Løbetråden

Hvor mange agurker går der på en asparges? Og hvor langt skal man løbe for at brænde den af? Snak løs om træning og kost.
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8698
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 511
Likede indlæg: 7172

Løbetråden

Indlægaf Artem » 30. nov 2017, 20:36

Synes vi skal have en tråd om hvordan vi træner.
Hvad vi har som mål, og hvor man kan poste med hvordan det løbende går med ens træning. Ja og hvad der ellers kan komme af spørgsmål med hensyn til skader, råd til hvordan man kan blive en hurtigere løbere osv.
0
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8698
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 511
Likede indlæg: 7172

Re: Løbetråden

Indlægaf Artem » 30. nov 2017, 21:37

Har selv for 10-15 år siden haft løbet en del, men er først her i juni måned jeg er startet op igen, hvor jeg meldte mig ind i en løbeklub da jeg er dårlig til at komme ud og løbe alene og presse mig selv der. I klubben har vi fælles løb hver onsdag aften, og så er der også små grupper der mødes på andre tidspunkter i løbet af ugen.

Men fra at jeg startede med 3 km gå og løb er jeg nu oppe på at løbe 10 km på 57 min. Hvor jeg næsten oplever fremgang hver gang med enten at løbe længere eller lidt hurtigere.

Målet er at jeg vil løbe en halvmarthon til næste år, hvor copenhagen half marathon til september er et af de mål. Men det bliver måske også til et par stykker mere inden.

Lige nu træner jeg mest for at komme til at løbe hurtigere hvor jeg gerne vil ned på 5 min pr km. Hvor jeg i dag ligger på 5:30 på de lange lige stræk og lidt langsommere op af bakker.

Men til forskel fra de fleste andre i klubben træner jeg ikke ret meget. Løber som sagt de 10 km hver onsdag og så prøver jeg at komme ud på en tur i weekenden som ofte kun bliver omkring de 4 km. Men nogle gange hvis vejret er dårligt bliver det slet ikke. Hvor det så kun bliver den ene gang om ugen. På trods af det oplever jeg stadig fremgang.
Som måske skyldes at jeg også styrketræner 2 gange om ugen, der nok også er grunden til at jeg ikke har haft nogle skader endnu.
0
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
Brugeravatar
Frandsen
Indlæg: 1273
Tilmeldt: 14. aug 2015, 08:49
Kort karma: 197
Likede indlæg: 2712

Re: Løbetråden

Indlægaf Frandsen » 4. dec 2017, 11:15

Jeg vil gerne være med i sådan en tråd :)

Er 'kommet til' at melde mig til Copenhagen Marathon i maj 2018. Ups.
Jeg har tidligere løbet fire halvmarathons - men det er immervæk mange år siden.

Jeg løber efter et løbeprogram på min telefon. Lavet på Nike+-appen. Det indebærer fire løbeture hver uge fordelt på (typisk) en rolig tur, en tempotur, en intervaltur og en langtur. Pt. er den lange tur oppe på 12 km.

Jeg er en meget langsom løber. Sådan er det bare. Jeg kunne sikkert barbere noget af min tid, men jeg er simpelthen for mageligt anlagt :)
Den lange tur løber jeg med et tempo på ca. 6:30/km. Så det er ikke prangende. Men hvis jeg kan holde det tempo alle 42 km, er jeg fint tilfreds :)
1
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8698
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 511
Likede indlæg: 7172

Re: Løbetråden

Indlægaf Artem » 4. dec 2017, 21:29

Frandsen skrev:Jeg vil gerne være med i sådan en tråd :)

Er 'kommet til' at melde mig til Copenhagen Marathon i maj 2018. Ups.
Jeg har tidligere løbet fire halvmarathons - men det er immervæk mange år siden.

Jeg løber efter et løbeprogram på min telefon. Lavet på Nike+-appen. Det indebærer fire løbeture hver uge fordelt på (typisk) en rolig tur, en tempotur, en intervaltur og en langtur. Pt. er den lange tur oppe på 12 km.

Jeg er en meget langsom løber. Sådan er det bare. Jeg kunne sikkert barbere noget af min tid, men jeg er simpelthen for mageligt anlagt :)
Den lange tur løber jeg med et tempo på ca. 6:30/km. Så det er ikke prangende. Men hvis jeg kan holde det tempo alle 42 km, er jeg fint tilfreds :)

Det er jo sådan noget der kan ske :D

Tempoet har virkelig også meget at sige for hvor langt man kan løbe, jeg vil bare gerne løbe hurtigt og presse mig selv til grænsen.

