Løbetråden

Hvor mange agurker går der på en asparges? Og hvor langt skal man løbe for at brænde den af? Snak løs om træning og kost.
Brugeravatar
Artem
Kort karma: 159
Likede indlæg: 1070

Re: Løbetråden

Indlægaf Artem » 6. jun 2018, 18:31

8,1 km til aften i heden. Rimelig ok tur på trods af varmen.
1
Utak er verdens løn
Brugeravatar
Mani
Kort karma: 246
Likede indlæg: 2902

Indlægaf Mani » 6. jun 2018, 20:06

Det blev kun 7 km lunte tur i aften - teenagerne var MEGET sløve.
Men det er ok, for mine ben er stadig lettere ømme efter intervaller i mandags :tie:
1
'At some point you just have to let go of what you thought should happen and live in what is happening'
Brugeravatar
Artem

Indlægaf Artem » 9. jun 2018, 08:13

En stille og rolig morgentur på 8 km i godt selskab, i nogle bakker ude ved havet.
Regner med også at tage en længere tur i morgen.
0
Utak er verdens løn
avdotja
Kort karma: 201
Likede indlæg: 3695

Indlægaf avdotja » 9. jun 2018, 13:38

Artem skrev:Har været ude at løbe en 10 km byløb på 51:46 mit ur siger dog kun 9,6 km :gruble:
Gik faktisk meget godt, startede stille ud, og efter 4 km øgede jeg farten og begyndte med at indhente folk. Der var dog bare det problem at der var for få deltagere med, så efter 6 km kunne jeg ikke længere se nogle foran mig og blev nødt til at løbe de sidste 4 km uden at have nogle at løbe efter... :(
Kunne virkelig godt have gjort det bedre, hvor jeg nok skulle have fuldt med de lidt hurtigere fra start, for løb mig slet ikke ud i dag.

Det oplever jeg tit ved løb. Er det en DAF-opmålt rute (det er det formentlig ikke, når det er et byløb) eller et stort officielt arrangement, hvor de forventes at have styr på det, antager jeg at den oplyste distance er korrekt og at det er mit gpsur der ikke har helt styr på det. Hvis man laver et par større sving, konsekvent løber “yderst” i forhold til hvor ruten er opmålt, eller andet, kan der godt ryge nogle ekstra meter på. Hvis det er et mindre løb, kigger jeg på hvad der er mest realistisk, herunderom jeg har haft nogle vilde, uventede sving i kilometertiderne.
0
avdotja
Kort karma: 201
Likede indlæg: 3695

Indlægaf avdotja » 9. jun 2018, 13:39

Her står det ret stille. Jeg løb 20 km i mandags og det er det :D
1
Brugeravatar
Mani

Indlægaf Mani » 9. jun 2018, 14:19

Jeg tog 10 bakke km i dag i langsomt tempo. Glemte desværre mit vand, men ellers var det en fin tur :)
1
'At some point you just have to let go of what you thought should happen and live in what is happening'
Brugeravatar
Artem

Indlægaf Artem » 9. jun 2018, 17:56

avdotja skrev:Det oplever jeg tit ved løb. Er det en DAF-opmålt rute (det er det formentlig ikke, når det er et byløb) eller et stort officielt arrangement, hvor de forventes at have styr på det, antager jeg at den oplyste distance er korrekt og at det er mit gpsur der ikke har helt styr på det. Hvis man laver et par større sving, konsekvent løber “yderst” i forhold til hvor ruten er opmålt, eller andet, kan der godt ryge nogle ekstra meter på. Hvis det er et mindre løb, kigger jeg på hvad der er mest realistisk, herunderom jeg har haft nogle vilde, uventede sving i kilometertiderne.

Nej tror ikke at det var en DAF opmålt rute, selv om den var med elektronisk tidstagning osv.
Helt generelt registrer mit ur nærmest altid en lidt kortere distance end dem jeg løber med. På Endomondo kan jeg feks se at nogle af de andre fik det til 9,8 km. Og det er helt normalt at jeg på en 10 km mangler et par hundred meter i forhold til andre jeg løber med. Finder det faktisk lidt mærkeligt nå vi alle bruger Garmin og jeg ikke synes jeg krydser flere hjørner eller andre ting der kan give en lidt kortere tur.

