David Bowie er død

Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16224
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1068
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32427

Re: RIP David Bowie

Indlægaf icelady » 11. jan 2016, 11:24

2
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
landsbytossen
Indlæg: 4088
Tilmeldt: 12. dec 2015, 19:45
Kort karma: 204
Geografisk sted: i den ene ende af min skygge
Likede indlæg: 5659

Re: RIP David Bowie

Indlægaf landsbytossen » 11. jan 2016, 11:29


Den historie køber jeg ikke. Hans sidste album udkom på hans fødselsdag. Det gjorde det forrige album også.
0
Min mening står ikke til diskussion.

"Hvad skal vi med folk, der læser statskundskab ? Det kommer der bare sådan nogle som Svend Auken ud af"
Citat: Mogens Glistrup
Brugeravatar
lulu-p
Indlæg: 1778
Tilmeldt: 20. aug 2015, 08:05
Kort karma: 105
Likede indlæg: 2237

Re: RIP David Bowie

Indlægaf lulu-p » 11. jan 2016, 11:42

Jeg hørte hans nye album i fredags og tænkte..."hold nu kæft...han bliver bare ved og ved". Ret godt album.

Jeg er ret berørt af hans død. Hans musik har fulgt mig i gennem mange år. Han var kongen. Intet mindre.

RIP
0
... Look to the light, Leland, find the light. Into the light, Leland, into the
light. Into the light, Leland... into the light... Don't be afraid. ...
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59513

Re: RIP David Bowie

Indlægaf DetSorteCirkus » 11. jan 2016, 11:49

ShuruQ skrev:


Ak ja. Så er konspirationsteoretikerne i gang. Manden er knap nok kold endnu :tie:.

Jeg har ikke fantasi til at forestille mig hvad, men der skal nok komme mere fra den kant.


Jeg har altså ikke se, at produceren fortæller andet end, at det var vigtigt for David Bowie at nå at lave det album, fordi han som alvorligt kræftsyg godt vidste, at han ikke havde så lang tid igen.
Hvad er der konspiratorisk i det?
2
Brugeravatar
landsbytossen
Indlæg: 4088
Tilmeldt: 12. dec 2015, 19:45
Kort karma: 204
Geografisk sted: i den ene ende af min skygge
Likede indlæg: 5659

Re: RIP David Bowie

Indlægaf landsbytossen » 11. jan 2016, 12:08

DetSorteCirkus skrev:
ShuruQ skrev:


Ak ja. Så er konspirationsteoretikerne i gang. Manden er knap nok kold endnu :tie:.

Jeg har ikke fantasi til at forestille mig hvad, men der skal nok komme mere fra den kant.


Jeg har altså ikke se, at produceren fortæller andet end, at det var vigtigt for David Bowie at nå at lave det album, fordi han som alvorligt kræftsyg godt vidste, at han ikke havde så lang tid igen.
Hvad er der konspiratorisk i det?

"Og albummet var nøje planlagt til at udkomme lige før, at sangeren selv skulle dø, fortæller producer Tony Visconti"

Ovennævnte citat opfatter jeg som, at udgivelse skulle være meget tæt på dødsdato, ikke at det var vigtigt for Bowie at lave det færdigt. Jeg er med på, det kan have været vigtigt for Bowie at lave albummet helt færdig.
0
Min mening står ikke til diskussion.

"Hvad skal vi med folk, der læser statskundskab ? Det kommer der bare sådan nogle som Svend Auken ud af"
Citat: Mogens Glistrup
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12656
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 910
Likede indlæg: 12377

Re: RIP David Bowie

Indlægaf Guilded_Lily » 11. jan 2016, 12:26

Det var lidt af et slag i ansigtet at stå op til. Det er det altid, når en stor kunstner dør, men når det er en mand, der har haft så stor impact på rigtig mange og været en kæmpe inspirationskilde for endnu flere, så giver det lige den ekstra tand af uretfærdighed.

Jeg tænker også, det nye album er hans svanesang. Han hemmeligholdt sin sygdom i halvandet år, han blev ældre og ældre at se på (naturligt nok, men hurtigt), og nu fik han sendt det ud - og man kan da ikke lade være med at drage paralleller til hans viden om, det lakkede mod enden, når man hører tekstbider som "Look up here, I'm in heaven" / "Just like that bluebird - now, ain't that just like me?" / "The clinic called - the X-ray's fine" - det emmer jo af sygdom og død.

Han nåede det, inden sygdommen tog helt over, nu kunne han give slip. Og det er ikke for at være pladderromantisk, jeg skriver det - det ses jo gang på gang med uheldbredeligt syge mennesker, at døden tager over, når det sidste ønske er opfyldt. Hvis det lyder konspiratorisk, then so be it.

Mit personlige forhold til Bowie er knapt så ægte-fan-agtigt som Skumfidusens (hvor er jeg ked af, din datter ikke nåede at høre ham live!); min beundring startede som et lillepige-crush på hans rolle som Troldmanden i Labyrinth (jeg gik i biografen flere gange kun pga. ham - jeg var vildt forelsket!), og da jeg kom hjem og både min mor og far viste sig at have plader og gav mig lov til at tyndslide dem. Op gennem 90'erne voksede mit crush - både på manden selv, men også hans musik. De sidste år har jeg lyttet, når humøret var til det.

