Danske sangere der kan "eje" en scene?

Brugeravatar
Luffegås
Indlæg: 2889
Tilmeldt: 18. dec 2015, 09:17
Kort karma: 234
Geografisk sted: Fyn
Likede indlæg: 5633

Danske sangere der kan "eje" en scene?

Indlægaf Luffegås » 27. nov 2023, 10:13

Stage presence, give et godt show, underholde ?

Hvem synes I faktisk gør det utroligt, så det kan sammenlignes med internationale topstjerner?
Misforstå mig ikke, jeg kan virkelig godt lide Lars Lilholt og den slags, men det er ikke sådan jeg ville falde bagover hvis han optrådte til en Grammy Award.
Jeg så lige kort en aqua optræden fra 1998 og blev faktisk ret "stolt" over René's energi og ihærdighed på en scene. Han var nok en stor del af hvorfor Aqua også blev en succes, fordi han turde tage en scene som han gør og gjorde, han levere. Og det synes jeg faktisk ikke han får nok credit for.

Men hvem andre? Jeg er ikke til Medinas musik, men selv hende vil jeg faktisk sige, hun kan sammenlignes med de store internationale popstjerner når hun går på scenen
1
Søger ikke gode råd, medmindre jeg har spurgt.
Sir Pimp Daddy Maximus
Indlæg: 102
Tilmeldt: 21. nov 2023, 21:29
Kort karma: 0
Likede indlæg: 11

Re: Danske sangere der kan "eje" en scene?

Indlægaf Sir Pimp Daddy Maximus » 27. nov 2023, 10:19

-
Senest rettet af Sir Pimp Daddy Maximus 2. dec 2023, 23:40, rettet i alt 3 gange.
0
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25022
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30014

Re: Danske sangere der kan "eje" en scene?

Indlægaf Wizzze » 27. nov 2023, 10:57

Jeg har oplevet Pernille Rosendahl på både store og små scener og hvergang har hun ejet rummet, scenen eller koncertsalen.
1
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Skvatman
Indlæg: 1233
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:14
Kort karma: 85
Likede indlæg: 1924

Re: Danske sangere der kan "eje" en scene?

Indlægaf Skvatman » 27. nov 2023, 11:05

Simon Kvamm i den grad. Husker en Skanderborg festival ikke lang tid efter de var kommet på den danske scene - har sjældent set så mange publikummer og de styrede hele bøgescenen og folk ned til de bagerste geledder. Har set store navne der, hvor vi ikke er i nærheden af samme kaliber.
6
Brugeravatar
Neenah
Indlæg: 4447
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:37
Kort karma: 668
Likede indlæg: 7396

Re: Danske sangere der kan "eje" en scene?

Indlægaf Neenah » 27. nov 2023, 11:12

Klart Nik og Jay. Det er som at være i en boble at være til koncert med dem.
6
Jadajada
Indlæg: 724
Tilmeldt: 18. jan 2018, 21:31
Kort karma: 108
Likede indlæg: 2347

Re: Danske sangere der kan "eje" en scene?

Indlægaf Jadajada » 27. nov 2023, 11:14

Minds of 99.
2
Brugeravatar
Patience
Indlæg: 1445
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:04
Kort karma: 104
Likede indlæg: 4938

Re: Danske sangere der kan "eje" en scene?

Indlægaf Patience » 27. nov 2023, 11:40

Jeg synes der er mange og jeg er i øvrigt enig i alle der er nævnt i tråden indtil nu.
Derudover er nogle af de kunstnere jeg først tænker på :
Kellermensch - særligt deres forsanger er virkelig en oplevelse.. Det er noget af det mest syrede og mest intense jeg har oplevet.

Alex Vargas kan det med at skabe en intimitet med publikum - han er virkelig dygtig - selvom der var 1000 mennesker ved den sidste lejlighed jeg så ham så føltes det nærmest som at han spillede i nogens dagligstue - det var magisk.

Lukas Graham i deres velmagtsdage kunne virkelig lave en fest - sikke en energi.

Dizzy Mizz Lizzy leverer altid er virkelig fantastisk koncert - Tim Christensen er måske nok ikke den mest udadvendte og karismatiske frontman - men han lader i den grad musikken tale og de er bare blevet bedre og bedre over årene.
3
There are only four questions of value in life. What is sacred? Of what is the spirit made? What is worth living for, and what is worth dying for? The answer to each is the same: only love.
Fledermäuslein
Indlæg: 2146
Tilmeldt: 28. aug 2015, 20:06
Kort karma: 189
Likede indlæg: 6921

Re: Danske sangere der kan "eje" en scene?

Indlægaf Fledermäuslein » 27. nov 2023, 11:58

Jeg synes faktisk også, at Thomas Helmig kan. I mine unge år gik vi for sjov hen for at se ham på Roskilde Festival, for den slags pop var selvfølgelig ikke noget for sådan nogle seje indie/rock-lyttende gymnasieelever som os. Alle gik ud derfra som fans :D
6
Brugeravatar
Tibbler
Indlæg: 4658
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 249
Likede indlæg: 8426

Re: Danske sangere der kan "eje" en scene?

