Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
TakeAChanceOnMe
Indlæg: 5957
Tilmeldt: 6. aug 2017, 20:04
Kort karma: 833
Geografisk sted: United Kingdom
Likede indlæg: 14816

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf TakeAChanceOnMe » 24. mar 2024, 21:49

Vires tour har so far været fantastisk. Virkelig. Men nu har en af mine kollegaer alligevel overgået det. Han har gennem hans forbindelser fået arrangeret, at vi skal møde en Ballon D’or og Champions League vinder efter morgenmad i morgen.

Da han sagde det faldt jeg næsten ned af stolen. Jeg kommer til at være så fucking starstruck at det halve kan være nok! Mit job er fanfuckingtastisk!
11
Boevsedragen
Indlæg: 555
Tilmeldt: 3. sep 2015, 21:05
Kort karma: 79
Likede indlæg: 1983

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Boevsedragen » 24. mar 2024, 22:02

Morten Messerschmidt harcelerer over EU. Han får god opbakning i kommentarfeltet, se bare denne perle:
IMG_20240324_230000.jpg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
3
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 9001
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1058
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18422

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Mi55y » 25. mar 2024, 07:51

Jeg tror, at min 5-årige har synæstesi. Hun har altid givet menneskene i sit liv farver, men nu taler hun også om, at tallene og bogstaverne har specifikke farver.

Jeg ved ikke lige, hvad man kan bruge det til :gruble: :lol:
1
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Brugeravatar
Aragorn
Indlæg: 7566
Tilmeldt: 9. jul 2017, 20:50
Kort karma: 1585
Likede indlæg: 23821

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Aragorn » 25. mar 2024, 17:27

Min tidligere kollega, som jeg har fået fyret, han er så dum, at han har gjort noget som Microsoft skriver man ikke skal gøre.

Big deal, tænker I. Men prøv lige at forstå: Der er tusind måder at gøre det forkert på, og Microsoft kan ikke liste samtlige åndssvage idéer, men denne her idé er så specifikt åndssvag at de rent faktisk har taget sig tiden til at skrive 'hvad end du gør, så lad være med at gøre det her'. Og det er så det han gør. Det var samtidigt også den eneste metode han rent faktisk kunne slå op og se han ikke skulle benytte.

Spade. Den kæmpe kæmpe spade.

Men fra den lyse side, jeg har fast arbejde det næste år eller to med at rydde op.
6

Essen meine sheisse. Schmäct gut, jah?
All poopoo times are peepee times, but not all peepee times are poopoo times.
Brugeravatar
Raenil
Indlæg: 2581
Tilmeldt: 27. nov 2016, 10:50
Kort karma: 129
Geografisk sted: Silkeborg
Likede indlæg: 8646

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Raenil » 25. mar 2024, 17:33

Aragorn skrev:Min tidligere kollega, som jeg har fået fyret, han er så dum, at han har gjort noget som Microsoft skriver man ikke skal gøre.

Big deal, tænker I. Men prøv lige at forstå: Der er tusind måder at gøre det forkert på, og Microsoft kan ikke liste samtlige åndssvage idéer, men denne her idé er så specifikt åndssvag at de rent faktisk har taget sig tiden til at skrive 'hvad end du gør, så lad være med at gøre det her'. Og det er så det han gør. Det var samtidigt også den eneste metode han rent faktisk kunne slå op og se han ikke skulle benytte.

Spade. Den kæmpe kæmpe spade.

Men fra den lyse side, jeg har fast arbejde det næste år eller to med at rydde op.


Nu er jeg nysgerrig?
0
Brugeravatar
Aragorn
Indlæg: 7566
Tilmeldt: 9. jul 2017, 20:50
Kort karma: 1585
Likede indlæg: 23821

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Aragorn » 25. mar 2024, 18:05

Raenil skrev:
Aragorn skrev:Min tidligere kollega, som jeg har fået fyret, han er så dum, at han har gjort noget som Microsoft skriver man ikke skal gøre.

Big deal, tænker I. Men prøv lige at forstå: Der er tusind måder at gøre det forkert på, og Microsoft kan ikke liste samtlige åndssvage idéer, men denne her idé er så specifikt åndssvag at de rent faktisk har taget sig tiden til at skrive 'hvad end du gør, så lad være med at gøre det her'. Og det er så det han gør. Det var samtidigt også den eneste metode han rent faktisk kunne slå op og se han ikke skulle benytte.

