Elton John - SAP Center San Jose 19/1/19

Brugeravatar
ExCoastal
Indlæg: 1883
Tilmeldt: 27. aug 2015, 20:31
Kort karma: 250
Geografisk sted: San Jose
Likede indlæg: 5170

Elton John - SAP Center San Jose 19/1/19

Indlægaf ExCoastal » 21. jan 2019, 03:16

Det var en følelsesmæssig afsked med en af de helt store, der var fællessang, der blev danset, og der blev helt sikkert fældet en tåre her og der, da Elton John leverede sit afskedsshow Goodbye Yellow Brick Road i går aftes.

Han kom på scenen kl. 20:03 og sluttede først kl. 22:45. Det var en yderst veloplagt Elton John, han snakkede en del mellem numrene og han kom ind på mange ting. Hans forhold med Bernie Taupin, hans beslutning om at blive "clean and sober", hans AIDS Foundation og hvor taknemmelig han var for hele hans utrolige karriere.

Vi fik alle de store hits samt nogle enkelte sange, der ikke er så kendte. Hans stemme var en anelse rusten de første par sange, men så fik han sunget sig varm.
https://www.setlist.fm/setlist/elton-jo ... 44bac.html

Lyden var der virkeligt kælet for, det kom mest til udtryk i de numre, hvor den virkelig blev trykket af, men absolut også i de numre, hvor det kun var Elton John og hans klaver som f.eks Candle in the Wind.

Bandet var helt fantastisk, de kunne virkeligt deres kram, og rent visuelt var det også en stor oplevelse. Der blev vist diverse animationer og videoklip på en stor skærm bland andet en del optagelser af Elton John i årenes løb.

Det var ikke bare en koncert, det var en oplevelse for livet.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
7
Brugeravatar
Pjeps
Indlæg: 6322
Tilmeldt: 11. aug 2015, 20:12
Kort karma: 763
Geografisk sted: Det skønne København
Likede indlæg: 14442

Re: Elton John - SAP Center San Jose 19/1/19

Indlægaf Pjeps » 21. jan 2019, 19:40

Nu glæder jeg mig endnu mere til det bliver min tur, når han kommer til Kbh .
0
:ninja:
Brugeravatar
ExCoastal
Indlæg: 1883
Tilmeldt: 27. aug 2015, 20:31
Kort karma: 250
Geografisk sted: San Jose
Likede indlæg: 5170

Re: Elton John - SAP Center San Jose 19/1/19

Indlægaf ExCoastal » 22. jan 2019, 07:07

Pjeps skrev:Nu glæder jeg mig endnu mere til det bliver min tur, når han kommer til Kbh .


Det kan du roligt glæde dig til, det var Elton John for fuld udblæsning, den mand og det band....de kan deres kram!

Min kone råbte ind i mit øre..."did you know he's 71?" Det er virkeligt svært at fatte, fordi stemmen er der stadig. 100%

Det var lidt sjovt, at han på forhånd undskyldte, at det var svært at udvælge numre, "so if I don't play your favorite song, I apologize". Det gjorde han dog. Dem allesammen.
1
Brugeravatar
ExCoastal
Indlæg: 1883
Tilmeldt: 27. aug 2015, 20:31
Kort karma: 250
Geografisk sted: San Jose
Likede indlæg: 5170

Re: Elton John - SAP Center San Jose 19/1/19

Indlægaf ExCoastal » 23. jan 2019, 07:19

Jeg var glædeligt overrasket over, at han spillede "Funeral for a Friend/Love Lies Bleeding", det er ikke ligefrem et hit, det har altid været en af mine favoritter.

0
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Elton John - SAP Center San Jose 19/1/19

Indlægaf kidkomb » 23. jan 2019, 08:16

Det er så vildt at hans stemme er så god som 71-årig. Det er lidt som med Dario Campeotto, han kan godt nok også stadig synge, selvom han er rundet 70 for længst.
Åh, hvor jeg glæder mig til at se ham i Kbh :banan:
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.

Tilbage til "Musik"