Indlægaf Tibbler » 27. nov 2023, 12:21

Bjørn Fjæstad fra Baal kan også noget særligt. Han kommer virkeligt ud over scenekanten.
2
Brugeravatar
landsbytossen
Indlæg: 4088
Tilmeldt: 12. dec 2015, 19:45
Kort karma: 204
Geografisk sted: i den ene ende af min skygge
Likede indlæg: 5659

Re: Danske sangere der kan "eje" en scene?

Indlægaf landsbytossen » 27. nov 2023, 14:33

Jesper Binzer, inden Disneykoncernen fik ondt i røven over navnet Disneyland After Dark. I tiden med ko-punken var deres koncerter vilde og energiske. Desværre er Jesper nu tæt på bessefar Ozzy i energiudladning.

En der også kunne indtage en scene var Henrik Hall. Ikke så meget som sanger, men når han fyrede den af på mundharpen, blev resten af bandet lige så interessant som gråt tapet.
2
Min mening står ikke til diskussion.

"Hvad skal vi med folk, der læser statskundskab ? Det kommer der bare sådan nogle som Svend Auken ud af"
Citat: Mogens Glistrup
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7588
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1905
Likede indlæg: 24682

Re: Danske sangere der kan "eje" en scene?

Indlægaf LaScrooge » 27. nov 2023, 14:46

Mø, som *er* en international popstjerne
Lydmor
Katinka
Pernille Rosendahl
0
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12881
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 928
Likede indlæg: 12754

Re: Danske sangere der kan "eje" en scene?

Indlægaf Guilded_Lily » 27. nov 2023, 15:02

Jeg er med på Jesper Binzer - dog ser jeg ingen bedstefar i ham - og Alex Vargas. Dizzy på en god dag - de seneste koncerter, jeg har været til, har været skuffende, fordi der gik for meget intern jamsession i den, til folk begyndte at udvandre.

Ellers
Jimmy Jørgensen, især når han spiller med Hotel Hunger.
Martin/Saveus
Wafande
Matthias fra hedengangne Dúné
Peter A.G. - på en scene ser han ikke ud til at være over 70.
Johan Olsen
Og så synes jeg også, Michael Bundesen og Steffen Brandt kan noget fedt, selvom de ikke piskede/pisker henover scenen.
0
TomKah
Indlæg: 4220
Tilmeldt: 25. aug 2015, 12:57
Kort karma: 314
Likede indlæg: 4362

Re: Danske sangere der kan "eje" en scene?

Indlægaf TomKah » 27. nov 2023, 16:08

Michael Bundesen er død. Og før det havde han ikke optrådt i mange år pga en blodprop.
Men han var fantastisk live.
0
Brugeravatar
FunnyGames666
Indlæg: 876
Tilmeldt: 1. jan 2019, 22:13
Kort karma: 14
Geografisk sted: A galaxy far far away
Likede indlæg: 451

Re: Danske sangere der kan "eje" en scene?

Indlægaf FunnyGames666 » 3. dec 2023, 22:28

Niels Brandt fra The Minds Of 99.
Sebastian Wolff fra Kellermensch.
0
"Fear is the path to the dark side … fear leads to anger … anger leads to hate … hate leads to suffering."
:popkorn:
Brugeravatar
AFK
Indlæg: 3121
Tilmeldt: 6. maj 2022, 10:54
Kort karma: 43
Likede indlæg: 5366

Re: Danske sangere der kan "eje" en scene?

Indlægaf AFK » 3. dec 2023, 23:03

Når Johnny Madsen holder akustiske koncerter og fyrer morsomheder og anekdoter af mellem numrene, eller når Lars Lilholt holder sine storyteller-koncerter, så ejer de i den grad publikums udelte opmærksomhed, selvom det ikke sker på samme måde, som når Jesper Binzer giver den gas med D-A-D.

Så er der typer som Stig Rossen, der har mange års erfaring som skuespiller og sanger, som helt naturligt ejer scenerne han står på. Om det er Les Miserable eller Stig & Vennerne, Four Jacks eller julekoncerterne - hans tilstedeværelse er enorm.

Hvis det skal være mere energisk, har Infernal et rimeligt heftigt sceneshow.

Da Rie Rasmussen var forsanger i Danser med Drenge, var de rigtigt gode til at få publikum til at synge med og give sig hen. Det samme gælder egentlig Rasmus Seebach.

Lukas Graham (som band) udsender en ret kraftig vibe, der siger at de næsten går mere op i deres interne venskab end i deres publikum. Som om at de først og fremmest hænger ud sammen musikalsk, og så får publikum bare lov til at være med på sidelinjen.
0
You can't truly call yourself "peaceful" unless you're capable of great violence. If you're not capable of violence, you're not peaceful. You're harmless.

Important distinction.

Tilbage til "Musik"