Jeg elsker denne video fordi...

Brugeravatar
ExCoastal
Indlæg: 1883
Tilmeldt: 27. aug 2015, 20:31
Kort karma: 250
Geografisk sted: San Jose
Likede indlæg: 5170

Jeg elsker denne video fordi...

Indlægaf ExCoastal » 24. jun 2018, 07:27

Hvad får en musikvideo til virkeligt være helt speciel? Kom med bud!

Mit bud: Prince var en gudsbenådet sangskriver og sanger, men han var også en fantastisk guitarist. Her er han sammen med Tom Petty, Steve Winwood, Jeff Lynne og mange andre i den legendariske "My Guitar Never Weeps" .

Senest rettet af ExCoastal 24. jun 2018, 08:33, rettet i alt 1 gang.
2
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Jeg elsker denne video fordi...

Indlægaf Juki » 24. jun 2018, 08:26

Videoen til "Take on me" med A-ha har jeg altid elsket. Og så er sangen også bare god i sig selv :dåne:

Jeg tror det er måden den er lavet på og i historien i sig selv. Der skal ikke altid så meget til før pointen drukner i ligegyldigt fyld og indtryk, men selvom billederne nærmest er skrællet så langt ned som det er muligt så er videoen stadig god og spændende(selv her mange år efter :D)

1
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
ExCoastal
Indlæg: 1883
Tilmeldt: 27. aug 2015, 20:31
Kort karma: 250
Geografisk sted: San Jose
Likede indlæg: 5170

Re: Jeg elsker denne video fordi...

Indlægaf ExCoastal » 24. jun 2018, 08:36

Juki skrev:Videoen til "Take on me" med A-ha har jeg altid elsket. Og så er sangen også bare god i sig selv :dåne:

Jeg tror det er måden den er lavet på og i historien i sig selv. Der skal ikke altid så meget til før pointen drukner i ligegyldigt fyld og indtryk, men selvom billederne nærmest er skrællet så langt ned som det er muligt så er videoen stadig god og spændende(selv her mange år efter :D)



Jeg har lige netop den samme oplevelse, den video husker jeg så godt!
1
Brugeravatar
ExCoastal
Indlæg: 1883
Tilmeldt: 27. aug 2015, 20:31
Kort karma: 250
Geografisk sted: San Jose
Likede indlæg: 5170

Re: Jeg elsker denne video fordi...

Indlægaf ExCoastal » 24. jun 2018, 08:46

Angus Young i front hos Guns 'N Roses. Der er ingen blanding, det er bare et råt indskud af AC/DC. Slash forsøger på et tidspunkt at få øjenkontakt, men nej Angus kører sit eget vidunderlige løb.

Senest rettet af ExCoastal 24. jun 2018, 08:51, rettet i alt 2 gange.
0
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Jeg elsker denne video fordi...

Indlægaf Juki » 24. jun 2018, 08:48

Michael Jacksons "Thriller" vækker også en del nostalgiske minder hos mig.

Igen er sangen i sig selv god og videoen også, selvom stylingen, effekterne m.m. er noget et andet niveau i dag så holder den bare stadig :love:



Fuld længde:
3
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
ExCoastal
Indlæg: 1883
Tilmeldt: 27. aug 2015, 20:31
Kort karma: 250
Geografisk sted: San Jose
Likede indlæg: 5170

Re: Jeg elsker denne video fordi...

Indlægaf ExCoastal » 24. jun 2018, 09:22

Superbowl XLI halftime show. Aldrig overgået.

PS: Det pisregnede gennem hele showet.

1
Brugeravatar
catnip
Indlæg: 4563
Tilmeldt: 13. aug 2015, 13:47
Kort karma: 665
Likede indlæg: 20861

Re: Jeg elsker denne video fordi...

Indlægaf catnip » 24. jun 2018, 09:51

ExCoastal skrev:Superbowl XLI halftime show. Aldrig overgået.

PS: Det pisregnede gennem hele showet.



Ja! Så meget den her!

Vi sad og så den da vi hørte at Prince var død. Og fældede muligvis en lille tåre hver.

Det show der tydeliggør hvor gennemført professionel han var. Jeg elsker styrtregnen, både ift teksten i sangen, men også pga stemningen.

Sikken et tab det var, at han skulle herfra så tidligt.
0
- Nevertheless she persisted -
Brugeravatar
Pax Romana
Indlæg: 1490
Tilmeldt: 5. sep 2017, 10:15
Kort karma: 191
Likede indlæg: 4072

Re: Jeg elsker denne video fordi...

Indlægaf Pax Romana » 24. jun 2018, 10:00



Denne, fordi det bare er en fed tekst og fordi den virkelig bliver fremført kraftfuldt.
0
Those are my principles, and if you don't like them... well, I have others.
Life begins at the end of your comfort zone.
I don't know where I'm going, but I sure know where I've been.
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Jeg elsker denne video fordi...

Indlægaf Juki » 24. jun 2018, 12:24

catnip skrev:
ExCoastal skrev:Superbowl XLI halftime show. Aldrig overgået.

PS: Det pisregnede gennem hele showet.



Ja! Så meget den her!

Vi sad og så den da vi hørte at Prince var død. Og fældede muligvis en lille tåre hver.

Det show der tydeliggør hvor gennemført professionel han var. Jeg elsker styrtregnen, både ift teksten i sangen, men også pga stemningen.

Sikken et tab det var, at han skulle herfra så tidligt.

Hvad gør den ved jer?

