Hjælp mig med at finde en sang(er)!

Brugeravatar
Tilly
Indlæg: 5062
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:01
Kort karma: 497
Likede indlæg: 9797

Hjælp mig med at finde en sang(er)!

Indlægaf Tilly » 10. apr 2017, 16:08

Det kan godt være det her er en helt umulig jagt, men nu giver jeg det et forsøg :)

Har haft en sang på hjernen et par uger, og jeg kan desværre ikke huske noget af teksten eller sanger/band.

Sangen har en mandlig sanger og han har en stemme der for mig minder meget om Johnny Cash. Og genremæssigt minder det lidt om nogen af de sange han indspillede de sidste år inden hans død (American Recordings serien).

Jeg vil skyde på at den sang jeg tænker på er udkommet inden for de sidste par år.

Så, nogen der har et bud på en sanger som lyder som Johnny Cash når han synger? :)

Jeg vil være meget taknemlig for bud :) Meget gerne på sange som er udkommet inden for de sidste par år.
Senest rettet af Tilly 10. apr 2017, 16:18, rettet i alt 1 gang.
0
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24982
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29985

Re: Hjælp mig med at finde en sang(er)!

Indlægaf Wizzze » 10. apr 2017, 16:14

Tilly skrev:Det kan godt være det her er en helt umulig jagt, men nu giver jeg det et forsøg :)

Har haft en sang på hjernen et par uger, og jeg kan desværre ikke huske noget af teksten eller sanger/band.

Sangen har en mandlig sanger og han har en stemme der for mig minder meget om Johnny Cash. Og genremæssigt minder det lidt om nogen af de sange han indspillede de sidste år inden hans død (American Recordings serien).

Jeg vil skyde på at den sang jeg tænker på er udkommet inden for de sidste par år.

Så, nogen der har et bud på en sanger som lyder som Johnny Cash når han synger? :)

Jeg vil være meget taknemlig for bud :)


Umiddelbart ville jeg sige Kris Kristofferson eller Neil Young :gruble:
1
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Tilly
Indlæg: 5062
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:01
Kort karma: 497
Likede indlæg: 9797

Re: Hjælp mig med at finde en sang(er)!

Indlægaf Tilly » 10. apr 2017, 16:17

Wizzze skrev:
Tilly skrev:Det kan godt være det her er en helt umulig jagt, men nu giver jeg det et forsøg :)

Har haft en sang på hjernen et par uger, og jeg kan desværre ikke huske noget af teksten eller sanger/band.

Sangen har en mandlig sanger og han har en stemme der for mig minder meget om Johnny Cash. Og genremæssigt minder det lidt om nogen af de sange han indspillede de sidste år inden hans død (American Recordings serien).

Jeg vil skyde på at den sang jeg tænker på er udkommet inden for de sidste par år.

Så, nogen der har et bud på en sanger som lyder som Johnny Cash når han synger? :)

Jeg vil være meget taknemlig for bud :)


Umiddelbart ville jeg sige Kris Kristofferson eller Neil Young :gruble:

Gode bud, men tror det er en yngre sanger/band :gruble:
0
Brugeravatar
Tibbler
Indlæg: 4643
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 248
Likede indlæg: 8385

Re: Hjælp mig med at finde en sang(er)!

Indlægaf Tibbler » 10. apr 2017, 16:52



Kan det være Jacob Bellens. Her i duoen Murder
1
Brugeravatar
Tibbler
Indlæg: 4643
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 248
Likede indlæg: 8385

Re: Hjælp mig med at finde en sang(er)!

Indlægaf Tibbler » 10. apr 2017, 16:54

Eller Jacob Dinesen

2
Brugeravatar
Tilly
Indlæg: 5062
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:01
Kort karma: 497
Likede indlæg: 9797

Re: Hjælp mig med at finde en sang(er)!

Indlægaf Tilly » 10. apr 2017, 17:09

^ desværre heller ikke nogle af de bud.

Jeg kommer faktisk lige i tanker om en detalje mere. Sidst jeg hørte et klip fra sangen i radioen, var i et indslag hvor værten spillede klip fra sange hvor sangerne havde det tilfælles at de havde medvirket i Game of Thrones i en gæsterolle/cameo.
0
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Hjælp mig med at finde en sang(er)!

Indlægaf kidkomb » 10. apr 2017, 17:14

Det er nok ikke ham her.
Men Passenger så?

1
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Hjælp mig med at finde en sang(er)!

Indlægaf kidkomb » 10. apr 2017, 17:17

1
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Tilly
Indlæg: 5062
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:01
Kort karma: 497
Likede indlæg: 9797

Re: Hjælp mig med at finde en sang(er)!

Indlægaf Tilly » 9. jun 2018, 19:42

Der er nok næppe nogen der er ved at gå til af spænding, men jeg er simpelthen nødt til at opdatere, for efter mere end et år, hvor jeg løbende har haft brudstykker af sangen på hjernen, så er det i dag lykkedes mig at finde frem til hvad det var for en sang! Det er Bloodbuzz Ohio med The National som gav mig Johnny Cash vibes dengang for over et år siden.



Jeg hørte tilfældigt et andet nummer med dem i dag på P6 Beat (The System Only Dreams In Total Darkness), og jeg kunne genkende sangstemmen, og så begyndte jeg simpelthen at høre alle deres sange på youtube, og da jeg kom til omkring nummer 25 så var der BINGO :D

Det lyder nok lidt vildt at jeg har haft en sang på hjernen i over et år, og jeg kan nok ikke helt forklare hvorfor den gjorde så stort et indtryk at jeg ikke kunne glemme den igen, men det gjorde den altså. Så HOLD nu kæft hvor er jeg glad for endelig at have løst mysteriet :D

The National er slet ikke er band jeg kendte, men jeg tror da jeg vil til at dykke lidt mere ned i deres sangkatalog :)
7

Tilbage til "Musik"