Kønnede skældsord

Lad os spise farmor. Diskutér vigtigheden af korrekt kommatering og andre sproglige finurligheder her.
Brugeravatar
.Magic.
Indlæg: 10232
Tilmeldt: 27. apr 2021, 17:44
Kort karma: 1220
Likede indlæg: 18387

Re: Kønnede skældsord

Indlægaf .Magic. » 12. okt 2023, 08:38

Lykke skrev:
.Magic. skrev:
Lykke skrev:
.Magic. skrev:Jeg synes det er fjollet at sige bedekvinde og forperson i stedet for formand. Jeg har vitterligt ingen holdning til ord som luder, mær, kælling, vatpik, bøsserøv og andre skældsord som nævnes i tråden - Dog synes jeg at paphat er et godt ord for en som er en idiot :D

Men perker og nigger er ord jeg ikke kan holde ud blive brugt fordi det handler om hudfarve. Det kan man ikke ændre, hvor i mod man jo godt kan ændre de ting der gør at man er en luder, kælling, vatpik osv.


Men ville du bruge paphat alvorligt eller i sjov? Idiot tænker jeg er i en noget anden liga.

Jeg ved ikke om du nogensinde er blevet kaldt luder fx. Jeg er blevet kaldt det i byen når jeg har afvist en fyr. Altså hvordan det så giver mening ved jeg ikke, men det er noget jeg ofte har hørt.

Ork ja. Jeg er blevet kaldt fede kælling, fede luder og alt muligt andet men det er fra fremmede mennesker så det betyder ikke noget for mig. Det er værre med skældsord fra folk tæt på mig hvilket så aldrig er sket tror jeg - Ikke siden folkeskolen i hvert fald.

Det er vist meget normalt at små usikre fyre går amok med skældsord når de bliver afvist :-)
Den siger mere om ham end om dig.


Jo men synes du så virkelig at ord som luder, kælling og vatpik er noget man kan gøre for/ændre?
Det virker jo ikke til at have noget med antal sexpartnere at gøre…

Ikke altid men ofte tænker jeg det har eller det er opfattelse fra dem der kalder andre det. Måske er de bare så uintelligente at de faktisk ikke ved hvordan ordene burde bruges :D
Jeg synes virkelig det er ligegyldigt når det kommer fra folk man ikke kender.
0
abcd
Indlæg: 6341
Tilmeldt: 3. nov 2021, 09:56
Kort karma: 292
Likede indlæg: 10349

Re: Kønnede skældsord

Indlægaf abcd » 12. okt 2023, 10:15

dgd2007 skrev:
Vlad Kalashnikov skrev:"Incel" er et andet kønnet og ekstremt nedladende skældsord om mænd. [...]

Gud, jeg troede nærmest det var noget som nogle i forurettethedsgrupper kaldte sig selv? :gruble:


Sådan begyndte det også, men nu er det vist mest bare et skældsord. På samme måde som f.eks. retarderet er blevet et skældsord.
1

Tilbage til "Sprog"