"Grønlænderstiv"

Lad os spise farmor. Diskutér vigtigheden af korrekt kommatering og andre sproglige finurligheder her.
Brugeravatar
DenBruneMunk
Kort karma: 19
Likede indlæg: 683

Re: "Grønlænderstiv"

Indlægaf DenBruneMunk » 8. nov 2017, 17:04

Dikus skrev:
DenBruneMunk skrev:
Undtagelsen skrev:
HerErJeg skrev:Så hvis jeg sige NEGER uanset hvilken sammenhæng, eller læser Lille Sorte Sambo, så er jeg et racistisk møgsvin.
Men Grønlænderstiv, jamen lad os da endeligt få mulighed for at bruge ordet i flæng.

Vi må læse to forskellige tråde, for jeg ser ingen plædere for at der er er ok udtryk.

Jo, for der trækkes paralleller til observationer som måske er 30-40 år gamle, og så gør man udtrykket gældende?

Du må gerne vise mig de skoler, der holder åbent om natten i DK, for at give børnene et sted at sove? Du har helt ret. Jeg har ikke opdaget dem. Ligesom det ikke er mit indtryk, at man i DK ikke kan give nødvendig pleje til de ældre omkring lønudbetaling.

Hvis det også er et problem i DK, synes jeg bestemt, vi også skal tale om det og gøre noget meget aktivt for at ændre det

Neger står også i ordbogen.

Og nej. Det er stadig ikke i orden at bruge ordene af drn grund.

Jeg tror tråden taler sit sprog, hvor aktivt man forsøger at bevare det og husker en for noget man ikke gjorde.

Resten forstår jeg ikke, sorry. Hvordan hænger skoler sammen med en grønlænder og en fuld dansker?
0
Brugeravatar
DenBruneMunk

Indlægaf DenBruneMunk » 8. nov 2017, 20:15

Dikus skrev:
DenBruneMunk skrev:
Dikus skrev:
DenBruneMunk skrev:
Undtagelsen skrev:
HerErJeg skrev:Så hvis jeg sige NEGER uanset hvilken sammenhæng, eller læser Lille Sorte Sambo, så er jeg et racistisk møgsvin.
Men Grønlænderstiv, jamen lad os da endeligt få mulighed for at bruge ordet i flæng.

Vi må læse to forskellige tråde, for jeg ser ingen plædere for at der er er ok udtryk.

Jo, for der trækkes paralleller til observationer som måske er 30-40 år gamle, og så gør man udtrykket gældende?

Du må gerne vise mig de skoler, der holder åbent om natten i DK, for at give børnene et sted at sove? Du har helt ret. Jeg har ikke opdaget dem. Ligesom det ikke er mit indtryk, at man i DK ikke kan give nødvendig pleje til de ældre omkring lønudbetaling.

Hvis det også er et problem i DK, synes jeg bestemt, vi også skal tale om det og gøre noget meget aktivt for at ændre det

Jeg tror tråden taler sit sprog, hvor aktivt man forsøger at bevare det og husker en for noget man ikke gjorde.

Resten forstår jeg ikke, sorry. Hvordan hænger skoler sammen med en grønlænder og en fuld dansker?

Du skriver, det er gamle ovservationer og der er de samme problemer i Danmark. Det er noget sludder - uagtet, at man skal lade være med at tale nedsættende om andre, så bør man heller ikke lukke øjnene for sp alvorlige ting, som der forekommer i Grønland.

Der er et ordsprog i Danmark, fej for egen dør, før du fejer for andres.

Jeg tror vi skal løse problemerne lokalt og lade styret på Grønland løse deres, og hjælpe når de beder om det.
Det alvorlige problem i Danmark er lige nu at man vil sætte ordet i en ordbog, så derfor skulle danskerfuld, københavner stiv og andre mindre pæne udtryk og lortebyen på amager eller hvad vi kalder forskellige områder , vel også i de bøger, så vi får det på plads. Der er lige nu folk mener man kan være alt andet end bare stiv, graderne ser man uden at navngive dem normalt?

Sludder er at tale om alt andet end emnet, og det er i sig selv respektløs, at begynde at tale om andre områder, som ikke er dit personlige problem i Danmark. Der har du jo så valgt at prioritere anderledes, det afspejles ikke i tråden.
0
Chichu
Kort karma: 17
Likede indlæg: 635

Indlægaf Chichu » 8. nov 2017, 20:24

DenBruneMunk skrev:
Dikus skrev:
DenBruneMunk skrev:
Dikus skrev:
DenBruneMunk skrev:
Undtagelsen skrev:

Du skriver, det er gamle ovservationer og der er de samme problemer i Danmark. Det er noget sludder - uagtet, at man skal lade være med at tale nedsættende om andre, så bør man heller ikke lukke øjnene for sp alvorlige ting, som der forekommer i Grønland.

Der er et ordsprog i Danmark, fej for egen dør, før du fejer for andres.

