gode 8,4 km i aften i godt vejr. Og så har mit kondital rykket sig en tak igen med VO2 maks på 47 :D
1
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 13010
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21764

Re: Løbetråden

Indlægaf Pandesteg » 5. apr 2018, 12:40

Jeg var ude at løbe 6,5 km i det fantastiske vejr i går :lol: min form er stadig ikke imponerende, men det kommer. Overvejer også at begynde at bruge mit garmin-ur igen, det er altid sådan en god motivation at se tallene og kurverne forbedre sig.
1
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Selma156
Indlæg: 2350
Tilmeldt: 27. maj 2016, 16:41
Kort karma: 398
Likede indlæg: 6816

Re: Løbetråden

Indlægaf Selma156 » 5. apr 2018, 14:22

Jeg fik løbet en god tur på 28,5 km i tirsdags. Tiden snakker vi ikke om :D

Men begynder at tro lidt på det dér maraton.
2
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8733
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 512
Likede indlæg: 7204

Re: Løbetråden

Indlægaf Artem » 5. apr 2018, 19:51

Pandesteg skrev:Jeg var ude at løbe 6,5 km i det fantastiske vejr i går :lol: min form er stadig ikke imponerende, men det kommer. Overvejer også at begynde at bruge mit garmin-ur igen, det er altid sådan en god motivation at se tallene og kurverne forbedre sig.

Jeg bruger alt for meget tid på at studere de tal, og videre på Endomondo med at have fået en pokal for at forbedre en tid eller at have løbet længere. Ja og som jeg skrev før med at mit kondital bliver bedre. :D
1
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
Brugeravatar
Frandsen
Indlæg: 1283
Tilmeldt: 14. aug 2015, 08:49
Kort karma: 198
Likede indlæg: 2725

Re: Løbetråden

Indlægaf Frandsen » 6. apr 2018, 11:46

Artem skrev:
Frandsen skrev:Jeg løber stadig, selv om jeg glemmer at opdatere herinde :)

De seneste fem weekender har min ugentlige langtur ligget på hhv 20, 21, 21, 23 og 22 km.

Sjovt, hvordan en distance, der engang virkede uoverskuelig (halvmaraton), nu 'bare' er en træningstur :-p

Nu er der lidt under syv uger til maraton, og jeg panikker lidt over, at jeg ikke har været oppe på de cirka 30 km endnu. :panik: Jeg skal jo begynde nedtrapning om tre-fire ugers tid.

Regner dog med at løbe en 28'er næste weekend, og så må vi se ...

Har lige et spørgsmål. Hvornår på dagen løber du de ture? og sørger du for at spise inden?

Grunden til at jeg spørger er at jeg på weekendens tur på 15,5 km om formiddagen løb tør for energi. Havde ikke ondt eller noget, var bare drænet for energi de sidste par km. Faktisk første gang jeg har prøvet det.
Skal jo gerne undgå det i weekenden til halvmarathon. Løbet er kl 13 så har mulighed for at stå op i rimelig tid og spise morgenmad ved 9-10 tiden. Så det satser jeg på og så at spise en moderat mængde der. Hvor det forhåbentlig gør at jeg ikke løber tør for energi. Men at spise og drikke fornuftigt i forhold til min træning er en af de ting jeg ellers ikke har forstand på.


Hov, havde ikke set dit spørgsmål :)
De rigtig lange ture (over 20 km) løber jeg typisk først eller sidst på eftermiddagen. Og altid kun i weekenden. På den måde når jeg både at spise morgenmad og lidt frokost inden løbeturen.

Jeg har endnu ikke oplevet at gå død-død under en træningstur, men nu løber jeg også meeeget langsomt. Og så har jeg en gel samt lidt chokolade med, som jeg indtager fra omkring 10 km.

Jeg har nul forstand på sådan noget med indtag af energi under løb, men det fungerer fint for mig :) Så vidt jeg kan læse mig til, tager det lidt tid, før effekten indtræffer, så det giver ingen mening at vente med at indtage sukker/gels, til man er løbet tør for energi.

