Æret være hans minde….

Lad os spise farmor. Diskutér vigtigheden af korrekt kommatering og andre sproglige finurligheder her.
abcd
Indlæg: 6341
Tilmeldt: 3. nov 2021, 09:56
Kort karma: 292
Likede indlæg: 10349

Re: Æret være hans minde….

Indlægaf abcd » 9. jan 2024, 07:54

fisken80 skrev:
abcd skrev:
Ata skrev:Ja, du lever sådan lidt i den der begrænsede firkantede gammeldags maskulinitetsforståelse, ik? Den skulle nødigt blive truet. :-D


Er du ikke gift med en firkantet, gammeldags mand? Så det er vel ikke så skidt.


Jeg kender nu mange mænd, der godt kan finde ud af at vise medfølelse. Hvorfor skulle det være specielt umandigt?


Haha - det var alligevel noget af en forvanskning. Ingen medfølelse! Nogensinde!
1
Brugeravatar
Moe
Indlæg: 4254
Tilmeldt: 9. sep 2022, 11:34
Kort karma: 23
Likede indlæg: 1201

Re: Æret være hans minde….

Indlægaf Moe » 9. jan 2024, 08:01

fisken80 skrev:
abcd skrev:
Ata skrev:Ja, du lever sådan lidt i den der begrænsede firkantede gammeldags maskulinitetsforståelse, ik? Den skulle nødigt blive truet. :-D


Er du ikke gift med en firkantet, gammeldags mand? Så det er vel ikke så skidt.


Jeg kender nu mange mænd, der godt kan finde ud af at vise medfølelse. Hvorfor skulle dMedfølelse er absolut mandigt; medfølelse er en god menneskelig egenskab. Men machokultur hører til en "gammeldags mand" eller en patriarkalsk kultur, så her har du et eksempel på, når jeg ikke har en så gammeldags holdning til, hvad der er godt og dårligt - jeg anser nemlig empati som en meget positiv egenskab og mangel på samme som en dårlig.
0
Homer: “Facts are meaningless. You can use facts to prove anything that’s even remotely true. Facts schmacts.”
Brugeravatar
Moe
Indlæg: 4254
Tilmeldt: 9. sep 2022, 11:34
Kort karma: 23
Likede indlæg: 1201

Re: Æret være hans minde….

Indlægaf Moe » 9. jan 2024, 08:03

abcd skrev:
fisken80 skrev:
abcd skrev:
Ata skrev:Ja, du lever sådan lidt i den der begrænsede firkantede gammeldags maskulinitetsforståelse, ik? Den skulle nødigt blive truet. :-D


Er du ikke gift med en firkantet, gammeldags mand? Så det er vel ikke så skidt.


Jeg kender nu mange mænd, der godt kan finde ud af at vise medfølelse. Hvorfor skulle det være specielt umandigt?


Haha - det var alligevel noget af en forvanskning. Ingen medfølelse! Nogensinde!

Du har vist medfølelse i debatten flere gange, bare ikke på samme måde som nogle kvinder forventer medfølelse vist på :D
2
Homer: “Facts are meaningless. You can use facts to prove anything that’s even remotely true. Facts schmacts.”
Brugeravatar
BlueBunny
Indlæg: 4412
Tilmeldt: 17. aug 2015, 16:54
Kort karma: 489
Likede indlæg: 10841

Re: Æret være hans minde….

Indlægaf BlueBunny » 9. jan 2024, 14:46

Jeg troede Kusmi distancen lå i navnet Kus-“me”.
Altså Kus-mig.
At det var sådan en høhø joke :genert:

Nu har det ligesom taget en drejning …
0
Folk med begge ben på jorden, hænger ikke på træerne
Brugeravatar
Ata
Indlæg: 6419
Tilmeldt: 19. sep 2018, 18:25
Kort karma: 767
Likede indlæg: 15217

Re: Æret være hans minde….

Indlægaf Ata » 9. jan 2024, 15:58

BlueBunny skrev:Jeg troede Kusmi distancen lå i navnet Kus-“me”.
Altså Kus-mig.
At det var sådan en høhø joke :genert:

Nu har det ligesom taget en drejning …

Ja ok. Den gik i så fald henover hovedet på mig!
0

Tilbage til "Sprog"