Hvor meget regner du med at øge din distance med?
1
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8698
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 511
Likede indlæg: 7172

Re: Løbetråden

Indlægaf Artem » 6. dec 2017, 20:51

10,18 km til aften på 58:50
Ikke den hurtigste tur men det blæste også en del, og vi havde en med som ikke løb helt så hurtigt.
1
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
Brugeravatar
Frandsen
Indlæg: 1273
Tilmeldt: 14. aug 2015, 08:49
Kort karma: 197
Likede indlæg: 2712

Re: Løbetråden

Indlægaf Frandsen » 7. dec 2017, 12:54

Artem skrev:
Frandsen skrev:Jeg vil gerne være med i sådan en tråd :)

Er 'kommet til' at melde mig til Copenhagen Marathon i maj 2018. Ups.
Jeg har tidligere løbet fire halvmarathons - men det er immervæk mange år siden.

Jeg løber efter et løbeprogram på min telefon. Lavet på Nike+-appen. Det indebærer fire løbeture hver uge fordelt på (typisk) en rolig tur, en tempotur, en intervaltur og en langtur. Pt. er den lange tur oppe på 12 km.

Jeg er en meget langsom løber. Sådan er det bare. Jeg kunne sikkert barbere noget af min tid, men jeg er simpelthen for mageligt anlagt :)
Den lange tur løber jeg med et tempo på ca. 6:30/km. Så det er ikke prangende. Men hvis jeg kan holde det tempo alle 42 km, er jeg fint tilfreds :)

Det er jo sådan noget der kan ske :D

Tempoet har virkelig også meget at sige for hvor langt man kan løbe, jeg vil bare gerne løbe hurtigt og presse mig selv til grænsen.

Hvor meget regner du med at øge din distance med?


Jeg er helt modsat - vil helst løbe lidt langsommere, end jeg egentlig kan, og så øge distancen. Nok også derfor, jeg ikke rigtig kan finde ud af interval- og tempoløb. Især sidstnævnte HADER jeg :-p

Jeg løber efter et program, og der er længste distance vist nok 34 km.
0
Brugeravatar
Frandsen
Indlæg: 1273
Tilmeldt: 14. aug 2015, 08:49
Kort karma: 197
Likede indlæg: 2712

Re: Løbetråden

Indlægaf Frandsen » 7. dec 2017, 12:57

Artem skrev:10,18 km til aften på 58:50
Ikke den hurtigste tur men det blæste også en del, og vi havde en med som ikke løb helt så hurtigt.


Vinden har virkelig meget at sige. I morges løb jeg 6 km, og den ene vej havde jeg modvind, hvilket medførte, at mit tempo var cirka et halvt minut (pr. km.) langsommere.
0
Brugeravatar
Frandsen
Indlæg: 1273
Tilmeldt: 14. aug 2015, 08:49
Kort karma: 197
Likede indlæg: 2712

Re: Løbetråden

Indlægaf Frandsen » 7. dec 2017, 13:00

Jeg har fundet ud af, at jeg er mega pligtopfyldende, når det kommer til løbeprogrammet.

I går skulle jeg have løbet, men jeg var på arbejde hele dagen, så jeg stod op kl. 5 i morges for at nå en løbetur, inden børnene skulle i skole. Vildt. Normalt ville jeg bare have tænkt 'fuck det, jeg gør det bare en anden dag', men her får man flueben ud for hver løbetur, og jeg kan ikke leve med at have sprunget ture over i programmet :lol:
1
OberstNasig
Indlæg: 1405
Tilmeldt: 19. feb 2016, 21:10
Kort karma: 259
Likede indlæg: 2975

Re: Løbetråden

Indlægaf OberstNasig » 7. dec 2017, 15:52

Jeg vil gerne melde mig til tråden. Jeg bliver nok ikke så god til at opdatere, men jeg kan godt bruge noget inspiration.
Jeg har altid løbet on/off. Fx hvis jeg er blevet syg, er jeg bare ikke kommet op på hesten igen. Men min erfaring er, at det gør mig noget virkelig godt. Mit humør bliver bedre, jeg får mere energi og jeg bliver træt på en mere behagelig måde om aftenen.
Desuden føler jeg mig stærkere og sundere.
P.t løber jeg 3-4 gange om ugen. Jeg løber mindst 6 km., sommetider mere, hvis jeg kan mærke, at jeg har mere at give af.
Jeg er på det seneste begyndt at intervaltræne, dog ikke så systematisk, men jeg har virkelig hurtigt fået en effekt af det. Jeg løber hurtigere, længere og bedre nu. Jeg startede med at løbe igen for ca. 2 mdr. siden.
Jeg gør det helst alene, men sommetider også med min kæreste.

