Hvilke fejl irriterer dig grænseløst?

Lad os spise farmor. Diskutér vigtigheden af korrekt kommatering og andre sproglige finurligheder her.
Brugeravatar
Galoldriel
Indlæg: 1266
Tilmeldt: 12. aug 2015, 13:52
Kort karma: 242
Likede indlæg: 4122

Re: Hvilke fejl irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Galoldriel » 12. apr 2024, 12:57

Min robotstøvsuger siger "returning back", når den skal køre hen til sin ladestation. Det ligger da i ordet "returning", at den vender tilbage.
0
“I’m a man who discovered the wheel and built the Eiffel Tower out of metal and brawn. That’s what kind of man I am. You’re just a woman with a small brain. With a brain a third the size of us. It’s science.”

- Ron Burgundy
Brugeravatar
PaleSeptember
Indlæg: 11698
Tilmeldt: 16. dec 2015, 17:28
Kort karma: 921
Likede indlæg: 18859

Re: Hvilke fejl irriterer dig grænseløst?

Indlægaf PaleSeptember » 16. apr 2024, 10:56

Galoldriel skrev:Min robotstøvsuger siger "returning back", når den skal køre hen til sin ladestation. Det ligger da i ordet "returning", at den vender tilbage.


Det er ikke fordi, du hører det forkert, og den siger returning to dock? Det mener jeg vores gør.
1
Vejen til helvede er brolagt med gode intentioner
Brugeravatar
Galoldriel
Indlæg: 1266
Tilmeldt: 12. aug 2015, 13:52
Kort karma: 242
Likede indlæg: 4122

Re: Hvilke fejl irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Galoldriel » 16. apr 2024, 11:44

PaleSeptember skrev:
Galoldriel skrev:Min robotstøvsuger siger "returning back", når den skal køre hen til sin ladestation. Det ligger da i ordet "returning", at den vender tilbage.


Det er ikke fordi, du hører det forkert, og den siger returning to dock? Det mener jeg vores gør.


Nej, det er "returning back". En gang i mellem siger den "returning to the station i stedet".
1
“I’m a man who discovered the wheel and built the Eiffel Tower out of metal and brawn. That’s what kind of man I am. You’re just a woman with a small brain. With a brain a third the size of us. It’s science.”

- Ron Burgundy
Brugeravatar
Contrast
Indlæg: 2082
Tilmeldt: 21. jan 2016, 18:24
Kort karma: 214
Likede indlæg: 6182

Re: Hvilke fejl irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Contrast » 12. maj 2024, 10:51

Alle reklamer der skriver "Morsdag". Jeg kan lige høre udtalelsen i hovedet.. ikke kønt.
0
Inge Færch Schott

Tilbage til "Sprog"