Løbetråden

Hvor mange agurker går der på en asparges? Og hvor langt skal man løbe for at brænde den af? Snak løs om træning og kost.
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8698
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 511
Likede indlæg: 7172

Re: Løbetråden

Indlægaf Artem » 22. aug 2018, 18:28

Mani skrev:Ooog nu har jeg været ved læge fordi knæet ikke blev bedre. 6-8 ugers ro fra løb, længere gåture og andet der lægger belastning på knæet. Pis!

Edit: Det var ikke derfor jeg var ved lægen, men spurgte til det nu jeg var der.

Hvad sagde lægen til det? eller er du blevet henvist videre?

Holder selv lige en hviledag. Efter min hurtige halvmaraton i lørdags har jeg haft lidt trætte ben. Ikke ondt nogle steder, bare trætte. Hvilket jeg normalt ikke har på anden og tredjedagen.
Var ude på en lille tur på 7 km i går, og skulle rigtigt også have løbet i dag, men igen sidder der noget træthed i mine ben her på andendagen.

Tror det er alle mine rekorder i sidste uge der giver lidt bagslag nu. For efter 4 løbeture hvor jeg hver gang satte en rekord. Hvor alle mine rekorder på Endomondo nærmest er blevet fornyet i sidste uge.
1
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11191
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1787
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23094

Re: Løbetråden

Indlægaf Mani » 22. aug 2018, 18:35

Artem skrev:Hvad sagde lægen til det? eller er du blevet henvist videre?

Holder selv lige en hviledag. Efter min hurtige halvmaraton i lørdags har jeg haft lidt trætte ben. Ikke ondt nogle steder, bare trætte. Hvilket jeg normalt ikke har på anden og tredjedagen.
Var ude på en lille tur på 7 km i går, og skulle rigtigt også have løbet i dag, men igen sidder der noget træthed i mine ben her på andendagen.

Tror det er alle mine rekorder i sidste uge der giver lidt bagslag nu. For efter 4 løbeture hvor jeg hver gang satte en rekord. Hvor alle mine rekorder på Endomondo nærmest er blevet fornyet i sidste uge.

Lægen mærkede på det og spurgte til hvor det gjorde ondt og hvornår. Han kunne mærke væske, men sagde det kun var på ydersiden så det bare skal have ro. Hvis der ikke er bedring i midt september ville han sende mig videre, men det mente han helt sikkert der ville være.

Shit, du gi’r den gas! Det er imponerende!
Men ja, pas på dig selv, så du ikke også skal holde pause.
1
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8698
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 511
Likede indlæg: 7172

Re: Løbetråden

Indlægaf Artem » 26. aug 2018, 19:50

Deltog i et 10 km byløb i dag. Rimelig kuperet rute. Så tiden blev ikke så god, selv om jeg virkelig gik til den, og kan se at jeg var i rød felt 38% af tiden :8:
Benene er heldigvis blevet gode igen, men skruer lige lidt ned for intensiteten.
0
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8698
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 511
Likede indlæg: 7172

Re: Løbetråden

Indlægaf Artem » 29. aug 2018, 20:53

En rigtig god løbetur til aften med gode ben. Stille og roligt fra start og så meget hurtigt til sidst. Der er dog en håndfuld stykker i klubben jeg endnu ikke være med når de giver den gas til sidst op af en lange bakke. Men mon ikke det kommer. :D
Så føler mig klar til weekenden og halvmarathon i nationalparken. Hvor jeg satser på at sætte ny personlig rekord.
0
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8698
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 511
Likede indlæg: 7172

Re: Løbetråden

Indlægaf Artem » 1. sep 2018, 14:19

Endnu en halvmaraton til mig. Selve løbet var godt men jeg lagde selv alt for hårdt ud. Så endte som et elendigt løb for mig.
Men på trods af jeg var nede at gå nogle gange på den sidste tredjedel endte jeg med en tid på 1:55 som er ok.
Det kunne bare have været meget bedre hvis jeg havde disponeret mit løb bedre
0
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8698
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 511
Likede indlæg: 7172

Re: Løbetråden

Indlægaf Artem » 9. sep 2018, 21:33

Jeg begynder med at føle mig lidt ensom i den her tråd... Hvordan går det med jer andres løbetræning?
0
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
Brugeravatar
Frandsen
Indlæg: 1273
Tilmeldt: 14. aug 2015, 08:49
Kort karma: 197
Likede indlæg: 2712

Re: Løbetråden

Indlægaf Frandsen » 10. sep 2018, 05:29

Jeg løber stadig :) Får dog ikke opdateret så meget herinde, da de fleste ture er sådan nogle stille og rolige 5'ere med og uden babyjogger :)
Når jeg ikke har noget mål (som forårets maraton), så får jeg ikke presset mig selv til mere.
1
Jedi
Indlæg: 1922
Tilmeldt: 6. sep 2015, 06:23
Kort karma: 86
Likede indlæg: 3048

