Løbetråden

Hvor mange agurker går der på en asparges? Og hvor langt skal man løbe for at brænde den af? Snak løs om træning og kost.
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8698
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 511
Likede indlæg: 7172

Re: Løbetråden

Indlægaf Artem » 7. aug 2018, 21:12

Fik løbet 7,8 km til aften. Trængte jeg til oven på en dag med alt for meget mad.
Men det bedste var næsten den 10 km cykeltur ned til løb. Havde taget racercyklen, og blev helt fra start overhalet af en motions cykelrytter, hvor jeg tænkte at jeg lige så godt kunne prøve at følge efter ham. Er godt nok mange år siden jeg har kørt så hurtigt på en almindelig cykel, men kunne fint være med på denne bakkede rute.
0
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11191
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1787
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23094

Re: Løbetråden

Indlægaf Mani » 8. aug 2018, 10:20

De sidste 2 løbeturer har været ved stranden og er sluttet med en god dukkert. Det er også planen for i aften.
Der er fladere, hvilket er godt for mit knæ - og så elsker jeg bare sådan en tur i vandet efter en svedig løbetur.

Håber du får gang i svømningen Artem - for jeg er sikker på du ville nyde det.
0
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8698
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 511
Likede indlæg: 7172

Re: Løbetråden

Indlægaf Artem » 8. aug 2018, 19:24

Mani skrev:De sidste 2 løbeturer har været ved stranden og er sluttet med en god dukkert. Det er også planen for i aften.
Der er fladere, hvilket er godt for mit knæ - og så elsker jeg bare sådan en tur i vandet efter en svedig løbetur.

Håber du får gang i svømningen Artem - for jeg er sikker på du ville nyde det.

Kom du ud at løbe til aften med en dukkert?

Har selv været ude på en hurtig 8 km. Virkelig længe siden jeg har haft min puls helt oppe at ringe som jeg havde til aften, så det var dejligt at blive presset på den måde.

Håber virkelig også at jeg kommer til at nyde det svømning, men nu må vi se...
0
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11191
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1787
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23094

Re: Løbetråden

Indlægaf Mani » 9. aug 2018, 14:01

Artem skrev:Kom du ud at løbe til aften med en dukkert?

Har selv været ude på en hurtig 8 km. Virkelig længe siden jeg har haft min puls helt oppe at ringe som jeg havde til aften, så det var dejligt at blive presset på den måde.

Håber virkelig også at jeg kommer til at nyde det svømning, men nu må vi se...

Ja, 10 + 2 hurtige og så en god dukkert! Jeg bliver helt høj af at slutte med en tur i havet.

Fedt at du nød det :gogo:
1
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8698
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 511
Likede indlæg: 7172

Re: Løbetråden

Indlægaf Artem » 11. aug 2018, 09:36

Mani skrev:Ja, 10 + 2 hurtige og så en god dukkert! Jeg bliver helt høj af at slutte med en tur i havet.

Fedt at du nød det :gogo:

Det lyder da også som en god tur du var ude på der ;)

Synes virkelig at jeg rykker mig for tiden. Har været ude på en rigtig god 20 km her til morgen, primært trailløb, men de sidste 3 km var på asfalt og hvor det gik ned af bakke den sidste km. Så var fedt på sådan en 20 km tur stadig at have masser af overskud på de sidste km, hvor de sidste 3 km blev løbet på 14:41 og den sidste km på 4:06 hvor jeg satte en vild spurt ind de sidste 50 meter. Ved ikke helt om jeg tror på mit ur, som siger at jeg har løbet med en tempo på 2:39 :8: :gruble: Men hurtigt gik det.
0
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8698
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 511
Likede indlæg: 7172

Re: Løbetråden

Indlægaf Artem » 14. aug 2018, 19:07

Tror jeg vil med til mudderrace i Silkeborg til oktober.

Ja og så har jeg været ude på en hurtig 10 km til aften. Synes faktisk ikke det gik specielt hurtigt, men kan se at jeg barberede nogle få sekunder af både 5 og 10 km.
0
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8698
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 511
Likede indlæg: 7172

Re: Løbetråden

Indlægaf Artem » 15. aug 2018, 20:14

Endnu en god løbeaften og med en ny rekord på 5 km 23:35 :banan2:
4
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11191
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1787
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23094

Re: Løbetråden

Indlægaf Mani » 16. aug 2018, 16:07

Jeg har knæproblemer :(
Dem var jeg ellers sluppet for denne gang.
0
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
ajnaM
Indlæg: 9908
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1050
Likede indlæg: 27006

Re: Løbetråden

Indlægaf ajnaM » 16. aug 2018, 19:40

Har holdt en uges pause, da alle muskler i min krop tilsyneladende led en nærdødsoplevelse ved gulvlægning i weekenden ( :shock: ), og lige været ude her til aften. Hold nu op, jeg var tung i kroppen! Ved ikke, om det var vejret, pausen, at jeg stadig er lidt smadret i kroppen, eller hvad - men jeg var både langsom og kunne ikke tage mig sammen til at presse mig selv.