Spade. Den kæmpe kæmpe spade.

Men fra den lyse side, jeg har fast arbejde det næste år eller to med at rydde op.


Nu er jeg nysgerrig?


Scan til mail konto som en almindelig brugerkonto der er delegeret adgang til alle konti med full access og send on behalf as.

Så den indeholder naturligvis alle scanninger fra de sidste par år som vedhæftede filer og kan bruges til at læse direktørens mail uden yderligere problemer. Og så er den fritaget for MFA og Conditional Access.

Så hvis man først kommer ind i OWA så kan man lige vælge at åbne en anden postkasse og så er man videre.
1

Essen meine sheisse. Schmäct gut, jah?
All poopoo times are peepee times, but not all peepee times are poopoo times.
Modesty Blame
Indlæg: 4421
Tilmeldt: 11. aug 2015, 08:21
Kort karma: 529
Likede indlæg: 9583

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Modesty Blame » 25. mar 2024, 18:31

Aragorn skrev:
Raenil skrev:
Aragorn skrev:Min tidligere kollega, som jeg har fået fyret, han er så dum, at han har gjort noget som Microsoft skriver man ikke skal gøre.

Big deal, tænker I. Men prøv lige at forstå: Der er tusind måder at gøre det forkert på, og Microsoft kan ikke liste samtlige åndssvage idéer, men denne her idé er så specifikt åndssvag at de rent faktisk har taget sig tiden til at skrive 'hvad end du gør, så lad være med at gøre det her'. Og det er så det han gør. Det var samtidigt også den eneste metode han rent faktisk kunne slå op og se han ikke skulle benytte.

Spade. Den kæmpe kæmpe spade.

Men fra den lyse side, jeg har fast arbejde det næste år eller to med at rydde op.


Nu er jeg nysgerrig?


Scan til mail konto som en almindelig brugerkonto der er delegeret adgang til alle konti med full access og send on behalf as.

Så den indeholder naturligvis alle scanninger fra de sidste par år som vedhæftede filer og kan bruges til at læse direktørens mail uden yderligere problemer. Og så er den fritaget for MFA og Conditional Access.

Så hvis man først kommer ind i OWA så kan man lige vælge at åbne en anden postkasse og så er man videre.

Wtf!
0
Brugeravatar
POCKETKITTEN
Indlæg: 5704
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:47
Kort karma: 1492
Likede indlæg: 23101

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf POCKETKITTEN » 25. mar 2024, 19:30

Haha, hvor er det 2024.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
15
Man kan godt være dum, selvom man har en høj IP.
Brugeravatar
Aragorn
Indlæg: 7566
Tilmeldt: 9. jul 2017, 20:50
Kort karma: 1585
Likede indlæg: 23821

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Aragorn » 25. mar 2024, 21:11

Jeg vil altså gerne eje en rigtig Commodore 64 inden jeg dør. Jeg måtte ikke få en som barn. Jeg er arret af det.
0

Essen meine sheisse. Schmäct gut, jah?
All poopoo times are peepee times, but not all peepee times are poopoo times.
Brugeravatar
TakeAChanceOnMe
Indlæg: 5957
Tilmeldt: 6. aug 2017, 20:04
Kort karma: 833
Geografisk sted: United Kingdom
Likede indlæg: 14816

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf TakeAChanceOnMe » 25. mar 2024, 23:35

Før vi rejse grinte spillerne, når jeg sådan lidt halv seriøst/halv i sjov snakkede om at jeg var lidt nervøs over at være blond, blåøjet kvinde i et afrikansk land. Alle sagde det var jo overdrevet og der ville ikke ske noget. Tænkte også lidt at meh, jeg er jo egentlig også sådan meget average så de havde nok ret.

Fast forward til i dag, som er første gang vi har forladt hotellet. Hotellet har egentlig været fint, nogle medarbejdere der kigger lidt - men generelt helt ok.
På spillepladsen gik jeg alene ud for at finde et toilet. Jeg blev nedstirret af mænd.

Da jeg stod omkring madboderne, var der især to, som vitterligt overbegloede mig. Den ene vinkede sådan akavet til mig og det var bare sådan ubehageligt. Jeg endte med at finde en af vores større spillere og så stille mig hen til ham. Derefter lagde han også mærke til at den anden mand hele tiden kiggede på mig.

