De STORE koncertoplevelser!

Brugeravatar
ExCoastal
Indlæg: 1883
Tilmeldt: 27. aug 2015, 20:31
Kort karma: 250
Geografisk sted: San Jose
Likede indlæg: 5170

De STORE koncertoplevelser!

Indlægaf ExCoastal » 23. aug 2018, 07:40

Hvornår har du bare bøjet dig i koncertstøvet og sagt, det her kommer jeg aldrig til at opleve igen?

Jeg har nogle stykker, selvom de er gamle.

1984 eller 1985, Midtfyns Festival. Efter en skuffende Bob Geldorf koncert, hvor musikerne endda så fodbold på skærme på scenen blev vi overdådigt forkælet af et særdeles veloplagt band. Med Carlos Santana i spidsen fik vi virkeligt at vide, hvad hvad de stod for. Der må have været mindst 30 musikere på scenen, og vi fik hele tre timer af uovertruffen Santana. "Yoe Como Va", "Black Magic Woman" og en fantastisk version af "Samba Per Ti". Vi blev totalt kørt over, specielt os der havde alle deres plader. Det var det ultimative Santana!

Samme sted, nogenlunde samme år, hvor the Kinks var et af hovednavnene. Vi var på plads foran scenen, hvor bandet slog de første strofer til "Lola". Pause. Stort kor fra campingpladsen (der var på vej ind)...

1987 (tror jeg) Midtfyns igen. Shu-bi-dua havde haft en pause og stod nu foran deres første festivalpublikum. 70.000 glade mennesker. Intet kan gå galt. Overhovedet!
0
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: De STORE koncertoplevelser!

Indlægaf hotlips » 23. aug 2018, 08:42

Skid row i kbhallen i 91,det var alt for vildt, Sebastian Bach i sine unge dage var jo lige så energisk som en mellemstor tornado og han var eminent som entertainer. Jeg ved ikke om han er lige så god mere, men jeg har indtryk af at det kniber med at finde nogle nye sange der passer lige så godt til ham som rachel bolans gjorde.

Men jeg ville have givet min højre arm og et pænt stykke af den venstre for at have set ham som dr jekyll på broadway, det tror jeg må have været en ret speciel oplevelse.

Mötley crue så jeg i 2008 tror jeg, det var helt fint, men det var tydeligt at de ikke havde nok energi, det var lidt vemodigt for man kunne godt se at de engang var et liveband i en kategori hvor der ikke er ret mange andre, men jeg har været fan af dem siden jeg var 13 og jeg er glad for jeg fik set dem.

Alice Cooper, også i kbhallen i 88, jeg var den eneste fra Hellerup skole der skulle med, men altså.. Alice Cooper live og inden han blev alt for gammel, det er jo i sig selv sådan noget man kommer til at fortælle sine oldebørn om ikke? :gammel: :rock:

Så har jeg engang set shu bi dua, det var vist en form for koncert med flere, rock show eller noget Sankt Hans tror jeg, jeg kan ikke huske hvem der ellers spillede men de har heller ikke haft en chance, for da shu bi dua gik på som sidste navn gik folk fuldstændig amok og alle fra små børn til rockere var med og sprang rundt, det var vildt skægt og de var jo allerede dengang så garvede at de havde helt styr på det der med at spille noget så man lige kunne få pusten ind i mellem, faktisk tror jeg ikke jeg har oplevet andre være lige så gode til det efter min mening.

Jeg har set en del flere selvom jeg ikke er den store koncertgænger selvom jeg egentlig meget godt kan lide det, men det er i mine øjne stort set umuligt at lave andre former for musik lige så godt i koncertform som rock med lidt knald på,derfor er det også dem der har gjort størst indtryk men jeg har nu ellers været til ret mange forskellige former for musikkoncerter.
0
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16017
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1396
Likede indlæg: 29810

Re: De STORE koncertoplevelser!

Indlægaf TinaW » 23. aug 2018, 12:07

For mig står mine tre George Michael koncerter, i perioden november 2006 - august 2008 stærkest.
Særligt nu, hvor muligheden for at opleve ham ikke længere eksisterer.
Og så var Shu-Bi-Dua på Charlottenlund fort tilbage i start 90'erne en fest, som end ikke mudder og regn kunne stoppe.
1
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 8977
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1010
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21796

Re: De STORE koncertoplevelser!

