Hjælp til at finde musikstykke

Brugeravatar
Whydontyouandi
Indlæg: 198
Tilmeldt: 30. jun 2016, 15:22
Kort karma: 110
Likede indlæg: 773

Hjælp til at finde musikstykke

Indlægaf Whydontyouandi » 25. mar 2019, 10:51

Hej alle,

Måske et longshot, men jeg er blevet fuldstændig forelsket i det stykke musik, der spilles under rulleteksterne til 'Dokland: The Return' (link: https://www.dr.dk/tv/se/new-danish-scre ... !/01:24:12 ).
Jeg har naturligvis forsøgt at gennemse rulleteksterne, og der kommer fem musiknumre op, hvoraf man ikke kan finde dem alle på Youtube, og hvor jeg desuden har en fornemmelse af, at det er reel 'tekst og sang'-musik.

Nogen der evt. kan hjælpe mig?

Jeg giver virtuelle blomster, magiske grønne kort :blomst: :dåne:
0
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Hjælp til at finde musikstykke

Indlægaf kidkomb » 25. mar 2019, 11:11

Er det ikke bare ham der står som "composer", altså Philip Nicolai Flindt, der har komponeret?
Han har formentlig lavet slut-musikken og diverse stemningsstykker i løbet af programmet også.

EDIT:
Hvis du ser her kan man læse at han har en baggrund i eksperimental elektronisk musik, så det passer nok meget godt.
https://www.imdb.com/name/nm3748334/
Hvis du bladrer ned og går ind under "music department" står han som "composer - theme music" til "The Return".
Senest rettet af kidkomb 25. mar 2019, 11:25, rettet i alt 1 gang.
2
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Mangoness
Indlæg: 6485
Tilmeldt: 10. jan 2016, 18:04
Kort karma: 630
Likede indlæg: 14371

Re: Hjælp til at finde musikstykke

Indlægaf Mangoness » 25. mar 2019, 11:24

Imens vi venter på, at den rigtige sang bliver fundet, kan vi lytte til A cottage on an isle, som står på musik-listen :-D



De andre på listen:

musik.PNG
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
1
Jeg elsker dig lille sølvpapirshat-smiley :love:

Billede

Persnikedy skrev:Hvis jeg en dag føler at mine fødder er løg så skal de da være løg :lol:


Cheese Billede
Brugeravatar
differentdaydifferentperson
Indlæg: 881
Tilmeldt: 27. sep 2016, 19:04
Kort karma: 99
Likede indlæg: 1124

Re: Hjælp til at finde musikstykke

Indlægaf differentdaydifferentperson » 25. mar 2019, 11:28

Jeg har lige hørt den og den er virkelig god, jeg vil også finde den nu. Har shazam'et den og der kom ikke noget frem, tror det er som kidkomb siger, én person der har konstrueret musikken til filmen, but i do not know. Tror vidst også lige jeg skal se dokumentaren - har et lille Korea flip for tiden så det er jo perfekt
1
Brugeravatar
Mangoness
Indlæg: 6485
Tilmeldt: 10. jan 2016, 18:04
Kort karma: 630
Likede indlæg: 14371

Re: Hjælp til at finde musikstykke

Indlægaf Mangoness » 25. mar 2019, 11:29

På det mere seriøse plan, så har jeg mulighed for at optage min skærm og tilhørende lyd.

Så hvis sangen slet ikke kan findes, så kan jeg muligvis optage skærmen, fjerne videoen og eksportere lyden :genert:
3
Jeg elsker dig lille sølvpapirshat-smiley :love:

Billede

Persnikedy skrev:Hvis jeg en dag føler at mine fødder er løg så skal de da være løg :lol:


Cheese Billede
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Hjælp til at finde musikstykke

Indlægaf kidkomb » 25. mar 2019, 11:30

Her er et nummer af ham, hvor man godt kan høre at det i hvert fald er meget i samme genre:
https://www.youtube.com/watch?v=mioyRrb6K0Y
1
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Whydontyouandi
Indlæg: 198
Tilmeldt: 30. jun 2016, 15:22
Kort karma: 110
Likede indlæg: 773

Re: Hjælp til at finde musikstykke

Indlægaf Whydontyouandi » 25. mar 2019, 14:38

Tak, tak, hvor er I bare gode!

Og jeg har faktisk fundet en mailadresse på Philip Flindt, så jeg må jo nok kontakte ham og finde ud af, om det er muligt at købe hans nummer. Jeg har lyttet lidt til hans andre nummer, og ingen af dem siger mig det samme som det fra 'The Return' - jeg er virkelig helt besat og kan ikke få det ud af hovedet!

Mangoness - det lyder jo fantastisk?! :D
1
Brugeravatar
Whydontyouandi
Indlæg: 198
Tilmeldt: 30. jun 2016, 15:22
Kort karma: 110
Likede indlæg: 773

Re: Hjælp til at finde musikstykke

Indlægaf Whydontyouandi » 25. mar 2019, 14:51

Så, nu har jeg sendt manden en mail - håber han kan trylle, for har lige forsøgt at optage lydstykket på min telefon, og det lyder som :puke: :rulle:
2
Brugeravatar
Mangoness
Indlæg: 6485
Tilmeldt: 10. jan 2016, 18:04
Kort karma: 630
Likede indlæg: 14371

Re: Hjælp til at finde musikstykke

Indlægaf Mangoness » 26. mar 2019, 08:41

Whydontyouandi skrev:Tak, tak, hvor er I bare gode!

Og jeg har faktisk fundet en mailadresse på Philip Flindt, så jeg må jo nok kontakte ham og finde ud af, om det er muligt at købe hans nummer. Jeg har lyttet lidt til hans andre nummer, og ingen af dem siger mig det samme som det fra 'The Return' - jeg er virkelig helt besat og kan ikke få det ud af hovedet!

Mangoness - det lyder jo fantastisk?! :D


Ja, hvis manden aldrig svarer, så kan det jo gøres på den måde :lol:
0
Jeg elsker dig lille sølvpapirshat-smiley :love:

Billede

Persnikedy skrev:Hvis jeg en dag føler at mine fødder er løg så skal de da være løg :lol:


Cheese Billede

Tilbage til "Musik"