Så nu mener spilleren ikke at jeg overdrev mere :lol:

Det var dog lidt sødt da jeg gik ned mod opvarmningen og to piger på omkring 7-8 år fik øje på mig. De blev mega begejstrede. På den der, søde børnemåde. Jeg aner ikke hvad de sagde, men de var glade i hvert fald :lol:
2
Brugeravatar
Vlad Kalashnikov
Indlæg: 4153
Tilmeldt: 3. sep 2015, 09:49
Kort karma: 111
Likede indlæg: 3750

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Vlad Kalashnikov » 26. mar 2024, 04:47

Jeg kan ikke tilslutte mig en Discord server, for jeg kan ikke løse "Am I human" prøven.

Mi55y skrev:Jeg tror, at min 5-årige har synæstesi. Hun har altid givet menneskene i sit liv farver, men nu taler hun også om, at tallene og bogstaverne har specifikke farver.

Jeg ved ikke lige, hvad man kan bruge det til :gruble: :lol:
Jeg havde noget lignende, da jeg var yngre, hvor tal havde en slags farve eller anden æstetisk kvalitet. Det kom med at være god til matematik. Jeg ville prøve at se om han ikke har en interesse for abstrakt matematik.
0
Grab them by the pussy
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 9001
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1058
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18422

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Mi55y » 26. mar 2024, 06:13

Vlad Kalashnikov skrev:Jeg kan ikke tilslutte mig en Discord server, for jeg kan ikke løse "Am I human" prøven.

Mi55y skrev:Jeg tror, at min 5-årige har synæstesi. Hun har altid givet menneskene i sit liv farver, men nu taler hun også om, at tallene og bogstaverne har specifikke farver.

Jeg ved ikke lige, hvad man kan bruge det til :gruble: :lol:
Jeg havde noget lignende, da jeg var yngre, hvor tal havde en slags farve eller anden æstetisk kvalitet. Det kom med at være god til matematik. Jeg ville prøve at se om han ikke har en interesse for abstrakt matematik.


Hun er ret god til at løse logiske opgaver, hvor man f.eks. skal flytte farvede bolde rundt i rør for at ende med en farve i hvert rør.
Hun har også på et tidspunkt løst sådan et ret stort IQ-puslespil med farvede brikker i forskellige former a la tetris - men jeg er stadig ikke overbevist om, at det ikke var rent held :lol:
0
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Brugeravatar
Vlad Kalashnikov
Indlæg: 4153
Tilmeldt: 3. sep 2015, 09:49
Kort karma: 111
Likede indlæg: 3750

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Vlad Kalashnikov » 26. mar 2024, 06:25

Mi55y skrev:
Vlad Kalashnikov skrev:Jeg kan ikke tilslutte mig en Discord server, for jeg kan ikke løse "Am I human" prøven.

Mi55y skrev:Jeg tror, at min 5-årige har synæstesi. Hun har altid givet menneskene i sit liv farver, men nu taler hun også om, at tallene og bogstaverne har specifikke farver.

Jeg ved ikke lige, hvad man kan bruge det til :gruble: :lol:
Jeg havde noget lignende, da jeg var yngre, hvor tal havde en slags farve eller anden æstetisk kvalitet. Det kom med at være god til matematik. Jeg ville prøve at se om han ikke har en interesse for abstrakt matematik.


Hun er ret god til at løse logiske opgaver, hvor man f.eks. skal flytte farvede bolde rundt i rør for at ende med en farve i hvert rør.
Hun har også på et tidspunkt løst sådan et ret stort IQ-puslespil med farvede brikker i forskellige former a la tetris - men jeg er stadig ikke overbevist om, at det ikke var rent held :lol:
Skak er et godt sted at starte med som 5årig.
0
Grab them by the pussy
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11441
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1803
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23767

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Mani » 26. mar 2024, 07:26

4
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
Brugeravatar
Santa
Indlæg: 9637
Tilmeldt: 13. aug 2015, 05:56
Kort karma: 995
Likede indlæg: 26993

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Santa » 26. mar 2024, 07:29


Så skal vi jo omskrive hele din tråd?! :gisp:
1
Lad være med at læse mellem linjerne, der står stadig ikke noget. ;)

Tilbage til "Generelt"