Retningslinjer for debatten.net pr. 25.08.2015

Brugeravatar
Patrick
Admin
Indlæg: 1010
Tilmeldt: 10. aug 2015, 15:35
Kort karma: 132
Likede indlæg: 1780

Retningslinjer for debatten.net pr. 25.08.2015

Indlægaf Patrick » 25. aug 2015, 14:12

Mindre forseelser:
- Off-topic og rablen bedes holdt ude af seriøse/personlige tråde, men er ellers velkomment i moderat omfang på debatten.net. Ved off-topic/rablen i seriøse/personlige tråde kan det medføre en henstilling fra moderator om at stoppe. Efterkommes denne henstilling ikke, kan moderatoren slette de indlæg, det drejer sig om.
- I visse personlige tråde frabeder trådstarteren sig at blive citeret, og dette bedes man respektere. Citerer man alligevel trådstarter, kan det medføre en henstilling fra moderator om, at man sletter sit citat. Sker dette ikke, vil moderator slette citatet.
- Overophedning/grimt sprogbrug og lignende kan til tider forekomme. En henstilling fra moderator ang. dette skal efterkommes, ellers kan det medføre sletning af indlæg eller i grovere tilfælde udelukkelse. Om udelukkelsen bliver kortvarig, længerevarende eller permanent, kommer an på den enkelte situation.

Grovere forseelser:
- Dette skal så vidt muligt være en fri debat, men det kræver også, at du som bruger holder en god tone over for andre. Chikane og mobning af andre brugere vil medføre advarsler med senere bortvisning, hvis advarslen ikke efterfølges. Trusler på livet eller trusler af anden negativ karakter, uanset om det foregår åbent eller i kort eller pb, bliver IKKE accepteret her og vil føre til øjeblikkelig permanent bortvisning. Så hold en god tone, i trådene så vel som i kort og pb'er.
- Kommentarer/privatbeskeder/kort, hvor en/flere personer trues, forhånes eller nedværdiges på grund af sin race, hudfarve, nationale eller etniske oprindelse, tro eller seksuelle orientering slettes i det øjeblik, det bliver opdaget, og brugeren bag vil modtage én advarsel. Sker det igen inden for et år, vil man blive udelukket permanent.

Sletning af profil/indlæg/skift af brugernavn:
- Man kan altid få slettet sine indlæg på debatten.net ved at rette henvendelse til @Patrick. Man kan ligeledes få slettet hele sin profil.
- Man kan vælge at bibeholde startindlæg i populære tråde, hvor der så bliver skiftet TS til admin og startindlæggets tekst evt. anonymiseres.
- Man kan få skiftet sit brugernavn ved at rette henvendelse til @Patrick.

Reklame:
- Reklame - Aktive brugere må gerne nævne virksomheder, hjemmesider osv. i de tilfælde, det er relevant for tråden. Det er ikke nødvendigt at fjerne vandmærker fra fotos osv.
- Reklame-profiler hvis eneste formål er at reklamere for en hjemmeside/produkt, tillades ikke. Ved tvivlstilfælde afgøres det af @Patrick eller en fra moderatorteamet.

Privatliv:
- Her på debatten er det altid op til folk selv, om de vil være anonyme eller ej. Det er dog ikke tilladt at hænge andre ud ved at udlevere personlige oplysninger om dem (herunder navne, adresser, telefonnumre og e-mailadresser) uden deres samtykke. Sker det alligevel, kan indlæggene blive slettet eller redigeret uden varsel. Gentager det sig, på trods af henstillinger fra moderatorteamet, kan det medføre advarsler og/eller udelukkelse fra debatten.

Klage over moderatorafgørelser:
- Er du uenig med moderationen herinde, eller føler du at en given moderator er inhabil i en specifik afgørelse, kan du skrive et indlæg til @Patrick, hvorefter der vil blive kigget på det internt.
14
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Foreløbige retningslinjer for debatten

Indlægaf kidkomb » 25. aug 2015, 15:16

:gogo:
Mht sletning af indlæg i forbindelse med rablen/off topic og lignende kunne det være rigtig rart, at der blev lagt et indlæg fra moderator istedet for det slettede indlæg (ex "slettet af moderator pga rablen") så man, når man læser tråden senere, stadig kan få et helhedsbillede :)
10
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
milisa
Indlæg: 1953
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:43
Kort karma: 418
Likede indlæg: 4809

Re: Foreløbige retningslinjer for debatten

Indlægaf milisa » 25. aug 2015, 17:45

Jeg synes, det lyder særdeles fornuftigt.
0
Tally-ho
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15233
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1240
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25524

Re: Foreløbige retningslinjer for debatten

Indlægaf Delfin » 26. aug 2015, 22:10

Jeg synes, det ser ganske fornuftigt ud, og det kan vel altid tages op til drøftelse, hvis det hen ad vejen viser sig, at noget ikke fungerer.
3
14 11 14
Brugeravatar
Hunkat
Indlæg: 7786
Tilmeldt: 20. aug 2015, 03:20
Kort karma: 574
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 19143

Re: Foreløbige retningslinjer for debatten

Indlægaf Hunkat » 27. aug 2015, 05:58

Jeg tænker også at det lyder rigtig fint.