Som sådan betyder det heller ikke så meget, ud over når man går lidt op i statistik på Endomondo som jeg gør. Så er det jo lidt træls at løbe feks en god 10 km tur og den så ikke bliver registeret som ens bedste 10 km fordi der mangler 200 meter.
0
Utak er verdens løn
Brugeravatar
Artem

Indlægaf Artem » 9. jun 2018, 17:56

Mani skrev:Jeg tog 10 bakke km i dag i langsomt tempo. Glemte desværre mit vand, men ellers var det en fin tur :)

Hvordan har du vand med dig?
0
Utak er verdens løn
Brugeravatar
Mani

Indlægaf Mani » 9. jun 2018, 22:49

Artem skrev:
Mani skrev:Jeg tog 10 bakke km i dag i langsomt tempo. Glemte desværre mit vand, men ellers var det en fin tur :)

Jeg har bare en 250 ml soft flask med i hånden - skal måske finde en anden løsning når turene bliver +15 km.

https://runnerclick.com/10-best-soft-flasks-reviewed/
1
Brugeravatar
Artem

Indlægaf Artem » 10. jun 2018, 07:39

Mani skrev:Jeg har bare en 250 ml soft flask med i hånden - skal måske finde en anden løsning når turene bliver +15 km.

OK dem har jeg ikke lige set før. Dog vil jeg nok være lidt ked af at skulle rende rundt med sådan en i hånden.
0
Utak er verdens løn
Brugeravatar
Artem

Indlægaf Artem » 10. jun 2018, 07:44

Endnu en tur til morgen. Hvor jeg løb 13,87 og min makker 14,11 km på trods af vi har løbet ved siden af hinanden hele vejen. :gruble:

Samlet er det blevet til 40 km denne uge. :dance:
Eneste problemer er en øm venstre brystvorte, og at jeg vist er ved at få et skravesår i skridtet. Men benene er gode. :gogo:
1
Utak er verdens løn
Brugeravatar
Mani

Indlægaf Mani » 10. jun 2018, 11:09

Artem skrev:
Mani skrev:Jeg har bare en 250 ml soft flask med i hånden - skal måske finde en anden løsning når turene bliver +15 km.

OK dem har jeg ikke lige set før. Dog vil jeg nok være lidt ked af at skulle rende rundt med sådan en i hånden.

Den tilpasser sig rigtigt fint i modsætning til en hård flaske, men jeg har den også kun fordi jeg fik den ved en promo. Jeg vildog helst ikke have den større end de 250 ml.
1
D.itsen
Kort karma: 277
Geografisk sted: Vest-Sjælland
Likede indlæg: 2970

Indlægaf D.itsen » 10. jun 2018, 12:29

Mani skrev:
Artem skrev:

Jeg har bare en 250 ml soft flask med i hånden - skal måske finde en anden løsning når turene bliver +15 km.

Jeg har et bælte med 4 små (150 ml tror jeg) , det fungerer fint, selvom jeg sjældent bruger det
0
UH UH UH UH KORT :love:
Brugeravatar
Artem

Indlægaf Artem » 10. jun 2018, 21:43

Mani skrev:
Artem skrev:

Den tilpasser sig rigtigt fint i modsætning til en hård flaske, men jeg har den også kun fordi jeg fik den ved en promo. Jeg vildog helst ikke have den større end de 250 ml.

Nu har jeg prøvet at bestille sådan en på nettet.

Udfordringen er lidt at det er planen at jeg skal til at træne til et trail halvmaraton. Hvor det ikke rigtig er muligt at få vand undervejs. Så kan være smart nok selv om jeg vil være lidt ked af at rende rundt med sådan en i hånden, men nu må vi se.
0
Utak er verdens løn
Brugeravatar
Mani

Indlægaf Mani » 11. jun 2018, 14:57

Artem skrev:
Mani skrev:
Artem skrev:

Nu har jeg prøvet at bestille sådan en på nettet.

Udfordringen er lidt at det er planen at jeg skal til at træne til et trail halvmaraton. Hvor det ikke rigtig er muligt at få vand undervejs. Så kan være smart nok selv om jeg vil være lidt ked af at rende rundt med sådan en i hånden, men nu må vi se.

Ah, ja det er lidt en udfordring - normalt vil der jo være depoter på sådan en rute. Hvornår på året ligger den?
0

Tilbage til "Fit og/eller lækker"