Bah.

Nå, op på hesten!
1
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8698
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 511
Likede indlæg: 7172

Re: Løbetråden

Indlægaf Artem » 16. aug 2018, 21:11

ajnaM skrev:Har holdt en uges pause, da alle muskler i min krop tilsyneladende led en nærdødsoplevelse ved gulvlægning i weekenden ( :shock: ), og lige været ude her til aften. Hold nu op, jeg var tung i kroppen! Ved ikke, om det var vejret, pausen, at jeg stadig er lidt smadret i kroppen, eller hvad - men jeg var både langsom og kunne ikke tage mig sammen til at presse mig selv.

Bah.

Nå, op på hesten!

Jeg er også blevet for gammel til at kravle rundt på knæ og lave noget. Så er helt med på hvor smadret ud er af det.
Men godt du er i gang igen :gogo:
0
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8698
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 511
Likede indlæg: 7172

Re: Løbetråden

Indlægaf Artem » 16. aug 2018, 21:12

Mani skrev:Jeg har knæproblemer :(
Dem var jeg ellers sluppet for denne gang.

Træls du bliver ved med at døje med skader.
Har heldigvis aldrig selv prøvet det endnu, for rammer jo nok også mig en dag.
Men ved fra andre at det virkelig kan tage langt tid at komme sig over en skade.
0
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
ajnaM
Indlæg: 9908
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1050
Likede indlæg: 27006

Re: Løbetråden

Indlægaf ajnaM » 16. aug 2018, 21:17

Artem skrev:
ajnaM skrev:Har holdt en uges pause, da alle muskler i min krop tilsyneladende led en nærdødsoplevelse ved gulvlægning i weekenden ( :shock: ), og lige været ude her til aften. Hold nu op, jeg var tung i kroppen! Ved ikke, om det var vejret, pausen, at jeg stadig er lidt smadret i kroppen, eller hvad - men jeg var både langsom og kunne ikke tage mig sammen til at presse mig selv.

Bah.

Nå, op på hesten!

Jeg er også blevet for gammel til at kravle rundt på knæ og lave noget. Så er helt med på hvor smadret ud er af det.
Men godt du er i gang igen :gogo:


Det var ikke så meget knæerne - mere lår og baller. Og vingemuskler. Men det giver god mening, når jeg har squattet en milliard gange med vægten fra diverse gulvbrædder... :genert:

Og ja, jeg skal bare i gang igen! Det føles bare viiiirkelig som to skridt frem og to tilbage, hehe. Men det er jo bare at klø på.
1
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11191
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1787
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23094

Re: Løbetråden

Indlægaf Mani » 18. aug 2018, 08:14

Artem skrev:
Mani skrev:Jeg har knæproblemer :(
Dem var jeg ellers sluppet for denne gang.

Træls du bliver ved med at døje med skader.
Har heldigvis aldrig selv prøvet det endnu, for rammer jo nok også mig en dag.
Men ved fra andre at det virkelig kan tage langt tid at komme sig over en skade.

Det er møgforbandet. Jeg bliver tilsyneladende let overbelastet, for fyssen siger min træning har været fornuftig objektivt set - men alligevel er det den 2. overbelastningsskade jeg har.

Har besluttet jeg må smide nogle kilo. Jeg er normalvægtig, men i den middelhøje ende, så det burde kunne lette lidt.
1
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8698
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 511
Likede indlæg: 7172

Re: Løbetråden

Indlægaf Artem » 18. aug 2018, 15:32

Mani skrev:Det er møgforbandet. Jeg bliver tilsyneladende let overbelastet, for fyssen siger min træning har været fornuftig objektivt set - men alligevel er det den 2. overbelastningsskade jeg har.

Har besluttet jeg må smide nogle kilo. Jeg er normalvægtig, men i den middelhøje ende, så det burde kunne lette lidt.

Det er da godt nok træls for dig, men ja det hjælper med nogle færre kilo. Håber selv på at smide 5 kg mere, så vil jeg virkelig også mene at jeg er fit for fight. Det siges jo også at sådan 5 kg gør omkring 2 min på en 5 km.

Så med tanke på dagens halvmaraton på 1:55 bør jeg nemt kunne komme under de 1:50 :banan:
1
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11191
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1787
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23094

Re: Løbetråden

Indlægaf Mani » 22. aug 2018, 15:02

Ooog nu har jeg været ved læge fordi knæet ikke blev bedre. 6-8 ugers ro fra løb, længere gåture og andet der lægger belastning på knæet. Pis!

Edit: Det var ikke derfor jeg var ved lægen, men spurgte til det nu jeg var der.
0
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'

Tilbage til "Fit og/eller lækker"