Der kommer helt sikkert ting hen af vejen som man ikke kunne forudse men det må mod.teamet jo tage oppefra og ned når det sker.
3
L'enfer, c'est les autres

First debat-mover :rock:

Persnikedy skrev
Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen
Brugeravatar
ManicNinja
Indlæg: 5484
Tilmeldt: 27. aug 2015, 14:16
Kort karma: 1159
Likede indlæg: 8962

Re: Foreløbige retningslinjer for debatten

Indlægaf ManicNinja » 28. aug 2015, 04:27

Virkelig fint - og herligt konkret! Igen bare så ligetil, at jeg ikke kan lade være med at undre mig over, hvorfor der på Jubii skulle skrives oceaner af fuldstændigt ubrugelig tekst, som bare cirklede om emnet og forvirrede og talte ned til.
Nå, nu skal al ros herinde jo ikke have kritik af Jubii hæftet i halen. :) Men ja, det her er rigtig godt arbejde!
0
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill
Brugeravatar
Patrick
Admin
Indlæg: 1010
Tilmeldt: 10. aug 2015, 15:35
Kort karma: 132
Likede indlæg: 1780

Re: Foreløbige retningslinjer for debatten

Indlægaf Patrick » 28. aug 2015, 07:29

Nedenstående er blevet tilføjet til retningslinjerne.

Privatliv:
- Her på debatten er det altid op til folk selv, om de vil være anonyme eller ej. Det er dog ikke tilladt at hænge andre ud ved at udlevere personlige oplysninger om dem (herunder navne, adresser, telefonnumre og e-mailadresser) uden deres samtykke. Sker det alligevel, kan indlæggene blive slettet eller redigeret uden varsel. Gentager det sig, på trods af henstillinger fra moderatorteamet, kan det medføre advarsler og/eller udelukkelse fra debatten.
7
Brugeravatar
Maupassant
Indlæg: 107
Tilmeldt: 10. aug 2015, 21:51
Kort karma: 2
Likede indlæg: 31

Re: Foreløbige retningslinjer for debatten

Indlægaf Maupassant » 30. aug 2015, 09:02

IMO er der ikke saa vigtigt med retningslinier paa forums.

Min erfaring er at de eneste der laeser dem er trolls og folk der vil bruge dem til at @faa ret@ overfor moderatorer og admins osv. Og at 99% af brugerne godt kan finde ud af at opfoere sig normalt uden at laese dem. Linierne gir ogsaa problemer fordi man vil opleve folk finder paa nye julelege, f.eks. at putte reklamespamlinks ind alle mulige steder man ikke havde taenkt paa. f.eks. i groenne kort, og saa staar man der og skal banne dem uden at have en forum-lov at henvise til.

Vigtigt til gengaeld er aktive og engagerede moderatorer, der er gode til at undgaa at konflikter blases op og tager tingene i oploebet osv.
0
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Foreløbige retningslinjer for debatten

Indlægaf Fru Sunshine » 30. aug 2015, 10:27

@Maupassant der er nødt til at være retningslinjer, hvis som moderatorer skal have noget at henvise til og holde fast i.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Foreløbige retningslinjer for debatten

Indlægaf kidkomb » 30. aug 2015, 13:01

@Maupassant, at man har retningslinjer betyder gudskelov ikke, at man ikke må banne eller dele advarsler ud efter forgodtbefindende på et privat forum.
Så er man en idiot, så ryger man nok ud uanset, hvor meget man skaber sig og henviser til retningslinjer.
1
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7062
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1430
Likede indlæg: 13274

Re: Foreløbige retningslinjer for debatten

Indlægaf Rapfisk » 30. aug 2015, 13:43

Patrick skrev:Nedenstående er blevet tilføjet til retningslinjerne.

Privatliv:
- Her på debatten er det altid op til folk selv, om de vil være anonyme eller ej. Det er dog ikke tilladt at hænge andre ud ved at udlevere personlige oplysninger om dem (herunder navne, adresser, telefonnumre og e-mailadresser) uden deres samtykke. Sker det alligevel, kan indlæggene blive slettet eller redigeret uden varsel. Gentager det sig, på trods af henstillinger fra moderatorteamet, kan det medføre advarsler og/eller udelukkelse fra debatten.