Jeg kan godt lide mange af hans sange, selvom jeg langt fra kender til alt han har lavet, og også mange af de sange han synger i klippet, men selve den optræden i klippet gør intet for mig :D Jeg ved godt kvaliteten ikke er optimal, men jeg er generelt heller ikke til guitarsoloer selvom melodierne og talentet sagtens kan blive udtrykt derigennem. Det er bare lyden jeg tit synes lyder som en skrattende radio :genert:

Men man skal bestemt heller ikke undervurdere stemningen i forbindelse med den slags arrangementer, og de følelser der kan være i spil. Jeg ser bare heller ikke Super bowl og bliver sjældent imponeret af (pause)underholdning(på den positive måde) i den form, så det "vanskeliggør" selvfølgelig også min begejstring :D Men det er meget interessant hvad det er der påvirker folk så forskelligt.
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Jeg elsker denne video fordi...

Indlægaf Juki » 24. jun 2018, 12:52

Til sammenligning til det med Super bowl, og den stemning og de følelser man kan få af musikvideoer og optrædener, så får jeg altid kuldegysninger og en rar følelse i kroppen når jeg ser de to nedenstående klip. Ikke så meget pga. fremførelsen i sig selv eller fordi jeg elsker Coldplay, deres væremåde i interviews, deres musik, sangtekster og alle de minder jeg har omhandlede alt det, men fordi de koncerter jeg har været til med dem også har været indbegrebet af en beskedenhed og taknemmelighed fra deres side, uden at man får følelsen af at det er med bagtanker på kun at sælge deres produkter, samtidig med en fantastisk stemning og "fællesskabsfølelse" blandt publikum.

Det lyder vældig højtideligt og hippie-agtigt, men den følelse man kan opleve pga. musik, uanset genren og på trods og tværs af alt muligt, er virkelig fantastisk :dåne:





De har btw også lavet et show til Super bowl, der heller ikke handlede så meget om et fancy sceneshow, men det fungerer fint for mig alligevel :D Jeg er dog ikke sikker på at et hvilket som helst andet band, jeg ikke havde noget forhold til på samme måde, kunne lave en tilsvarende optræden og samtidig give mig samme glæde :D

Det er meget sjovt at sammenligne deres optræden med Bruno Mars' og Beyoncés(der også er med i samme pauseshow) Deres optrædener er alt for perfekte og "målrettede" til at det falder i min smag, og det føles som om det bare skal jappes igennem. Min begejstring daler i hvert ret hurtigt i takt med at de kommer på :gruble:

0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19587
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2437
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46021

Re: Jeg elsker denne video fordi...

Indlægaf LadyFox » 24. jun 2018, 13:13

Der er virkelig mange fede musikvideoer derude. Men min første indskydelse er Tool, hvor jeg ikke kan nævne en fordi deres musikvideoer generelt er vildt fede.
Jeg synes at stemningen i deres videoer komplimentere deres musik rigtig godt, og der er en god sammenhæng mellem musik og video. Jeg kan godt lide det dystre, mystiske og syrede - det er virkelig fedt når det fungere, og det synes jeg det gør for Tool.


1
...
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24982
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29985

Re: Jeg elsker denne video fordi...

Indlægaf Wizzze » 24. jun 2018, 13:18



The greatest 20min. in Rock´n´Roll, Queen går på scenen til Live Aid, efter U2 lige har "varmet" publikum op. Queen er et band på vej ned, de er dømt som has-beens af mange, især også efter at de af økonomiske grunde har brudt boykotten af Syd Afrika og spillet koncerter i Sun City. Så beskeden til Freddie inden Queen går på scenen er at de bare skal fylde ca. 20 min. indtil David Bowie kan gå på scenen og være et af hovednavnene. Bowie kunne ikke være med til "Do they know its christmas". Singlen, der stater det hele året før, så at han er med i Live Aid er Stort.
Men Freddie går ud og leverer sit livs performance, ved at lave et set af deres største og mest genkendelige hits til dato, og med et slag er Queen genoplivet og cementeret som et af alle tiders største bands. Det leder til Kind of Magic og Highlander filmen, som fører Queen tilbage til Wembley året efter. Og vi får Freddie på Barcelona og The great pretender, som ellers nok ikke ville være sket.

Live Aid er den første gang jeg kan huske at DR sendte live en hel dag, og en lille 12årig knægt sad foran skærmen hele den dag, og blev blæst igennem :love: Men disse 20min. :dåne:
Videoen fanger stemningen meget godt, vejret var perfekt, stadion var pakket, og der var absolut ingen indpakning, bare god musik :klap:
4
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Ladysparrow
Indlæg: 2673
Tilmeldt: 14. aug 2015, 11:50
Kort karma: 417
Geografisk sted: Skåne, Sverige
Likede indlæg: 6969

Re: Jeg elsker denne video fordi...

Indlægaf Ladysparrow » 31. jul 2018, 15:56


Elsker sangen og synes at videoen er visuelt smuk. :pompom:
0
Brugeravatar
Dynaudio
Indlæg: 2686
Tilmeldt: 29. okt 2015, 22:20
Kort karma: 157
Likede indlæg: 2073

Re: Jeg elsker denne video fordi...

Indlægaf Dynaudio » 6. okt 2018, 08:58



Selvom temaet i videoen ikke har så meget med musikken at gøre (ikke hvad jeg har opdaget i hvert fald), synes jeg at de passer perfekt sammen.
0
Brugeravatar
Tata
Indlæg: 1200
Tilmeldt: 16. sep 2016, 13:12
Kort karma: 130
Likede indlæg: 890

Re: Jeg elsker denne video fordi...

Indlægaf Tata » 24. okt 2018, 13:23

Altså jeg elsker Shagrath, men fyren med trækbasunen takes the show :lun:
0
Timian :lun:

Tilbage til "Musik"