Mit bedste råd vil være, at gøre som du plejer. Løbsdag er ikke dagen, man skal eksperimentere med en ny form for energiindtag :)

Hvilket løb skal du deltage i?
0
Brugeravatar
Frandsen
Indlæg: 1283
Tilmeldt: 14. aug 2015, 08:49
Kort karma: 198
Likede indlæg: 2725

Re: Løbetråden

Indlægaf Frandsen » 6. apr 2018, 11:46

Selma156 skrev:Jeg fik løbet en god tur på 28,5 km i tirsdags. Tiden snakker vi ikke om :D

Men begynder at tro lidt på det dér maraton.


Fedt! Hvilket maraton er det?
0
Selma156
Indlæg: 2350
Tilmeldt: 27. maj 2016, 16:41
Kort karma: 398
Likede indlæg: 6816

Re: Løbetråden

Indlægaf Selma156 » 6. apr 2018, 14:22

Frandsen skrev:
Selma156 skrev:Jeg fik løbet en god tur på 28,5 km i tirsdags. Tiden snakker vi ikke om :D

Men begynder at tro lidt på det dér maraton.


Fedt! Hvilket maraton er det?


Det er et mindre maraton i Dyrehaven - Eremitagemaraton :) Tror kun der er omkring 300 løbere. Jeg har tidligere løbet halvmaraton derude.
2
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8733
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 512
Likede indlæg: 7204

Re: Løbetråden

Indlægaf Artem » 6. apr 2018, 22:06

Frandsen skrev:Hov, havde ikke set dit spørgsmål :)
De rigtig lange ture (over 20 km) løber jeg typisk først eller sidst på eftermiddagen. Og altid kun i weekenden. På den måde når jeg både at spise morgenmad og lidt frokost inden løbeturen.

Jeg har endnu ikke oplevet at gå død-død under en træningstur, men nu løber jeg også meeeget langsomt. Og så har jeg en gel samt lidt chokolade med, som jeg indtager fra omkring 10 km.

Jeg har nul forstand på sådan noget med indtag af energi under løb, men det fungerer fint for mig :) Så vidt jeg kan læse mig til, tager det lidt tid, før effekten indtræffer, så det giver ingen mening at vente med at indtage sukker/gels, til man er løbet tør for energi.

Mit bedste råd vil være, at gøre som du plejer. Løbsdag er ikke dagen, man skal eksperimentere med en ny form for energiindtag :)

Hvilket løb skal du deltage i?

Nu løber jeg normalt ikke midt eftermiddag kl 13 som jeg skal i morgen, men det giver mig mulighed for at stå op i rimelig tid og få lidt morgenmad.
Kan også være at jeg skal benytte mig af muligheden for at spise lidt snacks inden løbet og bruge de depoter.
Men det er jo godt nok at gøre noget andet end normalt, men er jo heller ikke normalt for mig at løbe så langt...

Nu må vi se, men tak for råd :kys:

Er et mindre lokalt løb. En forårsdag i Thy
1
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
D.itsen
Indlæg: 3325
Tilmeldt: 11. aug 2015, 15:23
Kort karma: 563
Geografisk sted: Vestsjælland
Likede indlæg: 8983

Re: Løbetråden

Indlægaf D.itsen » 7. apr 2018, 12:51

Så blev årets første konkurrence gennemført. 11 km seriøs bakket trail. Kom inde ret meget i midten samlet og i den bedste tredjedel blandt kvinderne. Mine ben er trætte men er fint nok tilfreds. Det var noget blæsende, men ellers fint vejr. Jeg henter folk når det går ned af bakke, sætter lidt tid til når det går op af bakke, og er ved at hænge nogenlunde på når der bliver løbet på semi-løse sten. Så noget sker der da med form og teknik
2
UH UH UH UH KORT :love:

Hjemme i DK igen :banan2:

Tilbage til "Fit og/eller lækker"