Indlægaf Purple Haze » 23. aug 2018, 13:26

Den første Green Day koncert jeg så. Har aldrig oplevet nogen med sådan en energi og værende så nærværende før eller siden.

Da jeg var omkring 17-18 og tog til København med mine to veninder og så Psyked up Janis, Ibens og Mew blev det vist også til. Good times.

Og så er der nogen af den der er døde nu, hvilket gør det lidt specielt. Fx Prince på 5 øren for ca 10 år siden.

Og så selvfølgelig Billy Idol, den koncert jeg så i Vega med ham ca 2006 bar helt fantastisk og stod helt oppe foran.
Og den sidste jeg så i Odense for... 5 år siden tror jeg, pga hele dagen som bare var fantastisk.
Gik derfra med en signeret T-shirt jeg fik af ham oppe fra scenen.
0
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6643
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 865
Likede indlæg: 18791

Re: De STORE koncertoplevelser!

Indlægaf Æble » 25. aug 2018, 08:30

Jeg er en af de særlinge der ikke bryder sig om musik. Synes det larmer. Så mine koncertoplevelser imponerer ingen. Men min største koncertoplevelse var da jeg så Madonna i Parken for måske 6-7 år siden. Det var stort fordi jeg mindedes dengang jeg som ti-årig stod foran spejlet med hårbørsten og sang Like a Prayer. Havde aldrig dengang i de fattige firsere turde drømme om at se hende live. Så det var mine følelser og nostalgi der gjorde det stort.
0
Brugeravatar
DenBlødeJyde
Indlæg: 1595
Tilmeldt: 3. nov 2015, 09:59
Kort karma: 436
Likede indlæg: 5653

Re: De STORE koncertoplevelser!

Indlægaf DenBlødeJyde » 25. aug 2018, 08:35

Coldplay for et par år siden, hands down... :love2: :banan:
0
Brugeravatar
SonataA
Indlæg: 514
Tilmeldt: 1. sep 2015, 05:20
Kort karma: 52
Likede indlæg: 819

Re: De STORE koncertoplevelser!

Indlægaf SonataA » 25. aug 2018, 08:59

Tracy Chapman på Gammel Scene i 2008. Det var SÅ magisk at se den her ikoniske kvinde stå på scenen helt alene og være publikumsnær.
1
TomKah
Indlæg: 4185
Tilmeldt: 25. aug 2015, 12:57
Kort karma: 311
Likede indlæg: 4304

Re: De STORE koncertoplevelser!

Indlægaf TomKah » 25. aug 2018, 13:37

Jeg har desværre aldrig oplevet en koncert på den måde. Men min største oplevelse med live musik var første gang jeg så en musical. Jeg var 17 år og så Buddy i London (i starten af 90erne).
Det tog mig fuldstændig med bukserne nede - og jeg kendte faktisk ikke engang til hverken Buddy Holly eller hans musik før. Men det var fuldkommen fortryllende.
0
Brugeravatar
Patience
Indlæg: 1419
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:04
Kort karma: 102
Likede indlæg: 4859

Re: De STORE koncertoplevelser!

Indlægaf Patience » 28. aug 2018, 07:37

Jeg har simpelthen så mange store koncertoplevelser at det er svært at vælge.
Men Michael Jackson i Göteborg i 1988 er højt på listen over de største. Det var på BAD touren og af en eller anden grund kom den ikke forbi Danmark. Jeg var 12 år og gigant fan og jeg kunne jo ikke sådan tage alene til koncert i Sverige.
Men min fantastiske mor indvilgede i at tage med til koncerten. Og mit højeste ønske var at stå forrest! Og dengang kunne man ikke købe sig til en god plads - der måtte man møde op i god tid. Det var i dette tilfælde aftenen før. Vi overnattende simpelthen ude foran stadion. Og det var en fest! Masser af fans med ghettoblastere og en helt fantastisk stemning.

Og koncerten - det show, at få lov at se ham, at stå dér og bare lade sig overvælde fuldstændig af lys og lyd. Det var magi. Jeg er min mor evigt taknemmelig for at hun forstod hvor vigtigt det var for mig.