Jeg synes godt, I kan være skrappere og indføre nultolerance over for ovenstående, så det ikke kun er gentagne tilfælde, der medfører udelukkelse.
1
Livslinjen: 70 201 201
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7062
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1430
Likede indlæg: 13274

Re: Foreløbige retningslinjer for debatten

Indlægaf Rapfisk » 30. aug 2015, 13:52

Yvooonne skrev:
Rapfisk skrev:
Patrick skrev:Nedenstående er blevet tilføjet til retningslinjerne.

Privatliv:
- Her på debatten er det altid op til folk selv, om de vil være anonyme eller ej. Det er dog ikke tilladt at hænge andre ud ved at udlevere personlige oplysninger om dem (herunder navne, adresser, telefonnumre og e-mailadresser) uden deres samtykke. Sker det alligevel, kan indlæggene blive slettet eller redigeret uden varsel. Gentager det sig, på trods af henstillinger fra moderatorteamet, kan det medføre advarsler og/eller udelukkelse fra debatten.

Jeg synes godt, I kan være skrappere og indføre nultolerance over for ovenstående, så det ikke kun er gentagne tilfælde, der medfører udelukkelse.



Jegtænker formuleringen er sådan fordi man kan komme til at gøre det ved en fejl. Det er meget rart at man ikke er tvunget til at smide folk ud.

Så kunne man evt. undlade den sidste sætning, alternativt kunne man omformulere til "[...]Sker det alligevel, kan indlæggene blive slettet eller redigeret uden varsel, og brugeren kan udelukkes fra debatten."

Jeg synes bare slet ikke, det er okay - og hvornår udleverer man andres privatadresse eller telefonnummer med Debatten ved en fejl?
1
Livslinjen: 70 201 201
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7062
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1430
Likede indlæg: 13274

Re: Foreløbige retningslinjer for debatten

Indlægaf Rapfisk » 31. aug 2015, 15:56

Yvooonne skrev:
Rapfisk skrev:
Yvooonne skrev:
Rapfisk skrev:
Patrick skrev:Nedenstående er blevet tilføjet til retningslinjerne.

Privatliv:
- Her på debatten er det altid op til folk selv, om de vil være anonyme eller ej. Det er dog ikke tilladt at hænge andre ud ved at udlevere personlige oplysninger om dem (herunder navne, adresser, telefonnumre og e-mailadresser) uden deres samtykke. Sker det alligevel, kan indlæggene blive slettet eller redigeret uden varsel. Gentager det sig, på trods af henstillinger fra moderatorteamet, kan det medføre advarsler og/eller udelukkelse fra debatten.

Jeg synes godt, I kan være skrappere og indføre nultolerance over for ovenstående, så det ikke kun er gentagne tilfælde, der medfører udelukkelse.



Jegtænker formuleringen er sådan fordi man kan komme til at gøre det ved en fejl. Det er meget rart at man ikke er tvunget til at smide folk ud.

Så kunne man evt. undlade den sidste sætning, alternativt kunne man omformulere til "[...]Sker det alligevel, kan indlæggene blive slettet eller redigeret uden varsel, og brugeren kan udelukkes fra debatten."

Jeg synes bare slet ikke, det er okay - og hvornår udleverer man andres privatadresse eller telefonnummer med Debatten ved en fejl?



Formuleringen kan sagtens ændres. Og hvis jeg kendte dit navn og kom til at bruge det i en tråd - uden ond mening - og jeg blev gjort opmærksom på det og slettede det og beklagede - så mener jeg det ville være en overreaktion at bortvise.

Et fornavn kan sagtens være en fejl, og det er jeg med på ikke nødvendigvis skal medføre bortvisning. Hvad angår adresse, telefonnummer og lignende synes jeg omvendt, der skal være mulighed for at gøre kort proces, ligesom det skal være muligt, hvis oplysningerne tydeligvis er givet med overlæg i ond mening.
1
Livslinjen: 70 201 201
Brugeravatar
Skralde
Indlæg: 2137
Tilmeldt: 11. aug 2015, 07:13
Kort karma: 429
Likede indlæg: 5338

Re: Foreløbige retningslinjer for debatten

Indlægaf Skralde » 12. sep 2015, 09:04

Må jeg linke til en tråd på jubii i et indlæg og/eller i signatur?
0
L, mit livs lys - 3.10.2010
@denkreativerappenskralde
Brugeravatar
Skralde
Indlæg: 2137
Tilmeldt: 11. aug 2015, 07:13
Kort karma: 429
Likede indlæg: 5338

Re: Foreløbige retningslinjer for debatten

Indlægaf Skralde » 12. sep 2015, 09:17

Dikus skrev:
Skralde skrev:Må jeg linke til en tråd på jubii i et indlæg og/eller i signatur?


Slå sig løs :kys:


Juhuu :banan:
0
L, mit livs lys - 3.10.2010
@denkreativerappenskralde

Tilbage til "Retningslinjer for debatten.net"