Re: Løbetråden

Indlægaf Jedi » 16. sep 2018, 13:56

Jeg løber et par gange om ugen med en veninde. Jeg er en absolut social løber og kan slet ikke pace mig selv. Vil gerne i løbeklub, så jeg bare skal løber efter nogen :-D
Har forsøgt mig med Sparta (i kbh) men de er lidt for entusiastiske til mig, så nu prøver jeg med Mikkeller. Mit største problem er, at jeg i virkeligheden bare har lyst til at lægge mig bag en busk halvvejs på turen. Jeg bliver SÅ træt og ender med at gå, hvilket er ret meget imod konceptet.
1
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11191
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1787
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23094

Re: Løbetråden

Indlægaf Mani » 16. sep 2018, 14:12

Jeg er stadig skadet - prøvede 5 km i onsdags men måtte stoppe efter 2,5 km og gå hjem :(
1
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8698
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 511
Likede indlæg: 7172

Re: Løbetråden

Indlægaf Artem » 16. sep 2018, 14:32

Jeg har selv haft en lidt for aktiv weekend som slut på tæl skridt kampagnen. :8:
Om lørdagen cyklede jeg til løb med 10 km hver vej, og så løb vi næsten 22 km på asfalt.
Fin tur men længere end jeg burde have været ude på, da jeg her om søndagen skulle ud at gå halvmarathon ruten i nationalparken.
Kom da gennem gåturen i dag, men normalt er det jo ikke noget særligt for mig at gå selv om det er langt, men hold da op jeg havde trætte ben og ømme fødder.
Gik i mine nye trail sko som jeg også har gået et par andre mindre distancer i. Men var noget skuffet over dem i dag, og endte også med en vabel på en tå. :(
Er bare i tvivl om skoene reelt er dårlige, eller om det bare var fordi jeg var træt... :gruble:

Udfordringer er at jeg i næste weekend skal ud på noget lidt vildt noget, hvorfor jeg ikke burde have presset mig selv så meget denne weekend.
Men skal ud på en 23 km tur langs vesterhavet, hvor de 10 km bliver direkte strandløb. Der efter følger vi en højdekam en længere del af ruten.
Så skulle rigtigt have sparet lidt energi op til det. Ja og nu er jeg også kommet i tvivl med hensyn til valg af sko til det.
0
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
Jedi
Indlæg: 1922
Tilmeldt: 6. sep 2015, 06:23
Kort karma: 86
Likede indlæg: 3048

Re: Løbetråden

Indlægaf Jedi » 16. sep 2018, 15:11

Artem skrev:Jeg har selv haft en lidt for aktiv weekend som slut på tæl skridt kampagnen. :8:
Om lørdagen cyklede jeg til løb med 10 km hver vej, og så løb vi næsten 22 km på asfalt.
Fin tur men længere end jeg burde have været ude på, da jeg her om søndagen skulle ud at gå halvmarathon ruten i nationalparken.
Kom da gennem gåturen i dag, men normalt er det jo ikke noget særligt for mig at gå selv om det er langt, men hold da op jeg havde trætte ben og ømme fødder.
Gik i mine nye trail sko som jeg også har gået et par andre mindre distancer i. Men var noget skuffet over dem i dag, og endte også med en vabel på en tå. :(
Er bare i tvivl om skoene reelt er dårlige, eller om det bare var fordi jeg var træt... :gruble:

Udfordringer er at jeg i næste weekend skal ud på noget lidt vildt noget, hvorfor jeg ikke burde have presset mig selv så meget denne weekend.
Men skal ud på en 23 km tur langs vesterhavet, hvor de 10 km bliver direkte strandløb. Der efter følger vi en højdekam en længere del af ruten.
Så skulle rigtigt have sparet lidt energi op til det. Ja og nu er jeg også kommet i tvivl med hensyn til valg af sko til det.