En anden koncert der må fremhæves er Guns n Roses i parken sidste år. Jeg har været kæmpe fan siden 87 og har set både den oprindelige line-up og Axls skiftende besætninger en hel del gange gennem årene og det har altid været kæmpe stort.
Men den koncert i parken - med Axl, Slash og Duff genforenet efter alle de år. Noget man bare aldrig havde troet på ville ske.
Og min veninde og jeg stod bare perfekt - helt forrest lige midtfor. Og det var en fuldstændig mind blowing koncert. Og som prikken over i'et så spillede de "Coma" et af mine absolutte yndlings numre som jeg aldrig havde hørt live før - magi!

Og lidt i samme stil Dizzy Mizz Lizzy i 2010 reunion tour og noget jeg aldrig havde troet jeg skulle opleve. Jeg har set dem 3 gange siden da og det er lige vidunderligt at se og høre deres spilleglæde hver gang.
0
There are only four questions of value in life. What is sacred? Of what is the spirit made? What is worth living for, and what is worth dying for? The answer to each is the same: only love.
Brugeravatar
Skorstenen
Indlæg: 4844
Tilmeldt: 23. maj 2016, 15:58
Kort karma: 544
Likede indlæg: 8745

Re: De STORE koncertoplevelser!

Indlægaf Skorstenen » 28. aug 2018, 07:59

Vi har været til virkelig mange koncerter. Men i rækkefølge er de største oplevelser:
1: AC/DC Black Ice tour (sceneshowet var outstanding)
2: Roger Waters (fantastisk show)
3: Prince (hold nu kæft, hvor kunne den bette mand tryllebinde sit publikum)
4: Walk off earth (fordi vi slet ikke vidste hvem de var og fik en kæmpefed overraskelse)
0
Brugeravatar
Patience
Indlæg: 1419
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:04
Kort karma: 102
Likede indlæg: 4859

Re: De STORE koncertoplevelser!

Indlægaf Patience » 28. aug 2018, 08:08

Zinde skrev:
Patience skrev:Jeg har simpelthen så mange store koncertoplevelser at det er svært at vælge.
Men Michael Jackson i Göteborg i 1988 er højt på listen over de største. Det var på BAD touren og af en eller anden grund kom den ikke forbi Danmark. Jeg var 12 år og gigant fan og jeg kunne jo ikke sådan tage alene til koncert i Sverige.
Men min fantastiske mor indvilgede i at tage med til koncerten. Og mit højeste ønske var at stå forrest! Og dengang kunne man ikke købe sig til en god plads - der måtte man møde op i god tid. Det var i dette tilfælde aftenen før. Vi overnattende simpelthen ude foran stadion. Og det var en fest! Masser af fans med ghettoblastere og en helt fantastisk stemning.

Og koncerten - det show, at få lov at se ham, at stå dér og bare lade sig overvælde fuldstændig af lys og lyd. Det var magi. Jeg er min mor evigt taknemmelig for at hun forstod hvor vigtigt det var for mig.

En anden koncert der må fremhæves er Guns n Roses i parken sidste år. Jeg har været kæmpe fan siden 87 og har set både den oprindelige line-up og Axls skiftende besætninger en hel del gange gennem årene og det har altid været kæmpe stort.
Men den koncert i parken - med Axl, Slash og Duff genforenet efter alle de år. Noget man bare aldrig havde troet på ville ske.
Og min veninde og jeg stod bare perfekt - helt forrest lige midtfor. Og det var en fuldstændig mind blowing koncert. Og som prikken over i'et så spillede de "Coma" et af mine absolutte yndlings numre som jeg aldrig havde hørt live før - magi!

Og lidt i samme stil Dizzy Mizz Lizzy i 2010 reunion tour og noget jeg aldrig havde troet jeg skulle opleve. Jeg har set dem 3 gange siden da og det er lige vidunderligt at se og høre deres spilleglæde hver gang.

Åh hvor lyder det fedt med Michael Jackson!

Min veninde og jeg ville SÅ gerne have været i Parken og se ham i 1997, men vi måtte ikke for vores forældre. Det ærgrer mig stadig, at jeg aldrig oplevede ham live.


Det var simpelthen så stort. Synd I ikke fik lov af jeres forældre.
0
There are only four questions of value in life. What is sacred? Of what is the spirit made? What is worth living for, and what is worth dying for? The answer to each is the same: only love.

Tilbage til "Musik"