Jeg tror vi skal løse problemerne lokalt og lade styret på Grønland løse deres, og hjælpe når de beder om det.
Det alvorlige problem i Danmark er lige nu at man vil sætte ordet i en ordbog, så derfor skulle danskerfuld, københavner stiv og andre mindre pæne udtryk og lortebyen på amager eller hvad vi kalder forskellige områder , vel også i de bøger, så vi får det på plads. Der er lige nu folk mener man kan være alt andet end bare stiv, graderne ser man uden at navngive dem normalt?

Sludder er at tale om alt andet end emnet, og det er i sig selv respektløs, at begynde at tale om andre områder, som ikke er dit personlige problem i Danmark. Der har du jo så valgt at prioritere anderledes, det afspejles ikke i tråden.

Ah, så altså droppe blokstøtten? Det lyder da som en god idé! ...
0
Brugeravatar
Rikke
Kort karma: 883
Geografisk sted: Amager
Likede indlæg: 9129

Indlægaf Rikke » 8. nov 2017, 20:31

DenBruneMunk... (Slettet af moderator for overtrædelse af debattens retningslinjer)

Dine indlæg giver absolut ingen mening? Du sigter efter en kvinde, som bor i Gl - til dagligt ser udfordringerne - men er født og opvokset i DK.

Dine indlæg er sludder... Sådan generelt...
0
:whip:
Brugeravatar
DenBruneMunk

Indlægaf DenBruneMunk » 8. nov 2017, 20:43

Rikke skrev:DenBruneMunk...(Slettet af moderator for overtrædelse af debattens retningslinjer)

Dine indlæg giver absolut ingen mening? Du sigter efter en kvinde, som bor i Gl - til dagligt ser udfordringerne - men er født og opvokset i DK.

Dine indlæg er sludder... Sådan generelt...

Er denne tråd om forhold i Danmark, eller vrøvler du bare fordi du ikke har læst tråden og hvor problemet er?
EDIT: Hvor du mener jeg går efter kvinden, så har du jo problemet du går efter manden, og ikke bolden, så hvorfor det? Er du grønlænderstiv eller bare danskerstiv og fik en for meget på jobbet? :)

Vi kan debattere nok så meget om Trump eller andre lande, og så foregår det i tråde om det. Lige nu er problemet i Danmark, og så er emnet ikke hvordan forhold for dem som bor på Grønland aktuelt. Det er her det sker.

Chichu skrev:Ah, så altså droppe blokstøtten? Det lyder da som en god idé! ...

Det har de vist selv sagt ja tak til, for de tror på guld på havbunden :)
Senest rettet af DenBruneMunk 8. nov 2017, 20:50, rettet i alt 1 gang.
0
Brugeravatar
Rikke

Indlægaf Rikke » 8. nov 2017, 20:47

(Slettet af moderator for overtrædelse af debattens retningslinjer)
0
Brugeravatar
Rikke

Indlægaf Rikke » 8. nov 2017, 20:48

Og tak for rødbeden :kys:
0
Brugeravatar
DenBruneMunk

Indlægaf DenBruneMunk » 8. nov 2017, 20:53

Rikke skrev:(Slettet af moderator for overtrædelse af debattens retningslinjer)

Du bekræfter jo andres, det er du velkommen til, så længe du ikke forstår emnet, så kan du bekræfte herfra til du dropper emnet. Det ændrer ikke på min opfattelse af din mening, og at du ikke forstår emnet og hvad det handler om. Gå efter bolden, så kan vi spille, drop det personlige, for det er der ingen som værdsætter, så bliver man mærket.

Du synes det er ok at kalde folk grønlænderstiv, så derfor mente jeg du ikke ville tage det personligt, for det er der problemet er, folk smider som om med ord om andre, og bliver pinlig berørt og vil blive personlige, når de selv rammes. Det er pointen i at få udtrykket slettet. Ingen vil have det hængende på sig.
0
Brugeravatar
Rikke

Indlægaf Rikke » 8. nov 2017, 20:54

Du har tydeligvis ikke engang læst den første side af denne tråd færdigt...
0
Brugeravatar
DenBruneMunk

Indlægaf DenBruneMunk » 8. nov 2017, 20:57

Rikke skrev:Du har tydeligvis ikke engang læst den første side af denne tråd færdigt...

Hvis det er rigtigt, så har vi noget tilfælles, det vil du ikke være glad for.
0
Brugeravatar
DenBruneMunk

Indlægaf DenBruneMunk » 8. nov 2017, 21:02

Rikke skrev:Du har tydeligvis ikke engang læst den første side af denne tråd færdigt...

(Tekst slettet af moderator pga. overtrædelse af debattens retningslinjer)
0
Brugeravatar
Rikke

Indlægaf Rikke » 8. nov 2017, 21:08

DenBruneMunk skrev:

0
Brugeravatar
DenBruneMunk

Indlægaf DenBruneMunk » 8. nov 2017, 21:12

Jeg er sgu ikke så barnlig at jeg gider, så tak og nej tak!

Personangreb er udenfor denne debat, skriv til mig på PM hvis du vil fortsætte.
0

Tilbage til "Sprog"