Jeg hader den sang

Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9481
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 787
Likede indlæg: 7799

Re: Jeg hader den sang

Indlægaf Sophies-mor » 27. jul 2017, 07:00

Dick Longflop skrev:

Min yndlingshadesang :love2:

Jeg er SÅ enig!
Altså, din julekæreste skred?
Get over it!
Lad dog os andre slippe for at høre om din hjerte-smerte-længsel. Det har jo ikke en skid med jul at gøre og den er snart - 20+? år - gammel. Find en anden og syng om hende.
(nu ved jeg godt, han er død, men det tænker jeg hvert år, jeg hører den. Når jeg altså ikke skruer ned/ skifter kanal/ slukker for anlæg)
1
Hæklerier på hjernen :cool:
Zoxa
Indlæg: 367
Tilmeldt: 13. jul 2017, 06:04
Kort karma: 22
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 593

Re: Jeg hader den sang

Indlægaf Zoxa » 27. jul 2017, 09:12

Pink Floyd - jeg bliver i decideret dårligt humør når jeg hører det.

Liller- nogen som kan huske ham? Min mor har fået traumatiseret mig så grundigt at jeg begynder at få ticks bare jeg ser CD coveret i hendes køkken :lol:

Så har jeg også et temmelig anstrengt forhold til Elvis og Papa Blues Jazzband - men det giver mig dog ikke så meget kriblen i fingrene at jeg er på nippet til at smide anlægget ud af vinduet.
0
Brugeravatar
DenBruneMunk
Indlæg: 5046
Tilmeldt: 8. jun 2017, 19:25
Kort karma: 69
Geografisk sted: Syd på i Danmark
Likede indlæg: 2263

Re: Jeg hader den sang

Indlægaf DenBruneMunk » 27. jul 2017, 21:46

Den her må høre til her i tråden.
0
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24985
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29986

Re: Jeg hader den sang

Indlægaf Wizzze » 27. jul 2017, 21:58

Sophies-mor skrev:
Dick Longflop skrev:

Min yndlingshadesang :love2:

Jeg er SÅ enig!
Altså, din julekæreste skred?
Get over it!
Lad dog os andre slippe for at høre om din hjerte-smerte-længsel. Det har jo ikke en skid med jul at gøre og den er snart - 20+? år - gammel. Find en anden og syng om hende.
(nu ved jeg godt, han er død, men det tænker jeg hvert år, jeg hører den. Når jeg altså ikke skruer ned/ skifter kanal/ slukker for anlæg)


Kan du sige over 30år, faktisk 33år. Ja eller 32år egentlig, den udkom nemlig samme år som "Do they know its Christmas" som tog alt medieopmærksomheden, så det var først året efter at Last Christmas rigtigt fik luft under vingerne, og den har "hævnet" sig lige siden ;)
2
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9481
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 787
Likede indlæg: 7799

Re: Jeg hader den sang

Indlægaf Sophies-mor » 28. jul 2017, 07:37

Wizzze skrev:
Sophies-mor skrev:
Dick Longflop skrev:

Min yndlingshadesang :love2:

Jeg er SÅ enig!
Altså, din julekæreste skred?
Get over it!
Lad dog os andre slippe for at høre om din hjerte-smerte-længsel. Det har jo ikke en skid med jul at gøre og den er snart - 20+? år - gammel. Find en anden og syng om hende.
(nu ved jeg godt, han er død, men det tænker jeg hvert år, jeg hører den. Når jeg altså ikke skruer ned/ skifter kanal/ slukker for anlæg)


Kan du sige over 30år, faktisk 33år. Ja eller 32år egentlig, den udkom nemlig samme år som "Do they know its Christmas" som tog alt medieopmærksomheden, så det var først året efter at Last Christmas rigtigt fik luft under vingerne, og den har "hævnet" sig lige siden ;)

Ja, jeg regnede efter og du har ret Men 20+ burde teknisk også dække det ... det er så bare mange år + :-D
Men de er trælse begge to.
0
Hæklerier på hjernen :cool:
Brugeravatar
Dynaudio
Indlæg: 2686
Tilmeldt: 29. okt 2015, 22:20
Kort karma: 157
Likede indlæg: 2074

Re: Jeg hader den sang

Indlægaf Dynaudio » 1. aug 2017, 13:04



Jeg havde lykkeligt fortrængt denne her :tie:
1
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12925
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3532
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55524
Kontakt:

Re: Jeg hader den sang

Indlægaf Ado » 1. aug 2017, 13:15

JEG.HADER.VOLBEATS.FOR.EVIGT.LORTEMØGSKODSANG!
4
Donna Martin Graduates!
Brugeravatar
Ekliptika
Indlæg: 329
Tilmeldt: 11. jan 2016, 12:06
Kort karma: 22
Likede indlæg: 763

Re: Jeg hader den sang

Indlægaf Ekliptika » 7. aug 2017, 08:21

Jeg hader al heavy rock, hvor forsangere skriger med en hæs agressiv stemme og hvor musikken også er agressiv. Jeg har ellers hørt, at der hjælper nogle med at få deres agressioner ud at lytte til den slags musik, men hos mig har det modsat effekt. Jeg bliver agressiv og sur af at høre den slags.
0
I love routine.
Until I'm bored then I love excitement.
Until I'm overwhelmed, then I love routine.
Brugeravatar
Ekliptika
Indlæg: 329
Tilmeldt: 11. jan 2016, 12:06
Kort karma: 22
Likede indlæg: 763

Re: Jeg hader den sang

Indlægaf Ekliptika » 7. aug 2017, 08:34

Jeg kan slet ikke holde Beyonce's sang "If I were a boy" ud.
Teksten i sangen er udlidelig, men værst af alt er den lidende måde, hun synger den på.
Andre sange, hvor sangerinden synger på samme måde, er feks Leona Lewis med "Keep Bleeding Love". Den sang kan jeg heller ikke holde ud.