Jeg håber virkelig, nogen stabler en mindekoncert på benene i lighed med den, der blev holdt for Freddie. Det fortjener han!
Senest rettet af Guilded_Lily 11. jan 2016, 13:08, rettet i alt 1 gang.
1
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59513

Re: RIP David Bowie

Indlægaf DetSorteCirkus » 11. jan 2016, 12:31

landsbytossen skrev:
DetSorteCirkus skrev:
ShuruQ skrev:


Ak ja. Så er konspirationsteoretikerne i gang. Manden er knap nok kold endnu :tie:.

Jeg har ikke fantasi til at forestille mig hvad, men der skal nok komme mere fra den kant.


Jeg har altså ikke se, at produceren fortæller andet end, at det var vigtigt for David Bowie at nå at lave det album, fordi han som alvorligt kræftsyg godt vidste, at han ikke havde så lang tid igen.
Hvad er der konspiratorisk i det?

"Og albummet var nøje planlagt til at udkomme lige før, at sangeren selv skulle dø, fortæller producer Tony Visconti"

Ovennævnte citat opfatter jeg som, at udgivelse skulle være meget tæt på dødsdato, ikke at det var vigtigt for Bowie at lave det færdigt. Jeg er med på, det kan have været vigtigt for Bowie at lave albummet helt færdig.


Det er et gengivet og dermed tolket citat, ikke et direkte. De direkte udmeldinger fra Tony Visconti er kendetegnet ved at være indledt med en tankestreg.

Originalt har han ikke udtalt andet end dette, og jeg kan selv med den bedste vilje ikke se, at han skulle have påstået, at albummet bevidst var timet til at udkomme lige før dødens indtræffen. Det er journalisten, som enten digter eller har begrænsede evner udi at læse og forstå en simpel tekst på engelsk.

He always did what he wanted to do. And he wanted to do it his way and he wanted to do it the best way. His death was no different from his life - a work of Art. He made Blackstar for us, his parting gift. I knew for a year this was the way it would be. I wasn't, however, prepared for it. He was an extraordinary man, full of love and life. He will always be with us. For now, it is appropriate to cry.
0
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: RIP David Bowie

Indlægaf Slettet bruger » 11. jan 2016, 13:29

;(

1
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: RIP David Bowie

Indlægaf Slettet bruger » 11. jan 2016, 13:36

0
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: RIP David Bowie

Indlægaf Slettet bruger » 11. jan 2016, 13:39

0
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: RIP David Bowie

Indlægaf Slettet bruger » 11. jan 2016, 13:43

0
Brugeravatar
Anilara
Indlæg: 3756
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:43
Kort karma: 555
Likede indlæg: 8192

Re: RIP David Bowie

Indlægaf Anilara » 11. jan 2016, 14:08

:trist: Jeg var også helt målløs da jeg læste det.
Havde lige rost hans nye album til min kæreste, som er stor fan, i forgårs. Og så er han væk nu?
0
Brugeravatar
Torn
Indlæg: 2824
Tilmeldt: 29. dec 2015, 10:21
Kort karma: 169
Likede indlæg: 3451

Re: David Bowie er død

Indlægaf Torn » 11. jan 2016, 19:14

Jeg er rørt over hans død. Jeg har hørt Bowies musik hele min barndom - min far er inkarneret fan og han har de sidste par år især skamlyttet til "The Next Day"-albummet. Jeg har selv mere lyttet til det ældre, hvor "Heroes" er min ubetingede favorit.

Jeg var ikke født, da "Labyrinten til Troldkongens slot" eller "Christiane F" udkom, men jeg så dem mange år senere i forbindelse med folkeskolen. Min tysklærer var stor Bowie-fan. Jeg fandt ham uhyggeligt dragende og jeg endte med at crushe lidt på ham som 11årig. Altså, crushede på den unge og ikke-samtidige Bowie.

Spotify har lavet en hyldest-spilleliste som jeg lytter til og jeg regner med at den kører resten af aftenen. Det er første gang, jeg er blevet rørt over en kunstners død.

Hvil i fred.
0
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Re: David Bowie er død

Indlægaf Wizzze » 11. jan 2016, 19:38

Hvornår stiftede I først gang bekendtskab med Bowie?

Jeg kan huske at det først rigtig var i forbindelse med Band Aid og Live Aid at jeg hørte Bowie (og Queen iøvrigt også) Hans tidligere ting var lige generationen før mig, så det er først efter jeg er blevet voksen (ja ja, I kan godt stoppe med at grine!) at jeg fik hørt bagkataloget.
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16224
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1068
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32427

Re: David Bowie er død

Indlægaf icelady » 11. jan 2016, 19:50

Jeg stiftede bekendtskab med Bowie, da jeg i 8.klasse blev hevet med i biffen og så Christiane F.

Musikken ramte mig lige i hjertet, og jeg tjekkede hurtigt ud, hvad han ellers havde lavet. Mange af hans tekster og musik passede ganske udmærket til mit "Jeg er teen, lad mig være i fred, verden er et skodsted"-væsen.

Jeg elsker hans Berlin-trilogi (som nogle kalder den).
0
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler

Tilbage til "Musik"