Kan du ikke spise dig til energien til sådan en lang tur?
0
D.itsen
Indlæg: 3287
Tilmeldt: 11. aug 2015, 15:23
Kort karma: 561
Geografisk sted: Vestsjælland
Likede indlæg: 8871

Re: Løbetråden

Indlægaf D.itsen » 16. sep 2018, 15:25

Havde en værre lortedag den anden dag og kærestens var ikke meget bedre. Vi skulle til et lille lokalt løb, og nåede egentligt til at beslutte at vi ikke gad, men så tog vi afsted alligevel, og endte med at blive nummer 5, på en let trail på 11 km. Jaja, sådan kan man også håndtere en lortedag, og selvom jeg ikke synes jeg normalt kan mærke at formen bliver bedre, så viser det her vist at der sker noget
1
UH UH UH UH KORT :love:

Hjemme i DK igen :banan2:
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8698
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 511
Likede indlæg: 7172

Re: Løbetråden

Indlægaf Artem » 16. sep 2018, 15:59

Jedi skrev:
Artem skrev:Jeg har selv haft en lidt for aktiv weekend som slut på tæl skridt kampagnen. :8:
Om lørdagen cyklede jeg til løb med 10 km hver vej, og så løb vi næsten 22 km på asfalt.
Fin tur men længere end jeg burde have været ude på, da jeg her om søndagen skulle ud at gå halvmarathon ruten i nationalparken.
Kom da gennem gåturen i dag, men normalt er det jo ikke noget særligt for mig at gå selv om det er langt, men hold da op jeg havde trætte ben og ømme fødder.
Gik i mine nye trail sko som jeg også har gået et par andre mindre distancer i. Men var noget skuffet over dem i dag, og endte også med en vabel på en tå. :(
Er bare i tvivl om skoene reelt er dårlige, eller om det bare var fordi jeg var træt... :gruble:

Udfordringer er at jeg i næste weekend skal ud på noget lidt vildt noget, hvorfor jeg ikke burde have presset mig selv så meget denne weekend.
Men skal ud på en 23 km tur langs vesterhavet, hvor de 10 km bliver direkte strandløb. Der efter følger vi en højdekam en længere del af ruten.
Så skulle rigtigt have sparet lidt energi op til det. Ja og nu er jeg også kommet i tvivl med hensyn til valg af sko til det.


Kan du ikke spise dig til energien til sådan en lang tur?

Her hen over sommeren prøvede jeg at løbe omkring de 21 km 7 weekender i træk, og det gik som sådan godt, ind til at jeg blev ramt af en generelt træthed i hele kroppen, som varede ved i flere dage efter. Men løber jo heller ikke kun, gå også en del, cykler, og styrketræner.

Så af erfaring er jeg blevet mere varsom med at løbe omkring de 21 km to weekender i træk, hvorfor jeg burde have slappet mere af denne, men har svært ved at sige nej til en god tur.

Man skal jo have noget tid til restitution, og hvis man ser på min uge, så er der bare ikke mange dage med mulighed for det.
Mandag. Styrketræning og svømning.
Tirsdag. Volleybal
Onsdag. Løb 7-10 km
Torsdag. Styrketræning.
Fredag. Afslapning.
Lørdag. 23 km tur langs vesterhavet.

Med at spise mig til energi, så spiser jeg faktisk rimeligt meget. Planen var faktisk lidt at jeg havde forventet at tabe mig lidt i løbet af de her 2 ugers tæl skridt kampagne. Da jeg virkelig ville gå til den her med løb, gåture og cykling. Men har vist modsat taget på da jeg har spist så meget.
0
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8698
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 511
Likede indlæg: 7172

Re: Løbetråden

Indlægaf Artem » 16. sep 2018, 16:01

D.itsen skrev:Havde en værre lortedag den anden dag og kærestens var ikke meget bedre. Vi skulle til et lille lokalt løb, og nåede egentligt til at beslutte at vi ikke gad, men så tog vi afsted alligevel, og endte med at blive nummer 5, på en let trail på 11 km. Jaja, sådan kan man også håndtere en lortedag, og selvom jeg ikke synes jeg normalt kan mærke at formen bliver bedre, så viser det her vist at der sker noget

Godt løbet :gogo:
Og ja lidt sjovt som man nogle gange kan blive overrasket. Mindes feks også en almindelig løbeaften hvor jeg havde lidt dårlig mave, og generelt ikke synes det gik godt, men var vildt hårdt. Og så havde jeg slået ny rekord på 10 km :D Så var det åbenbart en grund til at det var hårdt.
0
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8698
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 511
Likede indlæg: 7172

Re: Løbetråden

Indlægaf Artem » 16. sep 2018, 16:05

Frandsen skrev:Jeg løber stadig :) Får dog ikke opdateret så meget herinde, da de fleste ture er sådan nogle stille og rolige 5'ere med og uden babyjogger :)
Når jeg ikke har noget mål (som forårets maraton), så får jeg ikke presset mig selv til mere.

Jeg synes faktisk der er mange flere spændende løb her om efteråret.
Hvor jeg regner med at deltage i de følgende.
Diadora muddderløb Silkeborg 7 okt.
Molerløbet 14 okt.
Mejdal løbet 3 nov
Etapeløb Thy trail 10 nov

Hmm ja og der er sikkert andre end dem her jeg har glemt.
0
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!

Tilbage til "Fit og/eller lækker"