Det som er min udfordring er, at jeg hurtigt keder mig på de sædvanlige ruter. Så når jeg kan lykkedes med det, lokker jeg min kæreste med ud at køre, så vi kan løbe et nyt sted.
0
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11193
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1787
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23097

Re: Løbetråden

Indlægaf Mani » 7. dec 2017, 16:57

Jeg er begyndt i den lokale løbeklub. Jeg har aldrig tidligere læbet længere end 5 km - men det begynder at blive lidt mere. Til intetval i sidste uge kom jeg op på 9,28. Jeg er ikke speciel hurtig - men løber også bare for at holde mig nogenlunde i form
0
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
IrmaPigen
Indlæg: 7782
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 971
Likede indlæg: 12427

Re: Løbetråden

Indlægaf IrmaPigen » 7. dec 2017, 19:01

Katastrofe. Jeg har ikke fået løbet i et par uger.

Det dersens job er mega tidskrævende.
0
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11193
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1787
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23097

Re: Løbetråden

Indlægaf Mani » 7. dec 2017, 19:59

IrmaPigen skrev:Katastrofe. Jeg har ikke fået løbet i et par uger.

Det dersens job er mega tidskrævende.

Det kender jeg godt. Og det er mørkt og koldt når man kommer hjem...

Jeg øver mig virkelig i at huske, at det er bedre at komme ud 2x3 km om ugen end slet ingen ting - også selv om den oprindelige plan var 3x5+ km. Men jeg har drønlange arbejdsdage pt. og en deadline, der nærmer sig hastigt.
0
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11193
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1787
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23097

Re: Løbetråden

Indlægaf Mani » 7. dec 2017, 20:02

Frandsen skrev:Jeg har fundet ud af, at jeg er mega pligtopfyldende, når det kommer til løbeprogrammet.

I går skulle jeg have løbet, men jeg var på arbejde hele dagen, så jeg stod op kl. 5 i morges for at nå en løbetur, inden børnene skulle i skole. Vildt. Normalt ville jeg bare have tænkt 'fuck det, jeg gør det bare en anden dag', men her får man flueben ud for hver løbetur, og jeg kan ikke leve med at have sprunget ture over i programmet :lol:

Hvad er det for et løbeprogram du bruger?

Og hatten af for det! Jeg står ikke tidligere op end mine sædvanlige 6.05 - jeg nægter!
0
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11193
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1787
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23097

Re: Løbetråden

Indlægaf Mani » 7. dec 2017, 20:04

Artem skrev:10,18 km til aften på 58:50
Ikke den hurtigste tur men det blæste også en del, og vi havde en med som ikke løb helt så hurtigt.

Løber I alle sammen?

Vi løber i 4-5 forskellige tempogrupper - af og til kommer de hurtige tilbage og henter os langsomme. Andre gange er turen tilrettelagt så vi langsomme kan cutte lidt af.
0
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8698
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 511
Likede indlæg: 7172

Re: Løbetråden

Indlægaf Artem » 7. dec 2017, 20:34

Mani skrev:
Artem skrev:10,18 km til aften på 58:50
Ikke den hurtigste tur men det blæste også en del, og vi havde en med som ikke løb helt så hurtigt.

Løber I alle sammen?

Vi løber i 4-5 forskellige tempogrupper - af og til kommer de hurtige tilbage og henter os langsomme. Andre gange er turen tilrettelagt så vi langsomme kan cutte lidt af.
Vi har også en 4-5 forskellige tempogrupper, som reelt er dobbelt op med nogle der løber kort med omkring 5 km og andre med 10 km.
Er lidt forskelligt hvor mange vi møder op, men der er altså oftest 5-10 forskellige grupper.
Hvor dem jeg løber med nu er en lille gruppe hvor vi løber med omkring de 5:30 min/km. og 10 km. Er noget kuperet her hvorfor vi ender lidt lavere da det går langsommere op af bakker.
Men jeg skifter sådan løbende gruppe efterhånden som jeg bliver hurtigere.
0
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!

Tilbage til "Fit og/eller lækker"