Og så hader jeg også musik, hvor den kvindelige forsanger skriger mere, end hun synger. Jeg er godt klar over, at grænsen mellem hvornår man opfatter noget som sang og noget som skrig, er forskellig hos forskellige personer. Jeg tror min grænse er lav. Eksempler på skrigesange er efter min mening "Roar" med Katy Perry eller den sang, som vandt DK MGP i år (sangen hed "Where I am", sangerinden hed Anja).

Jeg kan nogengange også få helt ondt i halsen af at høre f.eks. forsangeren fra Evanescence, der efter min mening lyder som om, hun overanstrenger sin stemme helt vildt.
6
I love routine.
Until I'm bored then I love excitement.
Until I'm overwhelmed, then I love routine.
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Jeg hader den sang

Indlægaf kidkomb » 7. aug 2017, 09:43

Ifølge denne tråd har jeg så dårlig smag at jeg burde tvangs-døves.
Jeg elsker Last Christmas blandt andet.
Det må da være vildt belastende at hade de sange som dukker op over det hele?
Jeg kan ikke fordrage AC/DC, så jeg betragter mig selv som værende heldig, for de bliver ikke spillet særlig ofte i radioen :-D
3
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Ekliptika
Indlæg: 329
Tilmeldt: 11. jan 2016, 12:06
Kort karma: 22
Likede indlæg: 763

Re: Jeg hader den sang

Indlægaf Ekliptika » 7. aug 2017, 18:22

For at blive i juletemaet: "all I want for Christmas is you" med Maria Carey. Den kan jeg ikke holde ud at høre på. Den foregår i et hysterisk tempo og de bjælder, der er en eller anden grund altid skal følge med en julesang, driver mig til vanvid. Så vil jeg alligevel hellere lytte til Last Christmas (kan ikke huske om der også er bjælder i den, men tempoet er dog lidt mere roligt).
1
I love routine.
Until I'm bored then I love excitement.
Until I'm overwhelmed, then I love routine.
Brugeravatar
Dynaudio
Indlæg: 2686
Tilmeldt: 29. okt 2015, 22:20
Kort karma: 157
Likede indlæg: 2074

Re: Jeg hader den sang

Indlægaf Dynaudio » 8. aug 2017, 09:55



Hvorfor er det så svært at skrive en ordentlig slagsang? :forvirret:
1
Brugeravatar
flicka
Indlæg: 2204
Tilmeldt: 8. sep 2015, 18:08
Kort karma: 347
Likede indlæg: 3221

Re: Jeg hader den sang

Indlægaf flicka » 8. aug 2017, 18:10

Despacito :cuss: :naughty:

Den er jeg satme træt af. Og teksten er bare klam, så det er ekstra træls, at den bare er blevet råspillet overalt denne sommer.

(gnaven gammel dame-mode off)
3
Always be yourself
unless you can be a unicorn
then always be a unicorn


A pony is a childhood dream. A horse is an adulthood treasure.
- Rebecca Carroll
Brugeravatar
Lucia
Indlæg: 1545
Tilmeldt: 20. dec 2015, 14:42
Kort karma: 66
Likede indlæg: 2154

Re: Jeg hader den sang

Indlægaf Lucia » 8. aug 2017, 19:14

Sådan cirka alt med Katy Perry og Aura Dione.

Og så ærgrer jeg mig også sindssygt meget over at jeg ikke er i stand til at lukke ørerne, når Joey Moes "Almindelig" og en eller andens "Mama, jeg' okay, baila baila" bliver spillet i radioen på arbejde. Puha, de er dårlige :puke:
1
Brugeravatar
Tilly
Indlæg: 5062
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:01
Kort karma: 497
Likede indlæg: 9797

Re: Jeg hader den sang

Indlægaf Tilly » 26. aug 2017, 18:54

Sangius skrev:Stine Bramsen... specielt den der Prototypical, eller hvad den nu hedder. Magen til skingert, nasalt og helt igennem øv nummer skal man da lede længe efter.
Jeg skifter konsekvent kanal hvis den kommer.

Ej hvor er det dejligt at finde ud af at jeg ikke er den eneste der har det virkelig anstrengt med hendes musik! Hun har jo relativ stor succes med hendes musik, så troede egentlig jeg var alene med den holdning.

Derudover så har jeg det også generelt anstrengt med Katy Perry og Christopher, især "Tulips", med Christopher, den sang er vitterligt ren totur for mig!! :puke:
3

Tilbage til "Musik"