Spice girls show og hvorfor jeg ikke som fan køber billet.

Brugeravatar
Luffegås
Indlæg: 2878
Tilmeldt: 18. dec 2015, 09:17
Kort karma: 234
Geografisk sted: Fyn
Likede indlæg: 5617

Spice girls show og hvorfor jeg ikke som fan køber billet.

Indlægaf Luffegås » 10. feb 2024, 10:00

Rodet Tedtalk fra mig.
Jeg er nok Danmarks største aktive Spice Girl fan. Jeg har været aktiv siden begyndelsen. I mange år var jeg vant til det skulle holdes hemmeligt. Det var pinligt hvis man hørte spice girls, støttede op om solo musikken og generelt skulle man jo være til Avril Lavigne, Christina A, eller senere emo/scene og høre Fallout boy osv. Der har været mange tendenser, men spice girls er stadig mit centrum. Emma Bunton synger stadig som en engel for mig.
Jeg er aktiv i den facon jeg er på forums, debatter, følger med i kvindernes liv, og jeg er helt med på hvad der er rygter og hvad der er sandt.
Få danskere jeg kender er så aktive fans som jeg (men jeg har set et par stykker)
Jeg var alene i Køln med min pophadende kæreste i 2007 til koncert og der var ikke mange danskere med toget hjem men der var et par stykker. Men for nogle år siden skete der pludselig noget. Al den her 90'er nostalgi gør det pludselig er okay at sige man elsker spice girls. Der er udkommet nye bøger, foredrag, DR dokumentar, men det er stadig i datid alt sammen. Jeg havde ikke råd til koncerten i England i 2019, og vi var desværre flere der troede de kom på en turne. Det var også meningen, men så kom corona inden de annoncerede noget. Men pludselig er det helt ok..

Og nu kommer der så et manuskript skrevet spice girls show, med nogle danske kvinder. Konceptet har været over hele verden. Mit problem er simpelthen bare det er for poleret. Grunden til vi fans elsker når spice girls optræder er at se den kemi de kvinder har. Deres levering. Geris fejl hvad end hun har glemt koreografi eller tekst. Deres smalltalk imellem sangene. Og så generelt at de både har star power samtidig med man kan se de alle er forstadstøser. De er både uperfekte, og stylet så flot op. De danske kvinder er bare så kønne kvinder men alligevel på tærsklen til for almindelige. De ligner og lyder som 5 gennemsnitlige baggrundskorsangerinder. Det er alligevel mærkeligt at sige, når netop kvaliteten ved spice girls er at de ikke altid er perfekte. Men de er alligevel unikke. De her 5 danske kvinder kunne jo være hvem som helst. Men vi ved godt at Victoria B aldrig kunne være scary spice.
Spice Girls havde også koreograf på, men i starten var det kun Mel B der lavede koreografien, det var Geri der kunne skaffe kostumer og havde ideerne, og Victoria stod efter fyringen af deres manager for deres branding. De passede biksen selv.

Skal man mærke alt dette i et tribute band? Nej. Jeg har set mange tribute bands, særligt Queen Machine, Elvis look a likes, og selv Pink Floyd Project. Men de levere på helt andre parametre.
At vælge et manuskript virker bare så money-grab agtigt. De turnere kun denne ene gang med det her show. De er et skuespil. Det er jo ikke 5 damer der har sagt "kom, lad os lave et tribute band til spice girls", fordi de elsker at være de personaer på en scene. Det er 5 skuespillere der er castet og udvalgt, og får løn for det. De deler ikke billetindtægterne i porten. Og det er det jeg synes mangler lidt.

Tak for at have læst så lang og ligegyldig en ted talk :danse: :popkorn:
2
Søger ikke gode råd, medmindre jeg har spurgt.
Vaniljestang
Indlæg: 152
Tilmeldt: 20. okt 2018, 12:57
Kort karma: 11
Likede indlæg: 465

Re: Spice girls show og hvorfor jeg ikke som fan køber billet.

Indlægaf Vaniljestang » 15. feb 2024, 19:13

Jeg var kæmpe Spice Girls fan i min ungdom! Mit højeste ønske var at være dem! Jeg fik desværre aldrig chancen for at møde dem/se dem live og det kan jeg stadig være ærgerlig over den dag i dag. Jeg kunne ikke drømme om at tage til kopi koncert (vil jeg kalde det). Det ville være umagisk og sikkert alt for poleret, som du skriver.
1

Tilbage til "Musik"